Banner Image

بهترین مارک مداد رنگی برای نقاشی

5/5 - (2 امتیاز)

به دنبال یک ابزار هنری ساده و اقتصادی برای شکوفایی خلاقیت و کسب آرامش هستید؟ پس حتماً خرید بهترین مارک مداد رنگی و لذت رنگ‌آمیزی را از خود دریغ نکنید. کمتر ابزاری یافت می‌شود که به اندازه مداد رنگی در طی نسل‌ها همراه هنرمندان جوان و پیر باشد و هیچ محدودیت سنی نداشته باشد. این ابزار رنگارنگ و معجزه‌گر دریچه‌‌ای به روی تخیل هستند، اما در بازاری که تنوع برندها بیداد می‌کند، انتخاب بهترین مارک مداد رنگی شاید گیج‌کننده باشد.

درست مانند همه هنرمندانی که در ابتدای مسیر خود این ابزار شگفت‌انگیز را به دقت وارسی می‌کنند، ما نیز در این راهنما، به انتخاب بهترین برند برای مداد رنگی به شما کمک می‌کنیم تا سفری رنگارنگ داشته باشید. در این مقاله با شناخت انواع مداد رنگی‌، برندهای باکیفیت مداد رنگی را برای هنرمندان در تمام سنین و سطوح کشف خواهیم کرد.

بهترین مارک مداد رنگی

قبل از اینکه به سراغ بهترین مارک مداد رنگی برویم، باید بدانید که برای ارزیابی منصفانه یک مداد رنگی باید به دنبال چه خصوصیاتی بگردید. در اینجا، چندین مشخصه کلیدی وجود دارد که باید در نظر داشته باشید:

بیشتر بخوانید:چه لوازم تحریری برای کلاس هفتم بخریم؟

  • تنوع رنگ: ابتدا تعیین کنید که برای آغاز فعالیت هنری خود، به چه تنوعی از رنگ‌ها نیاز دارید. داشتن مداد رنگی با طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها به نقاشان اجازه می‌دهد تا با آزادی عمل بیشتری تخیل خود را به تصویر بکشند.
  • کیفیت رنگدانه‌ها و پیگمنت: شدت و شادابی رنگ‌ها برای خلق آثار هنری چشم‌نواز، حرف اول را می‌زند.
  • پایداری: مداد رنگی باید در برابر شکستن و خرد شدن در اثر استفاده شدید، مقاوم باشد. مشخص کنید که آیا این فاکتور برای شما اولویت دارد یا خیر.
  • ترکیب پذیری: قابلیت ترکیب رنگ‌ها با یکدیگر، امکان ایجاد سایه و گرادیان رنگی را برای هنرمندان فراهم می‌کند. اگر ترکیب‌پذیری رنگ‌ها برای شما مهم است، باید مارکی متناسب با این انتظار بخرید.
  • ایمنی: استفاده از مداد رنگی غیر سمی و دوستدار طبیعت به ‌ویژه برای هنرمندان خردسال، ضروری است.

اکنون که معیارهای خود را تعیین کرده‌اید، بیایید برخی از برترین مارک‌های مداد رنگی را که به کیفیت بالای خود شهرت دارند، بررسی کنیم:

بیشتر بخوانید:بازار لوازم تحریر تهران کجاست؟

بهترین مارک مداد رنگی برای کودکان

هنگام انتخاب مداد رنگی برای کودکان و خردسالان، از غیر سمی بودن و مطابق با استانداردهایی مانند ASTM D-4236 یا گواهی ACMI، اطمینان حاصل کنید. همچنین لازم است گزینه‌های بادوام را انتخاب کنید؛ به‌خصوص آن‌هایی که هسته‌های ضخیم‌تری دارند. چرا که بچه‌ها گاهی با لوازم هنری خود خشن رفتار می‌کنند. به دنبال مدادهایی باشید که به راحتی تراشیده می‌شوند و به سادگی نمی‌شکنند. بچه‌ها اغلب رنگ‌های شاد و متنوع را برای هنرنمایی روی کاغذ ترجیح می‌دهند؛ بنابراین، مداد رنگی نظر آن‌ها را به خود جلب می‌کند که از خودشان رنگدانه‌هایی پررنگ و غنی بر جای بگذارند. علاوه بر این، به منظور استفاده طولانی ‌مدت و راحت از مداد رنگی، مدادهایی با طرح‌های ارگونومیک را در نظر بگیرید. برای آنکه کودک شما بیش از حد مداد را به صفحه کاغذ فشار ندهد، نرمی و یکدست بودن رد مداد را پیش از خرید تست کنید. امروزه مدادهای رنگی قابل شست‌و‌شو در بازار، از امتیاز ویژه‌ای برای خرید برخوردار هستند؛ چرا که تمیز کردن لک‌های تصادفی آن‌ها از روی لباس یا مبلمان به مراتب آسان‌تر است. بیایید با برخی از بهترین مارک مداد رنگی برای استفاده کودکان آشنا شویم:

  • مداد رنگی آریا:

آریا به عنوان یک برند خوش آوازه ایرانی با حدود 60 سال سابقه در تولید لوازم‌ تحریر، مداد رنگی‌های باکیفیتی تولید می‌کند که با توجه به قیمت مناسبشان، برای استفاده کودکان و دانش‌آموزان گزینه مناسبی هستند.

مداد رنگی آریا

با توجه به قیمت مناسبشان، برای استفاده کودکان و دانش‌آموزان گزینه مناسبی هستند.

  • مداد رنگی پارس:

مداد رنگی‌های پارس از جمله لوازم‌ تحریر باکیفیتی محسوب می‌شوند که خریدشان برای کودکان صرفه اقتصادی دارد. تا سنی که کودک از مداد رنگی‌های خود برای نقاشی‌های حرفه‌ای استفاده نکند، مداد رنگی پارس انتخاب مناسبی خواهد بود.

بیشتر بخوانید:لیست لوازم تحریر فانتزی و جذاب برای دانش آموزان

مداد رنگی پارس

تا سنی که کودک از مداد رنگی‌های خود برای نقاشی‌های حرفه‌ای استفاده نکند، مداد رنگی پارس انتخاب مناسبی خواهد بود.

  • مداد رنگی کرایولا:

کرایولا یک برند آمریکایی است که بر تولید لوازم هنری مقرون به صرفه مورد استفاده کودکان و دانش‌آموزان، تمرکز دارد. مداد رنگی‌ این برند از کیفیت مناسبی برخوردار بوده و حتی برای نقاشی بزرگسالان نیز مناسب است.

مداد رنگی کرایولا

مداد رنگی‌ این برند از کیفیت مناسبی برخوردار بوده و حتی برای نقاشی بزرگسالان نیز مناسب است.

  • مداد رنگی استدلر:

مداد رنگی‌های استدلر با طراحی ارگونومیک، به راحتی در دست قرار می‌گیرند و پوشش بسیار خوبی ارائه می‌دهند. انواع مختلفی از آن‌ها در بازار وجود دارد که چه برای کودکان و چه بزرگسالان، گزینه‌های مناسبی فراهم می‌کند. مداد رنگی‌های استدلر همچنین به کیفیت و مقاومت در برابر شکستگی مشهور هستند.

بیشتر بخوانید:لیست کامل لوازم تحریر کلاس اول

مداد رنگی استدلر

مداد رنگی‌های استدلر همچنین به کیفیت و مقاومت در برابر شکستگی مشهور هستند.

بهترین مداد رنگی برای مدرسه

هنگام انتخاب مداد رنگی برای مدرسه، تعادل بین کیفیت و مقرون‌به‌صرفه بودن در اولویت قرار دارد. البته با توجه به استفاده طولانی مدت دانش‌آموزان از مداد رنگی، گزینه‌های بسیار ارزان که فاقد رنگ مناسب و ایمنی باشند، توصیه نمی‌شود. همچنین، سعی کنید مداد رنگی‌های بادوام را انتخاب کنید که در برابر استفاده مکرر دانش‌آموزان پا پس نمی‌کشند. حضور طیف متنوعی از رنگ‌ها در پالت رنگ، قوه تخیل و گرایش به نقاشی را تقویت می‌کند و طراحی استاندارد متناسب با آناتومی بدن، به ‌ویژه برای دانش ‌آموزان ابتدایی، راحتی را در طول استفاده طولانی افزایش می‌دهد.

مداد رنگی مناسب برای مدرسه

طراحی استاندارد متناسب با آناتومی بدن، به ‌ویژه برای دانش ‌آموزان ابتدایی، راحتی را در طول استفاده طولانی افزایش می‌دهد.

با توجه به این موارد، می‌توان گفت که مداد رنگی‌های زیادی در بازار ارزش خرید دارند؛ بنابراین، شما با هر میزان بودجه، می‌توانید مداد رنگی مناسبی برای استفاده در مدرسه انتخاب کنید. برخی از پرفروش‌ترین مداد رنگی‌ها برای دانش‌آموزان بدین شرح هستند:

  • مداد رنگی فابرکاستل

فابرکاستل یک برند آلمانی بوده که با سابقه طولانی در تولید لوازم هنری باکیفیت، معمولاً اولین نامی است که پس از شنیدن “مداد رنگی خوب” از زبان فروشنده‌های لوازم‌التحریر می‌شنوید. مداد رنگی‌های این برند دارای پیگمنت شدید و بافتی نرم و روان هستند که ترکیب و لایه‌بندی رنگ‌ها را آسان می‌کند. فابرکاستل همچنین مداد رنگی‌های مثلثی شکل ارگونومیک را ارائه داده تا هنرمندان جوان از تلاش برای یادگیری نقاشی، دل‌زده نشوند.

مداد رنگی فابر کاستیل

مداد رنگی‌های این برند دارای پیگمنت شدید و بافتی نرم و روان هستند که ترکیب و لایه‌بندی رنگ‌ها را آسان می‌کند.

  • مداد رنگی پیکاسو

مداد رنگی پیکاسو از آن دسته مداد رنگی‌های فروتن بوده که در دهه گذشته، یار و یاور اکثر دانش‌آموزان و هنرآموزان کوچک بوده است. شاید نتوانیم پیکاسو را در سطح مداد رنگی‌های حرفه‌ای قرار دهیم؛ اما در این رنج قیمت همواره نام پیکاسو در صدر مداد رنگی‌های پرفروش قرار می‌گیرد. این مداد رنگی در دو نوع معمولی و آرتیست یافت می‌شود که مدل آرتیست آن همچون برندهایی نظیر فابرکاستل، قابلیت ادغام و لایه‌بندی رنگ‌ها را ارائه می‌دهد.

مداد رنگی پیکاسو

مدل آرتیست آن همچون برندهایی نظیر فابرکاستل، قابلیت ادغام و لایه‌بندی رنگ‌ها را ارائه می‌دهد.

  • مداد رنگی کویلو

مداد رنگی کویلو از خوش‌دست‌ترین و روان‌ترین مداد رنگی‌های میان‌رده است. تجربه استفاده از مداد رنگی کویلو با رنگ‌های غنی، طراحی آرگونومی و تراش‌پذیری آسان، نقاشی کردن را برای کودکان به تفریحی همیشگی تبدیل خواهد کرد.

مداد رنگی کوییلو

نقاشی کردن را برای کودکان به تفریحی همیشگی تبدیل خواهد کرد.

  • مداد رنگی کیبورد

مداد رنگی ایرانی کیبورد همه انتظارات یک دانش‌آموز را از لوازم رنگ‌آمیزی برآورده می‌سازد. این مداد رنگی با رنگ‌هایی جذاب و غنی، مغزی نرم و روان، طراحی ارگونومیک و مهم‌تر از همه قیمت مناسب خود، برای استفاده طولانی‌ مدت در مدرسه گزینه مناسبی است.

بیشتر بخوانید:لیست کامل لوازم تحریر پیش دبستانی (دخترانه و پسرانه)

مداد رنگی کیبورد

رای استفاده طولانی‌ مدت در مدرسه گزینه مناسبی است.

بهترین مداد رنگی برای طراحی چهره

وقتی صحبت از بهترین مارک مداد رنگی طراحی چهره به میان می‌آید، باید بدانید که دیگر مداد رنگی‌های میان‌رده و اقتصادی انتخاب مناسبی به ‌شمار نمی‌آیند. یک مداد رنگی مناسب برای طراحی چهره باید چندین ویژگی کلیدی داشته باشد. در مرحله اول، باید پیگمنت قابل قبولی داشته باشد و برای نمایش رنگی زنده و دقیق بر روی صفحه کاغذ، از جان و دل مایه بگذارد. در قدم بعدی، نقاشی پرتره بی‌شک به ترکیبات رنگی منحصربه‌فرد و دقیقی نیاز خواهد داشت؛ بنابراین، مداد رنگی مورد استفاده برای طراحی چهره باید روان و قابل لایه‌بندی باشد. در نهایت مانند هر مداد رنگی دیگری، مداد رنگی طراحی چهره نیز باید غیر سمی و در تماس با پوست ایمن باشد. در مداد رنگی‌هایی از برندهای مشهور لوازم رنگ‌آمیزی، می‌توانید به دنبال نمونه‌هایی بگردید که به راحتی با آب یا پاک‌کننده آرایش از روی دست و سایر سطوح پاک شوند. برخی از بهترین مارک‌های مداد رنگی برای طراحی پرتره که طیف وسیعی از مداد رنگی با کیفیت بالا را برای خلق چنین آثار هنری ارائه می‌دهند، عبارتند از:

مداد رنگی طراحی چهره

می‌توانید به دنبال نمونه‌هایی بگردید که به راحتی با آب یا پاک‌کننده آرایش از روی دست و سایر سطوح پاک شوند.

  • مداد رنگی فابرکاستل

مداد رنگی فابرکاستل در گام نخست به خاطر تنوع رنگ استثنایی و پیگمنت بالا شناخته شده است. این ویژگی به هنرمندان اجازه می‌دهد تا به تناژهای واقعی از رنگ پوست، دست یابند و پیچیدگی چهره انسان را به تصویر بکشند. در عین حال، مدادهای فابر کاستل به دلیل بافت نرم و روان خود، ترکیب و لایه بندی رنگ‌ها را آسان می‌کنند که این امر نیز برای دستیابی به سایه‌های طبیعی و حرکت روان دست در کارهای پرتره، ضروری است. فابرکاستل همچنین طیف وسیعی از رنگ‌ها، از جمله رنگ‌های نود مختلف را ارائه می‌دهد که دست طراحان را برای انتخاب باز می‌گذارد. در نهایت، دوام و مقاومت مدادهای رنگی فابر کاستل در برابر نور عوامل محیطی تضمین می‌کند که پرتره‌های شما در طول زمان زنده و واقعی باقی بمانند.

دوام و مقاومت مدادهای رنگی فابر کاستل در برابر نور عوامل محیطی تضمین می‌کند که پرتره‌های شما در طول زمان زنده و واقعی باقی بمانند.

  • مداد رنگی درونت

برند انگلیسی درونت در درجه اول، طیف گسترده‌ای از مداد رنگی‌ها، از جمله سری محبوب “coloursoft” و “Procolour” را ارائه داده که در شدت پیگمنت حرفی برای گفتن دارند. بدین ترتیب، هنرمندان می‌توانند به رنگ‌های طبیعی پوستی دست یابند و پیچیدگی‌های صورت را به‌ درستی به تصویر بکشند. این مداد رنگی نیز بافتی نرم و یکدست دارد و در رسم خطوط دقیق و جزئیات کوچک اختلالی ایجاد نمی‌کند. در مداد رنگی‌های درونت نیز می‌توانید مجموعه‌ای کامل از رنگ‌های گوشتی بیابید. به طور کلی، این ویژگی‌ها Derwent را به یک انتخاب محبوب در بین هنرمندان برای طراحی پرتره تبدیل می‌کند.

مداد رنگی درونت

این ویژگی‌ها Derwent را به یک انتخاب محبوب در بین هنرمندان برای طراحی پرتره تبدیل می‌کند.

  • مداد رنگی پریسما-کالر

مداد رنگی پریسما کالر به دلیل ترکیب پذیری استثنایی و رنگدانه‌های غنی و پرجنب‌وجوش، برای طراحی پرتره مورد توجه بسیاری از هنرمندان قرار می‌گیرد. از سوی دیگر، بافت نرم و کرمی این مدادها هنرمندان را قادر می‌سازند تا به راحتی به رنگ‌های ظریف پوست و جزئیات پیچیده دست پیدا کنند. در بین سری‌های مختلف مداد رنگی PrismaColor طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها، از جمله انواع رنگ‌های نود به چشم می‌خورند؛ این امر باعث می‌شود هنرمندان بتوانند تفاوت‌های ظریف رنگ سوژه را با سرعت بیشتری به تصویر بکشند. توانایی لایه‌بندی و ترکیب رنگ این مدادها باعث ایجاد عمق و ابعاد واقعی در پرتره‌ها می‌شود.

مداد رنگی پریسماکالر

توانایی لایه‌بندی و ترکیب رنگ این مدادها باعث ایجاد عمق و ابعاد واقعی در پرتره‌ها می‌شود.

  • مداد رنگی کرن داش

مداد رنگی‌های کرن داش از جمله حرفه‌ای‌ترین مداد رنگی‌ها بر پایه آب هستند. این بدان معنا است که پس از اتمام نقاشی، می‌توان با یک قلم‌موی مرطوب به آن ظاهری آبرنگی بدهید. با این وجود، این مداد رنگی‌ها نیز همانند مداد رنگی‌های روغنی از پیگمنت بالا، تنوع رنگ و مغزی نرم و روان برخوردار هستند. همچنین اگر به دنبال مداد رنگی‌های براق، مومی و مقاوم در برابر نور می‌گردید، خوب است به سری‌های مختلف مداد رنگی کرن داش نگاهی بیندازید.

مدادرنگی کارن داش

این مداد رنگی‌ها نیز همانند مداد رنگی‌های روغنی از پیگمنت بالا، تنوع رنگ و مغزی نرم و روان برخوردار هستند.

بهترین مارک مداد رنگی برای طراحی لباس

انتخاب و خرید بهترین مارک مداد رنگی در زمینه طراحی لباس، به طور مستقیم بر دقت و ظرافت اتودها تأثیر می‌گذارد. رنگ و کیفیت مداد رنگی می‌تواند بر جلوه نهایی سایه‌ها، الگوها و جزئیات پارچه تأثیر بگذارد و ضمانت کند که مدل ذهنی طراح به طور دقیق بر روی کاغذ یا پلتفرم‌های دیجیتال منتقل می‌شود. همچنین، با انتخاب مداد رنگی مناسب می‌توانید ترکیب‌های رنگی مختلف را امتحان کنید و انواع بافت‌ها و تزیینات جزئی را به تصویر بکشید.

در حالی که در پروسه خرید مداد رنگی برای طراحی لباس باید ویژگی‌های اساسی نظیر پیگمنت بالا، تنوع رنگ، دوام و ترکیب‌پذیری رنگ‌ها را در نظر بگیرید، لازم است به تراش‌پذیری مدادها نگاه ویژه‌ای داشته باشید؛ چرا که در طراحی لباس و آناتومی به مداد رنگی نیاز دارید که نوک تیزی داشته باشد. همچنین در طراحی یک لباس ممکن است برای ایجاد تغییرات، بارها دست به پاک‌کن بزنید؛ در نتیجه به مداد رنگی نیاز دارید که در عین پررنگ بودن، پس از پاک شدن رد نامحسوسی از خود بر جای بگذارد. با توجه به این موارد، برخی از محبوب‌ترین مداد رنگی‌ها برای طراحی لباس شامل این موارد هستند:

بیشتر بخوانید:بازار لوازم تحریر تهران کجاست؟

طراحی لباس

با انتخاب مداد رنگی مناسب می‌توانید ترکیب‌های رنگی مختلف را امتحان کنید و انواع بافت‌ها و تزیینات جزئی را به تصویر بکشید.

  • فابرکاستل

همان‌طور که تا حالا متوجه شدید، سری‌های متنوع مداد رنگی‌ فابر کاستل برای آغاز فعالیت حرفه‌ای در هر شاخه نقاشی کارآمد هستند. این مدادهای رنگی که با رنگدانه‌های باکیفیت و مقاوم در برابر نور به بازار عرضه شده، همواره مورد توجه حرفه‌ای‌ها قرار گرفته است. این برند مداد رنگی جزئیات دقیق را به تصویر می‌کشد و حتی پیچیده‌ترین طرح‌های لباس را به شکلی ملموس تجلی می‌بخشد.

  • اونر

اونر نیز از جمله مداد رنگی‌های خارجی و مقرون‌به‌صرفه در ایران شناخته می‌شود. این مداد رنگی‌ها با وضوح رنگ و مقاومتی که در برابر فشار دست نشان می‌دهند، می‌توانند برای شروع فعالیت در حوزه طراحی لباس ابزار مناسبی باشند.

مداد رنگی اونر

اونر نیز از جمله مداد رنگی‌های خارجی و مقرون‌به‌صرفه در ایران شناخته می‌شود.

  • فکتیس

برند اسپانیایی فکتیس با سابقه طولانی در تولید لوازم‌التحریر، مداد رنگی‌های باکیفیتی بر پایه موم ارائه می‌دهد که مغزی نرم و مقاوم دارد. برای طراحی لباس در سطح نیمه‌حرفه‌ای، مداد رنگی فکتیس کاملاً نیازهای شما را برآورده خواهد کرد.

مدادرنگی فکتیس

برای طراحی لباس در سطح نیمه‌حرفه‌ای، مداد رنگی فکتیس کاملاً نیازهای شما را برآورده خواهد کرد.

  • مداد رنگی پاستلی Pentel Arts

در حوزه طراحی لباس، مدادهای پاستلی نیز می‌توانند کاربردی باشند. مدادهای پاستلی Pentel Arts با حرکت روان و ایجاد رنگ‌های شدید، انتخاب مناسبی به نظر می‌رسند؛ اما ممکن است به راحتی مداد رنگی ترکیب نشوند و کار با جزئیات را به چالش بکشد. استفاده از فیکساتور برای جلوگیری از پخش رنگ ضروری است و انتخاب کاغذ در اثربخشی آن‌ها نقش دارد.

مدادرنگی پنتل

استفاده از فیکساتور برای جلوگیری از پخش رنگ ضروری است و انتخاب کاغذ در اثربخشی آن‌ها نقش دارد.

کلام آخر

انتخاب بهترین مارک مداد رنگی در نهایت به نیازها و ترجیحات خاص شما بستگی دارد. با این حال در یک نگاه کلی، برندهایی نظیر فابرکاستل و کرایولا یک انتخاب همیشگی و قابل اعتماد برای اکثر نیازها و حوزه‌های نقاشی شناخته می‌شوند که کاربران را از طیف رنگی گسترده و کیفیتی مثال‌زدنی بهره‌مند می‌کنند. اگر به طور حرفه‌ای نقاشی را دنبال می‌کنید، Caran d’Ache به شما پیگمنت بالا و ویژگی‌های منحصر به فرد مانند حلالیت در آب، ارائه می‌دهد.

چه یک هنرمند کوچک در منزل داشته باشید و چه خودتان یک سرگرمی یا حرفه را دنبال ‌کنید، لازم است در انتخاب ابزار مورد نیاز، اهداف هنری خود را در نظر بگیرید. خوب است برای کسب اطلاعات دقیق‌تر با یک مربی مجرب یا فروشنده لوازم‌التحریر و ابزار هنری مشورت کنید.

سوالات متداول

  • مداد رنگی‌های معمولی چه تفاوتی با مداد رنگی‌های آبرنگی و پاستلی دارند؟

همان‌طور که از نام این محصولات مشخص است، مداد رنگی‌های آبرنگی در آب حل می‌شوند و مداد رنگی‌های پاستلی بر پایه روغن هستند. انتخاب بین این محصولات به سبک نقاشی مورد پسند شما و نوع پروژه بستگی دارد.

  • کدام مارک‌های مداد رنگی معتبر هستند؟

برخی از مارک‌های مشهور و معتبر مداد رنگی عبارتند از Faber-Castell، Prismacolor، Derwent، Caran d’Ache، Staedtler، Winsor & Newton و Copic. انتخاب مارک به میزان بودجه، نیازهای خاص شما و تجربه شما در استفاده از مداد رنگی بستگی دارد.

  • آیا مداد رنگی تاریخ انقضا دارد؟

خیر، چیزی تحت عنوان تاریخ انقضا برای مداد رنگی‌ها معنا ندارد. با این وجود، اگر مداد رنگی‌ها در شرایط مناسبی نگهداری نشوند، ممکن است خواصی مانند نرمی، شدت رنگ و مقاومت خود را در برابر فشار از دست بدهند.

  • چه مداد رنگی‌ برای کودکان یا افراد مبتدی‌ مناسب است؟

برای کودکان و افراد مبتدی‌، بهتر است مداد رنگی‌هایی با مغز نرم و خوش‌دست انتخاب کنید. مداد رنگی‌های با کیفیت بالا و حرکت روان برای کودکان مناسب هستند؛ چرا که آن‌ها می‌توانند از رنگ‌آمیزی با چنین مدادهایی لذت ببرند. همچنین، مجموعه‌ای از رنگ‌های پایه مانند قرمز، آبی، زرد و سبز با تنوع طیف رنگی برای کودکان مناسب است.

اشتراک‌گذاری

یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 + 14 =