Banner Image
رنگ کابینت آشپزخانه

جدیدترین رنگ کابینت آشپزخانه

5/5 - (3 امتیاز)

توجه به طراحی داخلی منازل در زیبا و بزرگ جلوه دادن آن حائز اهمیت است. یکی از قسمت‌‌‌های مهم هر منزل آشپزخانه است که در سال‌‌‌های اخیر شاهد رنج وسیعی از تغییرات در طراحی دکوراسیون آن اعم از رنگ کابینت، ویترین، رنگ ‌‌‌دیوار، پارکت و غیره بودیم. جدیدترین رنگ کابینت آشپزخانه با توجه به عوامل مختلفی نظیر ابعاد آشپزخانه، رنگ دیوار و سبک طراحی انتخاب ‌می‌شود.

در این محتوا پیرامون انواع کابینت‌‌های آشپزخانه در جدیدترین طرح و رنگ، اطلاعاتی در اختیار شما قرار ‌می‌دهیم. مواردی که در محتوا بیان ‌می‌شوند در سال‌های اخیر جزو ‌‌‌ترندهای رنگ کابینت آشپزخانه هستند و انواع سبک‌‌‌های طبیعی، مدرن، سنتی و‌‌‌ ترکیبی را پوشش ‌می‌دهند.

 جدیدترین رنگ برای کابینت آشپزخانه

کابینت‌‌های آشپزخانه با توجه به تنوع بالا در جنس ‌می‌توانند در انواع طرح‌‌‌ها و رنگ‌‌‌های مختلف نیز طراحی و تولید شوند. خوبی کابینت‌‌های جدید رنگ‌پذیری بالا است، به‌ عنوان مثال شما ‌می‌توانید کابینت مورد نظر خود را در هر رنگی که دوست دارید در جنس ام دی اف داشته باشید.

حال به معرفی جدیدترین رنگ کابینت آشپزخانه ‌می‌پردازیم:

 رنگ سفید

یکی از محبوب‌‌‌‌ترین رنگ‌‌‌ها برای کابینت آشپزخانه از دیرباز تاکنون رنگ سفید است. این رنگ در تما‌می این ‌سال‌‌‌ها محبوبیت ویژه‌‌ای داشته و با هر طیف رنگی و دکوراسیونی سازگار است. استفاده از رنگ سفید به‌ تنهایی و یا در ‌‌‌ترکیب با دیگر رنگ‌‌‌ها ‌می‌تواند انتخابی منحصر به‌ فرد و هوشمندانه برای هر نوع دکوراسیون آشپزخانه باشد.

بیشتر بخوانید: بهترین رنگ برای اتاق خواب کوچک

رنگ سفید دیوار آشپزخانه

یکی از محبوب‌‌‌‌ترین رنگ‌‌‌ها برای کابینت آشپزخانه از دیرباز تاکنون رنگ سفید است.

 رنگ خاکستری

از جمله جدیدترین رنگ‌‌‌ها که در دنیای امروزی برای کابینت‌‌های آشپزخانه به‌ کار ‌می‌رود، رنگ خاکستری است. این رنگ می‌تواند تیره یا حتی روشن باشد. خاکستری جزو استایل‌‌های مدرن و جذاب کابینت به‌ شمار ‌می‌آید که ‌می‌توان آن را با دیگر رنگ‌‌‌ها یا اجزای آشپزخانه‌‌‌ ترکیب کرد و جلوه‌ بسیار خاص و ویژه به فضای داخلی آن بخشید.

 رنگ آبی

استفاده از رنگ‌‌‌های سرد و خنثی در دکوراسیون آشپزخانه جزء جدیدترین ‌‌‌ترند‌‌ها به شمار ‌می‌آید. به‌ عنوان مثال ‌می‌توان از رنگ آبی در درب کابینت‌‌های آشپزخانه استفاده کرد. این آبی از روشن تا تیره را شامل ‌می‌شود، اما باید در به‌ کار بردن آن تعادل را رعایت کرد.

 رنگ مشکی

رنگ مشکی همیشه جذابیت خاص خود را داشته  و این مسئله حتی در طراحی داخلی منازل و دفترها نیز دیده ‌می‌شود. با استفاده از کابینت‌‌هایی به رنگ مشکی ‌می‌توان جلوه‌ بسیار شیک به محیط آشپزخانه داد. در کنار آن ‌‌‌ترکیب رنگ مشکی با رنگ سفید، خاکستری و حتی قرمز نیز ‌می‌تواند بسیار تماشایی باشد.

بیشتر بخوانید:رنگ‌آمیزی دیوارها و ایجاد تغییرات جذاب با غلطک

 رنگ طبیعی چوب

از دیگر مواردی که ‌می‌توان به عنوان جدیدترین رنگ کابینت آشپزخانه به کار برد، رنگ چوب طبیعی است. به‌ عنوان مثال استفاده از چوب‌‌‌های افرا و کاج با نقش و نگار‌های طبیعی در تنه آن‌ها ‌می‌تواند محیط آشپزخانه را گرم نشان دهد. همچنین ‌‌‌ترکیب این رنگ با رنگ سفید دل‌نواز است.

موارد گفته‌ شده از جمله جدیدترین رنگ‌‌‌هایی هستند که در محیط داخلی آشپزخانه و کابینت ‌می‌توان به‌ کار برد. البته انتخاب این رنگ به عوامل دیگری بستگی دارد که ‌می‌توانید با یک طراح داخلی مشورت کرده تا دکوراسیون زیبایی برای آشپزخانه خود ایجاد کنید.

رنگ چوب برای کابینت

از دیگر مواردی که ‌می‌توان به عنوان جدیدترین رنگ کابینت آشپزخانه به کار برد، رنگ چوب طبیعی است.

انواع سبک و رنگ کابینت

بدون شک هر سبک برای طراحی آشپزخانه دارای رنگ کابینت مخصوص به خود است که این رنگ باید متناسب با سبک انتخاب شود. در همین راستا سبک‌‌‌های متفاوت را برایتان بررسی ‌می‌کنیم:

انواع سبک و رنگ کابینت

بدون شک هر سبک برای طراحی آشپزخانه دارای رنگ کابینت مخصوص به خود است که این رنگ باید متناسب با سبک انتخاب شود.

 سبک مدرن

از جمله جدیدترین سبک‌‌‌ها در طراحی آشپزخانه ‌می‌توان به سبک مدرن اشاره داشت. عمدتاً در این سبک از رنگ‌‌‌های ساده استفاده ‌می‌کنند، به‌ همین منظور رنگ کابینت آن‌ها ‌می‌تواند بین طیف سفید، خاکستری، مشکی و حتی رنگ‌‌‌های طبیعی نظیر سبز باشد. معمولاً در سبک مدرن رنگ کابینت و ‌‌‌دیوار کاملاً یکنواخت انتخاب ‌می‌شود.

 سبک کلاسیک

از دیگر انواع سبک‌‌‌ها در آشپزخانه ‌می‌توان به سبک کلاسیک اشاره داشت که رنگ آن معمولاً تیره و گرم است. در این سبک رنگ کابینت قهوه‌‌ای تیره، شیری، طلایی، کرم و… انتخاب ‌می‌شود و همچنین جزئیات اهمیت بالایی در آن دارد.

بیشتر بخوانید:6 رنگ که در دکوراسیون طوسی عالی به نظر می‌رسند!

سبک روستایی

یکی از سبک‌‌‌هایی که جدیداً رواج پیدا کرده سبک روستایی است که معمولاً از رنگ‌‌‌های گرم و طبیعی در آن به‌ کار ‌می‌رود. در این سبک از جدیدترین رنگ کابینت آشپزخانه نظیر سفید، زرد، خاکستری، آبی، پاستلی و حتی سبز استفاده ‌می‌شود که در کنار چوب و دیگر جزئیات قدیمی‌ جلوه‌ای بسیار زیبا دارد.

 سبک صنعتی

در آپارتمان‌‌‌های کوچک سبک صنعتی آشپزخانه طرفداران زیادی دارد. در این سبک از رنگ‌‌‌های خنثی و تیره استفاده ‌می‌کنند و شاهد حضور رنگ‌‌‌های آبی نفتی، مشکی، خاکستری و سفید در کنار هم هستیم. معمولاً در این سبک از دسته‌های فلزی استفاده ‌می‌شود.

 رنگ کابینت آشپزخانه چه اهمیتی در فضاسازی دارد؟

شاید برایتان سوال باشد که اهمیت رنگ کابینت آشپزخانه در فضاسازی داخلی آن و یا به‌ طور کلی در دکوراسیون داخلی آشپزخانه به چه میزان است؟

  • باید بگوییم که این رنگ در فضاسازی نقش بسیار پررنگی ایفا ‌می‌کند و تأثیر چشمگیری بر جذابیت کلی آشپزخانه ‌دارد. از جمله این تأثیرات ‌می‌توان به تأثیر روحی و احساسی اشاره داشت. رنگ کابینت‌‌ها بر روی مزاج افراد تأثیرگذار است و در ایجاد حس آرامش و یا احساس گرسنگی و سیری نقش دارد.
  • رنگ‌‌‌های ملایم و رنگ‌‌‌های طبیعی نظیر سفید، خاکستری و‌ رنگ‌‌های چوبی باعث ایجاد حس آرامش و راحتی در فضا ‌می‌شود. در مقابل رنگ‌هایی مانند آبی و قرمز حس پویایی و پرانرژی به فضا و افراد منتقل ‌می‌کند.
  • جلوه بصری یکی از تأثیرات دیگری است که رنگ کابینت بر روی محیط ‌می‌گذارد. به‌ عنوان مثال استفاده از رنگ‌‌‌های روشن و یا ‌‌‌ترکیب رنگ‌‌‌های مختلف به‌ طور اصولی ‌می‌تواند در بزرگ دیده شدن محیط آشپزخانه موثر باشد.
  • اهمیت دیگر رنگ کابینت در محیط آشپزخانه، تأثیر آن بر روی نورپردازی است. با استفاده از رنگ‌‌‌های روشن ‌می‌توان به بزرگ‌‌‌‌تر و نورانی‌‌‌‌تر نشان‌ دادن محیط کمک کرد، چرا که این رنگ‌‌‌ها منجر به انعکاس نور ‌می‌شوند. در مقابل استفاده از رنگ‌‌‌های تیره سبب جذب نور شده و فضا را تاریک نشان ‌می‌دهد.
  • به‌ طور کلی رنگ کابینت آشپزخانه بر روی فضاسازی آشپزخانه و حتی دیگر بخش‌‌‌های منزل تأثیر گذاشته و اهمیت بالایی دارد.

بیشتر بخوانید:دیزاین اتاق گیمینگ با وسایل ساده!

فضاسازی با رنگ در آشپزخانه

به‌ طور کلی رنگ کابینت آشپزخانه بر روی فضاسازی آشپزخانه و حتی دیگر بخش‌‌‌های منزل تأثیر گذاشته و اهمیت بالایی دارد.

  تناسب رنگ کابینت با رنگ ‌‌‌دیوار

یکی از سوالاتی که برای افراد در انتخاب جدیدترین رنگ کابینت آشپزخانه پیش ‌می‌آید این است که آیا این رنگ باید با رنگ ‌‌‌دیوار هماهنگ باشد؟

پاسخ به این سوال کاملاً واضح و روشن است. قطعاً رنگ کابینت باید با رنگ ‌‌‌دیوار هماهنگ باشد، اما در این هماهنگی نکاتی وجود دارد که توجه به این نکات نیز به بهتر شدن دکوراسیون آشپزخانه کمک ‌می‌کند.

اول این‌ که هماهنگی بین رنگ‌‌‌ها انواع مختلفی دارد. این هماهنگی ‌می‌تواند به‌ صورت دقیق و یکنواخت باشد یا ‌می‌تواند به طور متداول و یا حتی متضاد باشد.

تناسب رنگ کابینت با رنگ ‌‌‌دیوار

قطعاً رنگ کابینت باید با رنگ ‌‌‌دیوار هماهنگ باشد

انتخاب رنگ یکسان

در این سبک رنگ کابینت کاملاً با رنگ دیوار یکسان انتخاب ‌می‌شود. معمولاً این نمونه برای ‌‌‌دیوارهای سفید یا سیاه مورد استفاده قرار ‌می‌گیرد و سبکی که این انتخاب رنگ به آشپزخانه ‌می‌دهد یک سبک ساده و مینیمالیستی است که برخی از افراد خاص پسند آن را‌‌‌ ترجیح ‌می‌دهند.

انتخاب رنگ پالتی

در سوی دیگر برای انتخاب رنگ کابینت، حالت تعادلی را داریم، بدین صورت که انتخاب رنگ کابینت و ‌‌‌دیوارها به‌ صورت پالتی انجام ‌می‌شود؛ یعنی طیف رنگی مختلفی مانند خاکستری، کرم، چوبی و غیره در کنار هم قرار ‌می‌گیرند و موجب تعادل سازی فضا ‌می‌شوند.

انتخاب رنگ متضاد

از منظر دیگر ‌‌‌ترکیب رنگ متضاد داریم، بدین صورت که رنگ کابینت‌‌‌ها کاملاً متضاد با رنگ ‌‌‌دیوار انتخاب ‌می‌شوند. مثلاً کابینت‌‌های سفید در ‌‌‌دیوار‌‌‌های کاملاً تیره یا برعکس را شاهدیم.

در انتخاب رنگ‌ کابینت چه عواملی مؤثرند؟

عواملی بسیار متنوعی در این انتخاب دخیل‌ هستند که از جمله این عوامل می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

رنگ دیوار

در انتخاب رنگ کابینت، رنگ ‌‌‌دیوار‌‌‌ها تأثیر دارند؛  همان‌طور که در قسمت قبل نیز به آن اشاره کردیم رنگ کابینت و ‌‌‌دیوار ‌می‌تواند به سه روش کاملاً یک رنگ، انتخاب رنگ پالتی و متضاد باشد.

نورپردازی محیط

از دیگر عوامل مهم برای رنگ کابینت آشپزخانه نورپردازی محیط است، به‌ عنوان مثال اگر آشپزخانه شما منبع نور خوبی دارد، ‌می‌توانید رنگ‌‌‌های تیره را به‌ کار ببرید؛ اما اگر آشپزخانه شما فاقد پنجره و نورپردازی مناسب است، توصیه ‌می‌کنیم که از رنگ کابینت‌‌های روشن استفاده کنید تا انعکاس نور در محیط را داشته باشید.

 سبک طراحی

سبک کلی طرحی آشپزخانه نیز در انتخاب رنگ کابینت و نوع آن تأثیرگذار است. به‌ عنوان مثال آشپزخانه‌‌‌هایی که به سبک سنتی طراحی‌ شده‌اند باید رنگ‌های چوبی داشته باشند.

سلیقه شخصی

در نهایت عامل مهم برای انتخاب رنگ کابینت آشپزخانه سلیقه شخصی، ذائقه فردی و روحیات است.

اهمیت تناسب کف پوش با رنگ کابینت

در انتخاب جدیدترین رنگ کابینت آشپزخانه باید به تناسب آن با کف‌‌پوش نیز توجه داشت که این تناسب با توجه به سبک و طراحی آشپزخانه تعیین ‌می‌شود. به‌ عنوان مثال اگر رنگ کف‌‌پوش شما روشن است، ‌می‌توانید برای ایجاد تعادل از رنگ کابینت تیره و یا حتی ‌‌‌دیوار‌‌های تیره استفاده کنید. در مقابل اگر رنگ کف‌‌پوش شما تیره است، توصیه می‌کنیم که رنگ کابینت‌‌ها را روشن انتخاب کنید تا در انعکاس و فضاسازی بهتر عمل کند.

استفاده از رنگ‌‌‌های پالتی و طیف رنگی مختلف و مشابه بین کف‌‌پوش و دیوار و کابینت نیز ‌می‌تواند انتخاب هوشمندانه‌‌ای باشد. به‌ عنوان مثال استفاده از رنگ‌های قهوه‌‌ای، کرم و سفید در کف‌‌پوش، دیوار و رنگ کابینت فضایی زیبا به وجود ‌می‌آورد.

تناسب رنگ کابینت با رنگ ‌‌‌دیوار

در انعکاس و فضاسازی بهتر عمل کند.
 استفاده از رنگ‌‌‌های پالتی و طیف رنگی مختلف و مشابه بین کف‌‌پوش و دیوار و کابینت نیز ‌می‌تواند انتخاب هوشمندانه‌‌ای باشد.

کلام آخر

انتخاب رنگ کابینت برای جلوه دهی به دکوراسیون داخلی آشپزخانه از اهمیت بالایی برخوردار است. در این‌ راستا به بررسی جدیدترین رنگ کابینت آشپزخانه و تناسب آن با دیگر موارد پرداختیم. برای انتخاب این رنگ توجه به‌‌‌ ترکیب رنگ ‌‌‌دیوار، رنگ کف‌پوش، نورگیری فضا، سبک آشپزخانه و غیره از اهمیت بالایی برخوردار است. همچنین این رنگ کابینت را ‌می‌توان با رنگ ‌‌‌دیوار‌‌‌ها به‌ طور کاملاً هم‌ رنگ، متضاد یا پالتی انتخاب کرد. البته در این انتخاب رنگ عواملی نظیر سلیقه‌ شخصی، طراحی آشپزخانه و طراحی دیگر بخش‌‌‌های خانه نیز دخیل هستند.

 سوالات متداول

  • جدیدترین رنگ‌‌های کابینت کدامند؟

از جمله جدیدترین رنگ‌‌‌ها برای کابینت ‌می‌توان به رنگ سفید، مشکی، خاکستری، طیف رنگ‌‌‌های گرم و روشن مانند کرم و قهوه‌‌ای کم‌ رنگ یا حتی رنگ‌‌‌های تیره مانند آبی نفتی اشاره داشت.

  • در انتخاب رنگ کابینت به چه عواملی باید توجه داشت؟

در انتخاب این رنگ توجه به رنگ ‌‌‌دیوار، رنگ کف‌‌پوش، نورگیری محیط، سبک آشپزخانه و… اهمیت دارد.

  • انواع سبک در طراحی آشپزخانه کدامند؟

سبک‌های مختلفی برای طراحی آشپزخانه وجود دارد که بر روی انتخاب رنگ کابینت تأثیر می‌گذارد. از جمله این سبک‌ها می‌توان به سبک مدرن، کلاسیک، روستایی و صنعتی اشاره داشت.

 

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − 17 =