Banner Image
شاخص مبل قهوه ای با چه رنگی ست میشود

مبل قهوه ای با چه رنگی ست میشود

امتیاز دهید

یکی از مهم‌ترین دلایلی که برخی افراد گروهی از رنگ‌ها را در چیدمان استفاده نمی‌کنند، عدم اطلاع از آن است که با چه چیزی و چه رنگی هماهنگ می‌شوند. این سوال که مبل قهوه ای با چه رنگی ست میشود هم دلیل آن شده تا بسیاری از افراد این رنگ کلاسیک را از خانه خود حذف کنند. در صورتی‌ که رنگ قهوه‌ای جزو آن دسته از رنگ‌هایی به شمار می‌رود که ترندهای روز هم نمی‌توانند آن را از رده خارج کنند. اگر شما هم دوست دارید مبلمان چرم یا پارچه‌ای قهوه‌ای در خانه داشته باشید اما نمی‌دانید با چه رنگی ست می‌شود، بهتر است این مطلب را حتماً بخوانید.

اصول ست کردن مبل قهوه‌ای برای سبک‌های مختلف چیدمان

همان‌طور که اشاره شد مهم نیست که چقدر مد روز دکوراسیون تغییر کند، مبل قهوه‌ای را می‌توان به ‌راحتی در هر سبک چیدمانی استفاده کرد. از جمله سبک‌های چیدمانی که این رنگ مبل در آن کاربرد دارد را می‌توان در موارد زیر خلاصه کرد:

سبک بوهمی

اگر می‌خواهید بدانید که در سبک بوهمی مبل قهوه ای با چه رنگی ست میشود، باید به این نکته مهم توجه داشته باشید که با القای رنگ‌های خاکی به اتاق نشیمن خود، روح بوهمی مدنظر خود را بیشتر به نمایش می‌گذارید. برای همین باید مبل قهوه‌ای خود را با رنگ‌های گرم مانند سفالی، سبز مریم گلی و زرد خردلی ست کنید. بالش‌های تزیینی و کوسن‌هایی دارای بافت‌ مانند مکرومه را هم برای جذابیت بیشتر می‌توان به چنین سبکی اضافه کرد. گیاهان و عناصر طبیعی را برای ایجاد فضایی آرامش‌بخش و دلپذیر هم در سبک بوهمی کارآمد هستند. این ترکیب رنگ‌های خاکی و بافت‌های ارگانیک به مبل قهوه‌ای شما رنگی تازه و مدرن می‌بخشد.

بیشتر بخوانید:ایده برای چیدمان مبل بر اساس فضای خانه شما!

سبک مینیمالیستی

اگر به سبک مینیمالیستی علاقه دارید، به دنبال مبلمان قهوه‌ای کم حاشیه با خطوط ساده و حداقل تزئینات باشید. میزهای عسلی هم بهتر است از جنس فلز صیقلی یا اکریلیک شفاف باشد. همراهی رنگ قهوه‌ای با رنگ سفید، خاکستری و سیاه در چنین سبکی از واجبات است.

اصول ست کردن مبل قهوه‌ای برای سبک‌های مختلف چیدمان

مهم نیست که چقدر مد روز دکوراسیون تغییر کند، مبل قهوه‌ای را می‌توان به ‌راحتی در هر سبک چیدمانی استفاده کرد

سبک مدرن

برای سبک مدرن باید عناصری با الگوهای گرافیکی را در طراحی اتاق نشیمن خود بگنجانید. مبلمانی با طرح‌های هندسی، فرش‌های راه‌راه یا پرده‌های چشم‌نواز را در نظر بگیرید. نکته کلیدی این است که چنین الگوهایی را با عناصر تک‌رنگ متعادل کرده تا ترکیبی هماهنگ از نظر بصری ایجاد کنید. الگوهای گرافیکی یک حس هیجان‌انگیز و پویا به فضای شما می‌افزایند و زیبایی مبل قهوه‌ای شما را به اوج می‌رسانند.

سبک مدرن

برای سبک مدرن باید عناصری با الگوهای گرافیکی را در طراحی اتاق نشیمن خود بگنجانید

اگر می‌خواهید بدانید که در سبک مدرن مبل قهوه ای با چه رنگی ست میشود، کوسن‌هایی با رنگ‌های پرجنب‌وجوش مانند زرد خردلی، فیروزه‌ای یا مرجانی استفاده کنید. این رنگ‌های متضاد، مبل قهوه‌ای شما را در مرکز توجه قرار می‌دهد. همچنین می‌توانید از پتوهای بافت‌دار یا شال مبلی از جنس خز مصنوعی، بافتنی و… برای یک نمایش بصری جذاب استفاده کنید. این کار نه تنها به فضای اتاق نشیمن شما گرما و راحتی می‌بخشد، بلکه حسی مدرن و به‌روز را به طراحی داخلی شما القا می‌کند.

بیشتر بخوانید:چگونه مبل را تمیز کنیم؟

سبک متالیک

با استفاده از سبک متالیک در چیدمان خانه هم می‌توانید به مبل قهوه‌ای خود حالتی مدرن ببخشید. یک میز قهوه‌خوری شیک با پایه‌های برنجی یا کرومی یا یک آباژور با روکش طلایی براق برای چنین فضایی انتخاب کنید. این عناصر فلزی به زیبایی رنگ‌های گرم مبل شما را تکمیل می‌کنند.

بهترین رنگ فرش برای مبلمان قهوه‌ای

مبل‌های قهوه‌ای و بژ معمولاً در اتاق نشیمن برای ایجاد یک پالت رنگی گرم و آرامش‌بخش استفاده می‌شوند. طیف این رنگ خنثی خود بسیار متنوع است، به این معنی که گزینه‌های زیادی برای ست کردن مبل‌های قهوه‌ای با رنگ‌های دیگر در سراسر اتاق وجود دارد. فرش‌ها به ‌طور خاص جزو اجزای مهمی در دکوراسیون هستند که باید با رنگ مبل هماهنگ باشند. اگر دوست دارید بدانید که مبل قهوه ای با چه رنگی ست میشود بهتر است گزینه‌های زیر را در نظر داشته باشید:

بهترین رنگ فرش برای مبلمان قهوه‌ای

مبل‌های قهوه‌ای و بژ معمولاً در اتاق نشیمن برای ایجاد یک پالت رنگی گرم و آرامش‌بخش استفاده می‌شوند

 رنگ‌های خنثی

  • سفید: سفید یک رنگ خنثی است که با هر رنگ مبلی به‌ راحتی ست می‌شود. حتی اگر مبل شما قهوه‌ای روشن یا بژ باشد، یک فرش سفید می‌تواند به روشن‌تر شدن آن ناحیه از خانه و ایجاد رنگ دلخواه شما کمک کند. فرش‌های سفید، کرم مایل به سفید و کرم همگی گزینه‌های عالی برای مبل قهوه‌ای هستند.
  • رنگ بژ: با وجود اینکه رنگ‌های قهوه‌ای و بژ دو رنگ مشابه هستند، اما استفاده از مبل قهوه‌ای با فرش بژ ایرادی ندارد. زمانی که یک فرش بژ روشن با مبل چرمی قهوه‌ای تیره، قهوه‌ای شکلاتی یا قهوه‌ای ست شود؛ به‌خصوص زمانی که فرش و مبل‌ها دارای بافت‌های متفاوتی باشند، زیبایی اتاق شما چندین برابر می‌شود.
  • خاکستری: قهوه‌ای و خاکستری اغلب به ‌عنوان رنگ‌های متضاد تعریف می‌شوند، زیرا قهوه‌ای معمولاً تن گرمی را منتقل می‌کند و خاکستری اغلب سردتر به نظر می‌رسد. این دو رنگ به طرز شگفت‌انگیزی با هم جفت می‌شوند. برخی از فرش‌های خاکستری که ته رنگ‌های قهوه‌ای دارند، ارتباط راحت‌تری با مبل شما ایجاد می‌کنند. این ترکیب، رنگ گرم قهوه‌ای را برجسته می‌کند و یک تناژ رنگی گرم در اتاق ایجاد خواهد کرد.
  • قهوه‌ای روشن: بهترین رنگ برای جواب این سوال که مبل قهوه ای با چه رنگی ست میشود خود این رنگ است. فرش قهوه‌ای روشن و مبل قهوه‌ای تیره نمونه‌ای عالی از چیدمان مدرن هستند. البته بهتر است بافت آن‌ها هم با یکدیگر فرق کند؛ به ‌عنوان‌ مثال، یک مبل قهوه‌ای مخملی می‌تواند با یک فرش مات قهوه‌ای روشن ست شود.

بیشتر بخوانید:بهترین تمیز کننده مبل و فرش (11 روش سریع خانگی)

رنگ‌های اصلی

  • رنگ زرد: زرد می‌تواند یک رنگ روشن و آفتابی باشد، بنابراین باید در هر اتاقی با دقت استفاده شود. همچنین زرد خردلی یکی دیگر از رنگ‌های محبوب است که می‌تواند به خوبی با مبل‌های قهوه‌ای شکلاتی یا مبلمان بژ یا کرم روشن ست شود.
  • آبی: آبی و قهوه ای ترکیبی کلاسیک است که در فضاهای مدرن و سنتی به خوبی کار می‌کند. فرش آبی در کنار مبل قهوه‌ای حس آرامش به فضا می‌دهد. همچنین دکوراسیون شما دراماتیک و هنری‌تر به چشم می‌آید.

 رنگ‌های ثانویه یا فرعی

  • سبز: قهوه‌ای و سبز در طراحی داخلی و طبیعت یک جفت رنگ همراه و مکمل هستند. فرش‌های سبز و مبلمان قهوه‌ای می‌توانند یک سبک طراحی داخلی بسیار طبیعی و خاکی ایجاد کنند.
  • نارنجی: نارنجی و قهوه‌ای اغلب رنگ‌های گرم‌تری هستند؛ بنابراین استفاده از فرش نارنجی با مبل قهوه‌ای راهی عالی برای روشن‌تر کردن طراحی اتاق است. این پالت رنگ به ‌ویژه در سبک مدرن کاربرد بیشتری دارد.

چه رنگی پرده را با مبل قهوه‌ای ست کنید؟

شاید در مورد انتخاب پرده مناسب هم از خود بپرسید که مبل قهوه ای با چه رنگی ست میشود. گزینه‌هایی که در ادامه آمده ممکن است شما را غافلگیر کند، مخصوصاً اینکه بسیاری فکر می‌کنند گزینه‌های رنگی زیادی برای ست کردن پرده‌های اتاق نشیمن با مبلمان قهوه‌ای وجود ندارد؛ اما فرصت‌های بیشتری از آنچه تصور می‌کنید وجود خواهد داشت، از جمله:

چه رنگی پرده را با مبل قهوه‌ای ست کنید؟

بهترین رنگ برای تکمیل یک مبل قهوه‌ای‌رنگ، سفید است

سفید پنبه‌ای

بهترین رنگ برای تکمیل یک مبل قهوه‌ای‌رنگ، سفید است. اگر مبل قهوه‌ای شما در اتاقی باشد که نور چندانی دریافت نمی‌کند، پرده‌های سفید بسیار مفید هستند؛ زیرا روشن شدن فضا را در پی داشته و حتی مقداری نور طبیعی را منعکس می‌کنند.

بیشتر بخوانید:برای خرید مبل به چه نکاتی باید توجه کرد؟

خاکستری

خاکستری ممکن است اولین رنگی نباشد که هنگام فکر کردن به اینکه مبل قهوه ای با چه رنگی ست میشود به آن برسید؛ اما این دو رنگ هارمونی خوبی برای داشتن فضایی واقعاً زیبا دارند. بهتر است طیف خاکستری مختلف را کنار مبل خود قرار دهید تا به بهترین رنگ پرده برسید.

کرم طرح‌دار

مانند رنگ سفید، کرم همیشه با قهوه‌ای به خوبی هماهنگ می‌شود؛ اما می‌توانید با آویزان کردن پرده‌های کرمی که دارای طرح هستند، جلوه بیشتری به چیدمان خود ببخشید. این دو رنگ در کنار هم باعث می‌شود تا فضا شخصیت داشته باشد.

آبی مخملی

پرده‌های آبی مخملی یکی از گزینه‌هایی است که کمتر کسی فکر می‌کند با رنگ قهوه‌ای مبل ست شود. این دو گزینه در کنار هم برای اتاق نشیمن‌هایی که نور زیادی دارند، بهترین هستند. آن‌ها کمی از نور محیط کم می‌کنند و فضایی دنج و آرام را به وجود می‌آوردند.

سیاه‌ و سفید چهارخانه

اگر یک کاناپه به رنگ شتری دارید، پرده سیاه‌ و سفید چهارخانه در کنار آن نمایی مدرن و جذاب به خانه شما می‌بخشد. همچنین فضای گرم و دنج را ایجاد می‌کند که باعث می‌شود فقط بخواهید با یک پتو و آتش زمستان سردی را در آرامش پشت سر بگذارید.

زرد خردلی

اگر می‌خواهید فضای داخلی خانه شما زیبا و سرزنده به نظر برسد، اما نمی‌دانید مبل قهوه ای با چه رنگی ست میشود، پرده زرد خردلی در اتاق نشیمن خود آویزان کنید. این یک رنگ زیبا در کنار مبل قهوه‌ای فضایی دراماتیک و جذاب را برای شما ایجاد خواهد کرد.

رنگ‌های پرجنب‌وجوش

اگر طرفدار رنگ قهوه‌ای نیستید و یک خانه با رنگ‌های زیاد را ترجیح می‌دهید، از رنگارنگ شدن پرده‌های خود نترسید! پرده‌های سرخابی و آبی سرمه‌ای و همچنین پرده‌های نارنجی و سفید در کنار مبل قهوه‌ای عالی و شگفت‌انگیز به نظر می‌رسد.

بیشتر بخوانید:چه مبلی همیشه مده؟

سبز

همان‌طور که اشاره شد رنگ سبز و قهوه‌ای تقریباً همیشه در کنار هم عالی به نظر می‌رسند؛ زیرا حال و هوای طبیعی ایجاد می‌کنند. پرده سبز در کنار کاناپه قهوه‌ای‌رنگ خود آویزان کنید و یک آویز دیواری مکرومه هم به دیوار بزنید تا یک اتاق شیک و زیبا داشته باشید.

بهترین رنگ کوسن برای مبل قهوه‌ای

حال که می‌دانید در مورد پرده و فرش مبل قهوه ای با چه رنگی ست میشود، بهتر است کوسن‌های رنگارنگ و زیبایی هم برای مبلمان خود تهیه کنید. گزینه‌ها زیاد است و از میان همه آن 10 ترکیب رنگ جذاب را به شما معرفی می‌کنیم که عبارت‌اند از:

  1. ترکیب سبز + سفید: کوسن کتانی سبز تیره همراه با کوسن سفید یک ست منحصربه‌فرد و در عین‌ حال ظریف برای مبل قهوه‌ای شما خواهد بود.
  2. ترکیب مشکی + کرم: یک جفت کوسن به رنگ مشکی و کرم به فضای شما عمق می‌دهد.
  3. ترکیب مشکی + کرم + نارنجی یا طلایی: اگر در انتخاب رنگ جسور هستید، کوسن‌هایی با بافت خاص و رنگ تند استفاده کنید. ترکیب بالش‌های به رنگ کرم، مشکی و نارنجی انتخاب بسیار خوبی است.
  4. ترکیب کرم + سبز: کاناپه‌ها و مبل‌های چرمی به رنگ قهوه‌ای تیره حالتی مردانه دارند، بنابراین باید بالش‌هایی اضافه کنید که ظاهر آن را کمی لطیف کنند. رنگ سبز و کرم انتخابی خوبی در راستای این هدف است.
  5. ترکیب خاکستری + سفید: رنگی که آرامش می‌دهد ارزش سرمایه‌گذاری دارد. این دقیقاً همان کاری است که ترکیب خاکستری و سفید انجام می‌دهد.
  6. ترکیب مشکی + سبز: برای یک کاناپه قهوه‌ای پارچه‌ای کوسن‌هایی به رنگ سبز و مشکی بهترین انتخاب هستند.
  7. ترکیب سرمه‌ای + کرم: پالت رنگی سرمه‌ای و کرم در کنار مبل قهوه‌ای حال و هوای کلاسیک به فضای داخلی می‌بخشد.
  8. ترکیب کرم + زغالی: کوسن‌هایی با چنین رنگی برای سبک مدرن بهترین انتخاب در کنار مبل قهوه‌ای هستند.
  9. ترکیب کرم + پرتقالی سوخته: این رنگ‌ها احساس گرما در فضا را ایجاد می‌کنند که باعث می‌شود با دیدنشان بلافاصله احساس آرامش کنید.
  10. ترکیب خاکستری + مشکی: کوسن‌هایی با چنین رنگ‌هایی هم برای فضای کلاسیک انتخاب خوبی هستند.
بهترین رنگ کوسن برای مبل قهوه‌ای

1. ترکیب سبز + سفید: کوسن کتانی سبز تیره همراه با کوسن سفید یک ست منحصربه‌فرد و در عین‌ حال ظریف برای مبل قهوه‌ای شما خواهد بود

نکات کلیدی در مورد ست کردن مبل‌های قهوه‌ای

حتی اگر دانش زیادی در مورد دکوراسیون و طراحی داخلی نداشته باشید و ندانید که مبل قهوه ای با چه رنگی ست میشود، توجه به نکات زیر به شما در این راه کمک خواهد کرد:

  • برای نشاط بخشیدن به مبل قهوه‌ای خود از رنگ‌های پررنگ چون زردهای پر جنب‌وجوش، آبی پررنگ یا سبز در کنار آن استفاده کنید.
  • سعی کنید اجزای دکوراسیون چون کوسن، پرده و … دارای بافت باشند تا به فضا عمق بدهند.
  • چند اثر هنری معاصر را بالای مبل قهوه‌ای رنگ خود آویزان کنید تا یک نقطه کانونی مدرن در خانه داشته باشید.
  • در کنار مبلمان قهوه‌ای از گیاهان سرسبز استفاده کنید. گیاهان نه تنها حس تازگی به محیط می‌بخشند، بلکه به داشتن یک فضای مدرن و طبیعی کمک می‌کنند.
  • نورپردازی را فراموش نکنید. روشنایی کم می‌تواند جلوه مدرن را از مبلمان قهوه‌ای شما بگیرد.
نکات کلیدی در مورد ست کردن مبل‌های قهوه‌ای

• نورپردازی را فراموش نکنید. روشنایی کم می‌تواند جلوه مدرن را از مبلمان قهوه‌ای شما بگیرد.

سخن پایانی

چه عاشق مبل قهوه‌ای خود باشید و چه از آن متنفر باشید، یک نقطه کانونی در اتاق نشیمن شما است، بنابراین برای ایجاد یک فضای منسجم باید بدانید که مبل قهوه ای با چه رنگی ست میشود. هنگام انتخاب پرده، فرش و کوسن اگر به رنگ‌های خنثی علاقه ندارید، رنگ‌های زیبای دیگری وجود دارد که با مبل‌های قهوه‌ای ست می‌شوند و دست شما در انتخاب باز است.

سوالات متداول

  • فرش ایرانی پر از نقش و نگار با مبل قهوه‌ای ست می‌شود؟

بله، فقط باید فرش‌های با رنگ‌های زمینه آبی، کرم و زرد خردلی را بخرید که با مبلمان شما هارمونی و همخوانی کافی را داشته باشد.

  • بهتر است دیوار خانه برای مبل قهوه‌ای چه رنگی باشد؟

بهتر است از رنگ سفید یا کرم برای دیوار پشت مبل استفاده کنید تا فضا روح داشته باشد و همه چیز یک رنگ به نظر نرسد.

  • برای خانه کوچک مبل قهوه ای با چه رنگی ست میشود؟

بهتر است از رنگ‌های خنثی و روشن استفاده کنید تا خانه تاریک‌تر و کوچک‌تر به چشم نیاید.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × سه =