Banner Image
بهترین برند لوازم خانگی در جهان

بهترین برند لوازم خانگی در جهان کدام است؟

امتیاز دهید

صنعت لوازم خانگی یکی از حوزه‌های رقابتی در دنیا است. شرکت‌های مختلف در تلاش هستند تا جدیدترین و بهترین لوازم خانگی را با قیمت‌های مناسب روانه بازار کنند و مشتریان نیز همواره به دنبال یافتن بهترین برند لوازم خانگی در جهان هستند. در نتیجه این رقابت دوطرفه، تلاش برای ساخت لوازم خانگی جدیدتر و مدرن‌تر روزبه‌روز افزایش می‌یابد.

برندهای مختلفی در حوزه ساخت لوازم خانگی فعالیت می‌کنند که برخی از آن‌ها بزرگ و شناخته شده و برخی دیگر کوچک و ناشناخته هستند. از بین برندهای مطرح بازار جهانی، نام‌های تجاری کره‌ای به خوبی در ایران شناخته شده‌اند اما در سوی دیگر برندهای اروپایی یا آمریکایی مختلفی برای مصرف‌کننده ایرانی ناشناخته باقی مانده‌اند. در این مقاله به بررسی پنج برند برتر لوازم خانگی در دنیا خواهیم پرداخت و علاوه بر آن دیگر نام‌های تجاری مطرح در حوزه لوازم خانگی را برای شما شرح خواهیم داد. پس اگر مایل به شناخت بیشتر تولیدکنندگان لوازم خانگی هستید، در ادامه متن با ما همراه شوید.

برندهای شناخته شده لوازم خانگی در جهان

در مقدمه مطلب اشاره کردیم که نام‌های کره‌ای در لیست بهترین برند لوازم خانگی در جهان قرار دارند و علاوه بر آن مشتریان ایرانی نیز آن‌ها را به خوبی می‌شناسند. با این حال بسیاری از برندهای برتر در جهان برای مشتریان ایرانی ناشناس باقی مانده‌اند، در حالی که فروش آن‌ها در سایر نقاط دنیا بسیار چشمگیر است.

لوازم خانگی

تولیدکننده‌ای که بتواند سبد محصول کامل‌تری را به مشتری ارائه دهد، برند بزرگتر و قوی‌تری محسوب می‌شود.

در بین انواع برندهای لوازم خانگی، تولیدکننده‌ای که بتواند سبد محصول کامل‌تری را به مشتری ارائه دهد، برند بزرگتر و قوی‌تری محسوب می‌شود.

ویرپول

برند آمریکایی ویرپول یکی از پنج برند برتر لوازم خانگی در دنیا است که برای اکثر ایرانیان ناشناخته است. این برند فعالیت خود را صد و یازده سال پیش آغاز کرد و اکنون ده‌ها کارخانه در سراسر جهان را اداره می‌کند. ویرپول در حقیقت یک ابرهلدینگ در حوزه لوازم خانگی است که برندهای دیگری همچون ایندزیت، کیچن‌اید و مایتاگ زیرمجموعه آن محسوب می‌شوند. عمده محصولات ویرپول شامل لوازم خانگی بزرگ همچون یخچال و فریزر، ماشین لباسشویی و ماشین ظرفشویی هستند.

ال جی

برند کره‌ای ال جی نیازی به معرفی ندارد، چرا که تمامی ایرانیان طی دو دهه اخیر با محصولات آن آشنا شده‌اند. ال جی یک ابرشرکت است که بخش‌های مختلفی دارد. یکی از بخش‌های این شرکت به تولید لوازم خانگی اختصاص یافته است. ال جی همواره بر نوآوری در زمینه تولید لوازم خانگی تأکید دارد، به همین دلیل جدیدترین فناوری‌ها را در محصولات ال جی خواهید دید. سبد لوازم خانگی ال جی شامل محصولاتی همچون یخچال و فریزر، مایکروفر، تلویزیون، کولرگازی، ماشین ظرفشویی و ماشین لباسشویی است.

بیشتر بخوانید: بهترین مارک لوازم خانگی برقی در سال 1401

سامسونگ

غول بزرگ تجاری کره یعنی سامسونگ، در تولید لوازم خانگی نیز فعال است و یکی از پنج برند برتر لوازم خانگی در دنیا محسوب می‌شود.

لوازم خانگی سامسونگ

اکثر محصولات سامسونگ در دسته لوازم خانگی بزرگ همچون یخچال و فریزر یا تلویزیون قرار می‌گیرند

زیرشاخه لوازم خانگی این شرکت سامسونگ الکترونیکس نام دارد که علاوه بر لوازم خانگی، تجهیزات رایانه را نیز به تولید می‌رساند. اکثر محصولات سامسونگ در دسته لوازم خانگی بزرگ همچون یخچال و فریزر یا تلویزیون قرار می‌گیرند.

بوش

شرکت آلمانی و چندملیتی بوش نیز به عنوان بهترین برند لوازم خانگی در جهان از دیدگاه مشتریان بسیاری شناخته شده است. این شرکت فعالیت خود را در قرن نوزدهم میلادی آغاز کرد و همچنان به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان لوازم الکتریکی و الکترونیکی در جهان شناخته می‌شود. یکی از حوزه‌های فعالیت بوش، تولید لوازم خانگی است. لوازم خانگی بوش در انواع کوچک و بزرگ به بازار عرضه شده‌اند و به لطف تلاش‌های واردکنندگان، از شهرت بالایی نزد مشتریان ایرانی برخوردار هستند.

گاگناو هاوسگرته

گاگناو هاوسگرته نیز یکی دیگر از شرکت‌های با سابقه تولید لوازم خانگی در آلمان است که مصرف‌کنندگان ایرانی شناخت چندانی نسبت به آن ندارند. این شرکت قدمت بسیاری دارد و در قرن پانزدهم میلادی بنیان‌گذاری شده است. این شرکت از سال 1991 به تولید لوازم خانگی روی آورده است که از جمله آن‌ها می‌توان به ماشین ظرفشویی، هود، مایکروفر، فر برقی، فریزر و قهوه ساز اشاره کرد.

جنرال الکتریک

در کتاب‌های بازاریابی و بازرگانی، جنرال الکتریک به عنوان مثالی از یک ابر هولدینگ با فعالیت‌های گسترده شناخته می‌شود. این شرکت آمریکایی یکی از غول‌های تجارت در جهان است که تقریبا همه چیز تولید می‌کند. سبد محصولات جنرال الکتریک شامل هزاران ابزار گوناگون از موتور هواپیما تا توربین‌های بادی و جنگ افزار می‌شود. این شرکت در حوزه ساخت لوازم خانگی نیز فعال است. شرکت اصلی جنرال الکتریک در سال 1892 توسط توماس ادیسون معروف بنیان نهاده شد.

لوازم خانگی جنرال الکتریک

جنرال الکتریک یکی از غول‌های تجارت در جهان است که تقریبا همه چیز تولید می‌کند

جنرال الکتریک به تولید لوازم خانگی متنوع علاقه خاصی دارد؛ بنابراین در سبد محصولات این شرکت می‌توانید انواع اجاق گاز، ماشین لباسشویی، یخچال و فریزر و انواع نوشیدنی ساز را مشاهده کنید.

میله

میله یک شرکت آلمانی است که از ابتدای قرن بیستم تا به امروز در حوزه ساخت تجهیزات خانگی و تجاری فعالیت می‌کند. میله یک شرکت خانوادگی است که سعی کرده است در طول حیات خود اصالتش را حفظ کند. این شرکت در بسیاری از کشورهای جهان نمایندگی رسمی دارد و حتی محصولات آن به بازار ایران نیز راه یافته‌اند، هرچند به دلیل عرضه محدود شناخته شده نیستند. میله انواع فرهای برقی، ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی و یخچال فریزر را تولید می‌کند.

فیشر و پایکل

بنگاه تجاری فیشر و پایکل 89 سال پیش در نیوزیلند تأسیس شد و طی دوره فعالیت خود به یکی از اعضای لیست بهترین برند لوازم خانگی در جهان تبدیل شده است. این شرکت در حال حاضر تحت تملک هلدینگ چینی هایر قرار دارد. اکثر محصولات برند فیشر و پایکل در حوزه انواع ماشین ظرفشویی و ماشین لباسشویی هستند. همچنین این شرکت ریزپردازنده‌های مورد نیاز در صنایع لوازم خانگی را تولید می‌کند.

ترمادور

ترمادور نیز یکی از برندهای ناشناخته برای ایرانیان است که دلیل آن به محل استقرار این شرکت یعنی کالیفرنیا باز می‌گردد.

ترامادور

ترامادور انواع قهوه ساز، مایکروفر، یخچال و فریزر و فرهای برقی را تولید می‌کند.

ترمادور نیز تولیدکننده باسابقه لوازم خانگی است که فعالیت خود را از سال 1916 آغاز کرد. این شرکت انواع قهوه ساز، مایکروفر، یخچال و فریزر و فرهای برقی را تولید می‌کند.

کیچن اید

برند آمریکایی کیچن اید فعالیت خود را 109 سال پیش در ایالت تنسی آغاز کرد. نخستین محصول این برند، همزن‌های کیک و شیرینی بود که پس از حدود یک قرن همچنان تولید آن‌ها توسط کیچن اید ادامه دارد. این شرکت علاوه بر همزن، سایر ابزارهای آشپزخانه مرتبط با پخت و پز را نیز ارائه می‌کند. اکثر سهام کیچن اید در حال حاضر به برند آمریکایی ویرپول تعلق دارد.

لوازم خانگی اسمگ

در میان انبوهی از برندهای آمریکایی و آلمانی موجود در لیست بهترین برند لوازم خانگی در جهان، یک برند ایتالیایی به نام اسمگ نیز مشاهده می‌شود. اسمگ فعالیت خود را پس از جنگ جهانی دوم آغاز کرد و در این دوره موفق شد تا از یک کارخانه کوچک به یک گروه تولید لوازم خانگی تبدیل شود. اسمگ امروزه علاوه بر تولید لوازم خانگی، در حوزه صنایع غذایی نیز فعال است. وجه تمایز لوازم خانگی اسمگ، ظاهر نوستالژیک آن‌ها است. برند اسمگ نیز در بازار ایران حضور دارد.

لوازم خانگی میتسوبیشی

ساکنان و هم‌وطنان ما در نیمه جنوبی کشور، به خوبی با لوازم خانگی میتسوبیشی آشنا هستند. این برند نزد ایرانیان به دلیل خودروهایش شناخته می‌شود اما کولر گازی قدرتمند میتسوبیشی نیز بین ساکنین جنوب کشور به خوبی شناخته شده است.

میتسوبیشی

حوزه‌های فعالیت میتسوبیشی بسیار هستند که یکی از آن‌ها لوازم الکترونیکی است.

شرکت میتسوبیشی به عنوان یک بنگاه تجاری در سال 1870 میلادی بنیان نهاده شد و امروزه یک ابرشرکت چندمنظوره محسوب می‌شود. حوزه‌های فعالیت میتسوبیشی بسیار هستند که یکی از آن‌ها لوازم الکترونیکی است. زیرشاخه میتسوبیشی الکترونیکس انواع سیستم‌های تهویه، یخچال و فریزر و همچنین توستر و جاروبرقی را تولید می‌کند.

جمع بندی

افزایش تقاضای مشتریان برای خرید لوازم خانگی، سبب شده است تا هر روز شاهد عرضه یک نوع محصول جدید به بازار باشیم. شرکت‌های تولیدکننده لوازم خانگی نیز در این دوره بر تنوع فعالیت‌های خود افزوده‌اند تا نیازهای بازار را پاسخ دهند. وجه تمایز تمامی شرکت‌های مطرح تولیدکننده لوازم خانگی در دنیا، تمرکز آن‌ها بر یک یا چند بخش بازار است.

برای مثال ال جی و سامسونگ در حوزه ساخت تلویزیون و یخچال زبان‌زد هستند، در حالی که فیشر و پایکل رهبر بازار ابزارهای شستشو همچون ماشین لباسشویی و ماشین ظرفشویی است. در این بین تنها ابرشرکت آمریکایی جنرال الکتریک است که به طور همزمان در تمامی بخش‌های بازار حضور دارد.

این کار به شرکت‌ها اجازه می‌دهد تا جایگاه مطلوبی را در ذهن مشتریان پیدا کنند و به لطف این مزیت بتوانند سهم بازار خود را دست نخورده نگه دارند. به نظر می‌رسد با وجود حمله همه جانبه رقبای چینی به بازار لوازم خانگی، برندهای مطرح این حوزه موفق شده‌اند تا جایگاه و سهم بازار خود را همچنان حفظ کنند.

 

سوالات متداول

  • پنج برند برتر لوازم خانگی در دنیا در چه کشورهایی واقع شده‌اند؟

از بین پنج برند برتر لوازم خانگی در دنیا، دو مورد از آن‌ها در کره جنوبی، دو مورد دیگر در آلمان و یکی در آمریکا واقع شده است.

  • کدام یک از برندهای مطرح لوازم خانگی جهانی در کشورمان حضور دارند؟

از لیست بهترین برند لوازم خانگی در جهان، برندهای ال جی، سامسونگ و بوش در بازار ایران حضور فعال دارند. برندهای اسمگ و میتسوبیشی نیز تا حدودی برای مصرف‌کنندگان ایرانی شناخته شده هستند.

  • معروف‌ترین برندهای لوازم خانگی ایرانی کدام هستند؟

از بین برندهای داخلی تولید لوازم خانگی، نشان‌های تجاری اسنوا، پارس خزر، جی پلاس، ایکس ویژن و پاکشوما برای مشتریان ایرانی شناخته شده هستند.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 1 =