Banner Image
بهترین پاوربانک خورشیدی بازار

بهترین پاور بانک خورشیدی موجود در بازار

امتیاز دهید

نور خورشید فقط برای تأمین ویتامین دی بدن شما کاربرد ندارد و کافی است بهترین پاور بانک خورشیدی را بخرید و زیر نور خورشید بگذارید تا شاهد شارژ این وسیله هم بدون هزینه خاص و به پاک‌ترین شکل باشید. در اصل پاوربانک خورشیدی یک شارژر همراه محبوب برای گوشی موبایل و سایر ابزار دیجیتال است و اگر دغدغه محیط‌زیست دارید، یکی از سازگارترین ابزارها با محیط‌زیست به شمار می‌رود. اگر قصد خرید چنین محصولی دارید، این مقاله برای شما نوشته شده است، برای شناخت بهترین‌ها در این زمینه با ما همراه باشید.

پاوربانک خورشیدی چیست؟

پاوربانک خورشیدی ابزاری است که انرژی خورشید را جمع‌آوری و ذخیره کرده و از انرژی برای تغذیه و شارژ دستگاه‌های الکترونیکی مانند تبلت، تلفن، لپ‌تاپ، دوربین و… استفاده می‌کند. این گجت معمولاً به اندازه کافی کوچک و قابل‌حمل است تا بتوان در مواقع نیاز از آن استفاده کرد، اما پاوربانک‌های خورشیدی بزرگ‌تری نیز وجود دارند که ثابت هستند. آن‌ها در ظرفیت‌های مختلف، بین 1000 تا 50000 میلی‌آمپر ساعت عرضه می‌شوند و طرح‌هایی مطابق با سلیقه شما دارند.

پاوربانک خورشیدی

پاوربانک خورشیدی ابزاری است که انرژی خورشید را جمع‌آوری و ذخیره کرده و از انرژی برای تغذیه و شارژ دستگاه‌های الکترونیکی استفاده می‌کند.

پاوربانک‌های خورشیدی شامل یک محفظه با باتری یکپارچه و برخی اجزای دیگر هستند که به شما امکان شارژ می‌دهند. باتری بزرگ‌تر در این محصولات به معنای ظرفیت و انرژی بیشتر است، اما همچنین به معنای بزرگ‌تر شدن اندازه آن‌ها نیز هست.

پاوربانک خورشیدی چگونه کار می‌کند؟

اکنون ‌که می‌دانیم پاوربانک خورشیدی چیست، به این سوال پاسخ خواهیم داد که چگونه کار می‌کند. برای اینکه وارد مسائل پیچیده در مورد پنل خورشیدی و … نشویم و به ساده‌ترین شکل نحوه کار بهترین پاور بانک خورشیدی را توضیح دهیم؛ باید گفت تا زمانی که حتی کمی نور خورشید وجود داشته باشد، چنین محصولی می‌تواند قدرت برق ایجاد کند.

قدرتی که از نور خورشید گرفته می‌شود در باتری دستگاه برای استفاده‌های بعدی ذخیره خواهد شد. برخی از پاوربانک‌های خورشیدی حتی به شما این امکان را می‌دهند که آن‌ها را هم با برق معمولی و هم با انرژی خورشید شارژ کنید. هرکدام از محصولات موجود در بازار ظرفیت خاص خود را دارد و هر سازنده ظرفیت را برحسب میلی‌آمپر ساعت معرفی کرده است.

بیشتر بخوانید: شارژ نشدن باتری لپ تاپ و برطرف کردن آن

نکات مهم برای خرید پاوربانک خورشیدی

اگر قصد خرید بهترین پاور بانک خورشیدی را دارید؛ اما نمی‌دانید در هنگام خرید باید به چه فاکتورهای مهمی توجه داشت، بهتر است موارد زیر را همیشه در نظر داشته باشید:

بهترین پاور بانک خورشیدی

  • ظرفیت باتری: ظرفیت باتری پاوربانک تعیین‌کننده تعداد دفعاتی است که می‌توانید از آن استفاده کنید. برای انتخاب مناسب، نیاز‌های انرژی خود را بررسی کرده و پاوربانکی با ظرفیت باتری کافی انتخاب کنید.
  • توان پنل خورشیدی: اگر قصد دارید پاوربانک خود را با نور خورشید شارژ کنید، به توان پنل خورشیدی آن توجه داشته باشید. توان بیشتر در شارژ سریع‌تر به شما کمک می‌کند.
  • تعداد پورت‌ها و نوع خروجی: اطمینان حاصل کنید که پاوربانک دارای پورت‌های خروجی مناسب برای دستگاه‌هایی که قصد دارید شارژ کنید، مثل USB-A یا USB-C، همچنین تعداد پورت‌ها برای شارژ هم‌زمان چندین دستگاه مهم است.
  • ابعاد و وزن: این مورد به‌خصوص برای سفرهای طولانی و استفاده در فضاهای محدود مهم است. پاوربانک کوچک‌تر و سبک‌تر به‌ راحتی قابل‌ حمل خواهد بود.
  • قابلیت‌ها و امکانات اضافی: برخی پاوربانک‌های خورشید دارای قابلیت‌های اضافی مانند محافظت در برابر شوک و آب، چراغ‌قوه و … هستند.

10 پاور بانک برتر خورشیدی در بازار ایران

بازار پر از محصولات متنوعی است که سازنده هرکدام ادعا می‌کند بهترین پاور بانک خورشیدی را عرضه کرده است. برای راحتی کار شما هم که شده 10 مورد از بهترین پاوربانک‌های خورشیدی را معرفی کرده‌ایم که عبارت‌اند از:

1.    پاوربانک پرومیت مدل SOLARTANK-20PDCI ظرفیت 20000 میلی آمپر ساعت

این محصول با پشتیبانی از قابلیت شارژ سریع کوالکام گوشی شما را با سرعت 3 برابر بیشتر از پاوربانک‌های معمولی شارژ می‌کند. همچنین به لطف وجود درگاه‌های متعدد، شما امکان شارژ 5 دستگاه را به ‌صورت هم‌زمان خواهید داشت.

علاوه بر این موارد باید اشاره کرد که از گوشی شما در برابر شارژ بیش ‌از حد و اتصال کوتاه محافظت خواهد کرد.

کلاس وزنی سنگین
تعداد درگاه 5
امکانات و قابلیت‌ها قابلیت شارژ هم‌زمان 5 دستگاه، محافظت از باتری گوشی
وزن 600 گرم
سازگار با انواع گوشی

 

2.    پاوربانک خورشیدی پاور مدل DS 516 ظرفیت 10000 میلی ‌آمپر ‌ساعت

اگر به دنبال خرید بهترین پاور بانک خورشیدی هستید، شارژر همراه مدل DS 516 یکی از محصولات با‌کیفیت و دارای قابلیت‌های جذاب موجود در بازار است. 4 درگاه خروجی در این محصول امکان اتصال انواع کابل از نوع میکرو USB، تایپ سی، لایتنینگ و USB-A را دارند. همچنین نشانگر روی آن میزان شارژ محصول را نشان خواهد داد.

کلاس وزنی معمولی
تعداد درگاه 4
امکانات و قابلیت‌ها دارای نشانگر LED
وزن 220 گرم
سازگار با انواع گوشی‌های هوشمند

بیشتر بخوانید: بهترین هدیه مقرون‌به‌صرفه برای مردان

3.    پاوربانک خورشیدی مدل Move ظرفیت 10000 میلی آمپر ساعت

برای کسانی که به دنبال بهترین پاور بانک خورشیدی با وزن سبک هستند، این محصول یک انتخاب ایده‌آل است.

پاوربانک خورشیدی مدل Move ظرفیت 10000 میلی آمپر ساعت

پاوربانک خورشیدی مدل Move ظرفیت 10000 میلی آمپر ساعت

برای این پاوربانک یک صفحه LED قوی در نظر گرفته‌ شده که برای افراد طبیعت‌گرد بسیار کاربردی خواهد بود؛ زیرا در سه حالت روشن پیوسته، چشمک‌زن معمولی و چشمک‌زن سریع SOS، نور قابل‌ملاحظه‌ای از خود متصاعد می‌کند.

کلاس وزنی سبک
تعداد درگاه 2
امکانات و قابلیت‌ها دارای چراغ با قابلیت روشنایی پیوسته، چشمک‌زن و فلشر
وزن 175 گرم
سازگار با انواع گوشی

 

4.    پاوربانک خورشیدی مدل Smart Power ظرفیت 10000 میلی آمپر ساعت

در ادامه لیست بهترین پاور بانک خورشیدی نوبت به این محصول می‌رسد که انتخاب خوبی برای طبیعت‌گردی است. دو چراغ‌قوه موجود در آن نور خوبی داشته و یک قطب‌نما و قلاب فلزی برای آویزان کردن از کوله‌پشتی دارد. یک درگاه Micro برای شارژ خود آن و دو درگاه USB برای شارژ گوشی شما در نظر گرفته شده است.

پاوربانک خورشیدی مدل Smart Power ظرفیت 10000 میلی آمپر ساعت

پاوربانک خورشیدی مدل Smart Power ظرفیت 10000 میلی آمپر ساعت

همچنین بدنه‌ای از جنس ABS دارد و یک پاوربانک مقاوم و ضد باران و ضد آب، ضدضربه و ضد گردوغبار به شمار می‌رود.

کلاس وزنی معمولی
تعداد درگاه 2
امکانات و قابلیت‌ها قابلیت شارژ هم‌زمان 2 دستگاه، دارای قطب‌نما
وزن 200 گرم
سازگار با انواع گوشی و تبلت

 

5.    پاوربانک پرومیت مدل SOLARTANK-10PDQI ظرفیت 10000 میلی آمپر ساعت

خرید بهترین پاور بانک خورشیدی کار سختی نیست، مخصوصاً وقتی با چنین محصولی رو‌به‌رو شوید. برای آن 3 درگاه در نظر گرفته شده که از امکان شارژ سریع هم برخوردار است. از چراغ LED این محصول به ‌عنوان یک چراغ‌قوه قدرتمند هم می‌توانید استفاده کنید.

پاوربانک پرومیت مدل SOLARTANK-10PDQI ظرفیت 10000 میلی آمپر ساعت

پاوربانک پرومیت مدل SOLARTANK-10PDQI ظرفیت 10000 میلی آمپر ساعت

نکته آخر اینکه این محصول از قابلیت شارژ بی‌سیم نیز برای شارژ دستگاه‌های مدنظر شما برخوردار است.

کلاس وزنی سنگین
تعداد درگاه 3
امکانات و قابلیت‌ها دارای چراغ‌قوه، نشانگر شارژ، پشتیبانی از قابلیت شارژ بی‌سیم
وزن 600 گرم
سازگار با انواع گوشی

 

6.     شارژ همراه خورشیدی مدل Solar4Fold ظرفیت 20000 میلی آمپر ساعت

یکی دیگر از محصولاتی که به ‌عنوان بهترین پاور بانک خورشیدی می‌توان از آن نام برد، شارژر همراه خورشیدی مدل Solar4Fold است.

شارژ همراه خورشیدی مدل Solar4Fold ظرفیت 20000 میلی آمپر ساعت

شارژ همراه خورشیدی مدل Solar4Fold ظرفیت 20000 میلی آمپر ساعت

این محصول با نور خورشید، نور لامپ و برق شهری شارژ می‌شود. دارای یک چراغ اضطراری بوده و امکان استفاده از آن برای دستگاه‌های متنوع وجود دارد. استفاده از متریال باکیفیت باعث شده تا دوام بالایی داشته باشد.

کلاس وزنی معمولی
تعداد درگاه 2
امکانات و قابلیت‌ها دارای چراغ اضطراری
وزن 350 گرم
سازگار با تمامی دستگاه‌ها

 

7.    پاوربانک خورشیدی مدل WIRELESS 50000 ظرفیت 50000 میلی آمپر ساعت

با دیدن ظاهر این محصول و طراحی حرفه‌ای آن مطمئن خواهید شد که با بهترین پاور بانک خورشیدی مواجه هستید. سه درگاه خروجی اعم از تایپ سی، میکرو یو اس بی و لایتنینگ و یک ورودی پنل خورشیدی از درگاه‌های این محصول به شمار می‌رود.

پاوربانک خورشیدی مدل WIRELESS 50000 ظرفیت 50000 میلی آمپر ساعت

پاوربانک خورشیدی مدل WIRELESS 50000 ظرفیت 50000 میلی آمپر ساعت

از دیگر ویژگی‌های آن می‌توان به برخورداری از چراغ‌قوه، قابلیت فست شارژ و شارژ بی‌سیم اشاره کرد. همچنین محصولی ضد آب و ضدضربه به شمار می‌رود.

کلاس وزنی سنگین
تعداد درگاه 5 عدد
امکانات و قابلیت‌ها دارای نشانگر LED، چراغ‌قوه، قابلیت فست شارژ، شارژ بی‌سیم
وزن 520 گرم
سازگار با انواع دستگاه

 

8.    پاوربانک خورشیدی مدل I26S ظرفیت 26800 میلی آمپر ساعت

هشتمین محصول در لیست بهترین پاور بانک خورشیدی این محصول است و استفاده از آن برای کوهنوردی، گردشگری و طبیعت‌گردها‌ مزایای فراوانی دارد. بدنه آن از جنس لاستیک فشرده و سیلیکونی بوده که به آن مقاومت بالایی در برابر ضربه می‌بخشد.

پاوربانک خورشیدی مدل I26S ظرفیت 26800 میلی آمپر ساعت

پاوربانک خورشیدی مدل I26S ظرفیت 26800 میلی آمپر ساعت

درگاه‌های آن همگی دارای درپوش سیلیکونی هستند که مانع از ورود آب و گردوغبار به آن‌ها می‌شود. با کمک آن می‌توانید هم‌زمان 3 دستگاه را شارژ کنید و از ظرفیت مناسبی برخوردار است.

کلاس وزنی سنگین
تعداد درگاه 3
امکانات و قابلیت‌ها ضد آب، دارای چراغ‌قوه قوی، قابلیت حمل آسان با کمک طناب آویزان
وزن 630 گرم
سازگار با انواع گوشی

9.    پاوربانک خورشیدی مدل 519 HDL ظرفیت 20000 میلی آمپر ساعت

این شارژر دارای گواهی IP54 بوده و از مقاومت بالایی در برابر ضربه برخوردار است. همچنین محصولی ضد آب به شمار می‌رود که خرید آن به ‌عنوان بهترین پاور بانک خورشیدی به شما توصیه می‌شود.

  پاوربانک خورشیدی مدل 519 HDL ظرفیت 20000 میلی آمپر ساعت

  پاوربانک خورشیدی مدل 519 HDL ظرفیت 20000 میلی آمپر ساعت

چراغ‌قوه این محصول علاوه بر روشنایی پیوسته، دارای قابلیت چشمک‌زن و سیگنال SOS است. نکته جالب دیگر اینکه در صورت عدم اتصال هیچ دستگاهی بعد از 35 ثانیه خاموش می‌شود تا انرژی خود را ذخیره کند و از امکان شارژ بی‌سیم هم برخوردار است.

کلاس وزنی معمولی
تعداد درگاه 3
امکانات و قابلیت‌ها دارای نشانگر LED، چراغ‌قوه، ضد آب و ضربه، امکان شارژ بی‌سیم
وزن 420 گرم
سازگار با انواع موبایل و تبلت

بیشتر بخوانید: بهترین دوربین عکاسی زیر ۱۰ میلیون

10.  پاوربانک خورشیدی کد 50 ظرفیت 50000 میلی آمپر ساعت

آخرین محصولی که در لیست بهترین پاور بانک خورشیدی به معرفی آن می‌پردازیم، پاوربانک خورشیدی کد 50 ظرفیت 50000 است. علاوه بر امکان اتصال 4 دستگاه با کابل‌های مختلف، امکان شارژ به‌ صورت وایرلس را هم دارد. با این توضیحات قادر به شارژ هم‌زمان 5 دستگاه به کمک این محصول خواهید بود. بدنه مقاوم، ضد شوک و ضد آب این محصول نشان از کیفیت بالای ساخت آن دارد.

پاوربانک خورشیدی کد 50 ظرفیت 50000 میلی آمپر ساعت

پاوربانک خورشیدی کد 50 ظرفیت 50000 میلی آمپر ساعت

برای افراد طبیعت‌گرد که نیاز به یک پاوربانک با قابلیت‌های متعددی چون چراغ‌قوه و ظرفیت بالای شارژ هستند، انتخاب خوبی است.

کلاس وزنی سنگین
تعداد درگاه 4
امکانات و قابلیت‌ها شارژ سریع، شارژ بی‌سیم، ضد آب، ضد شوک
وزن 495 گرم
سازگار با انواع گوشی و گجت‌های هوشمند

 

کلام آخر

در این مطلب با نحوه کار و 10 مدل که هرکدام بهترین پاور بانک خورشیدی در رده خود بودند آشنا شدیم. از اینجا به بعد تصمیم با شما است که اولویت‌های خود از جمله ظرفیت، تعداد درگاه، وزن، مقاومت و نوع طراحی محصول را در نظر گرفته و با توجه به آن‌ها یکی را که بیشترین تطابق با خواسته و نیازتان دارد، انتخاب کنید.

سوالات متداول

  • پاوربانک‌های خورشیدی بهتر از مدل‌های دیگر هستند؟

بارزترین مزیت پاوربانک خورشیدی این است که می‌تواند بدون نیاز به هیچ منبع الکتریکی شارژ شود. مورد دیگر این است که می‌توانید از آن برای شارژ دستگاه‌های الکترونیکی خود در حال حرکت استفاده کنید، تنها چیزی که نیاز دارید نور خورشید خواهد بود.

  • مزایای خرید بهترین پاور بانک خورشیدی چیست؟

دوستدار محیط‌زیست ‌بودن، قابلیت حمل و جابه‌جایی آسان، سازگاری بالا با انواع موبایل و شارژ شدن بدون نیاز به برق از مهم‌ترین مزایای خرید آن به شمار می‌رود.

  • پاوربانک خورشیدی چگونه کار می‌کند؟

این محصول دارای پنل‌های کوچکی روی بدنه است که می‌توانند با انرژی خورشیدی شارژ شوند و به شما این امکان را می‌دهند که بدون نیاز به اتصال به پریز آن‌ها را شارژ کنید.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − شانزده =