Banner Image
غذاساز چیست

غذاساز چیست؟ کاربرد و روش استفاده

امتیاز دهید

از غذاساز برای کمک به فرآوری غذا در آشپزخانه استفاده می‌‌شود. این دستگاه کاربردی می‌تواند غذا را خرد، رنده یا مخلوط کند. تیغه‌های غذاساز همه این کارها را انجام می‌دهند و معمولاً غذاسازها بسته به نوع موادی که می‌توان با آن‌ها خرد کرد، تیغه‌های مختلفی دارند. به عنوان مثال، برای خرد کردن پیاز می‌توانید تیغه مخصوصی را انتخاب کنید تا به شما تکه‌های بسیار کوچکی بدهد که با سایر غذاها به خوبی مخلوط می‌شود. از طرف دیگر، اگر نیاز به گوجه‌فرنگی خردشده دارید، می‌توانید از یک تیغه دیگر استفاده کنید تا قطعات گوجه لبه های یکدست و منظمی داشته باشند. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا بررسی کنیم که غذاساز چیست، چه کاربردهایی دارد و چگونه می‌توان از آن استفاده کرد.

غذاساز چیست؟

غذاساز یک وسیله خانگی برقی است که تقریباً هر غذایی را خرد یا تکه‌تکه می‌کند. غذاسازها همچنین می‌توانند به شما در تهیه آب مرکبات و سبزیجات، هم زدن خمیر کیک، ورز دادن خمیر نان، زدن سفیده تخم مرغ، چرخ کردن گوشت و سبزیجات کمک کنند. با طیف گسترده‌ای از قابلیت‌ها، غذاساز مناسب برای هر بودجه‌ای در بازار پیدا می‌شود.

غذاساز

غذاساز یک وسیله خانگی برقی است که تقریباً هر غذایی را خرد یا تکه‌تکه می‌کند.

غذاسازها در تهیه مقادیر زیاد غذا برای مهمانی نیز مفید هستند. غذاساز و میکسر تقریباً عملکردی مشابه دارند؛ اما غذاسازها اغلب دارای قطعات اضافی هستند که به شما امکان می‌دهند از آن‌ها به عنوان میکسر نیز استفاده کنید. البته یک تفاوت اساسی بین غذاساز و میکسر وجود دارد: غذاساز از تیغه‌های تیز روی دیسک برای برش مواد استفاده می‌کند، در حالی که میکسر برای هم زدن غذا به همزن/کاردک متکی است.

غذاساز نه تنها مواد را برش می‌دهد و خرد می‌کند، بلکه آن‌ها را با هم مخلوط کرده و بافتی یکدست به شما ارائه می‌دهد. با داشتن غذاساز دیگر لازم نیست نگران خرد کردن غذا باشید، زیرا غذاساز این کار را به نحو احسن برای شما انجام خواهد داد!

چرا به غذاساز نیاز داریم؟

اما مزیت غذاساز چیست؟ اصلی‌ترین فایده غذاساز این است که آماده‌سازی غذا را آسان‌تر و سریع‌تر می‌کند. غذاساز به شما امکان می‌دهد تا کارهای طاقت‌فرسا که معمولاً انجام آن‌ها به صورت دستی مدت زیادی طول می‌کشد مانند آسیاب کردن، خرد کردن، برش دادن، حتی مخلوط کردن و پوره کردن را به دستگاه بسپارید.

درست کردن غذا با غذاساز

اصلی‌ترین فایده غذاساز این است که آماده‌سازی غذا را آسان‌تر و سریع‌تر می‌کند

در نتیجه این امر، در زمان و تلاش خود صرفه‌جویی خواهید کرد. به همین دلیل است که غذاساز یکی از محبوب‌ترین لوازم آشپزخانه در خانه‌ها و محیط‌های حرفه‌ای به شمار می‌رود. ناگفته نماند که غذاساز، تهیه غذاهای سالم و خانگی را آسان‌تر و راحت‌تر می‌کند. بهترین راه برای توصیف غذاساز، یک ابزار چند منظوره است. این دستگاه می‌تواند نقش سایر لوازم آشپزخانه را بر عهده بگیرد و کارهای زیر را انجام دهد:

  • مخلوط کردن مواد
  • خرد کردن مواد خشک با استفاده از عمل پالس
  • پوره کردن میوه‌ها و سبزیجات برای ماریناد، دیپ، سس و انواع سوپ
  • چرخ کردن گوشت و آجیل
  • امولسیون برای سس‌هایی مانند مایونز یا وینگرت
  • ورز دادن سریع و کارآمد خمیر
  • خرد کردن و پوره کردن غذای کودک
  • خرد کردن مواد غذایی برای تهیه سالاد
  • رنده کردن پنیر
  • آسیاب کردن غلات و تبدیل آن به آرد
  • تبدیل شکر گرانول به پودر قند

غذاساز از چه قطعاتی تشکیل می‌شود؟

همانطور که گفته شد، غذاسازها در تهیه غذا از خرد کردن گرفته تا خمیر ورز دادن، مفید هستند. غذاسازها قطعات متعددی دارند که برای اهداف مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند. در ادامه بررسی می‌کنیم که قطعات اصلی یک غذاساز چیست:

۱. قطعات داخلی غذاساز

موتور الکتریکی بخش اصلی یک غذاساز است. قطعات داخلی شامل یک محور فلزی چرخان و یک تیغه چرخان هستند. موتور، تیغه را با برق تغذیه کرده و تیغه، غذا را از دیواره‌های محفظه جدا می‌کند. همچنین درپوشی وجود دارد که تمام این اجزا را در حین انجام کار محکم و بسته نگه می‌دارد.

بیشتر بخوانید: بهترین مارک غذاساز ایرانی و خارجی

۲. پایه غذاساز

پایه غذاساز ضروری است زیرا بسیاری از قطعات متحرک را در خود جای می‌دهد، مانند دریچه‌های هوا، دکمه‌های روشن/خاموش و پایه‌ای برای اتصال تیغه‌های مختلف. علاوه‌بر این، پایه‌های لاستیکی برای جذب لرزش دستگاه در هنگام کار کردن غذاساز روی میز صاف تعبیه شده‌اند.

پایه غذاساز

پایه غذاساز دریچه‌های هوا، دکمه‌های روشن/خاموش و پایه‌ای برای اتصال تیغه‌های مختلف را در خود جوش میدهد

۳. محفظه اصلی غذاساز

محفظه اصلی غذاساز، ظرفی است که مواد غذایی را در خود نگه می‌دارد. معمولاً از مواد پلاستیکی یا فولاد ضد زنگ مقاوم در برابر خوردگی تشکیل می‌شود؛ می‌تواند شفاف یا رنگی باشد تا به دیده شدن مواد غذایی کمک کند.

کف محفظه اصلی غذاساز حاوی پره‌هایی است که میله‌های دایره‌ای هستند که به تیغه‌ها متصل می‌شوند. این تیغه‌ها دارای شیارهایی هستند که در دو طرف آن ایجاد شده تا غذا در حین خرد یا آسیاب شدن از آن‌ها عبور کند.

۴. تیغه برای خرد کردن یا مخلوط کردن

تیغه یکی از اجزای اصلی غذاساز است که محصولات غذایی را امولسیون می‌کند. تیغه باعث ایجاد اصطکاک در داخل غذا برای فرآوری آن می‌شود. تیغه تنها قسمتی است که نیاز به تیز کردن دارد.

تیغه غذاساز

تیغه یکی از اجزای اصلی غذاساز است که محصولات غذایی را امولسیون می‌کند

۵. دیسک برش یا خرد کردن

دیسک برای برش دادن غذا به قطعات یکدست مورد استفاده قرار می‌گیرد. غذاسازها معمولاً حداقل با یک دیسک به بازار عرضه می‌شوند. غذاساز مواد غذایی را با استفاده از این دیسک یا صفحه فلزی دندانه‌دار که به کف محفظه اصلی غذاساز متصل شده است، برش می‌دهد.

دیسک غذاساز

دیسک برای برش دادن غذا به قطعات یکدست مورد استفاده قرار می‌گیرد

۶. فیلتر لنز

فیلتر لنز در غذاساز چیست؟ این فیلتر در غذاسازها تعبیه می‌شود تا از مسدود شدن فن موتور توسط مواد غذایی خردشده جلوگیری کند. این فیلترها از گرم شدن بیش از حد موتور در طول پردازش مواد غذایی یا در صورت گیرکردن یک قطعه غذا در آن، محافظت می‌کنند.

۷. محور محرک

محور محرک، نیرو را از موتور در داخل محفظه اصلی غذاساز به بالا منتقل می‌کند تا در حین استفاده از دستگاه، پردازش انجام گیرد. همچنین در حین پردازش، غذا را داخل محفظه حرکت می‌دهد.

نحوه نصب و مونتاژ قطعات غذاساز

قبل از شروع استفاده از غذاساز، باید مطمئن شوید که تمام قطعات تمیز و به درستی مونتاژ شده‌اند. اکثر غذاسازها دارای یک پایه الکتریکی، یک محفظه پلاستیکی، یک محور، چند تیغه، یک درب، یک لوله تغذیه و یک پیستون هستند.

نحوه نصب غذاساز

قبل از شروع استفاده از غذاساز، باید مطمئن شوید که تمام قطعات تمیز و به درستی مونتاژ شده‌اند

اگر می‌خواهید بدانید که نحوه نصب غذاساز چیست، مراحل زیر را دنبال کنید:‌

  • محفظه را روی پایه قرار دهید. قبل از متصل کردن دستگاه به برق، محفظه را روی پایه قرار دهید و مطمئن شوید که محکم وصل شده است.
  • آداپتور تیغه را وارد کنید. اگر آداپتور تیغه عمودی از قبل در دستگاه تعبیه نشده است، آن را به مرکز محفظه وصل کنید.
  • تیغه یا لوازم جانبی مناسب را به دستگاه وصل کنید. برای خرد کردن و پوره کردن، باید تیغه S استانداردی که همراه دستگاه ارائه می‌شود را وصل کنید. برای ورز دادن خمیر، می‌توانید لوازم جانبی مربوط به خمیر را متصل سازید. برای برش یا خرد کردن، دیسک برش گرد را مورد استفاده قرار دهید.
  • درب محفظه را بگذارید. برای جلوگیری از پاشیدن غذا و استفاده ایمن از غذاساز، باید قبل از مخلوط کردن هر چیزی، درب محفظه را به خوبی ببندید. می‌توانید قبل از گذاشتن درب، مواد را مستقیماً به داخل محفظه ریخته یا بسته به دستور غذا، مواد را از طریق لوله تغذیه اضافه کنید.
  • غذاساز را به برق وصل کرده و از آن استفاده کنید. هنگامی که غذاساز به طور ایمن مونتاژ شد، آن را به پریز مناسب وصل کرده و آشپزی را شروع کنید! قبل از تمیز کردن یا تعویض تیغه (اگر محفظه روی پایه قرار دارد)، مطمئن شوید که دستگاه را از برق کشیده‌اید.

چگونه از غذاساز استفاده کنیم؟

برای استفاده از غذاساز، مواد غذایی را تا حدود یک سوم محفظه پر کنید. هرچه فضای بیشتری در دسترس باشد، اختلاط کمتری بین تیغه‌ها و مواد انجام می‌شود که در نهایت، قطعات بزرگ‌تری را در اختیار شما قرار می‌دهد.

استفاده از غذاساز

هرچه فضای بیشتری در دسترس باشد، اختلاط کمتری بین تیغه‌ها و مواد انجام می‌شود

دستگاه خود را روشن کنید تا چرخش در جهت عقربه های ساعت آغاز شود. بسته به مدلی که دارید، ممکن است مدتی طول بکشد تا دستگاه روشن شود، زیرا مقدار کمی مقاومت وجود دارد که دستگاه باید قبل از شروع چرخش تیغه‌ها با حداکثر سرعت، بر آن غلبه کند.

برخی از دستگاه‌ها دارای ویژگی پالس نیز هستند. این ویژگی، امکان خرد کردن سریع را بدون نیاز به کار مداوم دستگاه فراهم می‌کند. اگر مواد غذایی داخل قطعات دستگاه گیر کردند، دستگاه را خاموش کرده و آن را از برق جدا کنید. سپس مواد غذایی را با موچین، کفگیر یا حتی قاشق بردارید.

نکات و ترفندهایی برای استفاده از غذاساز

بسته به اینکه هدف شما از خرید غذاساز چیست، نکاتی وجود دارند که استفاده از آن را آسان‌تر می‌کنند. این نکات برای هر مدل دستگاهی که دارید قابل استفاده بوده و عبارتند از:

  • برای جلوگیری از تجمع مواد غذایی، بین هر بار روشن کردن دستگاه، مواد را از دیواره‌های محفظه با استفاده از یک کاردک جدا کنید.
کاردک غذاساز

بین هر بار روشن کردن دستگاه، مواد را از دیواره‌های محفظه با استفاده از یک کاردک جدا کنید.

  • برای غذاهای نرم مانند پنیر، هنگام کار در بازه‌های زمانی متفاوت دستگاه را خاموش کرده و تکه‌های غذا را از قسمت پایینی کاسه با استفاده از یک کاردک لاستیکی جدا کنید. برای غذاهای سفت مانند شکلات یا خمیر بیسکویت، اجازه دهید غذاساز به اندازه کافی کار کند تا مواد به قطعات کوچک‌تر تقسیم شود.
  • از مایعات به مقدار کم در غذاساز استفاده کنید زیرا ظرفیت دستگاه را برای مواد خشک محدود می‌کند.
  • هنگام فرآوری مواد غذایی مرطوب، باید محفظه غذاساز را تا نصفه پر کنید زیرا این نوع غذاها در برخورد با تیغه‌های برش به بالا و پایین می‌پرند.
  • هنگام استفاده از غذاساز برای ورز دادن خمیر نان، اگر می‌خواهید موادی مانند میوه خشک یا آجیل را به خمیر اضافه کنید، محفظه را از پایه جدا سازید تا به موتور آسیب نرسد.
  • هنگام درست کردن خمیر شیرینی، غذاساز را زیاد پر نکنید تا خمیر سفت نشود زیرا ورز دادن بیش از حد می‌تواند خمیر شیرینی را سفت کند. خمیر نان را باید تا زمانی پردازش کرد که به شکل یک گلوله صاف درآید بدون اینکه روی گلوتن موجود در آرد زیاد کار شده و در نتیجه نان سفت شود.
درست کردن خمیر شیرینی با غذاساز

هنگام درست کردن خمیر شیرینی، غذاساز را زیاد پر نکنید تا خمیر سفت نشود زیرا ورز دادن بیش از حد می‌تواند خمیر شیرینی را سفت کند

  • قبل از متوقف کردن دستگاه در حین پردازش غذا به آن کمی زمان بدهید؛ مخصوصاً هنگام تهیه خمیر شیرینی زیرا به دلیل بافت سفتشان، پردازش آن‌ها برای غذاساز کمی دشوار و زمان‌بر است.
  • برای اینکه قبل از متوقف کردن دستگاه به غذاساز زمان بیشتری بدهید، ابتدا باید قبل از پردازش، غذا را به قطعات کوچک تقسیم کنید. سپس ۱۵ ثانیه دستگاه را با سرعت بالا استفاده کرده و بعد سرعت آن را کاهش دهید تا به صورت یکنواخت کار کند.
  • هنگام استفاده از غذاساز برای خرد کردن، به جای تیغه از دیسک‌های برش استفاده کنید زیرا در صورت استفاده از تیغه، غذا می‌تواند به راحتی داخل محفظه گیر کند.
  • غذا را نازک برش دهید تا سریع‌تر و یکنواخت‌تر بپزد و نتیجه بهتری بگیرید، بخصوص زمان پختن غذایی مانند چیپس دست‌ساز.

بیشتر بخوانید: کاربرد خردکن برقی + آموزش استفاده

اشتباهات رایج استفاده از غذاساز که باید از آن‌ها اجتناب کنید

اکنون می‌دانیم که غذاساز چیست و چگونه باید از آن استفاده کرد. اگرچه غذاسازهای خوب نسبتاً بادوام و همه‌کاره هستند، اما نمی‌توانند همه کارها را انجام دهند. از اشتباهات زیر اجتناب کنید تا بهترین نتیجه (و طولانی‌ترین دوام) را از دستگاه خود بگیرید:

  • مواد سفت را مستقیماً داخل دستگاه نریزید. قبل از خرد کردن، غذا (به ویژه گوشت نپخته و سبزیجات سفت مانند هویج و سیب زمینی) آن‌ها را به قطعات ۲-۴ سانتی‌متری برش دهید تا یکنواخت‌تر پردازش شوند. برای گرفتن نتیجه بهتر، گوشت و پنیرهای نرم را قبل از افزودن به غذاساز به مدت ۲۰ دقیقه فریز کنید.
خرد کردن گوشت

قبل از خرد کردن، غذا (به ویژه گوشت نپخته) آن‌ها را به قطعات ۲-۴ سانتی‌متری برش دهید

  • دکمه پالس را نادیده نگیرید. با فشار دادن دکمه پالس برای استفاده از غذاساز به صورت متناوب، نتایج یکدست‌تری دریافت خواهید کرد. پالس مخصوصاً برای خرد کردن مواد غذایی به قطعات ناهموار، تهیه غذاهایی مانند بروسکتا (Bruschetta) یا خرد کردن گوشت و پیاز بدون آب پس دادن، عالی است. اگر غذاساز شما ویژگی پالس خودکار ندارد، کافی است کنترلر اصلی را به طور متناوب فشار دهید.
  • فشار بیش از حد اعمال نکنید. هنگام خرد کردن یا برش دادن، اجازه دهید غذاساز بیشتر کار را انجام دهد، اما از فشاردهنده کمک بگیرید تا غذا را به آرامی به داخل محفظه هدایت کنید. فشار را ثابت نگه‌دارید تا یکدست‌ترین نتایج را به دست آورید.
  • از لوله تغذیه استفاده کنید. هنگام برش دادن سبزیجات و گوشت، مواد را به خوبی در لوله تغذیه جای داده و سپس با فشاردهنده آن‌ها را به داخل محفظه فشار ملایم دهید تا برش‌های فوق‌العاده یکدست به دست آورید. اگر لوله تغذیه شما در چندین اندازه مختلف عرضه شده است، از لوله‌ای استفاده کنید که بیشتر با مواد شما مطابقت دارد.
  • از غذاساز به جای مخلوط‌کن استفاده نکنید. اگر بافت درشتی می‌خواهید، غذاساز شما را به هدفتان می‌رساند.
  • مخلوط‌کن برای آسیاب و پوره کردن مواد به صورت یکدست و همچنین مایعات بهتر است.
خرد کردن گوجه با غذاساز

از غذاساز به جای مخلوط‌کن استفاده نکنید. اگر بافت درشتی می‌خواهید، غذاساز شما را به هدفتان می‌رساند

  • هنگامی که غذاساز کار می‌کند محل را ترک نکنید. به خصوص اگر در حال آماده کردن یک ماده غذایی سنگین مانند خمیر هستید. ممکن است غذاساز بر روی میز حرکت کند یا حتی از روی آن بیفتد و حسابی آشپزخانه را کثیف کند و به دستگاه آسیب برساند.

نکات مهم خرید غذاساز که باید بدانید

هنگام خرید غذاساز، صرفاً دانستن اینکه غذاساز چیست و چگونه باید از آن استفاده کرد ممکن است به شما کمک کند؛ اما زمانی می‌توانید بهترین وسیله را متناسب با بودجه و نیازهای خود تهیه کنید که نکات زیر را مد نظر داشته باشید:

  • اگر بودجه کافی دارید و می‌خواهید به اندازه‌ای که برای تهیه یک غذاساز درجه یک نیاز است سرمایه‌گذاری کنید، غذاسازی بخرید که ۱۱ تا ۱۴ فنجان را در خود جای دهد. اگر بودجه‌تان کم است، می‌توانید مدل ارزان‌تری را انتخاب کنید که حدود ۷ فنجان را در خود جای دهد.

اگر اغلب برای ۶-۸ نفر یا بیشتر آشپزی می‌کنید، یا اگر دوست دارید غذا را در اندازه زیاد بپزید تا بتوانید وعده‌های بعدی را فریز کنید اما بودجه کمی دارید، بهتر است فعلاً غذاساز نخرید و پولتان را پس‌انداز کنید تا زمانی که بتوانید مدل بزرگ‌تری را بخرید.

  • اگر دوست دارید سبزیجات را خرد کنید اما زمان کافی برای انجام این کار را ندارید، به دنبال یک غذاساز با لوله تغذیه پهن باشید. چرا؟ چون می‌توانید هویج یا سیب‌زمینی را بدون خرد کردن، از داخل لوله به محفظه فشار دهید. لوله‌های تغذیه باریک معمولاً کاربرد چندانی ندارند.
خرد کردن سبزی با غذاساز

اگر دوست دارید سبزیجات را خرد کنید اما زمان کافی برای انجام این کار را ندارید، به دنبال یک غذاساز با لوله تغذیه پهن باشید.

  • برخی از غذاسازها صدای بلندی دارند، اما برخی از آن‌ها تقریباً بی‌صدا هستند. درست کردن غذا زمانی خوشایندتر است که در حین انجام آن در معرض سر و صدای گوش‌خراش قرار نگیرید. در صورت امکان، قبل از اینکه تصمیم بگیرید مناسب‌ترین غذاساز چیست، به فروشنده بگویید آن را روشن کند تا صدایش را بررسی کنید.
  • موتور غذاساز مهم است؛ چرا؟ چون شما غذاسازی می‌خواهید که آجیل، جعفری و انواع غذاهای چالش‌برانگیز را به راحتی برش دهد و خرد کند. به دنبال غذاسازی بگردید که دارای موتور حالت جامد باشد. شما برای چنین موتوری هزینه بیشتری می‌پردازید اما از قابلیت‌های بیشتری برخوردار خواهید شد.
  • تیغه‌هایی که در کنار غذاساز ارائه می‌شود را بررسی کنید. تیغه‌هایی با دندانه‌های کوچک بیشتر از تیغه‌های صاف تیز می‌مانند. البته اگر در تیز کردن تیغه‌ها مهارت دارید، فرقی نمی‌کند چه تیغه‌ای همراه غذاساز تحویل بگیرید.
  • همزن‌هایی که در کنار غذاساز ارائه می‌شود را بررسی کنید. آیا شما نان زیاد می‌پزید؟ اگر اینطور است، باید مطمئن شوید که یک همزن خمیر با غذاساز شما ارائه می‌شود. خرید قطعات اضافی به صورت جداگانه معمولاً هزینه‌بر است.
  • به شکل غذاسازهایی که در نظر می‌گیرید توجه کنید: یک پایه پهن و سنگین به معنای این است که دستگاه راحت‌تر ثابت می‌ماند و هنگام پردازش غذا روی میز حرکت نمی‌کند.
  • همانطور که غذاساز باید به راحتی تمیز شود، تمیز کردن کنترل‌های آن نیز باید راحت باشد. روی اهرم‌ها معمولاً به سرعت خاک می‌نشیند اما کنترل پد لمسی را می‌توان به راحتی پاک کرد.
تمیز کردن غذاساز

همانطور که غذاساز باید به راحتی تمیز شود، تمیز کردن کنترل‌های آن نیز باید راحت باشد.

  • متداول‌ترین ماده‌ای که در ساخت محفظه غذاساز به کار می‌رود، پلاستیک پلی کربنات است. تمیز کردن آن بسیار آسان بوده و می‌توان آن را در ماشین ظرفشویی انداخت. ممکن است روی پلاستیک پلی کربنات با گذشت زمان خش بیفتد، اما زمانی که دیگر محفظه قابل استفاده نبود می‌توانید یک محفظه جایگزین بخرید.
  • اگر اتفاق غیرمنتظره‌ای رخ دهد و غذاساز شما تنها پس از چند ماه آسیاب کردن و ورز دادن خمیر خاموش شود، ضمانتی می‌خواهید که شما را پوشش دهد. گارانتی غذاساز در حالت ایده‌آل باید ۳ ساله باشد.
  • به یاد داشته باشید که غذاسازها برای پردازش مواد غذایی جامد طراحی شده‌اند. مخلوط‌کن برای پردازش مایعات بهتر عمل می‌کند. اگر هدف شما این است که هر روز صبح اسموتی‌های سالم تهیه کنید، باید به جای غذاساز یک مخلوط‌کن بخرید.

سخن پایانی

در این مقاله بررسی کردیم که غذاساز چیست، چگونه می‌توان از آن استفاده کرد و چه نکاتی را باید هنگام خرید آن مد نظر داشته باشیم. امروزه غذاساز بخشی جدایی‌ناپذیر از آشپزخانه بسیاری از منازل به شمار می‌رود. این دستگاه کاربردی می‌تواند حتی غلیظ‌ترین مواد غذایی یا میوه‌ها را نیز برش دهد و در کمتر از نیمی از زمان انجام همین کار با رنده یا چاقو، نتیجه دلخواهتان را در اختیار شما بگذارد.

افرادی که ترجیح می‌دهند به جای خرید محصولات آماده فروشگاهی خودشان غذای سالم و خانگی درست کنند، می‌توانند از مزیت‌های بی‌شمار غذاساز بهره‌مند شوند؛ بنابراین، سرمایه گذاری در یک غذاساز درجه یک قطعاً برای شما و خانواده‌تان مزایای بسیاری را به همراه خواهد داشت.

 

سوالات متداول

  • سایز محفظه غذاساز باید چقدر باشد؟

بزرگ‌ترین غذاسازها محفظه‌های ۴ لیتری دارند که اگر در حجم بالا آشپزی می‌کنید یا خانواده بزرگی دارید برایتان ایده‌آل است، اما برای کارهای روزمره ۱.۸ تا ۲ لیتر کافی خواهد بود.

  • در صورت خاموش شدن ناگهانی غذاساز چه کار کنیم؟

اغلب اوقات به دلیل استفاده بیش از حد، دستگاه داغ می‌شود و ممکن است از کار بیفتد. دستگاه را تا ۱۵-۲۰ دقیقه خاموش نگه دارید تا خنک شود و دوباره سعی کنید آن را روشن کنید. اگر باز هم کار نکرد، آن را نزد نمایندگی یا یک تعمیرکار ماهر ببرید.

  • چگونه شکاف‌های غذاساز را تمیز کنیم؟

گاهی اوقات با وجود تمیز کردن پی‌در‌پی، ذرات غذا داخل شکاف‌ها می‌چسبند و به سختی جدا می‌شوند. پس از شستشوی غذاساز، یک دستمال یا پارچه نازک را در آب گرم خیس کرده و از آن برای تمیز کردن شکاف‌ها کمک بگیرید. همچنین می‌توانید از یک مسواک نرم برای تمیز کردن آن استفاده کنید.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 1 =