Banner Image
امتیاز دهید

چرخ گوشت یکی از محصولات جذاب و کاربردی است که برای چرخ کردن انواع گوشت مورد استفاده قرار می‌گیرد. این وسیله عملکرد بسیار خوبی دارد و قادر است که مقدار زیادی گوشت را در مدت زمان کوتاهی چرخ کند؛ اما گاهی اوقات پیش می‌آید که چرخ گوشت کیفیت خود را از دست می‌دهد و گوشت‌ها را چرخ نمی‌زند. این موضوع باعث می‌شود که شما نتوانید گوشت‌های مورد نیاز خود را برای پخت آماده کنید. چرخ نکردن چرخ گوشت دلایلی مختلفی دارد، ما قصد داریم در این مقاله 7 علت چرخ نکردن چرخ گوشت را برای شما شرح دهیم؛ بنابراین اگر دچار این مشکل شده‌اید یا می‌خواهید اطلاعات کافی درباره چرخ نکردن چرخ گوشت به دست آورید از شما دعوت می‌کنیم که در ادامه با سایت پیندو همراه باشید.

علت چرخ نکردن چرخ گوشت

چرخ نکردن چرخ گوشت یکی از مشکلات رایجی است که اغلب افراد با آن روبه‌رو می‌شوند. چرخ نکردن چرخ گوشت دلایل مختلفی دارد؛ بنابراین زمانی که با چنین مشکلی روبه‌رو شدید باید علت آن را پیدا کنید.

چرخ گوشت

در این بخش 7 علت چرخ نکردن چرخ گوشت را به شما معرفی می‌کنیم. این دلایل عبارت‌اند از:

1- نصب و مونتاژ اشتباه چرخ گوشت

نصب و مونتاژ اشتباه چرخ گوشت به‌عنوان اولین و مهم‌ترین دلیل برای چرخ نکردن چرخ گوشت شناخته می‌شود. نصب چرخ گوشت قواعد و اصول خاص خود را دارد و باید اجزای آن به درستی در کنار یکدیگر قرار بگیرند. اگر این قطعات درست نصب نشده باشند باعث اختلال در عملکرد چرخ گوشت شده و باعث می‌شود که چرخ گوشت، گوشت‌ها را چرخ نکند. پس باید از درست بودن نحوه نصب چرخ گوشت مطمئن شوید و آن را مطابق با دفترچه راهنما تنظیم نمایید.

2- مسدود شدن لوله چرخ گوشت

مسدود شدن لوله چرخ گوشت نیز در لیست علت چرخ نکردن چرخ گوشت قرار می‌گیرد. زمانی که لوله چرخ گوشت با استخوان، سنگ، گوشت و… مسدود شده باشد باعث ایجاد سر و صدا در چرخ گوشت و همچنین چرخ نکردن گوشت توسط دستگاه می‌شود.

مسدود شدن لوله چرخ گوشت

این موضوع باعث ایجاد فشار مضاعف به موتور دستگاه شده و مشکلات جدی برای آن به وجود خواهد آورد؛ بنابراین باید از مسدود نبودن لوله چرخ گوشت مطمئن شوید و پس از عیب یابی شروع به چرخ کردن گوشت‌های مورد نیاز خود کنید.

بیشتر بخوانید: کاربرد خردکن برقی (آموزش استفاده از خردکن)

3- خراب شدن واشرها

گاهی اوقات علت چرخ نکردن چرخ گوشت مربوط به خراب شدن واشرها است. واشرهای موجود در دستگاه چرخ گوشت از اهمیت بالایی برخوردارند و به بهبود عملکرد چرخ گوشت کمک می‌کنند. زمانی که واشرها دچار آسیب‌دیدگی شوند باعث می‌شود که قدرت چرخش تیغه‌ها کمتر شده و فرآیند چرخ کردن گوشت به‌خوبی انجام نشود.

4- کند بودن تیغه ها

کند بودن تیغه‌های دستگاه از دیگر دلایل چرخ نکردن چرخ گوشت است. همان‌طور که می‌دانید تیغه‌ها نقش مهمی در بریدن گوشت‌ها دارند.

کند بودن تیغه ها

زمانی که تیغه‌های چرخ گوشت کند شده باشند توانایی کافی برای چرخ کردن گوشت را نخواهند داشت. در چنین شرایطی باید یا تیغه‌ها را تیز کنید یا آن‌ها را به‌طور کامل تعویض نمایید تا مشکل چرخ نکردن چرخ گوشت برطرف شود.

5- چربی بیش از حد گوشت ها

شاید عجیب به نظر برسد اما چرب بودن گوشت‌ها نیز از دلایل چرخ نکردن چرخ گوشت به شمار می‌رود. اگر گوشت‌هایی که برای چرخ کردن انتخاب کرده باشید چربی زیادی داشته باشند باعث می‌شود که گوشت زیادی نرم بوده و فرآیند چرخ کردن گوشت به‌درستی انجام نشود.

6- وارد کردن فشار زیاد به دستگاه

در لیست علت چرخ نکردن چرخ گوشت می‌توان وارد کردن فشار زیاد به دستگاه را نیز مشاهده کرد. شما باید به‌خوبی از دستگاه مراقبت کنید و فرآیند چرخ کردن گوشت را به‌صورت اصولی انجام دهید. اگر به‌طور مداوم گوشت‌ها را وارد دستگاه کنید و فشار زیادی به چرخ گوشت وارد کنید عملکرد خود را از دست خواهد داد.

وارد کردن فشار زیاد به دستگاه

پس اگر می‌خواهید دستگاه چرخ گوشت شما برای همیشه عملکرد خوبی داشته باشد و گوشت‌ها را به‌خوبی چرخ کند نباید به آن فشار وارد کنید.

بیشتر بخوانید: غذاساز چیست و چه کاربردی دارد؟

7- چرخ کردن سایر مواد در چرخ گوشت

معمولاً از چرخ گوشت برای چرخ کردن گوشت استفاده می‌شود؛ اما گاهی اوقات مشاهده می‌شود که در کنار گوشت موادی همچون پیاز، سبزی و… را نیز با استفاده از این دستگاه چرخ می‌کنند. این مواد کاملاً با گوشت متفاوت هستند و آب زیادی دارند. زمانی که شما چنین موادی را داخل دستگاه چرخ می‌کنید باعث می‌شود که آب و رطوبت به قسمت‌های مختلف آن نفوذ کرده و دستگاه کیفیت خود را از دست بدهید. به همین دلیل است که چرخ گوشت به‌خوبی گوشت‌ها را چرخ نمی‌کند. پس اگر می‌خواهید از این مشکل جلوگیری کنید بهتر است از چرخ گوشت برای خرد کردن یا چرخ کردن سایر مواد استفاده نکنید

سخن پایانی

چرخ گوشت همواره یکی از دستگاه‌های مهم و ضروری است که برای چرخ کردن انواع گوشت مورد استفاده قرار می‌گیرد. چرخ کردن گوشت به شما این فرصت را می‌دهد که گوشت‌های مورد نیاز برای پخت غذاهای خوشمزه را آماده کنید. با این حال در برخی از مواقع چرخ گوشت به‌درستی کار نکرده و گوشت‌ها را چرخ نمی‌کند. در این مقاله 7 علت چرخ نکردن چرخ گوشت را برای شما شرح دادیم. امیدواریم از خواندن این مقاله لذت برده باشید و برای شما مفید بوده باشد.

سوالات متداول

  • آیا چرخ گوشت تنها برای چرخ کردن گوشت مناسب است؟

با استفاده از چرخ گوشت می‌توان موادی همچون گوشت، سبزی، پیاز و مواردی از این قبیل را چرخ کرده یا خرد نمایید؛ اما اگر به فکر کیفیت دستگاه چرخ گوشت هستید بهتر است که تنها گوشت را با استفاده از این دستگاه چرخ کنید.

  • روزی چند بار می‌توان از دستگاه چرخ گوشت استفاده کرد؟

تا زمانی که به دستگاه فشار وارد نکنید، می‌توانید گوشت‌های مورد نیاز خود را به وسیله آن چرخ کنید. برای این کار بهتر است از استفاده طولانی مدت از دستگاه جلوگیری و گوشت‌ها را به تیکه‌های کوچک تقسیم کنید.

  • برای این‌که دستگاه چرخ گوشت کیفیت خود را از دست ندهد باید چه اقداماتی انجام دهیم؟

با جدا کردن استخوان‌ها از گوشت، عدم استفاده از گوشت‌های چرب، تیز کردن تیغه‌ها و تحت فشار قرار ندادن دستگاه باعث افزایش کیفیت آن شده و به شما این امکان را می‌دهد که بتوانید گوشت‌ها را به‌راحتی چرخ کنید.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده + 15 =