Banner Image

بهترین کلمن آب که برای سفر می‌توانید داشته باشید!

4/5 - (5 امتیاز)

خوردن یک نوشیدنی خنک در عصر روز تابستانی که با دوستان خود به طبیعت‌گردی رفته‌اید بسیار لذت‌بخش است.‌ اما چگونه می‌توانید از گرم شدن آب در ساعات طولانی پیک‌نیک جلوگیری کنید؟‌ پاسخ به این سوال ساده است، با خرید بهترین کلمن آب! کلمن‌ وسیله‌ای است که برای حفظ خنکی نوشیدنی‌های مختلف در فضای بیرون از منزل استفاده می‌شود. این وسیله یک ظرف عایق قابل حمل و دارای درب است که برای مدت طولانی نوشیدنی‌ها و اقلام فاسدشدنی را خنک نگه‌ می‌دارد‌.

کلمن‌ها در اندازه و طرح‌های مختلفی در بازار موجود هستند. برخی کلمن‌ها از یک شیر برای خروج آب استفاده می‌کنند و برخی دیگر، سایز بزرگ‌تری دارند که برای نگهداری نوشیدنی‌های مختلف مانند نوشابه یا آبمیوه مورد استفاده قرار می‌گیرند‌. این وسیله در جنس‌های مختلفی مثل پلاستیک و فلز به بازار عرضه می‌شوند که بعضی از مدل‌های آن‌ برای بهبود عملکردشان دارای عایق اضافه‌تری هستند. در هنگام استفاده از بهترین کلمن آب می‌توانید داخل آن را سراسر با یخ پر کنید و درب آن را محکم ‌ببندید تا مدت زمان بیشتری نوشیدنی را خنک نگه دارد.

انواع کلمن آب

کلمن‌ها با ابعاد و جنس‌های مختلفی به بازار عرضه می‌شوند و انواع مختلفی دارند. نوع و جنس‌ این وسیله کاربردی نه‌تنها در قیمت آن بلکه بر خنک نگه‌داشتن مواد داخل آن نیز تأثیرگذار است. در این بخش قصد داریم شما مخاطبین گرامی مجله پیندو را با انواع کلمن آب از لحاظ جنس بدنه آشنا کنیم:

·       کلمن پلاستیکی

کلمن پلاستیکی از مدل‌های‌ رایجی است که در اغلب خانه‌ها وجود دارد. مدل پلاستیکی، سبک، مقاوم و ضد ضربه است و به دلیل قیمت مناسب جزو کلمن‌های پرفروش به‌حساب می‌آید‌.

·       کلمن شیشه‌ای

کلمن‌های شیشه‌ای بیشتر در کافه‌ها، رستوران‌ها و تالار پذیرایی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این مدل‌ها نیز برای نوشیدنی گرم و هم برای نوشیدنی سرد کاربرد دارند و‌ در‌ طرح‌ها و رنگ‌های مختلف در بازار موجود هستند.

کلمن شیشه‌ای

·       کلمن سرامیکی

کلمن‌های سرامیکی نیز در‌ سال‌های اخیر مورد استقبال بسیاری قرار گرفته‌اند و مدل‌های مختلف آن به بازار عرضه شده است که در مهمانی‌ها و پذیرایی‌ها برای سرو نوشیدنی از آن استفاده می‌شوند‌‌.

بیشتر بخوانید: غذاساز چیست؟

·       کلمن چوبی

مدل چوبی یکی از مدل‌های خاص کلمن است که در‌ زمان‌های قدیم مورد استفاده قرار می‌گرفت و هم‌اکنون نیز حالت تزئینی و پذیرایی دارد.‌ این مدل کلمن معمولا از چوب راش ساخته می‌شود و‌ برای نگهداری از نوشیدنی‌های سرد و گرم مناسب است.

·       کلمن استیل

مدل‌های استیل به دلیل جنس خود هم برای نوشیدنی‌های خنک و هم برای نوشیدنی‌های گرم مناسب هستند. از مزیت‌های این مدل می‌توان به گرم یا سرد نگه‌داشتن نوشیدنی به مدت طولانی اشاره کرد.

بهترین کلمن آب

کلمن‌‌ها در‌ مکان‌های مختلفی استفاده می‌شوند. به‌طور‌ مثال بسیاری از افراد فقط در زمان سفر این وسیله را به کار می‌برند، اما کسانی نیز هستند که روزانه از کلمن برای خنک نگه‌داشتن آب و نوشیدنی‌های دیگر در هنگام کار‌ و‌ فعالیت روزمره خود استفاده می‌کنند‌. به همین دلیل کلمن‌ها در مدل‌ها و جنس‌های مختلفی در بازار وجود دارند تا افراد بر اساس نیازهای خود یک نوع آن را انتخاب کنند. در‌ ادامه به برخی از مدل‌های بهترین کلمن ‌آب که در بازار موجود هستند، اشاره می‌کنیم:

1.    کلمن‌های چرخ‌دار

در ‌مهمانی‌های بزرگ برای سرو نوشیدنی خنک، راحت‌ترین راه استفاده از کلمن است‌. کلمن‌های چرخ‌دار اغلب در سایزهای بزرگ‌ و برای جشن‌ها و رویدادهایی که به حمل غذا و آشامیدنی نیاز دارد مورد استفاده قرار می‌گیرند.‌

کلمن‌های چرخ‌دار

2.    کلمن‌های قابل حمل

همان‌طور که قابل حدس است این مدل به دلیل سایز کوچک و جمع‌وجورش، قابلیت حمل آسانی دارد ‌و برای پیک‌نیک و پیاده‌روی یک گزینه مناسب به‌حساب می‌آید. این کلمن‌ها اغلب از جنس فلز یا پلاستیک ساخته می‌شوند که به‌طور معمول تا ۲۴ ساعت نوشیدنی را خنک نگه می‌دارند.

کلمن‌های قابل حمل

بیشتر بخوانید: طرز استفاده از قهوه ساز

3.    کلمن عایق دار

این مدل از کلمن‌ها به دلیل داشتن عایق برای سفرهای طولانی و استفاده در فضای باز انتخاب خوبی به‌حساب می‌آیند،‌ چراکه نوشیدنی داخل آن ساعت‌های بیشتری خنک می‌ماند.

کلمن عایق دار

4.    کلمن پایه دار

یکی دیگر از مدل‌های کلمن که استفاده از آن‌ها نیز بسیار متداول است، کلمن های پایه دار نام دارد. چنین کلمن هایی طرفداران فراوانی دارند زیرا به دلیل برخورداری از پایه، به راحتی می‌توان لیوان را در زیر آن قرار داده و برای پر کردن لیوان از آن استفاده کرد. برخی از انواع این کلمن مجهز به پایه تاشو بوده که باعث می‌شود به راحتی بتوان برای جابه‌جایی آن اقدام کرد.

کلمن پایه دار

5.    کلمن برقی

کلمن‌های برقی از مدل‌های محبوب افراد علاقه‌مند به سفرهای جاده‌ای و آفرودبازان است؛ چرا که می‌توان این مدل‌ها را در داخل خودرو به برق وصل کنید و نوشیدنی‌ها را برای مدت طولانی سرد نگه دارید.‌ این مدل از بهترین کلمن آب به دلیل استفاده از نیروی برق، به یخ نیازی ندارد.‌

کلمن برقی

6.    کلمن‌های سبک

این کلمن‌ها از پلاستیک سبک تهیه می‌شوند و یک عایق بیرونی دارند. این کلمن‌ها، از سایر مدل‌ها‌ سبک‌تر بوده‌ و حمل‌و‌نقل آن‌ آسان‌تر است.

7.    کلمن‌های کوله‌ پشتی

این مدل‌ها با بندهایی که در آن‌ها تعبیه شده است برای فعالیت‌های مختلفی مثل پیاده‌روی و ماهیگیری بسیار مناسب هستند. شما می‌توانید کلمن کوله‌ پشتی را مانند یک کیف با خود حمل کنید. کلمن کوله‌ پشتی در اندازه‌ و جنس‌های مختلف در بازار موجود است.

کلمن‌های کوله‌ پشتی

8.    کلمن پذیرایی

این کلمن‌ها که در سال‌های اخیر مورد استقبال فراوانی قرار گرفته‌اند. این مدل از جنس شیشه ساخته می‌شوند و برای پذیرایی در مهمانی‌ها استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید: طرز استفاده از زودپز در 6 گام ساده!

ویژگی‌های یک کلمن خوب چیست؟

توجه به ویژگی‌ها و مشخصات یک کلمن به شما کمک می‌کند که وسیله‌ای مطابق با نیازهای خود تهیه کنید و هزینه اضافه‌ای پرداخت نکنید. از جمله مهم‌ترین عواملی که در هنگام خرید بهترین کلمن آب باید به آن‌ توجه کنید عبارت‌اند از:

  • عایق‌بندی؛ کلمن باید یک عایق‌بندی باکیفیت داشته باشد تا از گرم شدن نوشیدنی جلوگیری کند.‌
  • بادوام باشد؛ کلمن وسیله‌ای است که در هنگام مسافرت و در فضای بیرون خانه مورد استفاده قرار می‌گیرد، بنابراین باید از کیفیت مناسبی برای قرار گرفتن در محیط‌های مختلف برخوردار باشد.
  • ظرفیت و اندازه؛ مهم‌ترین بخش کلمن ظرفیت آن است. در هنگام خرید، اندازه موردنظرتان را مشخص و کلمنی مطابق با آن خریداری کنید.
  • حمل‌‌ونقل آسان؛ اگر بهترین کلمن آب را در زمان پیاده‌روی و پیک‌نیک یا رفتن به سرکار استفاده می‌کنید‌ به قابلیت حمل آن دقت داشته باشید. در این موارد بهتر است کلمنی چرخ‌دار یا دارای بند خریداری کنید.
  • استفاده راحت؛ در هنگام خرید کلمن‌های بزرگ به ویژگی‌هایی مثل داشتن شیر آب دقت کنید. کلمن‌های کوچک‌تر نیز باید درب مناسبی برای باز و بسته شدن داشته باشند تا به‌راحتی بتوانید آب یا یخ را تخلیه کنید.
  • نگهداری از مایعات سرد و گرم؛ اگر می‌خواهید از کلمن در فصول مختلف استفاده کنید، مدل‌های دوکاره گزینه مناسبی هستند.
  • طراحی کاربردی؛ طراحی کاربردی و جذاب مانند داشتن جا لیوانی، تجربه‌ای بهتر برایتان رقم می‌زند.
  • قیمت: سعی کنید قیمت را با ویژگی‌های کلمن بسنجید و کلمنی با عملکرد خوب و قیمت مناسب پیدا کنید.

جمع‌بندی

اگر به‌طور مداوم به سفر می‌روید از اهمیت خرید بهترین کلمن آب آگاه هستید. کلمن‌ها وسیله‌ای ضروری برای خنک نگه‌داشتن انواع نوشیدنی‌ها در محیط بیرون خانه هستند که از گذشته تاکنون مورد استفاده قرار گرفته‌اند‌‌. استقبال از کلمن‌ها در سال‌های اخیر نه‌تنها کم نشده بلکه باوجود طراحی کلمن‌های جدیدی مانند شیشه‌ای، سرامیکی، پلاستیکی و استیل بیشتر از قبل نیز شده است. امروزه کلمن‌ها با اندازه‌های کوچک، بزرگ و کاربردی‌تر‌ از قبل به بازار عرضه می‌شوند. برای تهیه کلمن مناسب باید به ظرفیت، دوام، کیفیت و سهولت حمل آن را دقت داشته باشید تا وسیله‌ای مطابق با نیازهایتان خریداری کنید.

سوالات متداول

یک کلمن تا چند ساعت نوشیدنی را سرد نگه می‌دارد؟

پاسخ دقیق به این سوال به عوامل زیادی بستگی دارد،‌ چراکه جنس بدنه و عایق کلمن‌ها بر میزان خنک نگه داشتن آب تأثیر می‌گذارد؛ اما به‌طور کلی یک کلمن از ۲۴ ساعت تا چند روز می‌تواند نوشیدنی را خنک نگه دارد.

چگونه کلمن را تمیز کنیم؟

برای تمیز کردن کلمن، در ابتدا محتویات آن را خالی کنید و بعد داخل آن را با آب و مایع ظرف‌شویی بشورید. برای از بین بردن لکه‌ها می‌توانید از محلول جوش شیرین و آب استفاده کنید.

بهترین کلمن‌ها برای کمپینگ کدم‌اند؟

بهترین کلمن‌ها برای کمپینگ مدل‌هایی هستند که با دوام، سبک وزن و دارای عایق خوبی باشند تا برای مدت طولانی نوشیدنی‌ها را خنک نگه دارند.

آیا می‌توانم از کلمن به عنوان یخچال استفاده کنم؟

کلمن برای نگهداری مواد غذایی و نوشیدنی برای مدت زمان کوتاهی مناسب است، اما به‌عنوان یک یخچال دائمی نمی‌توانید از آن استفاده کنید.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 5 =