Banner Image
آینه کنسول را کجا بگذاریم

بهترین جایی که می‌توانید آینه کنسول‌تان را بگذارید!

امتیاز دهید

با نگاهی به المان‌های دکوراتیو موجود در بازار می‌توان اینطور گفت که انتخاب‌ها برای چیدمان خانه بسیار متنوع هستند؛ اما کمتر کسی است که بتواند در مقابل یک آینه کنسول شکیل و جذاب مقاومت کند. استفاده از کنسول می‌تواند تاثیر چشمگیری در نمای داخلی خانه ایجاد کند؛ اما آینه کنسول را کجا بگذاریم؟ در این مطلب به همین پرسش پاسخ می‌دهیم؛ پس اگر شما هم در تصمیم‌گیری برای جای کنسول مردد هستید همراه ما باشید.

آینه کنسول را کجا بگذاریم؟

فضاهای مختلفی را می‌توان به عنوان کاندید قرار دادن آینه کنسول معرفی کرد. هرکدام از این مکان‌ها مزیت‌ها و امکانات خاصی را برای استفاده از کنسول ایجاد می‌کنند؛ برای همین لازم است به طور جداگانه آن‌ها را بررسی کنیم.

اتاق پذیرایی

احتمالاً اولین گزینه‌ای که در پاسخ به پرسش آینه کنسول را کجا بگذاریم به ذهنتان می‌رسد، اتاق پذیرایی است. در واقع همینطور هم هست و پذیرایی را می‌توان بهترین جا برای آینه کنسول دانست. با این کار شما از تمام پتانسیل این المان دکوری جذاب برای زیبا کردن فضایی استفاده می‌کنید که در معرض دید مهمان‌هایتان است.

اگر در پذیرایی فضای کافی دارید و مبلتان هم زیاد شلوغ نیست، بهتر است کنسول را نزدیک مبل‌ها قرار دهید. این کار به شما این امکان را می‌دهد که رابطه بصری جذابی بین کنسول و مبل‌ها برقرار کنید. علاوه بر این خود کنسول نیز می‌تواند میزبان المان‌های دکوری دیگر مثل مجسمه، شمعدان و ظروف آنتیک باشد. استفاده از فضای کشوهای کنسول برای نگه‌داری ظروف و وسایل پذیرایی نیز از دیگر مزیت‌هایی است که قرار دان آینه کنسول نزدیک به مبلمان را توجیه می‌کند.

چیدمان آینه کنسول در اتاق پذیرایی

آینه کنسول را کجا بگذاریم

مدل چیدمان آینه کنسول در پذیرایی

گفتیم که مجسمه، آینه و همچنین شمع و شمعدان از جمله گزینه‌های مناسب برای چیدمان کنسول پذیرایی هستند؛ اما انتخاب‌های شما بسیار گسترده‌تر از این چند مورد است. اگر به گل و گیاه علاقه دارید، قرار دادن یک گلدان می‌تواند جلوه زیبایی به کنسول و در نتیجه نمای اتاق پذیرایی بدهد. استفاده از تابلو، قاب عکس و کتاب‌های نفیس روی کنسول نیز می‌تواند در زیباتر کردن دکور پذیرایی به شما کمک کند.

کلیک کنید: بهترین مدل مبل برای خانه‌های کوچک و نحوه چیدمان

آینه کنسول در اتاق خواب

قرار دادن کنسول در اتاق خواب یکی دیگر از راه‌های کاربردی استفاده از این وسیله است؛ اما در مورد اتاق خواب آینه کنسول را کجا بگذاریم؟ بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند کنسول را طوری قرار دهند که تصویر تخت داخل آینه نیفتد. اگر شما هم چنین نظری دارید می‌توانید کنسول را چسبیده به دیوار در کنار تخت قرار دهید.

دو راه دیگر برای قرار دادن کنسول در اتاق خواب، استفاده از آن روبروی تخت و روبروی در ورودی اتاق است.

چیدمان آینه کنسول در اتاق پذیرایی

چیدمان آینه کنسول در اتاق پذیرایی

آینه کنسول در سالن غذا خوری

سرو غذا همیشه نیاز به وسایل ریز و درشت مختلفی دارد. نمکدان، قاشق و چنگال، دستمال کاغذی، ظروف متنوع و اگر کمی خوش ‌سلیقه باشید، شمع و عود از جمله همین وسایل هستند. انتقال این وسایل از آشپزخانه به سالن غذا خوری نیازمند رفت‌وآمدهای مکرر است؛ اما اگر بتوانیم تمام این‌ها را در جایی داخل سالن و نزدیک به میز نگه‌داری کنیم کارها خیلی ساده‌تر خواهند بود. اینجا است که کنسول به کمک ما می‌آید و ما برای پرسش آینه کنسول را کجا بگذاریم، یک جواب عالی دیگر پیدا می‌کنیم.

کنسول سالن غذاخوری حتی می‌تواند جای مناسبی برای قرار دادن وسایل شخصی مهمان‌ها باشد. به این ترتیب هم گوشی‌های هوشمندتان کمی استراحت می‌کنند و هم شما در هنگام صرف غذا لذت بیشتری از دور هم بودن خواهید برد.

کنسول اتاق غذاخوری اگر چه لازم است نزدیک میز باشد، اما نباید دسترسی آزادانه به میز را دچار مشکل کند. کنسول را طوری قرار دهید که چه حین استفاده از صندلی‌ها و چه قبل و بعد از آن مشکلی برای رفت‌وآمد و جابجایی ایجاد نکند.

آینه کنسول در راهرو

اگر شما هم راهروها را صرفاً به عنوان رابط بین دیگر فضاهای خانه و طبیعتاً بدون نیاز به تزئینات می‌دانید، باید بگوییم که اشتباه می‌کنید. درست است که اکثریت قریب به اتفاق مردم چنین تصوری دارند؛ اما اگر شما خلاف این موضوع عمل کنید، خانه متفاوت و جذابی خواهید داشت. استفاده از آینه کنسول در راهرو یک روش عالی برای جان بخشیدن به این فضا است. اگر می‌پرسید با این عرض کم راهرو، آینه کنسول را کجا بگذاریم، باید بگوییم که کنسول‌های باریک می‌توانند جزو انتخاب‌های شما باشند. کنسول راهرو قرار نیست وسایل دکوری زیادی را میزبانی کند؛ برای همین می‌تواند عرض کمی داشته باشد.

آینه کنسول در اتاق کودک

اتاق کودکتان نیز می‌تواند جای مناسبی برای قرار دادن آینه کنسول باشد. طبیعتاً کنسولی که برای اتاق کودک انتخاب می‌کنید لازم است با روحیات، مشخصات سنی و جثه کودکتان سازگاری داشته باشد. برای این که ببینیم آینه کنسول را کجا بگذاریم، بهتر است از خود کودک هم نظر بخواهیم؛ اما موضوعات دیگر نیز مهم هستند. کنسول باید در محلی قرار بگیرد که مشکلی برای رفت ‌و آمد و جست‌وخیز کودک ایجاد نکند. علاوه بر این برای ایمنی بیشتر توصیه می‌کنیم از مدل‌هایی استفاده کنید که آینه آن روی دیوار نصب می‌شود.

آینه کنسول در خانه کوچک

بدون شک یکی از نکاتی که در مورد خرید کنسول باید به آن توجه کنید، تناسب ابعاد کنسول با اتاق است. یک کنسول بزرگ هر چقدر هم که زیبا و شیک باشد، اگر باعث مشکل در رفت‌ و آمد شود قطعاً به یک مشکل جدی تبدیل خواهد شد. پس اگر مساحت خانه شما کم است، کنسولی که انتخاب می‌کنید باید ابعاد کوچکی داشته باشد؛ اما حتی رعایت این مساله نیز کافی نیست و این که کنسول را کجا بگذاریم اهمیت بیشتری دارد.

کنسول در خانه کوچک نباید در مسیر رفت ‌و آمد باشد. اگر جایی از خانه هست که معمولاً از آن استفاده نمی‌کنید اما دید خوبی دارد، بهترین جا برای کنسول خواهد بود. روبروی درب ورودی و راهروها نیز انتخاب‌های مناسبی محسوب می‌شوند.

برای مطالعه بیشتر: چیدمان کوسن روی انواع مبل

چیدمان آینه کنسول در خانه کوچک

چیدمان آینه کنسول در خانه کوچک

چیدمان کنسول مدرن

اگر منزل خود را به سبک مدرن چیدمان کرده‌اید، پس حتماً باید به فکر چیدمان کنسول مدرن هم باشید. چنین کنسولی معمولاً از ترکیب شیشه و فلز ساخته شده است. پس سایر المان‌های دکوری که روی آن قرار می‌گیرند نیز باید با این متریال‌ها هماهنگ باشند. مجسمه‌های بتنی، آینه و شمعدان فلزی، تابلوهای مینیمال و گلدان‌های ساده و خلوت از جمله بهترین چیزهایی هستند که می‌توانید روی یک کنسول مدرن قرار دهید. آباژور فلزی هم به شرطی که دارای تزئیناتی هماهنگ با این سبک باشد، گزینه خوبی برای چیدمان کنسول خواهد بود.

جمع‌ بندی

خرید کنسول یکی از تصمیماتی است که می‌تواند تاثیر زیادی روی جذابیت دکوراسیون خانه داشته باشد؛ اما در کنار خرید، این که آینه کنسول را کجا بگذاریم هم مهم است. اتاق پذیرایی، سالن غذاخوری، اتاق خواب و حتی راهروها از جمله انتخاب‌های شما برای بهترین جای کنسول هستند. هر کدام از این فضاها ملاحظات خاص خود را دارند که پیش از انتخاب محل کنسول باید به آن‌ها توجه کرد. رعایت تناسب کنسول با دیگر قسمت‌های خانه چه از نظر رنگ و طرح و چه از نظر ابعاد نیز از جمله موضوعات مهم در مورد خرید آینه کنسول است.

بیشتر بخوانید: پاف مبل چیست؟ (کاربرد و نقش آن در دکوراسیون)

چیدمان آینه کنسول

سوالات متداول

  • آیا می‌توان کنسول را روی دیوار نصب کرد؟

بله؛ مدل‌هایی از کنسول بدون پایه وجود دارد که می‌توان آن‌ها را روی دیوار نصب کرد. این محصولات انتخاب‌های خوبی برای راهروها و فضاهای باریک هستند.

  • کنسول‌ها از چه متریال‌هایی ساخته می‌شوند؟

جنس‌های مختلفی را می‌توان در بازار آینه کنسول پیدا کرد که چوب، فلز و شیشه از جمله پرکاربردترین آن‌ها هستند. استفاده از ترکیب این متریال‌ها نیز در ساخت کنسول رایج است.

  • در انتخاب میز کنسول به چه پارامترهایی باید دقت کنیم؟

میز کنسول را باید مطابق با سبک و رنگ دکوراسیون خانه خود انتخاب کنید. ابعاد فضای مورد نظرتان نیز از جمله مواردی است که باید در نظر بگیرید.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × یک =