Banner Image
بهترین جارو رباتیک موجود در بازار

بهترین جارو رباتیک برای خانه شما!

5/5 - (3 امتیاز)

یکی از سخت‌ترین بخش‌های تمیزکاری در خانه جارو کشیدن است، اما امروزه یکی از رویاهای بشر برای زحمت کمتر و راحتی بیشتر یعنی جاروهای رباتی به واقعیت تبدیل شده است. البته زمان زیادی از تولید این محصول می‌گذرد و دیگر یک کالای لوکس و دور از دسترس نیست. با خرید بهترین جارو رباتیک هیچ جایی چون زیر تختخواب‌ها و مبل‌ها کثیف باقی نمی‌ماند و دیگر از تمیز کردن خسته نمی‌شوید.

نکات مهم برای خرید جاروبرقی رباتیک

جاروبرقی‌های رباتیک ماشین‌های هوشمندی هستند که با فشار دادن یک دکمه کار تمیز کردن را انجام می‌دهند. این جاروبرقی‌ها برای افرادی که وقت زیادی از خود را برای جارو و تمیز کردن اختصاص می‌دهند، مفید هستند. با این ‌حال، در سال‌های اخیر، جاروبرقی‌های رباتی در عملکردهایی مانند تمیز کردن، تخلیه خودکار، دستیار صوتی، هوش مصنوعی و … پیشرفت چشمگیری داشته‌اند. در ادامه ما به شما کمک می‌کنیم تا مناسب‌ترین مدل را برای نیازهای خود تهیه کنید. 11 نکته‌ مهمی که باید قبل از خرید بهترین جارو رباتیک بدانید عبارت‌اند از:

1.    قابلیت تشخیص مانع

مطمئناً هر جاروبرقی رباتیک حسگرهای خاصی دارد؛ اما اینکه عملکرد سنسورها در چه حدی بوده، برای خرید حائز اهمیت است. ظرفیت جاروبرقی رباتیک برای تشخیص اشیا، به قدرت محاسبات سه ‌بعدی AIVI™ و نوع دوربین یا سنسور موجود در این وسیله بستگی دارد. هرچه قدرت بالاتری داشته باشد، میزان آسیب به آن در برخورد با موانع کمتر است.

جاروبرقی رباتیک و قابلیت تشخیص مانع

2.    قابلیت تشخیص ارتفاع

اکثر جاروبرقی‌های رباتیک دارای سنسورهای تشخیص ارتفاع هستند تا از افتادن آن‌ها از پله‌ها و سایر سطوح ناهموار خانه جلوگیری شود. هنگامی‌که این حسگرها اختلاف سطح و ارتفاع را شناسایی می‌کنند، به جارو رباتی دستور می‌دهند که در جهت معکوس حرکت کند تا از سقوط و شکسته شدن آن جلوگیری شود.

بیشتر بخوانید: جاروبرقی بوش بهتره یا فیلیپس؟ مقایسه دو برند معروف و پرکاربرد

3.    نقشه‌برداری خانه

سیستم شناسایی و نقشه‌برداری یکی دیگر از موارد مهمی است که برای خرید بهترین جارو رباتیک باید به آن توجه داشت. اغلب جاروبرقی‌های رباتیک با استفاده از سیستم‌های شناسایی و نقشه‌برداری هوشمند مسیر خود را تنظیم می‌کنند. قبل از خرید مطمئن شوید که مدل انتخابی دارای این ویژگی‌ها است تا بهترین عملکرد را داشته باشد.

4.    ظرفیت مخزن گردوغبار

ظرفیت مخزن جاروبرقی‌های رباتیک شاید به اندازه جاروبرقی‌های معمولی نباشد؛ اما یکی از مهم‌ترین مواردی است که در هنگام خرید باید به آن توجه داشت. اگر منزل شما بزرگ و یا مساحت زیادی دارد، بهتر است مدل با ظرفیت بزرگ‌تر را انتخاب کنید تا نیاز به خالی کردن مدام مخزن نداشته باشید.

5.    سطح نویز

هرگز یک جاروبرقی رباتیک را بدون تحقیق راجع به میزان صدای آن در هنگام استفاده انتخاب نکنید. اگر از یک فروشگاه حضوری خرید می‌کنید، قبل از خرید، سطح نویز را در بالاترین میزان توان آن تست کنید. اگر به‌ صورت آنلاین خرید می‌کنید، نظرات محصول را بخوانید تا ببینید دیگران در مورد آن چه تجربه‌ای دارند. حتی بهترین جارو رباتیک مقداری صدا تولید می‌کند، اما دانستن میزان سروصدای مدل‌های مختلف باعث می‌شود چیزی نخرید که آرامش خانه شما را بر هم بزند.

6.    قابلیت تخلیه خودکار

یکی دیگر از عناصر حیاتی که باید در هنگام خرید یک جارو رباتیک در نظر گرفت این است که آیا قابلیت تخلیه خودکار را دارد یا خیر. هیچ اشکالی ندارد جاروی رباتیک خود را به ‌صورت دستی خالی کنید. با این ‌حال، ناتوانی آن در تخلیه خودکار ممکن است هنگام تمیز کردن یک خانه بزرگ مشکل ایجاد کند؛ زیرا احتمال دارد چندین بار قبل از اتمام کار آن نیاز به خالی کردن مخزن باشد.

7.   عمر باتری

یکی از مزایای جاروبرقی‌های رباتیک این است که بدون سیم هستند و می‌توانند مسافت‌های زیادی را طی کنند. البته این مزیت به معنای نیاز به شارژ باتری برای شروع به کار است. اگر در یک خانه بزرگ زندگی می‌کنید، باید به دنبال مدلی باشید که ماندگاری شارژ طولانی‌تری دارد تا برای شارژ مجدد جارو رباتیک خود نیازی به توقف تمیزکاری نباشد.

جارو رباتیک

8.    قابلیت برنامه‌ریزی و کنترل

برخی جاروبرقی‌های رباتیک از طریق اپلیکیشن موبایل قابلیت کنترل و برنامه‌ریزی دارند. این ویژگی می‌تواند برای برنامه‌ریزی و کنترل بهتر فعالیت‌های جاروی شما مفید باشد. همچنین برخی از این جاروها از فرمان‌های صوتی هم پشتیبانی می‌کنند.

بیشتر بخوانید: آموزش تعویض کیسه جاروبرقی سطلی به طور کامل

9.    نوع برس‌ها

در هنگام خرید بهترین جارو رباتیک به لوازم جانبی همراه آن و نوع برس هم توجه داشته باشید. برس‌ها و لوازم جانبی کمک می‌کنند که گردوغبار اطراف موانع و کناره‌ها راحت‌تر جمع‌آوری شود. همچنین، برس‌های مخصوصی همراه با برخی جاروها وجود دارد که به جمع‌آوری موهای حیوانات خانگی کمک می‌کنند.

10.    اندازه و ابعاد منزل

برای خرید یکی از این محصولات اندازه منزل خود را بررسی کرده تا بتوانید مدلی با ظرفیت باتری مناسب برای پوشش تمامی محیط‌ها انتخاب کنید. همچنین، در صورت وجود موانع بزرگی همچون مبل بهتر است ، مدلی با ارتفاع کمتر را انتخاب کنید که به ‌راحتی زیر مبلمان را تمیز کرده و از مانع‌ها عبور کند.

11.    قدرت مکش

برای آنکه بدانید کدام محصول در بازار بهترین جارو رباتیک است، باید به توان و قدرت مکش آن توجه داشته باشید. این قابلیت جارو رباتیک با عملکرد و کیفیت تمیزکاری آن ارتباط مستقیم دارد. معمولاً مدل‌های با توان مکش بیشتر، عملکرد بهتری از نظر جمع‌آوری گرد‌وغبار دارند.

معرفی 10 مدل از بهترین جارو رباتیک‌های موجود در بازار

اگر تنوع جارو رباتیک‌های موجود در بازار شما را برای خرید دچار سرگردانی کرده، در ادامه لیستی از 10 محصول پرفروش را به شما معرفی می‌کنیم که هر کدام گزینه‌های ایده‌آلی برای خرید به شمار می‌روند.

1.    جاروبرقی رباتیک شیائومی مدل S10

وزن 3600 گرم
تعداد سری یک عدد
قدرت مکش 4000 پاسکال
ظرفیت باتری 3200 میلی‌آمپر ساعت
اقلام همراه داک شارژ، کابل برق، پد تی، برس اصلی و برس جانبی
قابلیت‌ها دارای فیلتر 5 لایه، عبور از موانع 2 سانتی‌متری، 12 سنسور برای نقشه‌یابی

جاروبرقی هوشمند و رباتیک شیائومی S10 یکی از محصولات پرفروش بازار بوده و از نظر بسیاری از خریداران بهترین جارو رباتیک است که می‌توانید بخرید. قدرت مکش این جارو 4000 پاسکال و دارای فیلتر پنج لایه HEPA بوده و این ویژگی‌ها به معنای قدرت تمیزکاری بالای آن است.

جاروبرقی رباتیک شیائومی مدل S10

علاوه بر این موارد خیلی راحت از موانع 2 سانتی‌متری عبور می‌کند و 12 سنسور مادون ‌قرمز در آن به مانع یابی بهتر و ترسیم نقشه از خانه کمک خواهد کرد. باتری لیتیومی 3200 میلی‌آمپر ساعتی در این جارو امکان استفاده از آن پس از شارژ کامل را بین 45 تا 150 دقیقه فراهم می‌کند.

بیشتر بخوانید: چگونه جاروبرقی را باز کنیم؟

2.    جاروبرقی رباتیک شیائومی مدل S10+

وزن 3800 گرم
تعداد سری 2 عدد
قدرت مکش 4000 پاسکال
ظرفیت باتری 5200 میلی‌آمپر ساعت
اقلام همراه 1 عدد پوشش برس، محفظه گرد‌وغبار، یک عدد Mop Pad، دو عدد نگه‌دارنده موپ پد، داک شارژ
قابلیت‌ها سیستم جلوگیری از سقوط، سنسور تشخیص فرش، سنسور شناسایی محیط و تشخیص موانع، سنسور تشخص جدا شدن چرخ از زمین، سنسور تشخیص لبه دیوار

این محصول نه‌ تنها یکی از بهترین و جدیدترین جاروبرقی رباتی‌های شیائومی بلکه بهترین جارو رباتیک است که می‌توانید بخرید. از ویژگی‌های مهم این محصول‌ می‌توان به ظرفیت بالای باتری و قدرت مکش بی‌نظیر اشاره کرد. همچنین وجود سنسورهای متنوع تشخیص اختلاف سطح، لبه دیوار و شناسایی محیط را برای آن آسان کرده است.

3.    جاروبرقی شیائومی مدل mop 2 pro

وزن 3700 گرم
تعداد سری
قدرت مکش 3000 پاسکال
ظرفیت باتری 5200 میلی‌آمپر ساعت
اقلام همراه پایه، استند یا سینی
قابلیت‌ها حالت Supersuction for carpets

یکی دیگر از محصولات شیائومی که می‌توان در لیست بهترین جارو رباتیک قرار داد، مدل mop 2 pro است. به‌جای سنسورها و برجک مسیریابی در این محصول از دو عدد دوربین TOF استفاده‌ شده که ابعاد آن را جمع‌وجور کرده است. این محصول تنها 35 سانتی‌متر قطر و 8 سانتی‌متر ضخامت دارد. کیفیت ساخت بدنه آن بالا بوده و با مخزن 250 میلی‌لیتری سطوح مختلف به ‌جز فرش و موکت را کاملاً غبارروبی می‌کند.

4.    جاروبرقی رباتیک یوفای مدل RoboVac11S

وزن 2300 گرم
تعداد سری
قدرت مکش 700 پاسکال
ظرفیت باتری
اقلام همراه ریموت
قابلیت‌ها قابیلت برنامه‌ریزی برای کار در ساعات معین یا در صورت مشاهده زباله

یوفای زیرمجموعه‌ برند آمریکایی ANKER با شعار “خانه‌های هوشمند دست‌یافتنی است” فعالیت می‌کند. یکی از محصولات یوفای جارو رباتیک مدل RoboVac11S نام دارد که انتخاب خوبی برای خانه‌های کوچک امروزی است.

جاروبرقی رباتیک یوفای مدل RoboVac11S

در تولید این محصول فناوری هدایت لیزری استفاده شده و دارای قابلیت برنامه‌ریزی برای کار در ساعات معین و در صورت مشاهده زباله است.

بیشتر بخوانید: 9 علت خاموش شدن جاروبرقی در حین کار

5.    جاروبرقی رباتیک دریم مدل F9

وزن 3700 گرم
تعداد سری بدون سری مجزا
قدرت مکش
ظرفیت باتری
اقلام همراه پد برای تی‌کشی، مخزن آب، برس، داک شارژ، آداپتور و دفترچه راهنما
قابلیت‌ها تی‌کشی و جاروکشی هم‌زمان، دید ماشینی، اتصال به اینترنت

اگر به دنبال خرید بهترین جارو رباتیک هستید، پیشنهاد می‌شود این محصول را حتماً در لیست خرید خود قرار دهید. در این جارو یک مخزن آب وجود دارد که با قابلیت کنترل مقدار آب خروجی به این وسیله کاربردی امکان تی‌کشی و جاروکشی هم‌زمان را داده است.

 جاروبرقی رباتیک دریم مدل F9

همچنین برس الکترونیکی چرخان آن برای جمع‌آوری مو بسیار کاربردی بوده و برای کسانی که حیوان خانگی دارند، بسیار مفید است.

6.    جاروبرقی دریم مدل L10 Pro

وزن
تعداد سری 1 عدد
قدرت مکش 4000 پاسکال
ظرفیت باتری 5200 میلی‌آمپر ساعتی
اقلام همراه پایه شارژ، ابزار تمیز کردن، کابل برق، پد پارچه‌ای، برس جانبی، یک عدد راهنمای کاربر
قابلیت‌ها 2.5 ساعت کار بدون وقفه، عبور از موانع تا 2 سانتی‌متر، سیستم کاهش نویز

یکی دیگر از گزینه‌هایی که برای خرید بهترین جارو رباتیک باید در نظر داشته باشید، جاروبرقی دریم مدل L10 Pro با قدرت مکش 4000 پاسکال و ظرفیت بالای باتری برای 2.5 ساعت کار بی‌وقفه است. همچنین دارای سنسور برای تشخیص موانع، اختلاف سطح و ارتفاع و عبور از موانع 2 سانتی‌متری است. پشتیبانی از فرمان‌های صوتی و سیستم 5 گانه کاهش نویز این محصول را به یک جارو رباتیک خاص تبدیل کرده است.

7.    جاروبرقی دریم مدل D9

وزن 3800 گرم
تعداد سری بدون سری مجزا
قدرت مکش 3000 پاسکال
ظرفیت باتری 5200 میلی‌آمپر ساعت
اقلام همراه پد پارچه‌ای، داکت و آداپتور شارژ، دفترچه راهنما
قابلیت‌ها دارای 13 سنسور، پشتیبانی از اپلیکیشن برای کنترل، پشتیبانی از دستیار صوتی Google و الکسا و …

برند دریم زیرمجموعه شرکت شیائومی محسوب می‌شود و محصولات متنوعی برای خانه‌های هوشمند امروزی تولید می‌کند. این محصول از برند دریم یکی از همین تولیدات منحصر به‌ فرد بوده و از قابلیت مانور زیر اکثر اثاثیه منزل و از قدرت تمیزکاری تا محدوده 250 متر برخوردار است. همچنین علاوه بر جاروکشی، دارای مخزن آبی برای تی‌کشی نیز هست. موتور 3000 پاسکالی این جارو توسط یک شرکت ژاپنی به نام Nidec ساخته شده و از قدرت مکشی بالایی برخوردار است. اگر می‌خواهید بهترین جارو رباتیک را بخرید، این مدل هم گزینه خوبی به شمار می‌رود.

8.    جاروبرقی رباتیک لایدستو مدل W2

وزن با ایستگاه شارژ 20 کیلوگرم
تعداد سری 2 عدد
قدرت مکش 5000 پاسکال
ظرفیت باتری 5200 میلی‌آمپر ساعت
اقلام همراه پد تی‌کشی، ایستگاه شارژ، دفترچه راهنما
قابلیت‌ها قابلیت شستشو اتوماتیک پد تی با دمای 50 درجه، تی‌کشی و جاروکشی هم‌زمان، قابلیت تشخیص فرش، قابلیت کنترل با نرم‌افزار اختصاصی

این محصول از مکش قوی برخوردار بوده و با قابلیت تشخیص فرش به‌ صورت خودکار قدرت مکش خود را بالا می‌برد. همچنین از صدای کم و کیسه جمع‌آوری گردوغبار برخوردار است.

جاروبرقی رباتیک لایدستو مدل W2

نکته دیگر اینکه هم‌زمان تی و جارو می‌کشد و به دلیل استفاده از آب داغ و خشک‌کن قدرتمند، اثری از میکروب و باکتری در کف خانه باقی نخواهد ماند.

بیشتر بخوانید: بهترین برند لوازم خانگی در جهان کدام است؟

9.    جاروبرقی رباتیک لایدستو مدل R1

وزن 4900 گرم
تعداد سری بدون سری مجزا
قدرت مکش 2700 پاسکال
ظرفیت باتری
اقلام همراه داکت شارژ، مخزن گردوغبار، 6 پاکت یدکی، دفترچه راهنما
قابلیت‌ها قابلیت تشخیص فرش، قابلیت ذخیره نقشه‌های مختلف برای طبقات، دارای نرم‌افزار اختصاصی، پشتیبانی از فرمان صوتی، ایستگاه تخلیه گردو‌غبار 3 لیتری

یکی دیگر از محصولاتی که برای خرید بهترین جارو رباتیک ارزش توجه و بررسی مشخصات را دارد، همین جاروبرقی رباتیک لایدستو مدل R1 با قابلیت جاروکشی و تی‌‌کشی به ‌صورت هم‌زمان است. قدرت مکش بالا و دور تند موتور این محصول باعث شده تا یکی از جاروهای پرفروش و محبوب باشد. همچنین قابلیت کنترل و برنامه‌ریزی مسیر از طریق اپلیکیشن را هم دارد. استند این محصول دارای یک مخزن 3 لیتری جمع‌آوری گردوغبار نیز هست تا نیازی به خالی کردن مداوم آن نباشد.

10.  جاروبرقی رباتیک لایدستو مدل S1 YM-S1-W03

وزن
تعداد سری
قدرت مکش 3000 پاسکال
ظرفیت باتری 5200 میلی‌آمپر ساعت
اقلام همراه مخزن آب قابل‌جابه‌جایی، ایستگاه شارژر داک
قابلیت‌ها سنسورهای متعدد برای تشخیص منابع، تی‌کشی

آخرین محصولی که در لیست بهترین جارو رباتیک به معرفی آن می‌پردازیم، جاروبرقی رباتی لایدستو مدل S1 YM-S1-W03 نام دارد. در ساخت این محصول از سنسورهایی با حساسیت بسیار بالا استفاده شده و برای همین در تشخیص اختلاف سطح و موانع به ‌خوبی عمل می‌کند. همچنین برس‌های متعددی دارد و به کمک توان بالای خود هرگونه کثیفی و گردوغباری را تمیز می‌کند.

کلام آخر

اگر قصد خرید جاروبرقی رباتیک را دارید، بهتر است به نکات گفته ‌شده در ابتدای این متن توجه ویژه داشته باشید و با مشخص کردن بودجه خود از میان گزینه‌های محدودتر دست به انتخاب بزنید. همچنین 10 نمونه از بهترین جارو رباتیک موجود در بازار ایران با فروش بالا نیز به شما معرفی شد تا بتوانید انتخاب راحت‌تر و خرید بهتری را در این زمینه تجربه کنید.

سوالات متداول

  • مهم‌ترین نکته برای خرید جارو رباتیک چیست؟

قدرت مکش، ظرفیت باتری، سنسورهای تشخیص ارتفاع و موانع و وزن دستگاه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و البته روی قیمت آن هم اثر می‌گذارد.

  • آیا جارو رباتیک قابلیت تی ‌کشیدن هم دارد؟

بله برخی از مدل‌های بهترین جاروبرقی‌های رباتیک، مخزن آب دارند و از قابلیت تی‌کشی هم‌زمان با جاروکشی برخوردار هستند.

  • هر چند وقت یک ‌بار باید جارو رباتی را شارژ کرد؟

این امر به ظرفیت باتری و مساحت فضایی که برای جارو کشیدن از آن استفاده می‌شود بستگی دارد.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − 6 =