Banner Image
بهترین مایع بوگیر فاضلاب

بهترین مایع بوگیر فاضلاب

امتیاز دهید

ساختار توالت‌های ایرانی به ‌گونه‌ای است که بوی بد در آن پس ‌از مدتی به مشام می‌رسد، در حالی ‌که این مشکل در بسیاری از توالت‌های فرنگی دیده نمی‌شود. برای حل و برطرف کردن این بوی بد افراد به ‌دنبال بهترین مایع بوگیر فاضلاب هستند تا از آن استفاده کرده و بوی نامطبوع را از محیط سرویس بهداشتی و توالت‌های خود دور کنند.

با شناخت بهترین مایع بوگیر فاضلاب و استفاده از آن می‌توانید مشکل بوی بد را به ‌راحتی برطرف کنید. برندهای زیادی در زمینه تولید بوگیرهای فاضلاب فعالیت می‌کنند. با توجه به اهمیت بالای این مسئله و نیاز تمامی خانواده‌ها برای برطرف کردن بوی بد فاضلاب، در نظر گرفتیم تا در این محتوا پاسخ بسیاری از سوالات شما را بدهیم.

 دلایل ایجاد بوی بد فاضلاب چیست؟

همان‌طور که گفتیم سرویس توالت و توالت‌های ایرانی درگیر بوی بد فاضلاب می‌شوند. دلایل زیادی برای این امر وجود دارد که ازجمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • باقی ماندن چربی و روغن در مسیر لوله‌ها
  • جرم و رسوب در جداره لوله فاضلاب
  • مشکل در لوله ونت
  • مشکل در لوله‌های فاضلاب
  • چسبیدن مدفوع در دیواره‌های لوله
  • نداشتن سیفون
  • عدم حضور شتر گلویی
  • پسماند و لجن موجود در شتر گلویی
  • خالی شتر گلویی از آب

موارد فوق جزو اصلی‌ترین مواردی هستند که به ‌دنبال آن شاهد حضور بوی بد در محیط سرویس بهداشتی خواهیم بود. به‌ همین منظور اکثریت مردم به‌ دنبال آن هستند تا با استفاده از بهترین مایع بوگیر فاضلاب این مشکل را برطرف کنند.

دلایل ایجاد بوی بد فاضلاب چیست؟

اکثریت مردم به‌ دنبال آن هستند تا با استفاده از بهترین مایع بوگیر فاضلاب این مشکل را برطرف کنند

 معرفی انواع بوگیرهای چاه فاضلاب

در ادامه چند مورد از بوگیرهای معروف و کاربردی موجود در بازار را به شما معرفی می‌کنیم. برندهای زیر جزو برندهای مطرح و نام‌آشنا در زمینه تولید بوگیر فاضلاب در سطح کشور هستند. بدون شک برندهای دیگر نیز این محصول را تولید کرده‌اند که شاید نام آن‌ها شهرت کمتری دارد.

  • خوشبوکننده و جرم‌گیر دامستوس
  • خوشبوکننده و ضدعفونی کننده برف
  • اسپری خوشبوکننده توالت از برندهای مختلف
  • خوشبوکننده و تمیزکننده مسترماسل
  • خوشبوکننده و بوگیرهای ایستاده

بیشتر بخوانید:فلوتر توالت فرنگی چیست و چه کار می‌کند؟

در کنار این موارد می‌توان از نمونه‌های قدیمی‌تر برای برطرف کردن بوی بد فاضلاب استفاده کرد که شامل روغن‌های خوشبوکننده، صابون‌های معطر، الکل، آب‌لیمو، سرکه، قرص‌های ضدعفونی‌کننده در فلاش تانک و موارد دیگر هستند.

معرفی انواع بوگیرهای چاه فاضلاب

می‌توان از نمونه‌های قدیمی‌تر برای برطرف کردن بوی بد فاضلاب استفاده کرد که شامل الکل، آب‌لیمو، سرکه، قرص‌های ضدعفونی‌کننده در فلاش تانک و … هستند

 متریال به ‌کار رفته در بهترین مایع بوگیر فاضلاب

بوگیرهای فاضلاب یا دیگر محصولاتی که برای کنترل بوهای نامطبوع در فاضلاب به‌ کار می‌روند دارای ترکیبات و متریال شیمیایی خاصی در خود هستند. بهترین نمونه‌های آن‌ها حتماً موارد زیر را در خود دارند:

متریال به‌کاررفته در بهترین مایع بوگیر فاضلاب

بوگیرهای فاضلاب یا دیگر محصولاتی که برای کنترل بوهای نامطبوع در فاضلاب به‌ کار می‌روند دارای ترکیبات و متریال شیمیایی خاصی در خود هستند

اکسیداسیون مخلوط

این نوع از مایع‌های بوگیر فاضلاب حاوی ترکیبات اکسیدکننده همچون پتاسیم پرمنگنات یا پروکسید هیدروژن هستند. ترکیبات فوق باعث خواهند شد بوی ناخوشایند اکسید شده و در نهایت منجر به از بین رفتن بوی بد می‌شود.

بیشتر بخوانید:آشنایی با انواع سیفون توالت فرنگی

 محصولات آنزیمی

دیگر متریال به کار رفته در نمونه‌هایی از بهترین مایع بوگیر فاضلاب، حاوی آنزیم‌های طبیعی برای تجزیه مواد آلی و باکتری‌های موجود در فاضلاب بوده که بوی نامطبوع را از بین می‌برد.

 بهترین مایع بوگیر فاضلاب چه ویژگی‌هایی دارد؟

حال به بررسی ویژگی‌هایی که یک مایع بوگیر فاضلاب باید داشته باشد تا بتوان آن را به‌ عنوان بهترین مایع بوگیر فاضلاب معرفی کرد می‌پردازیم.

 کارایی بالا

این مایع بوگیر باید بتوانید به شکلی موثر بوهای ناخوشایند در فاضلاب را برطرف کرده و آن‌ها را کاهش دهد یا به ‌طور کلی از بین ببرد. بهترین محصول در زمینه بوگیر فاضلاب باید قدرت حذف بو بالا و در کنار آن ماندگاری طولانی داشته باشد.

بهترین مایع بوگیر فاضلاب چه ویژگی‌هایی دارد؟

بهترین محصول در زمینه بوگیر فاضلاب باید قدرت حذف بو بالا و در کنار آن ماندگاری طولانی داشته باشد

 ایمنی

این مایع بوگیر باید برای استفاده در محیط‌های بسته خانه ایمن باشد. همچنین در آن از متریال سمی برای انسان و یا حیوانات به‌ کار نرفته باشد تا در صورت تماس با پوست یا حتی مخزن آب و لوله‌ها، عوارض جانبی و مشکلات ایجاد نکند. اگر این مایع قدرت اسیدی بسیار بالایی داشته باشد پس ‌از مصرف مکرر احتمال خراب شدن لوله‌های فاضلاب و درنتیجه هزینه‌های بیشتر برای تعمیر آن وجود دارد.

 بی بو

بهترین مایع بوگیر فاضلاب باید بوی کمی داشته باشد تا مزاحمت برای فرد استفاده‌کننده ایجاد نکند.

قابلیت استفاده آسان

از دیگر ویژگی‌ها می‌توان به قابلیت استفاده آسان این محصول اشاره داشت، به طوری ‌که به‌ راحتی و در هر زمان بتوان آن را استفاده کرد. این مایع باید دارای طریقه مصرف راحت و قابل مشاهده بر روی بسته بندی آن باشد تا به راحتی بتوانید از آن استفاده کنید.

بیشتر بخوانید:برای رفع بوی بد ماشین لباسشویی چه باید کرد؟

 سرعت عمل بالا

از دیگر ویژگی‌ها می‌توان به ‌سرعت بالا در از بین بردن بوی نامطبوع اشاره داشت، به طوری‌ که پس‌ از چند دقیقه پس از استفاده، بوی بد را از بین ببرد.

 تنوع استفاده

بوگیر فاضلاب اگر تنوع در استفاده داشته باشد بهتر است. به‌ طوری ‌که بتوان آن را در انواع محیط‌ها و سیستم‌های فاضلابی مانند خانه، دفاتر، صنعت و موارد دیگر به‌ کار برد.

 اشتباهات برطرف کردن بوی بد فاضلاب

افراد از روش‌های مختلفی برای برطرف کردن بوی بد فاضلاب و یا حتی سرویس بهداشتی استفاده می‌کنند که بسیاری از این روش‌ها کاملاً اشتباه است و در نهایت منجر به بدتر شدن بو در محیط می‌شود. در ادامه می‌خواهیم چند نمونه از این مشکلات و اشتباهات را به شما معرفی کرده و بگوییم بهترین روش برای برطرف کردن این بوی نامطبوع استفاده از بهترین مایع بوگیر فاضلاب است.

 اسپری‌های خوشبوکننده

شاید در ظاهر و در لحظه اول استفاده از اسپری خوشبوکننده باعث بهتر شدن بوی نامطبوع شود اما در مدت زمان کوتاهی ترکیب بوها، حالتی بسیار بد ایجاد می‌کند. همچنین استفاده از اسپری خوش‌بو‌کننده یک راهکار کوتاه‌مدت است و کار عاقلانه‌ای به نظر نمی‌رسد، چراکه مشکل را باید از پایه برطرف کرد.

اشتباهات برطرف کردن بوی بد فاضلاب

استفاده از اسپری خوش‌بو‌کننده یک راهکار کوتاه‌مدت است و کار عاقلانه‌ای به نظر نمی‌رسد، چراکه مشکل را باید از پایه برطرف کرد

 دستگاه‌های خوشبوکننده

از دیگر اشتباهات استفاده از دستگاه‌های خوشبوکننده است. شاید این دستگاه‌ها به‌ دلیل اتوماتیک بودن در مقایسه با اسپری‌های خوشبوکننده ماندگاری بیشتری داشته باشد، اما باید گفت که باز هم استفاده از این‌ها راهکار صحیحی نیست و تنها برای تهیه این دستگاه‌ها باید هزینه اضافی پرداخت کرد.

 جرم‌گیر فاضلاب

برخی از افراد تصور می‌کنند که بوی بد برای جرم‌های موجود در لوله است و برای تمیز و برطرف کردن آن باید از جرم‌گیر فاضلاب استفاده کنند. باید گفت که این علت باید بررسی شود؛ اگر بوی بد به‌ دلیل جرم نباشد استفاده از جرم‌گیر فاضلاب تأثیر بسزایی ندارد.

 استفاده از اسید

اسید جزو خطرناک‌ترین مواد و متریال شیمیایی بوده که استفاده از آن بخصوص برای از بین بردن بوی بد فاضلاب بسیار خطرناک است. این ماده موجب از بین رفتن اتصالات لوله و حتی پوسیدگی آن‌ها می‌شود و در نهایت خطرات بیشتری برای محیط ایجاد می‌کند. هیچ‌گاه از اسید برای از بین بردن بوی بد فاضلاب و یا حتی باز کردن لوله‌ها استفاده نکنید.

بیشتر بخوانید:8 علت آب دادن ماشین لباسشویی و راه‌های رفع نشتی

 مواد طبیعی مانند وانیل و صابون رنده شده

در گذشته از مواد طبیعی همچون وانیل و صابون رنده شده برای برطرف کردن بوی بد فاضلاب استفاده می‌کردند. باید گفت که این‌گونه مواد تأثیری جهت خوش‌بو کردن فاضلاب نداشته و صرفاً وقت افراد را تلف می‌کند.

 استفاده از هواکش‌های بسیار قوی

تا زمانی ‌که منبع بو از بین نرود، هواکش نمی‌تواند آن را به ‌طور کلی برطرف کند و تنها باعث مصرف برق بیشتر و پرداخت هزینه‌های جانبی بیشتر می‌شود.

همان‌طور که مشاهده کردید این روش‌ها هیچ‌کدام راهکار اصولی برطرف کردن بوی بد فاضلاب نیستند، بلکه بهترین و صحیح‌ترین راهکار استفاده از بهترین مایع بوگیر فاضلاب است.

نحوه عملکرد مایع بوگیر فاضلاب چگونه است؟

این مایع بوگیر فاضلاب به روش‌های مختلفی می‌تواند بوی نامطبوع را کاهش داده و از بین ببرد. در ادامه چند مورد از روش‌هایی که بهترین مایع بوگیر فاضلاب برای از بین بردن بوی نامطبوع پیاده می‌سازد را با هم بررسی می‌کنیم.

 تخریب آلی

برخی از مایع‌های بوگیر فاضلاب صنعتی که تولید می‌شوند، شامل انواع آنزیم‌های طبیعی بوده که این آنزیم‌ها می‌توانند مواد آلی موجود در فاضلاب را تجزیه کنند. مواد آلی بوی نامطبوع و بسیار بدی تولید می‌کنند که مقاومت بالایی نیز دارند، در صورت تخریب و شکستن این مواد آلی شاهد کم شدن و از بین رفتن بوی نامطبوع فاضلاب خواهیم بود.

 اکسیداسیون

همان‌طور که پیش‌تر نیز به آن اشاره داشتیم، بهترین مایع بوگیر فاضلاب که حاوی ترکیبات اکسیدکننده است منجر به کاهش بوی نامطبوع می‌شود. این متریال با اکسید کردن مواد آلی یا دیگر مواد موجود در فاضلاب‌ها بوی بد آن‌ها را کاهش داده و به ‌مرور زمان از بین می‌برد.

نحوه عملکرد مایع بوگیر فاضلاب چگونه است؟

این متریال با اکسید کردن مواد آلی یا دیگر مواد موجود در فاضلاب‌ها بوی بد آن‌ها را کاهش داده و به ‌مرور زمان از بین می‌برد

 جذب بو

برخی از مایع‌های بوگیر فاضلاب دارای خاصیت جذب کنندگی بو هستند. این مواد که به‌ طور آزمایشگاهی تولید شده‌اند، می‌توانند بوهای نامطبوع را جذب کرده و به خود بگیرند. در این صورت شاهد کاهش بوی بد فاضلاب در محیط سرویس بهداشتی خواهیم بود.

نحوه استفاده از بهترین مایع بوگیر فاضلاب

در ادامه، مراحل صحیح استفاده از بهترین مایع بوگیر فاضلاب را برایتان شرح می‌دهیم.

 خواندن دستورالعمل

پیش ‌از استفاده از این محصول حتماً دستورالعمل درج شده بر روی بهترین مایع بوگیر فاضلاب را مطالعه کنید. در این دستورالعمل بدون شک مراحل کار به ‌طور دقیق نوشته ‌شده است. ممکن است در حین استفاده نکات خاصی وجود داشته باشد و هر برند توضیحات مخصوصی برای نحوه استفاده از محصول خود را درج کرده باشد، پس مطالعه‌ این دستورالعمل بسیار حائز اهمیت است.

 ایمنی و استفاده از لوازم حفاظتی

توصیه می‌کنیم که حتماً پیش ‌از استفاده از این مایع بوگیر فاضلاب و شروع کار، از وسایل امنیتی و حفاظتی مانند دستکش و لباس و عینک محافظ استفاده کنید. این کار مانع تماس مستقیم بهترین مایع بوگیر فاضلاب با پوست یا اندام‌های بدن شما می‌شود.

 تعیین نقطه‌

در این نحوه استفاده باید نقطه‌ را کاملاً مشخص کنید. این نقطه می‌تواند توالت، سینک، حوضچه و یا حتی خود لوله‌های فاضلاب باشد. نقاط مشکوک به بو را تعیین کرده تا در سرعت بالاتری بتوانید کار را انجام دهید.

 مقدار مناسب

پس ‌از پیدا کردن نقاط مناسب باید مقدار مناسب را تعیین کنید. معمولاً بر روی بسته‌بندی بهترین مایع بوگیر فاضلاب مقدار مناسب و مورد نیاز برای استفاده در هر محیط درج شده ‌است؛ به‌ عنوان مثال معمولاً برای توالت فرنگی یک الی دو قاشق چای‌خوری از مایع بوگیر کافی است، اما اگر محیط‌های بزرگ‌تر مد نظرتان است به‌ مراتب باید مقدار این مایع را بیشتر استفاده کنید.

نحوه استفاده از بهترین مایع بوگیر فاضلاب

معمولاً بر روی بسته‌بندی بهترین مایع بوگیر فاضلاب مقدار مناسب و مورد نیاز برای استفاده در هر محیط درج شده ‌است

اعمال مایع بوگیر

در نهایت پس ‌از تمامی مراحل، نوبت به ریختن این مایع بوگیر در محیط موردنظر است. پس از ریختن هم مدتی زمان نیاز است تا بهترین مایع بوگیر فاضلاب تأثیر خود را گذاشته و منجر به کاهش و درنهایت از بین رفتن بوی نامطبوع شود.

جمع‌بندی

مایع بوگیر فاضلاب یک محصول شیمیایی بوده که به‌طور تخصصی برای از بین بردن بوهای ناخوشایند فاضلاب طراحی و تولید شده ‌است. بهترین مایع بوگیر فاضلاب باید ویژگی‌هایی نظیر استفاده‌ آسان، سرعت عمل بالا، مواد غیر مضر، عدم آسیب به لوله‌ها و اتصالات و موارد دیگر را داشته باشد. با استفاده از این مایع بوگیر بدون شک بوی نامطبوع ایجاد شده در سرویس بهداشتی، حوضچه، لوله، توالت یا دیگر محیط‌هایی که ارتباط مستقیم با فاضلاب دارند برطرف می‌شود. در استفاده از این محصول حتماً به دستورالعمل درج شده بر روی آن دقت کرده و ایمنی لازم هنگام کار را نیز رعایت کنید.

 سوالات متداول

  • مایع بوگیر فاضلاب چیست؟

مایع بوگیر فاضلاب یک محلول شیمیایی بوده که دربرگیرنده مواد آنزیمی و مواد شیمیایی خاص به‌ منظور برطرف کردن بوهای ناخوشایند فاضلاب است.

  • بهترین مایع بوگیر فاضلاب چه ویژگی‌هایی دارد؟

بهترین مایع بوگیر فاضلاب باید ویژگی‌هایی نظیر تأثیر زیاد، سرعت عمل بالا، استفاده راحت و آسان، مواد شیمیایی کم‌خطر و … را داشته باشد.

  • مایع بوگیر فاضلاب چگونه تأثیر می‌گذارد؟

این مایع به کمک آنزیم‌ها و مواد شیمیایی خاصی که در خود دارد باکتری و مواد آلی که منجر به ایجاد بوی نامطبوع می‌شوند را تخریب کرده و از تجمع آن‌ها جلوگیری می‌کند، در نتیجه سبب از بین رفتن بوی نامطبوع خواهد شد.

  • نحوه استفاده از مایع بوگیر فاضلاب به چه صورت است؟

نحوه استفاده از این محصول به ‌طور کامل بر روی آن درج شده‌ است، اما به‌ طور کلی ابتدا باید نقاط مورد استفاده را تعیین کنید و سپس بر اساس دستورالعمل درج شده بر روی محصول مقدار مناسب را در محل مورد نظر بریزید و پس از آن با گذشت چند دقیقه، شاهد کاهش و در نهایت از بین رفتن بوی بد فاضلاب خواهید بود.

  • آیا استفاده از مایع بوگیر فاضلاب برای محیط ‌زیست آسیب‌رسان است؟

معمولاً متریال به کار رفته در بهترین مایع بوگیر فاضلاب به‌گونه‌ای طراحی ‌شده تا به محیط ‌زیست آسیب نرسد، اما اگر به‌ دنبال هیچ‌گونه آسیب به محیط ‌زیست هستید حتماً استانداردهای محیط‌زیستی مایع بوگیر مصرفی خود را بررسی کنید.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده + هفده =