Banner Image
امتیاز دهید

در‌ سال‌های اخیر، استقبال از دورکاری و آموزش آنلاین با افزایش روبرو شده است،‌ به همین دلیل در نظر گرفتن گوشه‌ای از منزل برای درس خواندن یا کار کردن ضروری به نظر می‌رسد. برای ایجاد این محیط به میزی نیاز دارید که هم برای کار با لپ تاپ مناسب باشد و هم بتوانید به‌راحتی روی آن تکالیف خود را انجام دهید و لوازم تحریرتان را نگهداری کنید. اینجاست که میز تحریر به کمک شما می‌آید و هر آنچه را که نیاز دارید در اختیارتان قرار می‌دهد. اگر این سوال در ذهنتان وجود دارد که میز تحریر از کجا بخرم، باید بگوییم که پاسخ آن را در‌ ادامه مطلب دریافت خواهید کرد، چراکه ما قصد داریم تمامی راه‌های خرید یک میز تحریر مناسب را برایتان شرح دهیم، پس با ما همراه باشید.

میز تحریر از کجا بخرم؟

در سال‌های اخیر و به‌خصوص بعد از همه‌گیری ویروس کرونا، بر تعداد افرادی که در خانه مشغول کار و تحصیل هستند، روزبه‌روز افزوده شده است.‌ ازاین‌رو داشتن یک میز مناسب برای نوشتن یا کار کردن با لپ تاپ ضروری به نظر می‌رسد. به همین ‌دلیل میزهای تحریر با طراحی و امکانات جالبی ساخته و به بازار عرضه شده‌ که مورد استقبال بسیاری هم قرار گرفته‌اند. این میزها از چوب، فلز، شیشه یا پلاستیک ساخته می‌شوند که می‌توانید برای کار، مطالعه و نوشتن از آن‌ها استفاده کنید‌.

میز تحریر

دنیای میز تحریرها جهان متنوع و رنگارنگی است که به شما این امکان را می‌دهد بر اساس سلیقه و طرح مدنظرتان یک مدل مناسب را انتخاب کنید. اگر اکنون به خرید میز تحریر علاقه‌مند شده‌اید اما سوالتان این است که میز تحریر از کجا بخرم، در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا راه‌های خرید آن را به شما معرفی کنیم‌.

 خرید از تولیدی

یکی از راه‌های خرید میز تحریر، خرید آن از تولیدی است که در کاهش هزینه‌ها به شما کمک می‌کند، زیرا اغلب تولیدی‌ها به‌صورت انبوه میز تحریر می‌سازند، به همین دلیل قیمت آن‌ها نسبت به مغازه‌‌ یا کارگاه‌های کوچک پایین‌تر است. خرید از تولیدی همچنین به شما کمک می‌کند تا سوالاتی که درباره کیفیت و نحوه ساخت میز تحریر در ذهنتان وجود دارد را به‌طور مستقیم از سازنده بپرسید و نگرانی‌هایتان را برطرف کنید.

از طرف دیگر خرید از تولید کننده بی‌عیب و نقص نیست و ممکن است مشکلاتی نیز داشته باشد. به‌طور مثال تولیدی‌هایی که به‌صورت انبوه میز تحریر می‌سازند، اغلب از یک یا چند طرح خاص استفاده می‌کنند که در اینجا شما با محدودیت انتخاب مواجه می‌شوید. مورد بعدی که خرید از تولیدی را دشوار می‌کند، ارسال کالا است، زیرا بسیاری از آن‌ها میز تحریر را به‌صورت تکی ارسال نمی‌کنند یا در صورت ارسال، هزینه حمل‌ونقل زیادی از شما دریافت خواهند کرد.

خرید میز تحریر از تولیدی

به‌طور کلی، اگر به دنبال آن هستید که در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید، خرید میز تحریر از یک سازنده عمده گزینه خوبی است، اما در این مورد باید تحقیقات کافی انجام دهید و از اعتبار تولیدکننده مطمئن شوید تا میز سفارشی خود را با کیفیت مناسب و مطابق با ویژگی‌های مدنظرتان دریافت کنید.

بیشتر بخوانید: ساخت کتابخانه خانگی با وسایل دور ریختنی.

سفارش به نجار

افراد زیادی ‎به دنبال خرید میز تحریر منحصربه‌فردی هستند که مانند آن در بازار پیدا نمی‌شود. اگر شما هم جزو این دسته هستید و سوالتان این است که میز تحریر از کجا بخرم، باید بگوییم برای رسیدن به میز مورد علاقه‌تان، گزینه سفارش به نجار را امتحان کنید‌. در این نوع سفارش در ابتدا باید یک نجار ماهر پیدا کنید و مشخصات و عکس میز تحریر موردنظرتان را در اختیار وی قرار دهید. میزهای ساخته شده توسط نجارها اغلب از کیفیت و ماندگاری بسیار بالایی برخوردار هستند، زیرا با دقت و ظرافت ساخته می‌شوند.

سفارش میز تحریر به نجار

از طرفی دیگر این میزها به دلیل آنکه به‌صورت سفارشی برای شما تهیه می‌شوند از قیمت بالاتری نسبت با سایر روش‌های خرید برخوردار هستند.‌ سفارش به نجار همچنین ممکن است به صبر زیادی نیاز داشته باشد، چراکه آن‌ها نیروی انسانی و ابزارهای محدودی دارند، بنابراین مدت‌زمان ساخت یک محصول سفارشی در نجاری‌های کوچک بیشتر از سایر روش‌ها خواهد بود.

اگر مایل هستید که ساخت میز تحریر را به یک مغازه نجاری سفارش بدهید باید تعامل و همکاری خوبی با نجار داشته باشید تا او بتواند خواسته‌های شما را درک کند و میزی مطابق با نیازها و ترجیحاتتان بسازد. یادتان باشد که برای ساخت یک میز تحریر منحصربه‌فرد و باکیفیت به یک نجار حرفه‌ای نیاز دارید، بنابراین با تحقیق و جستجو یک استادکار ماهر پیدا کنید.

خرید از فروشگاه‌های اینترنتی

علاوه بر راه‌های سنتی خرید میز تحریر، یک راه جدید که در ‌سال‌های اخیر به کمک افراد آماده تا میز مورد علاقه‌‌شان را به‌راحتی تهیه کنند، خرید از فروشگاه‌های اینترنتی است. خرید آنلاین به شما کمک می‌کند که در زمان و هزینه رفت‌وآمد به بازار صرفه‌جویی کنید‌ و فقط با چند کلیک، میز تحریری مطابق با نیازهایتان سفارش دهید.

خرید میز تحریر از فروشگاه اینترننتیخرید آنلاین امکان مقایسه قیمت‌ها را برایتان فراهم می‌کند، شما می‌توانید فروشگاه‌های مختلف را بررسی کنید و از سایتی که بهترین قیمت و کیفیت را ارائه می‌دهد، میز تحریر بخرید. همچنین خرید از فروشگاه‌های اینترنتی به شما این فرصت را می‌دهد که بدون نگرانی از شلوغی یا وقت نداشتن فروشنده، میزهایی با طرح‌های متفاوت را با یکدیگر مقایسه کنید و ویژگی‌های هر یک را با دقت بخوانید. یکی دیگر از مزیت‌های خرید آنلاین، خواندن نظرات مشتریان در قسمت کامنت‌ها است، زیرا بسیاری از مردم بعد از خرید یک محصول صادقانه نظرات خود را با دیگران به اشتراک می‌گذارند که راهنمای بسیار مناسبی برای شما خواهد بود.

به‌طور کلی در دنیای امروز، خرید آنلاین گزینه بسیار مناسبی است تا بدون معطلی و هدر دادن وقت خود بین مدل‌های مختلف گشت‌وگذار کنید و میزی مناسب سلیقه و نیازهایتان بخرید؛ اما قبل از خرید آنلاین باید از معتبر بودن سایت و کیفیت میزهای موجود مطمئن شوید، سپس برای سفارش محصول اقدام کنید.

نکات مهم خرید میز تحریر

تا اینجای مطلب میز تحریر از کجا بخرم سعی کردیم راه‌های مختلف خرید این وسیله را برایتان شرح دهیم. حال اگر تصمیم به خرید میز‌ تحریر گرفته‌اید، رعایت نکاتی که در ادامه می‌گوییم به شما کمک می‌کند تا انتخاب بهتری داشته باشید.

اندازه

یکی از مهم‌ترین عواملی که حواستان باید به آن باشد فضای موردنیاز برای قرار دادن میز تحریر است؛ بنابراین در ابتدا ابعاد محیط را اندازه بگیرید و مطمئن شوید که میز دلخواهتان در آن، جا می‌شود. یادتان باشد که اندازه‌گیری باید با دقت صورت گیرد، زیرا در صورت عدم تطابق ابعاد میز و محیط، دچار مشکل خواهید شد.

جنس

هرچند که میز تحریر در جنس‌های مختلفی مثل فلز، شیشه و پلاستیک هم ساخته می‌شود، اما تقاضا برای میز تحریر‌های چوبی از سایر متریال‌ها بیشتر است.

جنس میز تحریر

در زمان سفارش این مدل میز تحریر باید به نوع چوبی که در ساخت آن استفاده شده دقت کنید، زیرا ممکن است برخی از چوب‌ها در مناطق مرطوب یا خشک با مشکلاتی مواجه ‌شوند یا به نگهداری خاصی نیاز داشته باشند.

ویژگی‌ها

در ابتدا بهتر است مشخصات و ویژگی‌های مدنظرتان را تعیین کنید، سپس به‌سوی بازار بروید. به‌طور مثال به میز تحریر چند کشویی یا چند طبقه علاقه دارید یا آنکه می‌خواهید میز تحریرتان ساده باشد یا خیر. پاسخ به این سوالات و تعیین ویژگی‌های مدنظرتان در انتخاب مناسب به شما کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید: برای خرید مبل به چه نکاتی باید توجه کرد؟

 ارگونومی

شما قرار است در ساعت طولانی پشت میز تحریرتان کار کنید یا درس بخوانید، بنابراین مطمئن شوید که این میز به ستون فقراتتان آسیب وارد نمی‌کند. به‌طور کلی اگر قرار است مدت زمان طولانی را پشت میز تحریر بنشینید، میزی با ارتفاع قابل تنظیم انتخاب کنید.

دوام

یکی از مهم‌ترین مواردی که باید به آن توجه کنید دوام و کیفیت مواد به‌کار رفته در میز تحریر است‌، بنابراین به دنبال میزی باشید که از مواد و متریال مستحکم ساخته شده است تا در برابر استفاده منظم مقاوم باشد.

دوام میز تحریر

بودجه

شما باید بر اساس میزان بودجه خود میزی مناسب پیدا کنید، ازاین‌رو تعیین سقف بودجه از اهمیت زیادی برخوردار است. یادتان باشد که در زمان مشخص کردن مقدار بودجه علاوه بر قیمت میز به هزینه‌های اضافی مانند حمل‌و‌نقل یا خرید لوازم جانبی آن نیز توجه کنید و مقداری از بودجه را برای آن‌ها کنار بگذارید.

‌جمع‌بندی

در این مطلب تلاش کردیم که به سوال میز تحریر از کجا بخرم به‌طور کامل پاسخ و روش‌های مختلف خرید آن را برایتان شرح دهیم. در سال‌های اخیر به‌خصوص بعد از شیوع بیماری کرونا و رونق دورکاری و آموزش آنلاین، استقبال از خرید میز تحریر بسیار چشمگیر بوده است‌. این وسیله به‌عنوان یک میز مناسب برای نوشتن یا کار با لپ تاپ به‌حساب می‌آید‌ که از متریال مختلفی مانند چوب، فلز، شیشه، پلاستیک یا ترکیبی از آن‌ها ساخته می‌شود. شما می‌توانید از طرق مختلفی مثل خرید از فروشگاه‌های آنلاین، خرید از تولیدی یا سفارش به نجار برای تهیه میز تحریر اقدام کنید، اما قبل از خرید میز تحریر باید به مواردی مانند اندازه میز و ابعاد محیط، کیفیت مواد ساخته شده، دوام، ارگونومی، مشخصات و قیمت آن دقت کنید تا میز مطابق با خواسته‌هایتان بخرید.‌

 

سوالات متداول

  • چگونه یک میز تحریر با اندازه مناسب انتخاب کنم؟

هنگام انتخاب میز تحریر مهم است که فضای موجود و نیازهای خود را در نظر بگیرید. به‌طور مثال در زمان اندازه‌گیری باید به مواردی مانند قرار گرفتن لپ تاپ یا دستگاه چاپگر روی میز تحریر توجه کنید تا میزی کوچک‌تر سفارش ندهید.

  • لوازم جانبی میز تحریر چیست؟

برخی از لوازم جانبی که به تکمیل شدن میز تحریر کمک می‌کند شامل صندلی‎های ارگونومیک، زیرپایی و نظم دهنده است که می‌توانید آن‌ها را جداگانه خریداری کنید.

  • آیا میز تحریر به جز کار یا نوشتن برای مصارف دیگری نیز قابل استفاده است؟

بله؛ شما می‌توانید از آن‌ها به‌عنوان بخشی از دکوراسیون اتاقتان استفاده کنید و لوازمی مانند گلدان یا قاب عکس را روی آن قرار دهید.

  • چگونه میز کار خود را ارگونومیکتر کنم؟

برای ارگونومیک‌تر کردن میز، باید صندلی را طوری تنظیم کنید که پاهایتان روی زمین صاف باشد و بازوهایتان برای تایپ کردن در یک زاویه راحت قرار بگیرند. همچنین بهتر است از تکیه‌گاه مچ یا زیرپایی برای کمک به کاهش فشار روی مفاصل و عضلات خود استفاده کنید.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک + دوازده =