Banner Image
هزینه راه اندازی بیمارستان

هزینه راه اندازی رستوران به همراه چک لیست

امتیاز دهید

راه اندازی رستوران یکی از ایده‌های جذاب برای کسب درآمد است که چالش‌های زیادی را به همراه دارد. برای راه اندازی رستوران لازم است که مراحل مورد نیاز برای تأسیس رستوران و هزینه‌های مربوط به آن را بدانید. این کار به شما این امکان را می‌دهد که بتوانید دید بهترین نسبت به این کار داشته باشید و از بروز ضرر و زیان هنگام راه اندازی رستوران جلوگیری کنید. در این مقاله بررسی خواهیم کرد که هزینه راه اندازی رستوران چقدر است؟ بنابراین اگر شما هم جزو افرادی هستید که قصد راه اندازی رستوران را دارید از شما دعوت می‌کنیم که در ادامه با سایت پیندو همراه باشید.

برآورد هزینه راه اندازی رستوران

داشتن رستوران یکی از شغل‌های پرطرفدار موجود در ایران و دنیا است که درآمد بسیار خوبی دارد. برای این که رستوران مورد نیاز خود را راه‌اندازی کنید باید هزینه‌های مورد نیاز آن را به طور کامل ارزیابی کنید.

برآورد هزینه راه اندازی رستوران

برای این که رستوران مورد نیاز خود را راه‌اندازی کنید باید هزینه‌های مورد نیاز آن را به طور کامل ارزیابی کنید.

راه‌اندازی رستوران هزینه‌های مختلفی دارد و این هزینه در طی مراحل مختلف با دیگری متفاوت است؛ بنابراین باید هزینه‌های مورد نیاز برای راه اندازی رستوران را تخمین بزنید. به طور کلی هزینه‌های مربوط به راه اندازی رستوران عبارت‌اند از:

1- تهیه مجوز و اعتبارنامه برای تأسیس رستوران

قبل از این که رستوران خود را راه اندازی کنید لازم است که یک سری مجوزها و اعتبارنامه‌ها را تهیه کنید. دریافت این مجوزها نسبت به راه اندازی رستوران هزینه کمتری را به همراه دارد اما از اهمیت زیادی برخوردار است. بدون داشتن این مجوزها نمی‌توانید رستوران خود را راه‌ اندازی کرده و فعالیت خود را آغاز کنید.

مهم‌ترین مجوزهای مورد نیاز برای این کار شامل مجوز اتحادیه صنفی رستوران و کافه، مجوز مرکز بهداشت، مجوز اداره اماکن، مجوز سازمان محیط زیست، مجوزهای مربوط به تأمین آب، گاز، برق و فاضلاب، مجوز ثبت نشان تجاری و… است. پس از تهیه تمام این مجوزها می‌توانید رستوران خود را تأسیس کنید و با فروش غذاهای لذیذ کسب درآمد کنید.

بیشتر بخوانید: 11 نکته خیلی مهم برای دکوراسیون کافه کوچک

2- هزینه خرید یا اجاره مکان رستوران

اولین قدم برای راه‌اندازی رستوران انتخاب یک مکان مناسب برای خرید یا اجازه است. در واقع شما باید محلی را برای تأسیس رستوران و شروع فعالیت خود انتخاب کنید. این موضوع کاملاً اختیاری است و بستگی به بودجه شما دارد. اگر بودجه کافی دارید بهتر است یک محل مناسب برای رستوران خود خریداری کنید. در غیر این صورت لازم است که یک محل خوب برای اجازه و تأسیس رستوران انتخاب کنید.

مکان رستوران

اولین قدم برای راه‌اندازی رستوران انتخاب یک مکان مناسب برای خرید یا اجازه است.

هزینه مکان رستوران به عواملی همچون شهر مورد نظر، متراژ مکان و محل استقرار رستوران (بالا شهر یا پایین شهر) بستگی دارد؛ بنابراین شما با توجه به سلیقه شخصی و همچنین نوع نیاز خود می‌توانید محلی مناسب برای تأسیس رستوران اجاره یا خریداری کنید. با توجه به تورمی که در کشور رواج دارد نمی‌توان قیمت مشخصی برای این موضوع در نظر گرفت.

3- بازسازی مکان رستوران

در قدم بعدی باید مکان خریداری شده را سر و سامان دهید و برای انجام فرآیند آشپزی و خدمات رسانی به مشتری آماده کنید. هزینه بازسازی مکان رستوران به عواملی همچون تم مورد نظر شما، میزان خرابی محیط، المان‌های مورد نیاز و همچنین نوع دکوراسیونی که برای رستوران در نظر گرفته‌اید بستگی دارد؛ به همین دلیل برای برآورد هزینه راه اندازی رستوران باید هزینه‌های مربوط به بازسازی مکان رستوران را به طور کامل بررسی کنید.

بازسازی رستوران

برای برآورد هزینه راه اندازی رستوران باید هزینه‌های مربوط به بازسازی مکان رستوران را به طور کامل بررسی کنید

دقت داشته باشید که بازسازی مکان رستوران از اهمیت بسیار زیادی دارد؛ پس نباید در هزینه کردن برای این کار وسواس به خرج دهید. چرا که آینده رستوران شما، میزان جذب مشتری و بازدهی شما تا حدود زیادی به این فرآیند بستگی دارد.

4- خرید تجهیزات مورد نیاز برای رستوران

پس از این که دو مرحله قبلی را به طور کامل پشت سر گذاشتید باید تجهیزات مورد نیاز برای راه‌ اندازی رستوران را خریداری کنید. برای تأسیس رستوران باید سه گروه از تجهیزات مهم و ضروری رستوران را خریداری کنید. این تجهیزات شامل تجهیزات آشپزخانه، تجهیزات پذیرایی از مشتری، تجهیزات آماده‌سازی، وسایل کار و سرویس مورد نیاز برای ارائه خدمات به مشتری است.

تجهیزات رستوران

برای تأسیس رستوران باید سه گروه از تجهیزات مهم و ضروری رستوران را خریداری کنید

ابتدا باید یک لیست کامل از تجهیزات مورد نیاز برای رستوران را تهیه کنید و سپس تجهیزاتی باکیفیت و متناسب با نیاز خود خریداری کنید. اگر شما هم علاقه‌مند هستید تا اطلاعات بیشتری درباره انواع تجهیزات مورد نیاز رستوران و قیمت آن‌ها به دست آورید، می‌توانید وارد صفحه مربوط به «تجهیزات کافه رستوران» در سایت پیندو شوید. در نهایت با توجه به قیمت این تجهیزات، می‌توان تخمین زد که هزینه نهایی خرید تجهیزات مورد نیاز برای رستوران چه مقدار خواهد بود. به طور معمول ممکن است این هزینه بین 200 الی چند میلیارد تومان باشد؛ در این بین مطمئنا تعداد تجهیزات، کیفیت محصول، برند سازنده محصولات، تعداد کارکنان و متراژ رستوران جزو عواملی هستند که در هزینه‌های خرید تأثیر می‌گذارند.

5- هزینه استخدام پرسنل و پرداخت حق الزحمه

برای این که رستوران موفق و پررونقی داشته باشید باید یک پرسنل مجرب و کاربلد استخدام کنید. پرسنل مورد نیاز برای رستوران با توجه به متراژ رستوران و تعداد غذاهایی که آماده می‌کنید متفاوت خواهد بود؛ بنابراین ابتدا باید مشخص کنید که به چه پرسنلی و چه تعداد کارکن نیاز دارید.

 استخدام پرسنل رستوران

برآورد هزینه استخدام پرسنل از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و در لیست هزینه راه اندازی رستوران قرار می‌گیرد

سپس باید حق الزحمه مورد نیاز برای کارکنان را محاسبه کنید. برآورد هزینه استخدام پرسنل از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و در لیست هزینه راه اندازی رستوران قرار می‌گیرد.

6- هزینه خرید مواد اولیه مورد نیاز برای آشپزی

برای این که بتوانید غذاهای خوشمزه و مشتری‌پسند تهیه کنید لازم است که مواد اولیه باکیفیت خریداری کنید. این کار با توجه به نوع نیاز رستوران، تنوع غذایی رستوران و تعداد غذایی که آماده می‌کنید بستگی دارد؛ بنابراین باید مشخص کنید که به چه مواد اولیه‌ای نیاز دارید تا بتوانید در طی دوره‌های زمانی مختلف بهترین مواد اولیه را برای رستوران خریداری کنید.

مواد اولیه رستوران

برای این که بتوانید غذاهای خوشمزه و مشتری‌پسند تهیه کنید لازم است که مواد اولیه باکیفیت خریداری کنید

7- هزینه بازاریابی و جذب مشتری

بدون شک بازاریابی و تبلیغات به عنوان یکی از بخش‌های جدایی‌ناپذیر موفقیت یک رستوران در نظر گرفته می‌شود. برای این که بتوانید رستوران خود را گسترش دهید و مشتریان بیشتری به دست آورید باید تبلیغات را جدی بگیرید. تبلیغات با روش‌های مختلفی انجام می‌گیرد و انجام این فرآیند کاملاً سلیقه‌ای است و به استراتژی شما بستگی دارد. برای این که نتیجه بهتری از تبلیغات به دست آورید لازم است که روش‌های تبلیغاتی مختلف را برای این کار در نظر بگیرید.

8- هزینه مربوط به بیمه

بیمه رستوران و پرسنل آن از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و در لیست هزینه راه اندازی رستوران قرار می‌گیرد. در طول فعالیت ممکن است حوادث ناگواری در رستوران رخ دهد؛ بنابراین برای جلوگیری از بروز خسارت‌های مالی و جانی باید بیمه رستوران و پرسنل را جدی بگیرید.

سخن پایانی

راه اندازی رستوران یکی از ایده‌های جذاب برای کسب درآمد به شمار می‌رود. این کار هزینه زیادی را به همراه دارد. برای این که در این زمینه موفق عمل کنید باید هزینه‌های مربوط به تأسیس رستوران را برآورد کنید. در این مقاله هزینه راه اندازی رستوران را به طور کامل مورد بررسی قرار دادیم. این کار به شما این امکان را می‌دهد که بتوانید یک برآورد کلی از هزینه‌های تأسیس رستوران داشته باشید و در این زمینه موفق عمل کنید. امیدوارم از خواندن این مقاله لذت برده باشید و برای شما مفید بوده باشد.

سوالات متداول

برای راه اندازی رستوران چه مجوزهایی نیاز است؟

مهم‌ترین مجوزهای مورد نیاز برای راه اندازی رستوران شامل مجوز اتحادیه صنفی رستوران و کافه، مجوز مرکز بهداشت، مجوز اداره اماکن، مجوز سازمان محیط زیست، مجوزهای مربوط به تأمین آب، گاز، برق و فاضلاب، مجوز ثبت نشان تجاری و… است.

هزینه راه اندازی رستوران چقدر است؟

هزینه راه اندازی رستوران به موارد مختلفی همچون اندازه رستوران، دکوراسیون، تجهیزات مورد نیاز و فرآیند بازاریابی و جذب مشتری بستگی دارد؛ بنابراین نمی‌توان رقم دقیقی برای راه اندازی رستوران در نظر گرفت.

چرا قبل از راه اندازی رستوران باید هزینه های مربوط به آن را برآورد کنیم؟

برآورد هزینه راه اندازی رستوران اهمیت بسیار زیادی دارد چون به شما کمک می‌کند که یک دید کلی نسبت به تأسیس رستوران داشته باشید و از ایجاد ضرر و زیان جلوگیری کنید.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 − 9 =