Banner Image
امتیاز دهید

اگر مدت زیادی با کنسول‌های پلی استیشن آشنا باشید می‌دانید که در گذشته برای خرید بازی پلی استیشن باید دیسک مخصوص آن را تهیه می‌کردیم. در آن دوران، دسترسی به بازی‌های این کنسول دوست داشتنی از همین طریق انجام می‌شد و خبری از محتوای آنلاین نبود؛ اما با پیشرفته شدن بازی‌ها و روی کار آمدن کنسول‌های نسل جدیدتر، پلی استیشن‌ها به اینترنت متصل شدند. به مرور، بازی‌های آنلاین پلی استیشن هم به بازار آمدند و ما را با مفهوم‌های تازه‌ای مثل بازی‌های آنلاین پلی استیشن و فروشگاه پلی استیشن آشنا کردند. به این ترتیب گیفت کارت پلی استیشن هم متولد شد و در سبد خرید دوست‌داران این کنسول جذاب قرار گرفت؛ اما گیفت کارت پلی استیشن چیست؟ برای پاسخ به این سوال تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

گیفت کارت چیست؟

گیفت کارت در واقع یک کارت اعتباری با میزان اعتبار پولی یا زمانی مشخص است که توسط یک شرکت یا کمپانی خاص صادر می‌شود. هرکدام از این کارت‌ها یک کد منحصربه‌فرد برای فعالسازی دارند که با وارد کردن آن در شبکه، اعتبار آن به حساب فرد افزوده می‌شود. با این تعریف احتمالاً شما هم به یاد کارت‌های اپراتورهای موبایل افتاده‌اید. کارت‌های اعتباری تلفن همراه که ما، تحت عنوان کارت شارژ می‌شناسیم، مثال خوبی از گیفت کارت هستند. در واقع سازوکار تمام گیفت کارت‌ها کم و بیش شبیه همین کارت‌ها است و فقط نحوه خرید و استفاده از آن‌ها با هم تفاوت دارد. علاوه بر سونی، برندها و شرکت‌های دیگری مثل ایکس باکس، گوگل پلی، اسپاتیفای و استیم نیز گیفت کارت‌های مخصوص به خود را دارند.

گیفت کارت پلی استیشن چیست؟

گیفت کارت پلی استیشن همانطور که از نام آن پیداست، به کارت‌های اعتباری گفته می‌شود که توسط شرکت سونی برای استفاده در شبکه پلی استیشن صادر می‌شوند.

گیفت کارت پلی استیشن

گیفت کارت در واقع یک کارت اعتباری با میزان اعتبار پولی یا زمانی مشخص است که توسط یک شرکت یا کمپانی خاص صادر می‌شود

این کارت‌ها انواع مختلفی دارند که در بخش‌های بعدی به آن‌ها می‌پردازیم. این محصول، دسترسی به بازی‌ها، تم‌ها و هر محصول خریدنی دیگر در فروشگاه آنلاین پلی استیشن را امکان‌پذیر می‌کند. برای همین به یکی از نیازهای گیمرهای این شبکه تبدیل شده است.

مزایای خرید گیفت کارت

همانطور که گفتیم، با خرید گیفت کارت می‌توانید میزان اعتبار لازم را به حساب خود در شبکه منتقل کنید. به این ترتیب امکان خرید بازی، بسته‌های الحاقی و آیتم‌های مختلف فراهم می‌شود؛ اما مزیت گیفت کارت پلی استیشن چیست و چرا خرید آن انتخاب خوبی است؟

گرچه اغلب استفاده گیفت کارت، خرید و استفاده آن‌ها توسط خود فرد است، اما نباید نام خود این محصول را هم نادیده بگیریم. گیفت کارت راه خوبی برای هدیه دادن اعتبار نیز هست و با خرید آن برای دوستان خود می‌توانید انتخاب بهترین بازی یا محتوای شبکه را به عهده خودشان بسپارید.

خرید گیفت کارت

با خرید گیفت کارت می‌توانید میزان اعتبار لازم را به حساب خود در شبکه منتقل کنید.

گیفت کارت پلی استیشن شما را از خرید دیسک‌های فیزیکی بی‌نیاز می‌کند. این دیسک‌ها در بازار داخل ایران قیمت بالایی دارند و برای انجام بازی، باید همیشه آن‌ها را همراه داشت. در مقابل، با خرید گیفت کارت می‌توانید نسخه دیجیتالی یک بازی را بخرید. به این ترتیب قادر خواهید بود بازی مورد نظر را بدون نگرانی از آسیب دیدن، همه جا همراه خود داشته باشید. نکته مهم دیگر، اهمیت کاربرد گیفت کارت برای ایرانیان داخل کشور است. همانطور که می‌دانید، ما ایرانیان امکان خرید مستقیم اعتبار داخل شبکه با استفاده از کارت‌های پرداخت بین‌المللی را نداریم. در واقع گیفت کارت پلی استیشن تنها راه عملی و بدون دردسر برای دسترسی به محتواهای شبکه پلی استیشن برای گیمرهای ایرانی محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: ایکس باکس لایو چیست؟

کاربرد گیفت کارت پلی استیشن

در پاسخ سوال کاربرد گیفت کارت پلی استیشن چیست، باید بگوییم که هر چیزی روی شبکه پلی استیشن را می‌توان با آن خریداری کرد. این محصولات تنوع زیادی دارند که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • خرید موسیقی روی پلی استیشن
  • خرید تم‌های مختلف برای پلی استیشن
  • خرید بازی‌های مختلف پلی کنسول استیشن
  • خرید آیتم‌های داخل بازی‌ها مثل لباس، وسایل و غیره

انواع گیفت کارت پلی استیشن

با یک جستجوی ساده می‌توان فهمید که انواع گیفت کارت پلی استیشن در بازار وجود دارد. طبیعتاً برای این که در خرید گیفت کارت پلی استیشن به درستی عمل کنید، باید انواع آن را بشناسید. این گیفت کارت‌ها را می‌توان به دو دسته اصلی تقسیم کرد:

گیفت کارت پلی استیشن نتورک

این گیفت کارت‌ها به صورت اعتباری یعنی با مبلغ مشخص عرضه می‌شوند و برای خرید بازی و دیگر محصولات آنلاین به کار می‌روند. گیفت کارت‌های اعتباری را بر اساس نیاز خود می‌توانید در مبالغ مختلفی تهیه کنید. گیفت کارت پلی استیشن ۱۰ دلاری و گیفت کارت ۲۰ دلاری از جمله این محصولات هستند. نمونه‌های گران‌تر گیفت کارت تا ۱۰۰ دلار هم موجود است که برای خرید محتواهای بیشتر و گران‌تر کاربرد دارند؛ اما سوال اینجاست که نکته مهم در مورد گیفت کارت پلی استیشن چیست؟

گیفت کارت پلی استیشن نتورک

گیفت کارت پلی استیشن نتورک به صورت اعتباری یعنی با مبلغ مشخص عرضه می‌شوند و برای خرید بازی و دیگر محصولات آنلاین به کار می‌روند.

توجه داشته باشید که واحد پول گیفت کارت های پلی استیشن، به ریجن یا منطقه شما بستگی دارد؛ مثلا گیفت کارت‌های ریجن انگلیس، اعتبار شما را در قالب پوند به اکانت شما واریز می‌کنند. این گیفت کارت ها از ۵ پوند تا مقادیر خیلی بیشتر قابل تهیه هستند.

گیفت کارت پلی استیشن پلاس

این گیفت کارت‌ها، برای فعالسازی امکان بازی آنلاین استفاده می‌شوند. این گیفت کارت‌ها بر خلاف نمونه قبلی، زمان‌دار هستند. با خرید و اعمال این گیفت کارت‌ها، اشتراک شبکه پلی استیشن پلاس برایتان فعال می‌شود که بسته به نیاز خود می‌توانید انواع یک ماه، سه ماهه و دوازده ماهه را انتخاب کنید. در هنگام خرید گیفت کارت پلی استیشن پلاس نیز باید به ریجن اکانت خود توجه کنید. چرا که مثلا گیفت کارت پلی استیشن آمریکا و با گیفت کارت پلی استیشن انگلیس فرق می‌کند.

گیفت کارت پلی استیشن پلاس

گیفت کارت پلی استیشن پلاس، برای فعالسازی امکان بازی آنلاین استفاده می‌شوند. این گیفت کارت‌ها، زمان‌دار هستند.

برخی گیفت کارت های پلی استیشن نیز به طور اختصاصی برای بازی‌ها و محتواهای یک کمپانی خاص تولید می‌شوند. مثلاً با خرید گیفت کارت پلی استیشن EA، برای مدت مشخص به محصولات شرکت Electronic Arts مثل بازی‌های FIFA دسترسی خواهید داشت. این گیفت کارت‌ها که با نام EA access شناخته می‌شوند، در انواع یک ماه و ۱۲ ماهه قابل تهیه هستند.

نحوه استفاده از گیفت کارت پلی استیشن

تا اینجای کار فهمیدیم که گیفت کارت پلی استیشن چیست و چه انواعی دارد؛ اما چطور باید از آن استفاده کرد؟ برای استفاده از گیفت کارت پلی اسیتشن ابتدا وارد فروشگاه پلی استیشن یا همان PlayStation Store در کنسول خود شوید. حالا به اکانت پلی استیشنی که قصد شارژ کردن آن را دارید لاگین کنید. روی آواتار خود در بخش بالایی صفحه کلیک کرده و از منوی باز شده، گزینه Redeem Codes را انتخاب کنید. حالا کافیست کد گیفت کارت پلی استیشن خود را وارد کرده و دکمه تایید را بزنید. به این ترتیب، اعتبار خریداری شده از طریق گیفت کارت پلی استیشن به حساب شما واریز می‌شود و می‌توانید خرید خود از فروشگاه پلی استیشن را انجام دهید.

از کجا گیفت کارت پلی استیشن بخریم؟

اکنون که متوجه شدید کاربرد و مزایای گیفت کارت پلی استیشن چیست، احتمالاً قصد دارید خودتان هم گیفت کارت تهیه کنید. فروشگاه‌های زیادی در سطح اینترنت در زمینه فروش گیفت کارت فعال هستند. با این وجود، خرید گیفت کارت پلی استیشن به عنوان یک محصول کاملاً دیجیتالی، حساسیت‌های خاص خود را دارد. برای همین باید یک فروشگاه معتبر و مورد اطمینان را برای خرید گیفت کارت انتخاب کنید. با خرید از چنین فروشگاهی، علاوه بر دسترسی به گیفت کارت پلی استیشن با قیمت مناسب، نگران کلاهبرداری یا به خطر افتادن اطلاعات بانکی خود نخواهید بود. موجود بودن انواع گیفت کارت پلی استیشن با اعتبارهای مختلف نیز نکته دیگری است که در انتخاب فروشگاه گیفت کارت پلی استیشن باید به آن توجه کنید.

گیفت کارت ps4

خرید گیفت کارت پلی استیشن به عنوان یک محصول کاملاً دیجیتالی، حساسیت‌های خاص خود را دارد

فروشگاه پیندو هر چیزی که از یک مرکز فروش گیفت کارت انتظار دارید را برآورده می‌کند. شما می‌توانید فارغ از ریجن اکانت خود، انواع گیفت کارت پلی استیشن را با بهترین قیمت از پیندو خریداری کنید. کد گیفت کارت خریداری شده، بلافاصله پس از خرید در اختیار شما قرار می‌گیرد. در نتیجه می‌توانید در سریع‌ترین زمان ممکن بازی یا محتوای مورد علاقه خود در شبکه پلی استیشن را دانلود کنید.

در صورتی که در هر مرحله از خرید به مشکل برخورد کنید یا نیاز به راهنمایی داشته باشید، می‌توانید از بخش پشتیبانی سایت پیندو راهنمایی بگیرید.

 جمع‌بندی

گیفت کارت پلی استیشن یک کارت اعتباری مخصوص کنسول‌های پلی استیشن سونی است. خرید این گیفت کارت به شما امکان می‌دهد اکانت خود را به میزان دلخواه شارژ کرده و از این طریق بازی‌های مورد علاقه خود را بخرید. به این ترتیب می‌توان از سد محدودیت‌های پرداخت بین‌المللی گذشت و به حساب پلی استیشن پول واریز کرد. هدیه دادن اعتبار نیز از دیگر کاربردهای گیفت کارت پلی استیشن است. انواع گیفت کارت پلی استیشن در بازار موجود است که برخی از آن‌ها بر اساس میزان اعتبار و برخی دیگر بر اساس اشتراک زمانی عرضه می‌شوند؛ اما دانستن این که گیفت کارت پلی استیشن چیست، کفایت نمی‌کند. رعایت برخی نکات مثل هماهنگی ریجن کارت و اکانت، از جمله مواردی است که هنگام خرید گیفت کارت پلی استیشن در نظر بگیرید.

سایت پیندو انواع گیفت کارت پلی استیشن را با قیمت مناسب در دسترس شما قرار داده است. با خرید از پیندو، گیفت کارت پلی استیشن خود را به صورت لحظه‌ای تحویل می‌گیرید و بلافاصله قادر به استفاده از آن خواهید بود.

سوالات متداول در مورد گیفت کارت پلی استیشن

آیا می‌توان از گیفت کارت پلی استیشن برای ایکس باکس استفاده کرد؟

خیر. گیفت کارت پلی استیشن به طور اختصاصی برای خرید محتواهای ارائه شده روی این کنسول قابل استفاده است. برای خرید بازی‌های ایکس باکس باید محصولات مخصوص به آن یعنی گیفت کارت ایکس باکس را بخرید.

آیا امکان پس دادن گیفت کارت پلی استیشن وجود دارد؟

همانطور که اشاره کردیم، با خرید گیفت کارت پلی استیشن، یک کد فعالسازی در اختیار شما قرار می‌گیرد. از آنجایی که وارد کردن این کد در هر لحظه می‌تواند امکان استفاده از کارت را از بین ببرد، امکان پس دادن گیفت کارت وجود ندارد.

اگر ریجن گیفت کارت پلی استیشن خریداری شده با ریجن اکانت یکی نباشد چه باید کرد؟

انتخاب ریجن صحیح، اهمیت زیادی در خرید گیفت کارت پلی استیشن دارد. هر گیفت کارت را فقط در اکانت‌های همان ریجن می‌توان فعال کرد. لذا پیش از خرید باید بدانید ریجن اکانت و گیفت کارت پلی استیشن چیست. با این حال اگر ریجن کارت خریداری شده با اکانت شما هماهنگ نیست، می‌توانید با ساخت یک اکانت جدید از آن استفاده کنید.

خرید گیفت کارت پلی استیشن بهتر است یا تهیه کارت‌های ویزا و مستر؟

تحریم‌های اعمال شده روی کاربران ایرانی، آن‌ها را از داشتن ویزا کارت و مستر کارت محروم کرده است. به لذا حتی اگر بتوانید از طریق سایت‌های واسط ویزا یا مستر کارت تهیه کنید، امکان بلوکه شدن پول شما وجود دارد. علاوه بر این قیمت تهیه حساب این کارت‌ها بسیار گران است. خرید گیفت کارت پلی استیشن، راه مطمئن و البته ارزان‌تری نسبت به این روش‌ها محسوب می‌شود.

کدام نوع گیفت کارت پلی استیشن را خریداری کنم؟

پاسخ این سوال بستگی به نیازهای شما دارد. اگر هدفتان از خرید گیفت کارت پلی استیشن، خرید بازی و آیتم و استفاده به صورت آفلاین است، گیفت کارت‌های پلی استیشن نتورک مناسب شما هستند؛ اما اگر اهل بازی آنلاین هستید، باید گیفت کارت پلی استیشن پلاس بخرید.

 

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 + نه =