Banner Image
چگونه میز تحریر درست کنیم

چگونه میز تحریر درست کنیم؟

امتیاز دهید

میز تحریر یکی از تجهیزات مهم و کاربردی است که برای انجام امور اداری، تحریر، مطالعه یا کار با رایانه مورد استفاده قرار می‌گیرد. این میزها دارای کشوهای مختلف هستند و شما می‌توانید لوازم مورد نیاز خود را به ‌راحتی داخل آن نگهداری کنید. لذا اگر جزو افرادی هستید که زیاد مطالعه می‌کنید یا مدام با کامپیوتر سراغ دارید به یک میز تحریر احتیاج پیدا خواهید کرد. با توجه به این شرایط لازم است که نحوه ساخت میز تحریر را یاد بگیرید. چرا که با یادگیری این کار می‌توانید میزی متناسب با نیاز خود آماده کنید. در این مقاله بررسی خواهیم کرد که چگونه میز تحریر درست کنیم؛ بنابراین اگر قصد ساخت میز تحریر را دارید از شما دعوت می‌کنیم که در ادامه با پیندو همراه باشید.

چگونه میز تحریر درست کنیم

چگونه میز تحریر درست کنیم

ساخت میز تحریر با چوب با ام دی اف

یکی از بهترین و البته ساده‌ترین روش‌ها برای ساخت میز تحریر، استفاده از چوب ام دی اف است. شما می‌توانید با استفاده از این چوب‌ها یک میز تحریر ساده و با امکانات دلخواه بسازید و از آن برای رفع نیازهای خود استفاده کنید. برای این کار لازم است ابتدا چوب ام دی اف به اندازه مورد نیاز تهیه کنید. سپس می‌توانید با اعمال تغییراتی روی چوب و تهیه پایه، یک میز تحریر ایده‌آل بسازید.

دقت داشته باشید که برای ساخت میز تحریر با چوب ام دی اف باید لوازم نجاری به همراه داشته باشید. به ‌عنوان مثال شما باید دریل، پیچ، چسب، چوب، اره، خط کش و لوازمی از این قبیل را از قبل تهیه کنید. با در دست داشتن این تجهیزات کار شما برای ساخت میز تحریر ام دی اف آسان خواهد بود. چرا که می‌توانید قطعات مورد نیاز را به ‌راحتی برش داده و کنار هم قرار دهید.

برای پایه‌های میز تحریر نیز می‌توانید از چوب ام دی اف استفاده کنید. برای این کار کافی است دو قطعه چوب mdf به ‌صورت مستطیل و یک قطعه چوب مربع تهیه کنید. سپس باید قطعه مربعی شکل را در قسمت زیرین قرار دهید و قطعات مستطیل را به ‌صورت موازی روی آن نصب کنید. در مرحله آخر این قطعه ترکیبی را باید به صفحه تخت ام دی اف وصل کنید. دقت داشته باشید که این فرآیند باید برای هر دو سمت چوب صورت بگیرد تا یک میز تحریر با دو پایه بزرگ داشته باشید.

با چوب‌های ام دی اف اضافی نیز می‌توانید قفسه‌هایی جذاب برای میز تحریر خود تهیه کنید. این قطعات داخل پایه‌های میز نصب می‌شود و تعیین اندازه آن به خود شما بستگی دارد. چرا که این قفسه‌ها باید متناسب با تجهیزات شما باشد. در واقع شما باید این قفسه‌ها را طوری بسازید که تجهیزات و لوازم شما داخل آن جای بگیرند. همان‌طور که ملاحظه می‌کنید با صرف کمی وقت و تهیه لوازم مورد نیاز می‌توانید به‌راحتی یک میز تحریر با چوب ام دی اف آماده کنید.

نکته: نحوه انتخاب پایه برای میز تحریر ام دی اف کاملاً بستگی به سلیقه شخصی شما دارد؛ بنابراین لازم نیست حتماً روش ذکر شده داخل مقاله را ملاک قرار دهید. چرا که شما می‌توانید از پایه‌های مختلف برای این کار کمک بگیرید.

ساخت میز تحریر با چوب ام دی اف آموزش

با چوب‌ ام دی اف اضافی می‌توانید قفسه‌هایی جذاب برای میز تحریر خود بسازید.

شاید مطالعه این مقاله برای شما مفید باشد: چگونه میز تحریر خود را بچینیم؟

نحوه ساخت میز تحریر ساده

در این بخش از مقاله چگونه میز تحریر درست کنیم قصد داریم نحوه ساخت میز تحریر ساده را برای شما شرح دهیم. میز تحریر mdf یک میز تحریر همه جانبه است و ساخت آن نیاز به زمان و انرژی زیادی دارد. اگر قصد ساخت یک میز تحریر ساده دارید که فقط برای مطالعه کردن استفاده کنید کار چندان سختی نخواهید داشت. چرا که با در دست داشتن چند قطعه ساده می‌توانید این کار را انجام دهید.

برای ساخت میز تحریر ساده به یک سطح صاف نیاز دارید. سپس می‌توانید چهار تکه چوب مقاوم پیدا کنید و آن‌ها را به‌ عنوان پایه به سطح تهیه شده نصب کنید. برای نصب این پایه‌ها به چند عدد میخ بزرگ و یک چکش نیاز دارید. لازم به ذکر است که برای افزایش استحکام میز تحریر می‌توانید سه قطعه چوب مقاوم را نیز به قسمت پایینی چوب‌ها اضافه کنید. با انجام این کارها می‌توانید یک میز تحریر ساده و مقاوم برای خود بسازید.

نحوه ساخت میز تحریر

نحوه ساخت میز تحریر ساده با چوب

سخن پایانی

میز تحریر از جمله تجهیزات کاربردی موجود در بازار است که توسط اغلب افراد مورد استفاده قرار می‌گیرد. این میزها برای مطالعه کردن، کار با کامپیوتر، انجام نگارش و مواردی از این قبیل مناسب هستند؛ بنابراین اگر شما هم جزو افرادی هستید که در این زمینه‌ها فعالیت می‌کنید باید به فکر خرید یا ساخت میز تحریر باشید. در این مقاله بررسی کردیم که چگونه میز تحریر درست کنیم. لذا شما می‌توانید با صرف کمی وقت، میز دلخواه خود را بسازید و به وسیله آن نیازهای خود را برطرف کنید. امیدواریم از خواندن این مقاله لذت برده باشید و برای شما مفید بوده باشد.

کلیک کنید: میز تحریر از کجا بخرم؟

سوالات متداول

  • میز تحریر چیست؟

میز تحریر یکی از تجهیزات مهم و کاربردی است که برای انجام امور اداری، تحریر، مطالعه یا کار با رایانه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

  • آیا ساخت میز تحریر در خانه امکان‌پذیر است؟

بله، شما می‌توانید با استفاده از چوب ام دی اف و یا وسایل دور ریختنی و ترکیب کمی خلاقیت میز تحریر استاندارد بسازید و از آن برای رفع نیازهای خود استفاده کنید.

  • چرا باید از میز تحریر استفاده کنیم؟

میز تحریر جزو وسایلی است که به شما این امکان را می‌دهد که در کنار رفع نیازهای خود، بتوانید وسایل‌ همراه خود را در کشوهای مختلف نگهداری کنید.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − شش =