Banner Image
میز تلویزیون چی مده

میز تلویزیون چی مده؟

امتیاز دهید

میز تلویزیون نه تنها جایی برای قرار دادن تلویزیون است، بلکه یک المان زیبایی و کاربردی در فضای منزل محسوب‌ می‌شود. با خرید میز تلویزیون‌ می‌توانیم سبک و رنگ خاص خودمان را به اتاق اضافه کنیم؛ پس مهم است که بدانیم میز تلویزیون چی مده؟

یک میز تلویزیون جذاب‌ می‌تواند جایی برای نگه داشتن دستگاه‌ها و اکسسوری‌های متنوع مانند دستگاه‌های صوتی و تصویری، قاب عکس‌ها، گل‌ها، شمع‌ها و آثار هنری دلخواه شما باشد. اگر‌ می‌خواهید یکی از جذاب‌ترین میزهای تلویزیون امروزی را خریداری کنید، تا انتهای این بخش همراه ما باشید تا شما را با جدیدترین مدل‌ها آشنا کنیم.

چه مدل میز تلویزیونی بخریم؟!

میز تلویزیون یکی از مهم‌ترین وسایل خانه است که‌ می‌تواند یک نقطه کانونی در فضای پذیرایی ایجاد کند. در واقع میز تلویزیون در کنار مبلمان، زیبایی و شخصیت اتاق را تعیین‌ می‌کند. پس باید در زمان خرید این وسیله با مدل‌های جذاب و امروزی آشنا باشیم و متناسب با دکوراسیون خانه، یک انتخاب خوب داشته باشیم.

در ادامه جدیدترین میزهای تلویزیون که در سال‌های اخیر مد شده‌اند را از نظر جنس و مدل بررسی‌ می‌کنیم تا شما برای خرید این کالا راهنمایی کرده باشیم.

بیشتر بخوانید: علت سیاه شدن تصویر تلویزیون چیست؟

میز تلویزیون چی مده؟ | جنس میز تلویزیون

میز تلویزیون ممکن است از جنس‌های مختلف تهیه شده باشد که هر کدام مزایا و معایب خودشان را دارند. میزهای شیشه‌ای، فلزی، سنگی و چوبی در سال‌های اخیر محبوبیت بیشتری نسبت به جنس‌های دیگر داشتند و‌ می‌توان آنها را در هر نوع دکوراسیونی به کار برد.

میز تلویزیون شیشه‌ای

میز تلویزیون شیشه‌ای یک گزینه زیبا و شیک است که به فضای منزل روشنایی و جلوه‌ای مدرن می‌دهد. میز تلویزیون شیشه‌ای معمولا از شیشه سکوریت ساخته می‌شود که بسیار مقاوم و ضدخش است. این نوع میز تلویزیون به راحتی قابل تمیز کردن بوده و با رنگ‌ها و الگوهای مختلف ست می‌شود.

البته باید این نکته را هم در نظر داشته باشید که که میز تلویزیون شیشه‌ای سنگین است و نباید روی فرش چرخانده شود. همچنین این نوع میز تلویزیون در برابر حرارت زیاد یا ضربه نامناسب می‌شکند.

میز تلویزیون شیشه‌ای

میز تلویزیون شیشه‌ای

میز تلویزیون چوبی

میز تلویزیون چوبی گزینه‌ای سنتی و گرم است که به فضای منزل حس طبیعت و آرامش می‌بخشد. میز تلویزیون چوبی از انواع چوب‌های راش، بید، گردو، چنار، افرا، صندل و… ساخته می‌شود که هر کدام خصوصیات خودشان را دارند.

این نوع میز تلویزیون با رعایت نکات نگهداری مناسب، عمر طولانی و با دوام خواهد داشت. اما در زمان خرید این نوع میزها باید دقت کنید که محصولات چسبیده به هم (MDF) با چسب فورمالدهید را به عنوان چوب به شما نفروشند. همچنین این نوع میزها نسبت به رطوبت، آفتاب و آتش حساس هستند.

میز تلویزیون چوبی

میز تلویزیون چوبی

میز تلویزیون فلزی

میز تلویزیون فلزی یک گزینه مدرن و شکیل که بیشتر در دکوراسیون‌های مینیمال و صنعتی استفاده می‌شود. این میزها را معمولا از جنس استیل می‌سازند که قابلیت ضد زنگ و مقاومت بالا در برابر خط‌وخش دارند. رنگ پایه‌های فلزی این میزها اغلب نقره‌ای یا طلایی است که با روکش چوب، شیشه یا سنگ هماهنگ می‌شود.

برای آنهایی که به دنبال دکوراسیون خاص و منحصربه‌فرد هستند و می‌پرسند میز تلویزیون چی مده؟ خرید این میزها را پیشنهاد می‌دهیم که در رنگ های نقره‌ای و طلایی می‌توانند جلوه خاصی به فضا می‌دهند.

میز تلویزیون فلزی مدرن

میز تلویزیون فلزی مدرن

میز تلویزیون سنگی

میز تلویزیون سنگی یک گزینه لوکس و شیک است که با روکش سنگ صاف و صیقل خورده طراحی می‌شود. این سنگ‌ها معمولا از جنس گرانیت، مرمر، تراورتن یا کوارتز هستند که رنگ‌ها و بافت‌های متنوع و زیبایی دارند. این نوع محصولات برای فضای پذیرایی مناسب هستند و بیشتر در دکوراسیون‌های کلاسیک و رمانتیک به کار می‌روند.

مقاله مرتبط: بهترین پخش کننده خانگی کدام است؟

میز تلویزیون سنگی لوکس

میز تلویزیون سنگی لوکس

میز تلویزیون ام دی اف

اين نوع ميز تلويزيون داراي صفحه روكش ام دى اف است كه نسبت به میزهای تلویزیون چوبی طبیعی، قیمت کمتری دارد. میزهای MDF اگر با کیفیت بالا طراحی شوند، می‌توانند عمر و ماندگاری بالایی داشته باشند. از طرف دیگر تنوع این میزها نسبت به میزهای چوبی طبیعی بیشتر است و افراد می‌توانند با بودجه محدود نیز به سراغ آن بروند.

میز تلویزیون چی مده؟ | مدل و سبک میز تلویزیون

به جز جنس میز تلویزیون، مدل آن هم تاثیر زیادی در نحوه به نمایش گذاشتن پذیرایی خانه یا فضاهای دیگر دارد. برای انتخاب مدل میز تلویزیون باید دکوراسیون را در نظر گرفت تا هماهنگی بیشتری بین المان‌های طراحی داخلی رعایت شود.

میز تلویزیون ساده و شیک

اگر دوست دارید فضای پذیرایی‌تان را با خطوط ساده و رنگ‌های خنثی دکوراسیون کنید، مدل‌های ساده و شیک میز تلویزیون مناسب شما هستند. این نوع میز تلویزیون‌ها بدون قفسه یا کشو طراحی می‌شوند و فقط چارچوب چوبی یا ام دی اف دارند. رنگ‌های سفید، کرم، استخوانی، چوب و مشکی در این نوع مدل‌ها بسیار پرطرفدار است و می‌توان آنها را با هر سبک دکوراسیونی هماهنگ کرد تا فضای نشستن را بزرگ‌تر نشان دهند.

میز تلویزیون با رنگ خنثی

میز تلویزیون با رنگ خنثی

میز تلویزیون مدرن

این نوع میز تلویزیون‌ها با طرح‌های خلاقانه و جذاب، نمای دیوار را زینت می‌دهند. این مدل‌ها معمولا از جنس ام دی اف هستند و رنگ‌های تند و گرم مانند قرمز، نارنجی، زرد و صورتی را با رنگ‌های سفید و مشکی ترکیب می‌کنند. این مدل‌ها با سبک دکوراسیون مدرن و پست مدرن هماهنگ هستند و فضای نشستن را شاداب و پرانرژی نشان می‌دهند.

میز تلویزیون به سبک اروپایی

اگر می‌خواهید فضا را با خطوط زیبا و رنگ‌های آرام دکور کنید، میزهای تلویزیون به سبک اروپایی انتخاب خوبی برای شما خواهند بود. این نوع میزهای تلویزیون با الهام از طرح‌های کلاسیک و باروک اروپا، نمای دیوار را جذاب‌تر می‌کنند. این مدل‌ها اغلب از جنس چوب هستند و رنگ‌های کلاسیک مانند قهوه‌ای، طلا، برنز و نقره‌ای را با رنگ‌های آبی، بادمجانی و سبز ترکیب می‌کنند تا فضا رنگ‌ولعاب اتاق‌های اروپایی کلاسیک را پیدا کند.

میز تلویزیون دیواری

میز تلویزیون دیواری یک مدل محبوب و پرطرفدار میز تلویزیون است که به دیوار نصب شده و فضای بیشتری را در اختیارتان قرار می‌دهد. این مدل معمولا برای فضاهای کوچک یا مدرن مناسب است و باعث می‌شود فضای پشت تلویزیون برجسته و خلاقانه به نظر برسد. معمولا این نوع میز تلویزیون از جنس ام دي اف ساخته مي شود و رنگ‌هاي سفيد، كرم، چوبي يا دو رنگ در آنها رایج است.

میز تلویزیون دیواری

میز تلویزیون دیواری

میز تلویزیون کلاسیک

این مدل اغلب از جنس چوب ساخته شده و داراي پايه‌ها، كشودار، قفسه‌ها يا درب‌هايي است كه فضاي زير آن را به صورت بسته يا باز پر مي كند. اين مدل براي فضاهاي بزرگ يا سنتي مناسب است و باعث مي‌شود فضای پشت تلويزيون گرم و شكيل به نظر برسد. اغلب این نوع ميزها به رنگ‌های قهوه‌اى، مشكى يا رنگ چوب طبيعى هستند.

میز تلویزیون کابینتی یا بوفه‌ای

مدل كابينتي يا بوفه‌اي از مدل‌هاي كلاسيك و سنتي ميز تلويزيون است كه همچنان طرفداران خود را دارد و در پاسخ به سوال میز تلویزیون چی مده؟ باید به این مدل هم اشاره کرد. اين نوع ميز تلويزيون داراي پايه است و در زير آن فضاي قابل استفاده براي قرار دادن وسايل مختلف مانند دستگاه‌هاي صوتي و تصويري، كتاب، لوازم تزئيني و غيره وجود دارد. مدل كابينتي از جنس چوب يا ام دي اف ساخته مي‌شود و در رنگ‌ها و طرح‌هاي گوناگون قابل خرید است.

میز تلویزیون‌های بوفه‌ای مدرن

میز تلویزیون‌های بوفه‌ای مدرن

میز تلویزیون سلطنتی

میز تلویزیون مدل سلطنتی از مدل‌های لوکس و گران قیمت میز تلویزیون است که برای فضاهای بزرگ و باشکوه مناسب است. این نوع میزهای تلویزیون اغلب طرح‌های پیچیده و نقش‌های زیبا دارند که از جنس چوب گرانبها یا فلزات قیمتی ساخته‌ می‌شوند. رنگ‌های طلایی، نقره‌ای، قرمز، آبی و سبز سلطنتی در این مدل‌ها بسیار رایج است.

برای مطالعه بیشتر: تلویزیون آیوا ساخت کجاست؟ معرفی کامل برند آیوا

میز تلویزیون چی مده؟ میز تلویزیون دیواری یا زمینی؟!

در سال‌های اخیر هم میزهای دیواری و هم زمینی محبوبیت بالایی داشتند. میز تلویزیون دیواری یا زمینی بسته به اندازه و شکل تلویزیون و دیوار می‌توانند برای شما مناسب باشند. میز تلویزیون دیواری معمولا کم‌جاتر است و به شما اجازه‌ می‌دهد فضای زیر تلویزیون را برای قرار دادن وسایل دیگر استفاده کنید.

میز تلویزیون زمینی برای تلویزیون‌های سنگین‌تر و بزرگ‌تر مناسب است و معمولا کشو و قفسه‌های بیشتری دارد که‌ می‌توانید لوازم جانبی تلویزیون را در آنها قرار دهید. هر دو نوع میز تلویزیون در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف در بازار موجود هستند و می‌توانید بر اساس سلیقه، بودجه و نیاز خود یک انتخاب مناسب داشته باشید.

راهنمای خرید میز تلویزیون

حالا که مدل‌های مختلف میز تلویزیون آشنا شدیم، باید بگوییم که پیش از خرید این میز، بهتر است نکاتی را در نظر داشته باشید تا خریدی رضایت بخش را تجربه کنید. در ادامه این نکات را به صورت کوتاه آورده‌ایم.

اندازه میز تلویزیون

اندازه میز تلویزیون باید با اندازه تلویزیون و فضای موجود در اتاق هماهنگ باشد. اگر تلویزیون بزرگ و یا فضای اتاق کم باشد، میزهای کوچک و ساده مناسب هستند. اما اگر تلویزیون کوچک و یا فضای اتاق زیاد باشد، می‌توانید میزهای بزرگ و پر جزئیات را انتخاب کنید.

محل قرارگیری میز تلویزیون

محل قرارگیری میز تلویزیون باید به گونه‌ای باشد که دید مناسب به تلویزیون را فراهم کند و نور خورشید یا چراغ‌های داخل اتاق را منعکس نکند. همچنین باید فاصله مناسب بین محل نشستن و تلویزیون را رعایت کنید. به عنوان قاعده کلی فاصله بین محل نشستن و تلویزیون باید حدود سه برابر قطر صفحه نمایش باشد.

بهترین جا برای قرار دادن میز تلویزیون

بهترین جا برای قرار دادن میز تلویزیون

رنگ میز تلویزیون و ‌هارمونی آن با دکوراسیون

رنگ میز تلویزیون باید با رنگ دکوراسیون اتاق ست شود. بهتر است از انتخاب رنگ‌های متضاد چشم‌گیر اجتناب کنید و به جای آن رنگ‌های یک طیف رنگی را اولویت قرار دهید تا فضای آرامش‌بخش‌تر به نظر بیاید. همچنین مطابقت جنس و سبک مبلمان با جنس و مدل میز تلویزیون اهمیت دارد.

مدل میز تلویزیون

مدل ميز تلویزیون بستگي به سليقه شخصي شما دارد. اما به طور كلى مي‌توانيد بين ميز‌هاى كلاسيك، مدرن،‌ كابينتى و… مدلی را که با سبك دكوراسيون فضا همخوانی دارد، انتخاب کنید تا حس دلچسبی به فضا ببخشيد.

جمع بندی

در این بخش با مدل‌های متنوع میز تلویزیون آشنا شدیم و دیدیم میز تلویزیون چی مده؟ نکاتی را که در این بخش برای انتخاب مدل و جنس میز تلویزیون آوردیم در خاطر داشته باشید تا بهترین انتخاب را انجام دهید. فراموش نکنید که یک میز تلویزیون جذاب و هماهنگ با دکوراسیون فضا، می‌تواند یک نقطه کانونی جذاب در خانه یا محیط‌های اداری ایجاد کند.

ممکن است به مطالعه این مقاله هم علاقه داشته باشید: تلویزیون بست ساخت کجاست؟ معرفی کامل برند بست

سوالات متداول

  • میز تلویزیون چی مده؟

در سال‌های اخیر میز تلویزیون‌های مینیمال، ساده، چوبی، شیشه‌ای و فلزی محبوبیت بیشتری داشتند و ترند بودند.

  • میز تلویزیون شیشه‌ای برای چه نوع دکوراسیونی مناسب است؟

اگر فضای مورد نظر شما روشن است، با استفاده از میز تلویزیون شیشه‌ای می‌توانید روشنایی و جلوه بیشتری به آن بدهید. این میز برای دکوراسیون‌هایی با رنگ‌های خنثی مناسب است.

  • میز تلویزیون دیواری بخریم یا زمینی؟

انواع میزهای تلویزیون دیواری و زمینی در سال‌های اخیر ترند بودند و انتخاب از بین آنها بستگی به دکوراسیون و فضای در دسترس شما دارد.

  • برای خرید میز تلویزیون چه مواردی مهم است؟

اندازه میز را متناسب با اندازه تلویزیون و ابعاد اتاق در نظر بگیرید؛ رنگ و جنس میز را هم با توجه به دکوراسیون انتخاب کنید.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 − 3 =