Banner Image

برای روز اول مدرسه چه وسایلی ببریم

5/5 - (1 امتیاز)

شروع مدرسه بعد از تعطیلات طولانی تابستان استرس‌های خاص خود را دارد، به‌خصوص برای کودکان بازیگوشی که فکر می‌کردند تعطیلات به این زودی تمام نمی‌شود. اینکه برای روز اول مدرسه چه وسایلی ببریم و آیا بردن تمام کتاب و دفترها لازم است یا نه هم می‌تواند تبدیل به یک دغدغه دیگر شود. مواردی که در ادامه مطرح شده است به شما در رفع این دغدغه کمک زیادی خواهد کرد. بنابراین تا پایان این مطلب از مجله پیندو با ما همراه باشید و نظرات خود را با ما و سایر مخاطبین به اشتراک بگذارید.

وسایل لازم برای شروع مدرسه

داشتن یک چک لیست از وسایل ضروری و مهم برای روز اول مدرسه و چیدن آن‌ها در کیف به شما کمک می‌کند تا فرزندتان را بدون هیچ‌گونه نگرانی و استرس راهی مدرسه کنید. پس کاغذ و خودکار بردارید و وسایل زیر را در چک لیست یادداشت کنید.

کیف یا کوله‌پشتی

ممکن است فرزند شما اصرار کند که در روز اول بدون کیف راهی مدرسه شود، اما شما با ترغیب به بردن کیف، نظم و دیسیپلین را از روز اول به او یاد خواهید داد. بهتر است هنگام خرید کیف یا کوله به وزن و راحتی فرزند خود بیش از طرح و نقش‌ونگار روی آن توجه داشته باشید.

بیشتر بخوانید:لیست لوازم تحریر ضروری برای مدرسه!

بهتر است هنگام خرید کیف یا کوله به وزن و راحتی فرزند خود بیش از طرح و نقش‌ونگار روی آن توجه داشته باشید.

یک دفترچه یادداشت یا پلنر

یکی از ضروری‌ترین وسایلی که در پاسخ به سوال برای روز اول مدرسه چه وسایلی ببریم باید به آن اشاره کرد، یک دفترچه یادداشت یا پلنر است. روز اول مدرسه روز معرفی معلم، دروس، روند تدریس و وسایل مورد نیاز برای درس است. بدون شک دوست ندارید فرزند شما با لیستی که در دست خود و با خودکار یادداشت کرده است به خانه برگردد. برای همین حتماً یک دفترچه یادداشت، دفترچه، پلنر و مواردی از این‌ دست را فراهم کنید تا با صحنه وحشتناکی که اشاره شد روبه‌رو نشوید.

بیشتر بخوانید:هدیه برای پسر کلاس اولی چی بخرم؟

جامدادی با وسایل ضروری

اگر هنوز هم از خود می‌پرسید که برای روز اول مدرسه چه وسایلی ببریم، بهتر است جامدادی و وسایل داخل آن را از قلم نیندازید. فراموش نکنید مدرسه جایی برای نوشتن و یادگیری است و مهم‌ترین ابزار برای این کار را باید همراه خود داشته باشید که شامل موارد زیر می‌شود:

  • مداد یا مداد فشاری
  • پاک‌کن و مدادتراش
  • غلط‌گیر
  • خودکار
  • مداد رنگی

بیشتر بخوانید:لیست کامل لوازم تحریر کلاس اول

اگر هنوز هم از خود می‌پرسید که برای روز اول مدرسه چه وسایلی ببریم، بهتر است جامدادی و وسایل داخل آن را از قلم نیندازید.

قرص، اسپری آسم و داروها

اگر فرزند شما بیماری خاصی دارد که باید سر وقت دارو مصرف کند یا در مواقع بحرانی نیاز به اسپری آسم دارد، بهتر است قبل از بستن کوله‌پشتی او چک کنید که این اقلام را در کیف گذاشته‌اید یا نه. همچنین بهتر است قبل از شروع سال تحصیلی با مدیر و معلم فرزند خود این مشکلات را مطرح کنید تا در صورت بروز مشکل، به شکل بهتری آن را مدیریت کنند.

بطری یا قمقمه آب

اگر از خود می‌پرسید که برای روز اول مدرسه چه وسایلی ببریم، در لیست خود بطری یا قمقمه آب را هم یادداشت کنید. شما و همکلاسی‌هایتان پس از وقفه‌ای طولانی و دوری از مدرسه، حرف‌های زیادی برای گفتن و شنیدن دارید. این همه صحبت بی‌وقفه باعث تشنگی شما می‌شود، این‌طور نیست؟ بطری آب مطمئناً مفید خواهد بود و به شما امکان می‌دهد مکالمات خود را ادامه دهید. همچنین نوشیدن آب در فواصل منظم به شما کمک می‌کند تا بدن خود را در طول روز هیدراته نگه دارید. به‌ عنوان یک دانش‌آموز، باید به اندازه کافی آب بنوشید تا مغزتان بتواند بهترین عملکرد را داشته باشد.

دستمال کاغذی جیبی

دستمال کاغذی هم جزو آن دسته از وسایلی است که باید در روز اول مدرسه همراه خود و در کیفتان داشته باشید. استفاده از دستمال کمک می‌کند تا سلامت و بهداشت خود را حفظ کنید و از بیمار شدن و عقب افتادن از درس و مدرسه جلوگیری کنید.

پول نقد و کلید خانه

اگر هنوز هم این سوال را در ذهن دارید که برای روز اول مدرسه چه وسایلی ببریم، بهتر است در چک لیست خود کلید خانه و پول نقد را هم یادداشت کنید. داشتن پول نقد کافی به شما در حل مسائل پیش‌بینی نشده کمک می‌کند. به ‌طور مثال اگر فراموش کرده‌اید برخی از لوازم تحریر یا خوراکی خود را به مدرسه ببرید، می‌توانید با پول نقد آن را از فروشگاه یا بوفه مدرسه خریداری کنید.

اگر با وسایل نقلیه عمومی به مدرسه می‌روید، کارت مترو و اتوبوس را هم فراموش نکنید. همچنین در صورتی‌ که قبل از والدین خود به خانه می‌رسید، کلید را فراموش نکنید. بدون شک دوست ندارید خسته از مدرسه به خانه برسید و ساعاتی پشت در به انتظار والدین خود در کوچه بنشینید.

بدون شک دوست ندارید خسته از مدرسه به خانه برسید و ساعاتی پشت در به انتظار والدین خود در کوچه بنشینید.

چتر یا بارانی

اگر در جایی زندگی می‌کنید که همیشه در فصل پاییز باران می‌بارد، مانند شمال کشور، ممکن است به یک چتر یا کت بارانی برای خشک نگه داشتن خود نیاز داشته باشید. این امر به ویژه برای کسانی که با وسایل نقلیه عمومی رفت‌و‌آمد می‌کنند بسیار مهم است. یک چتر یا یک بارانی می‌تواند به شما کمک کند در فصل بارانی خشک بمانید و با یک سرماخوردگی ناگهانی از درس عقب نیفتید.

تکالیف و پروژه‌های تعطیلات

در برخی رشته‌ها و مقاطع تحصیلی و در برخی مدارس به دانش‌آموزان تکالیف یا پروژه‌هایی برای تابستان داده می‌شود. با شروع مدرسه، زمان آن فرا رسیده است که کارهای عالی خود را به رخ بکشید و تحسینی را که شایسته آن هستید دریافت کنید. ممکن است برخی از پروژه‌ها گروهی باشند، پس ‌به اعضای گروه خود این مسئله را برای روز اول یادآوری کنید.

پد بهداشتی برای دختران

ممکن است برخی دخترخانم‌های گل هم از خود بپرسند که برای روز اول مدرسه چه وسایلی ببریم و چه چیزی باید حتماً همراه ما باشد. اگر به سن بلوغ رسیده‌اید و در دوران پریودی به سر می‌برید یا نزدیک زمان آن شده‌اید برای اطمینان پد بهداشتی همراه خود داشته باشد. این کار از استرس‌های خاص پریودی در شما کم می‌کند و برای حفظ سلامت و بهداشت شما ضروری است.

ممکن است برخی دخترخانم‌های گل هم از خود بپرسند که برای روز اول مدرسه چه وسایلی ببریم و چه چیزی باید حتماً همراه ما باشد.

ظرف غذا و میان وعده

اگر قرار است ناهار را در مدرسه بخورید یا خوراکی و میوه از خانه می‌برید، یک ظرف مناسب برای این کار انتخاب کنید و همراه خود داشته باشید. فراموش نکنید که گرسنه بودن از انرژی شما برای فعالیت می‌کاهد و باعث کاهش عملکرد شناختی و یادگیری مغز هم خواهد شد.

وسایل لازم برای روز اول پیش دبستانی

ممکن است فرزند شما تازه برای پیش دبستانی ثبت نام کرده باشد و برای شما سوال شود که برای روز اول مدرسه چه وسایلی ببریم. اغلب مدارس لیستی از وسایل مورد نیاز برای بچه‌ها را ارائه می‌کنند، با‌ این ‌حال بهتر است وسایل زیر را هم همراه خود ببرید:

  • ست اضافه لباس و جوراب: کودکان پیش دبستانی به شیطنت و کثیف کردن خود معروف هستند؛ بنابراین یک لباس اضافی (مناسب فصل) و یک جفت جوراب دوم باید همراه داشته باشند. لباس زیر اضافی را هم فراموش نکنید.
  • پوشک، دستمال مرطوب و کرم: اگر کوچولوی شما کاملاً برای دستشویی آماده نیست، باید پوشک، دستمال مرطوب و کرم را به مرکز پیش دبستانی ببرید.
  • لباس بیرونی فصلی: بسیاری از پیش‌دبستانی‌ها به بچه‌ها اجازه می‌دهند در فضای باز از وقت خود لذت ببرند، بنابراین باید لباس مناسب فصل همراه داشته باشند.
  • دمپایی: برخی از مدارس ترجیح می‌دهند بچه‌ها کفش‌های مخصوص یا دمپایی‌ در کلاس بپوشند تا همه چیز تمیز بماند.
  • لوازم هنری: اگر مدرسه آن‌ها را تأمین نمی‌کند، ممکن است نیاز داشته باشید که یک لباس، جعبه مداد رنگی، چسب و مواردی از این قبیل را در کیف کودک خود بگذارید.

بیشتر بخوانید:لیست کامل لوازم تحریر پیش دبستانی

کودکان پیش دبستانی به شیطنت و کثیف کردن خود معروف هستند

کلام آخر

حال می‌دانیم که برای روز اول مدرسه چه وسایلی ببریم. بهتر است به‌ غیر از خوراکی، تمام وسایل فرزندتان را به کمک خودش شب قبل از شروع مدرسه آماده کنید و در کیفش بچینید. یک یادداشت دلگرم‌کننده و محبت‌آمیز از طرف شما در کیف فرزندتان هم باعث می‌شود تا از استرس روز اول مدرسه در او کم شود و خاطره خوشی از اول مهر خود داشته باشد.

سوالات متداول

  • دانش‌آموزان دبستانی کدام لوازم را باید حتماً روز اول مهر همراه خود داشته باشند؟

یک دفتر یا دفترچه یادداشت، مداد، مدادتراش، پاک‌کن، قمقمه آب و ظرف غذا از جمله وسایلی است که باید حتماً همراه دانش‌آموز باشد.

  • آیا لوازم روز اول برای تمامی مدارس یکی است؟

خیر این امر به سیاست‌ها و روش‌های آموزشی و البته قوانین هر مدرسه بستگی دارد. برای همین بهتر است قبل از ورود فرزندتان به مدرسه جدید از این قوانین و وسایلی که مجازند همراه خود ببرند آگاه شوید.

  • آیا همراه بردن پول نقد برای کودکان ضروری است؟

پول نقد برای سن دبستان ضروری نیست، به‌خصوص اینکه اغلب با سرویس مدرسه برمی‌گردند. در صورتی ‌که فرزند شما دوست دارد مقداری خوراکی از بوفه مدرسه خود بخرد، همراه داشتن مقداری پول هیچ ضرری ندارد.

  • آیا باید همه کتاب‌ها را روز اول مدرسه برد؟

در برخی مدارس سیاست این است که تمام روند آموزش در همان ساعاتی باشد که فرزند شما در مدرسه است. در این صورت همه کتاب‌ها را ببرید و در کمد اختصاصی او قرار دهید. در غیر این صورت نیازی به همراه داشتن تمام کتاب‌ها برای روز اول مدرسه نیست.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 + 9 =