Banner Image
کافه کوچک

11 نکته خیلی مهم برای دکوراسیون کافه کوچک

5/5 - (2 امتیاز)

جوانان امروزی به خوبی می‌دانند که یک تجربه عالی در کافه، با دکوراسیون آن ارتباط مستقیم دارد. در عصر اینستاگرام و شبکه‌های اجتماعی، دکوراسیون داخلی عالی کافه یک امر ضروری به شمار می‌رود؛ اما چیزی که بیشتر کافه‌داران فراموش می‌کنند این است که دکوراسیون کافه کوچک با رستوران فرق دارد. به همین دلیل، مفاهیم طراحی داخلی که برای رستوران‌ها جواب می‌دهند، لزوماً در طراحی کافی شاپ قابل استفاده نیستند.

روانشناسی و خلق‌وخوی مشتری که از یک کافه بازدید می‌کند با مشتری رستوران متفاوت است. صاحبان کافه باید از این روانشناسی استفاده کرده و آن را در طراحی داخلی کافه منعکس کنند. برای کمک به شما در طراحی کافه‌تان، راهنمای جامعی از ایده‌های طراحی دکوراسیون کافی‌شاپ کوچک را گردآوری کرده‌ایم که در ادامه با نکات آن آشنا می‌شویم.

چرا دکوراسیون کافه کوچک مهم است؟

آدم‌ها با هر نوع خصوصیات اخلاقی و ظاهری به کافه می‌روند. با اینکه کافه‌ها مخاطب هدف دارند، نمی‌توان به طور دقیق مشخصات این مخاطبان را تعیین کرد. برخلاف رستوران‌ها، هیچ حال و هوای خاصی در کافه ایجاد نمی‌شود و مردم آزادند وقتی پشت لپ‌تاپ خود می‌نشینند یا کتاب می‌خوانند، هر کاری را که می‌خواهند انجام دهند. افراد از هر گروه سنی قهوه و وعده‌های غذایی ساده و نسبتاً مقرون به صرفه سفارش می‌دهند و این امر فضایی را هم برای دورهم جمع شدن و هم برای مطالعه ایجاد می‌کند. از این رو طراحی داخلی کافه ارزشمند است زیرا نحوه واکنش مردم به کافه را مشخص خواهد کرد.

دکوراسیون کافی شاپ

رنگ دیوارها، طراحی میز و صندلی، نورپردازی و موسیقی، همه این عوامل به کافه شما شخصیت می‌بخشند

مفاهیم داخلی، رنگ دیوارها، طراحی میز و صندلی، نورپردازی و موسیقی؛ همه این عوامل به کافه شما شخصیتی می‌بخشند که ظاهر و نحوه وقت گذراندن مردم در کافه شما را دیکته می‌کند. در نهایت هدف نهایی یک کافه مانند هر کسب و کار دیگری، به حداکثر رساندن سود و به حداقل رساندن هزینه است؛ به این معنی که هدف نهایی حول محور مشتری می‌چرخد. نظرسنجی‌ها نشان داده‌اند که وقتی صحبت از کافه می‌شود، مشتریان تأکید بیشتری بر داشتن یک تجربه خوب دارند تا صرفاً خوردن قهوه خوب و این تجربه عالی که مشتریان به دنبال آن هستند را همان دکوراسیون داخلی کافه ایجاد می‌کند.

بیشتر بخوانید: بهترین مدل مبل برای خانه‌های کوچک و نحوه چیدمان

نکاتی برای دکوراسیون کافه کوچک

اگر بودجه‌تان را در نظر گرفته‌اید و می‌دانید که با این بودجه تنها می‌توانید یک کافه کوچک راه‌اندازی کنید، هیچ جای نگرانی نیست! امروزه کافه‌های کوچک و بیرون‌بر بسیار محبوب شده‌اند و در اکثر شهرها دیده می‌شوند؛ اما برای طراحی درست و اصولی کافه‌تان، باید نکات دکوراسیون کافه کوچک را بدانید. در ادامه این نکات را آورده‌ایم:

۱. هرچه کمتر، بهتر

این یک مفهوم بسیار کلی است که باید در تمام جنبه‌های طراحی اعمال شود، اما به ویژه زمان طراحی دکوراسیون کافی شاپ کوچک اهمیت دارد.

فضای کافه کوچک با وسایل کم

هرچه دکوراسیون شما ساده‌تر باشد، فضا بزرگ‌تر نشان داده می‌شود.

فضای داخلی یک کافه کوچک، طبیعتاً کم است؛ بنابراین  اینطور نیست که مجبور باشید از فضا نهایت استفاده را ببرید و تا جای ممکن در آن اشیاء تزئینی و رنگ‌ها مختلف بگنجانید. هرچه دکوراسیون شما ساده‌تر باشد، فضا بزرگ‌تر نشان داده می‌شود.

۲. استفاده حداقلی از علائم خارجی

اگر به ترندهای مربوط به کسب و کارها و بوتیک‌های کوچک در سراسر جهان نگاهی بیندازید، می‌بینید که همه‌چیز به سمت مینیمالیسم پیش می‌رود و این اصل به ویژه در طراحی یک کافی شاپ کوچک کاربرد دارد.

کافه مینیمال

همه‌چیز به سمت مینیمالیسم پیش می‌رود و این اصل به ویژه در طراحی یک کافی شاپ کوچک کاربرد دارد.

اگرچه حتی کافه‌های بزرگ نیز باید اصول طراحی را به گونه‌ای اعمال کنند که گویی در حال طراحی یک کافی شاپ کوچک هستند و تابلوها را بسیار کوچک و مینیمال نگه دارند.

۳. استفاده حداقلی از علائم داخلی

با پیروی از همان ترند بالا، فضای داخلی کافه کوچک را نیز ساده نگه دارید و علائم را ساده، تمیز و مینیمالیستی طراحی کنید. می‌توانید پیام‌ها را در قالب یک بورد ساده با حداقل میزان رنگ نشان دهید یا حتی از تخته سیاه و گچ استفاده کنید.

۴. نصب پنجره بیرون‌بر

یکی از کارهایی که مردم هنگام طراحی کافی شاپ‌های کوچک انجام می‌دهند مربوط به استفاده از فضا است و یکی از بهترین راه‌های طراحی دکوراسیون یک کافه کوچک، در واقع به نمای بیرونی مربوط می‌شود.

نصب پنجره بیرون بر

یک پنجره در دیوار در کنار بار یا باریستا نصب کنید که افراد بتوانند از بیرون سفارش دهند و سفارش خود را از همان پنجره دریافت کنند.

کافیست یک پنجره در دیوار در کنار بار یا باریستا وجود داشته باشد که افراد بتوانند از بیرون سفارش دهند و سفارش خود را از همان پنجره دریافت کنند. این نوعی حس نوستالژیک به کافه می‌دهد که برای بسیاری از مشتریان جذاب خواهد بود.

۵. استفاده از فضای سفید

اگرچه استفاده از فضای سفید بستگی به این دارد که به دنبال چه فضایی هستید، اما در دکوراسیون کافه کوچک معمولاً یکی از کارهایی که افراد سعی در انجام آن دارند این است که فضا را بزرگ‌تر از آنچه هست جلوه دهند.

کافی شاپ سفید

از رنگ سفید برای بزرگ‌تر نشان دادن فضا استفاده می‌شود

این را می‌توان با استفاده از رنگ‌ها انجام داد، زیرا سفید برای بزرگ‌تر جلوه دادن فضاها و سیاه برای کوچک جلوه دادن آن‌ها به کار می‌رود. پس ناگفته نماند که حفظ مقداری فضای سفید در برخی قسمت‌های کافه ایده خوبی است.

بیشتر بخوانید: راهکارهایی برای دکوراسیون خانه‌های کوچک با وسایل ساده.

۶. استفاده از آینه

احتمالاً این ترفند را در بسیاری از کافه‌ها و فروشگاه‌های کوچک مشاهده کرده‌اید. این اصل به معنای استفاده از یک آینه بزرگ در امتداد یک دیوار است که به دلیل انعکاس، احساس نگاه کردن به بیرون از پنجره را می‌دهد و کمی توهم‌زا است اما واقعاً فضا را بزرگ‌تر نشان خواهد داد. این ایده چندان نوآورانه نیست، اما برای طراحی کافی شاپ کوچک بسیار کاربردی خواهد بود.

استفاده از آینه در کافه کوچک

استفاده از آینه، به بزرگ‌تر نشان دادن فضای کافه کوچک کمک می‌کند

۷. تمرکز روی جزئیات

هنگام طراحی کافه کوچک، جزئیات کمتری وجود دارند که بتوان از آن‌ها برای تأثیرگذاری بر مشتریان استفاده کرد، بنابراین باید جزئیاتی که دارید را حسابی بولد کنید. به عنوان مثال، ممکن است شما فقط یک منوی قهوه داشته باشید و هیچ نوع غذایی ارائه ندهید، بنابراین منوی قهوه شما باید حسابی متمایز و چشمگیر باشد. به همین ترتیب اگر تنها یک درب ورودی دارید، باید آن را جذاب و برجسته نشان دهید.

یک نکته مهم: تم کافه را تعیین کنید

انتخاب تم درست هنگام طراحی دکوراسیون کافه کوچک می‌تواند در ایجاد یک تجربه خیلی عالی یا خیلی بد نقش بسزایی ایفا کند و از آنجایی که مهم‌ترین دارایی کافه مشتریانش است، انتخاب تم مناسب اهمیت زیادی دارد. تم کافه به برند، بودجه و موقعیت کافه شما بستگی دارد.

تم کافه

انتخاب تم درست هنگام طراحی دکوراسیون کافه کوچک می‌تواند در ایجاد یک تجربه خیلی عالی یا خیلی بد نقش بسزایی ایفا کند

می‌توانید از یکی از تم‌های زیر که توسط کافه‌ها در سراسر جهان استفاده می‌شوند الهام بگیرید، اما سعی کنید به آن وفادار بمانید. این تم‌ها عبارتند از:

تم روستیک

لوله‌های فلزی در معرض دید، طناب‌های کلفت، قطعات چوبی و به طور کلی سبک دکور بدون جلا از جمله عناصری هستند که در تم روستیک بسیار به چشم می‌خورند. این تم بیشتر برای کافه‌هایی مناسب است که می‌خواهند حال و هوای روستایی ایجاد کنند.

تم روستیک

لوله‌های فلزی در معرض دید، طناب‌های کلفت، قطعات چوبی عناصری هستند که در تم روستیک بسیار به چشم می‌خورند.

پالت رنگی مناسب این تم: خاکستری، مشکی، خرمایی، سفید، قهوه‌ای

تم مینیمالیست یا مدرن

در اینجا طیف‌های نرم‌تری از رنگ‌ها، لبه‌های صاف، خطوط ظریف‌تر و فضاهای سفید خالی بزرگ برای ایجاد تضاد به کار می‌روند. این نوع تم در طراحی داخلی کافه‌های کوچک کم‌هزینه این روزها محبوبیت بسیار زیادی پیدا کرده اما نکته‌ای که باید در نظر داشت این است که برای حفظ ظاهر نو و براق خود، نیاز به مراقبت زیادی دارد.

تم مینیمال

در اینجا طیف‌های نرم‌تری از رنگ‌ها، لبه‌های صاف، خطوط ظریف‌تر و فضاهای سفید خالی بزرگ برای ایجاد تضاد به کار می‌روند

یکی از مزایای استفاده از دکوراسیون مینیمالیستی در کافه‌ها این است که از آنجایی که محیط اطراف را بسیار خنثی و تمیز نگه می‌دارد، به شما کمک می‌کند تا منوی چشمگیر و جذابی طراحی کنید و به مشتریان تجربه آرامش‌بخشی بدهید.

پالت رنگی مناسب این تم: قهوه‌ای، بژ، کرم یا سفید خالص

تم مدرن اواسط قرن بیستم

برخلاف تم قبلی، سبک دکوراسیون مدرن اواسط قرن بیستم رنگ‌های روشن را ترجیح می‌دهد. مصنوعات باید در این تم با دقت انتخاب شده و طیف‌های مختلف رنگ، صفحات وینیل، چوب، مبلمان ارگونومیک، میزهایی با پایه‌های باریک و صندلی‌های بار مورد استفاده قرار گیرند.

پالت رنگی مناسب این تم: سفید، نارنجی، خاکستری، مشکی، قهوه‌ای، بژ، سبز، طلایی، عاج

سخن پایانی

طراحی داخلی و دکوراسیون یک امر ضروری برای صنعت رستوران‌داری به شمار می‌رود. کافه‌ها، مانند هر بخش دیگری در صنعت رستوران‌داری، به رضایت مشتری متکی هستند و اینکه مشتریان شما چه احساسی در کافه‌تان شما دارند، عاملی حیاتی برای جلب رضایت آن‌هاست؛ بنابراین  طراحی دکوراسیون کافه کوچک نقش مهمی در ایجاد یک فضای دلپذیر و جذاب دارد. با استفاده از نکات مطرح‌شده در این راهنما، می‌توانید کافه کوچک خود را به شکلی خلاقانه و اصولی طراحی کنید.

 

سوالات متداول

  • بهترین سبک برای طراحی کافه کوچک چیست؟

بهترین سبک برای طراحی دکوراسیون کافه کوچک، سبک مدرن مینیمالیستی است زیرا در آن با پرهیز از شلوغی و استفاده از رنگ‌های خنثی، فضا بزرگ‌تر جلوه داده می‌شود.

  • چگونه می‌توان کافه کوچک را نورپردازی کرد؟

برای نورپردازی کافه کوچک می‌توانید از چراغ‌های خطی، نور طبیعی در طول روز، چراغ‌های رنگی برای تزئین محیط داخلی، چراغ‌های آویز و غیره استفاده کنید.

  • بهترین گیاهان برای نگهداری در کافه کدامند؟

در کافه کوچک خود می‌توانید گیاهانی از جمله دیفن باخیا، برگ انجیری، انواع ساکولنت‌ها، سرخس، انواع پتوس و موارد مشابه را قرار دهید.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو + پنج =