Banner Image

بهترین مارک فشار سنج عقربه ای در سال 1402

امتیاز دهید

اگر کسی را در آشنایان و نزدیکان خود دارید که به فشارخون مبتلاست، به ‌خصوص اگر والدین شما باشند، این ‌احتمال ‌وجود دارد که نیاز فراوانی به فشار سنج داشته باشید؛ زیرا خرید بهترین مارک فشارسنج عقربه ای و چک کردن همیشگی فشارخون یکی از راه‌های خود مراقبتی در برابر این بیماری است تا برای درمان فوری اقدام کرد.

شاید از خود بپرسید که فشارسنج عقربه ای چیست و در حین خرید آن باید به چه نکات مهمی توجه کرد. جای نگرانی نیست! در ادامه این مطلب علاوه بر معرفی این محصول، بهترین‌های موجود در بازار را هم به شما معرفی خواهیم کرد.

دستگاه فشارسنج عقربه‌ای چیست؟

سبک زندگی مدرن باعث شده است که بیماری‌های مختلف مانند فشارخون بالا، بیماری قلبی و سایر بیماری‌های عروقی به‌طور فزاینده‌ای افراد زیادی را درگیر کند. انتخاب فشارسنج مناسب یک کار هوشمندانه برای پیشگیری یا تشخیص بیماری فشارخون در مراحل اولیه است.

دستگاه فشارسنج عقربه‌ای

اولین اندازه‌گیری فشارخون به سال 1733 میلادی برمی‌گردد و اولین فشارسنج در سال 1881 توسط ساموئل زیگفرید کارل ریترفون باش اختراع شد. فشارسنج عقربه ای نوع تکامل‌یافته همان وسیله اولیه است که با نام‌های اسفگمومانومتر یا فشارسنج ساعتی نیز شناخته می‌شود. این محصول از دقت بسیار بالایی برخوردار بوده و در صورت آسیب ندیدن تا سال‌های سال دوام دارد. از این وسیله برای شنیدن صدای جریان خون و اندازه‌گیری فشار در حالت بالا و پایین استفاده می‌شود.

دستگاه فشار سنج چگونه کار می‌کند؟

قبل از خرید بهترین مارک فشارسنج عقربه ای و استفاده از آن باید با نحوه کار این محصول آشنا شوید. فشارسنج ساعتی دارای بخش‌هایی به نام کاف، گوشی پزشکی، پوار و یک گیج اندازه‌گیری است و برای استفاده از اکثر مدل‌ها، به نفر دومی نیاز است. بخش کاف این وسیله دارای دو شلنگ است که یکی به پوار و دیگری به گیج متصل می‌شود. گیج در واقع میزان فشار کاف را اندازه‌گیری خواهد کرد. با کمک پوار کاف یا همان باندی که دور بازو پیچیده می‌شود باد می‌شود.

کار کردن با دستگاه فشار سنج

بعد به کمک پیچ روی پوار باد کاف خالی می‌شود و با آزاد شدن جریان خون از گوشی برای شنیدن صدای این جریان در رگ‌ها استفاده می‌شود. در نهایت روی همان بخش عقربه‌ای دو عدد به ترتیب نمایش داده می‌شود که یکی فشارخون بالا و دیگری فشارخون پایین است.

بیشتر بخوانید: از کجا ساعت هوشمند بخریم؟

انواع دستگاه فشارسنج

دستگاه‌های فشارسنج از روز اختراع تا الان دستخوش تغییرات زیادی شده‌اند و تکامل یافته‌اند. تمامی این مدل‌ها هم مزایا و معایب خاص خود را دارند؛ از جمله جیوه‌ای، بدون مایع و دیجیتال.

فشارسنج‌های جیوه‌ای

فشارسنج‌های جیوه‌ای از کاف‌های بادی دستی تشکیل شده‌اند که با لوله‌های جیوه‌ای به گیج متصل می‌شوند. هنگام کار با دستگاه، مهم است که آن را روی یک سطح صاف و در وضعیت عمودی قرار دهید تا خوانش صحیحی را به دست آورید. اگر یادتان باشد دکترهای قدیمی یکی از آن‌ها روی میز خود داشتند. این دستگاه‌ها بسیار ظریف هستند و نیاز به مراقبت ویژه دارند. در صورت افتادن تصادفی باعث پخش شدن جیوه می‌شود و دستگاه را بلااستفاده می‌کنند.

فشارسنج‌های جیوه‌ای

بزرگ‌ترین مزیت استفاده از این نوع فشارسنج‌ها راحتی در کاربرد است و در صورت استفاده صحیح، می‌تواند تا مدت زمان زیادی دوام بیاورند و خراب نشوند. این مدل می‌تواند دقیق‌ترین نتایج را بدون نیاز به تنظیم مجدد نمایش دهد. با توجه به ماهیت سمی محتویات آن، استفاده از آن‌ها در برخی کشورها ممنوع شده است و به‌جای آن از انواع دیگر فشارسنج‌ها استفاده می‌شود.

فشارسنج عقربه‌ای

فشارسنج‌های عقربه ای امن‌ترین جایگزین برای فشارسنج‌های جیوه‌ای هستند. همچنین انواع مختلفی دارند که با توجه به نوع نیاز خود یکی از آن‌ها را می‌توانید خریداری کنید.

فشارسنج عقربه‌ای

به‌طور کل فشارسنج عقربه‌ای در مدل‌های زیر در دسترس است:

  • ساده
  • پایه‌دار
  • رومیزی
  • دیواری

فشارسنج دیجیتال

فشارسنج دیجیتالی خودکار پیشرفته‌ترین طراحی را دارد. این دستگاه‌ها از یک سنسور فشار الکترونیکی برای اندازه‌گیری فشارخون استفاده می‌کنند و اعداد بر روی یک صفحه‌نمایش دیجیتال ارائه می‌شود؛

فشارسنج دیجیتال

مانند فشارسنج جیوه‌ای و عقربه‌ای، فشارسنج‌های دیجیتالی نیز دارای کاف‌های بادی هستند، اما در روش اندازه‌گیری فشارخون تفاوت وجود دارد. برخلاف دو نوع دیگر، فشارسنج دیجیتالی نوسانات شریان‌ها را هم ارزیابی و اندازه‌گیری می‌کند.

معرفی 10 مدل دستگاه فشار سنج عقربه ای با مشخصات

خرید بهترین مارک فشار سنج عقربه ای مستلزم شناخت بهترین محصولات نیز هست. بدون تحقیق نمی‌توان دل به دریا زد و توقع داشت برترین برند و مدل را پیدا کرد. خوشبختانه تنوع محصول در این زمینه به ‌قدری بالا هست که بتوان با مقایسه مشخصات و تجربه کاربری دیگران بهترین را انتخاب کرد.

با این وجود اگر با سرچ در گوگل و دیدن مدل‌های متنوع از برندهای مختلف در انتخاب خود مردد هستید؛ جای هیچ‌گونه نگرانی نیست. ما در ادامه برترین فشارسنج‌های عقربه‌ای را از نظر دوام، کارایی و … و آن‌هایی که بهترین امتیازات را کسب کرده‌اند، به شما معرفی خواهیم کرد.

1)     فشارسنج عقربه ای زنیت مد مدل ZTH-6001

اگر به دنبال خرید بهترین مارک فشارسنج عقربه ای هستید، این محصول را در صدر لیست گزینه‌های انتخابی خود قرار دهید.

فشارسنج عقربه ای زنیت مد مدل ZTH-6001

صفحه‌نمایش این محصول دارای شیب برای مشاهده راحت اعداد است. همچنین دارای شیلنگ از جنس PVC و به شکل تلفنی است که برای استفاده در مطب، مراکز درمانی و کلینیک کار با آن را راحت کرده است.

وزن 800 گرم
اقلام همراه
مکانیزم عقربه‌ای

 

2)    فشارسنج عقربه ای زنیت مد مدل پنج کافه 3002

این محصول علاوه بر کیفیت ساخت بالا، دارای عملکردی دقیق، عالی و امکان استفاده با یک دست است. همچنین برای هر سنجش فشار در هر سن و سالی می‌توان از آن استفاده کرد.

فشارسنج عقربه ای زنیت مد مدل پنج کافه 3002

برخورداری از حلقه نارنجی ‌رنگ سیلیکونی ضدضربه برای گیج، کاف نایلونی براق کلاسیک و پمپ PVC استاندارد از دیگر مشخصات این محصول است.

وزن 2000 گرم
اقلام همراه جعبه پلاستیکی برای نگهداری و حمل آسان
مکانیزم عقربه‌ای

 

3)    فشارسنج عقربه ای ریشتر مدل Exacta 1350

این محصول دارای والو تنظیم فشار هوا، کیف مخصوص حمل و نگهداری و میکروفیلتر تصفیه هواست. دقیقا به خاطر همین ویژگی‌ها در لیست بهترین مارک فشارسنج عقربه ای قرار گرفته است.

فشارسنج عقربه ای ریشتر مدل Exacta 1350

فیلتر هوای آن باعث می‌شود تا عمر بالایی داشته باشد و با وزن سبک و اندازه کوچک حمل و استفاده از آن بسیار راحت است.

وزن 460 گرم
اقلام همراه کیف
مکانیزم عقربه‌ای

 

4)    فشارسنج عقربه ای سرجیا مدل HS-20A

در این فشارسنج پوار، گیج و گوشی پزشکی از جنس لاتکس باکیفیت ساخته شده‌اند. همچنین دارای گیج آلومینیومی و کاف نایلونی با دو شیلنگ PVC است.

فشارسنج عقربه ای سرجیا مدل HS-20A

دریچه خروج هوای آن از نوع فنردار بوده و از وزن کم و یک کیف برای حمل آسان برخوردار است. همچنین برای استفاده بزرگ‌سالان طراحی و تولید شده است.

وزن 400 گرم
اقلام همراه کیف
مکانیزم عقربه‌ای

 

5)    فشارسنج عقربه ای زیکلاس مد مدل HS-50B

زیکلاس مد از برندهای معتبر در زمینه تولید محصولات پزشکی است. یکی از محصولات محبوب و پرفروش این برند فشار سنج مدل HS-50B نام دارد.

فشارسنج عقربه ای زیکلاس مد مدل HS-50B

این فشار سنج از جنس آلیاژ آلومینیومی ساخته شده و دارای پمپی استاندارد از جنس PVC است که به طول عمر و دوام آن کمک می‌کند. دارای عملکرد دقیقی نیز هست و استفاده از آن برای بزرگ‌سالان مناسب خواهد بود.

وزن
اقلام همراه کیف
مکانیزم عقربه‌ای

 

6)    فشارسنج میکرولایف مدل BP AG1-20

اگر به دنبال بهترین مارک فشارسنج عقربه ای برای استفاده خانگی هستید، توصیه می‌شود که این فشارسنج میکرولایف را خریداری کنید. وزن کم و کیف نگهداری آن همراه داشتن فشارسنج میکرولایف و استفاده از آن را در هر موقعیتی آسان کرده است.

فشارسنج میکرولایف مدل BP AG1-20

پوار قدرتمند این محصول، توان پمپاژ هوا در زمانی کوتاه را دارد و با سرعت می‌توان فشارخون را با آن اندازه گرفت.

وزن 480 گرم
اقلام همراه کیف، گوشی برای سنجش ضربان قلب
مکانیزم عقربه‌ای

 

7)    فشارسنج بریسک مدل TY-A02

بریسک از جمله برندهای آلمانی معروف در زمینه تولید تجهیزات پزشکی است. این محصول بریسک نیز دارای تمام مشخصاتی است که از بهترین فشارسنج انتظار می‌رود.

پوار و کاف آن از جنس لاتکس ضد حساسیت ساخته شده‌اند و دارای گیج آلومینیوم با دوام بالاست. همچنین کاف با الیاف طبیعی روکش شده است تا کاملا ضد حساسیت باشد.

وزن 500 گرم
اقلام همراه کیف، گوشی برای سنجش ضربان قلب
مکانیزم عقربه‌ای

بیشتر بخوانید: اتوی صورت چیست؟

8)    فشارسنج عقربه ای اکیومد مدل KJ-106

شاید کار با فشارسنج‌های عقربه‌‌ای مشکل‌تر از محصولات دیجیتال باشد، اما از دقت بیشتری برخوردار هستند.

فشارسنج عقربه ای اکیومد مدل KJ-106

یکی از محصولات پرفروش در این زمینه فشارسنج اکیومد مدل KJ-106C است که دارای مانومتری بزرگ و خوانا، کاف ضد حساسیت، بدون لاتکس و گوشی پزشکی از نوع تک بل است. همراه با این محصول یک کیف برای حمل و نگهداری و دفترچه راهنما وجود دارد.

وزن
اقلام همراه کیف، گوشی، دفترچه راهنما
مکانیزم عقربه‌ای

 

9)    فشارسنج عقربه‌ای ریشتر مدل Shock Proof 1250

اگر به دنبال خرید بهترین مارک فشارسنج عقربه ای هستید که ضدضربه هم باشد؛ خرید این محصول آلمانی را به شما پیشنهاد می‌کنیم. عمر کالیبراسیون آن 5 سال است و در مقابل سقوط از ارتفاع 1.2 متری مقاوم خواهد بود.

فشارسنج عقربه‌ای ریشتر مدل Shock Proof 1250

دقت بالا، ساختار ارگونومیک و راحتی حین استفاده باعث شده است تا در بین خریداران نیز محصول محبوبی باشد.

وزن 173 گرم
اقلام همراه کیف، دفترچه راهنما
مکانیزم عقربه‌ای

 

10)    فشارسنج عقربه ای فرش لایف مدل B3

این محصول باکیفیت به همراه گوشی پزشکی و کیف مخصوص برای حمل و نگهداری بهتر و آسان‌تر به فروش می‌رسد.

 فشارسنج عقربه ای فرش لایف مدل B3

کاف آن برای دور بازوهای 24 تا 40 سانتی‌متر مناسب است. همچنین گیج آن ابعاد بزرگی دارد و شب‌نما نیز هست به همین دلیل خواندن اعداد آن برای افراد مسن نیز راحت است.

وزن 445 گرم
اقلام همراه کیف، گوشی پزشکی
مکانیزم عقربه‌ای

 

سخن پایانی

در این مطلب سعی شد تا نحوه کار و عملکرد فشارسنج عقربه‌ای را بررسی کنیم. علاوه بر این 10 مدل از این محصولات را به‌عنوان بهترین مارک فشارسنج عقربه ای معرفی کردیم. بااین‌وجود ممکن است مدلی را بشناسید که کاربری راحت و دوام بالایی داشته باشد، خوشحال می‌شویم در بخش نظرات آن را به ما معرفی و این لیست را با نظرات خود تکمیل کنید.

سوالات متداول

  • برای خرید فشارسنج عقربه ای به چه نکاتی توجه کنیم؟

مهم‌ترین نکاتی که باید حین خرید یک فشارسنج عقربه ای به آن دقت داشته باشید عبارت‌اند از: نوع کاربری و محل استفاده، نوع و اندازه کاف متناسب با دور بازو، اندازه نمایشگر و وزن کلی آن، اقلام همراه، برخورداری از گارانتی و برند تولیدکننده محصول.

  • مدل‌های مختلف فشارسنج عقربه برای چه نوع کاربری مناسب هستند؟

فشارسنج عقربه‌ای ساده به‌طور کل برای کاربری خانگی ساخته می‌شود. مدل‌های رومیزی و دیواری آن را می‌توان در مطب و کلینیک استفاده کرد. در نهایت نیز مدل‌های پایه‌دار برای فضای اورژانس و بیمارستان که نیاز به جابجایی فشارسنج وجود دارد، کاربردی‌تر هستند.

  • قیمت بهترین فشارسنج عقربه ای چقدر است؟

قیمت فشارسنج با توجه به مدل آن، نوع کاربری، برند تولیدکننده و برخورداری از گارانتی بسیار متفاوت است و نمی‌توان قیمت واحدی برای آن گفت.

  • فشارسنج عقربه ای یا دیجیتالی کدام بهتر است؟

فشارسنج‌ها چه از نوع عقربه‌ای باشند یا از نوع دیجیتال، در صورت داشتن کیفیت و دقت بالا، فشارخون را به‌درستی نشان می‌دهند. این که کدام بهتر است بستگی به میزان راحتی شما برای کار و استفاده از آن‌ها دارد.

  • فشارخون طبیعی باید روی چند باشد؟

فشارخون ایده‌آل باید بین 60/90 میلی‌متر جیوه و کمتر از 80/120 میلی‌متر جیوه باشد.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − سیزده =