Banner Image
شاخص راهنمای خرید لپ تاپ دانشجویی

راهنمای خرید لپ تاپ دانشجویی

امتیاز دهید

یکی از خریدهای مهم برای دانشجویان، خرید لپ تاپ به شمار می‌آید که این خرید همواره با چالش‌هایی همراه است. از آنجایی که لپ تاپ یک وسیله الکترونیکی با قیمت تقریباً بالایی است، در خرید آن باید به نکات ویژه‌ای توجه داشت تا نمونه‌ای متناسب با نیاز انتخاب کرد. به همین منظور به بررسی راهنمای خرید لپ تاپ دانشجویی می‌پردازیم.

لپ تاپ‌های دانشجویی در مقایسه با لپ تاپ‌های حرفه‌ای و مهندسی و برنامه نویسی امکاناتی محدودتر دارند، چرا که انتظارات دانشجویان از لپ تاپ نسبت به این افراد کم‌‌تر است. به همین منظور در این محتوا به معرفی معروف‌‌ترین برندهای تولید لپ تاپ و همچنین بهترین محصولات هر برند که می‌تواند انتخاب مناسبی برای دانشجویان باشد می‌پردازیم. در خرید لپ تاپ دانشجویی توجه به مسائلی نظیر وزن لپ تاپ، عمر باتری، سخت افزار، نرم افزار و قیمت بسیار حائز اهمیت است که با مطالعه راهنمای خرید، اطلاعات درستی در این راستا کسب می‌کنید.

 در خرید لپ تاپ دانشجویی به چه نکاتی باید توجه داشت؟

در راهنمای خرید لپ تاپ دانشجویی اولین نکته توجه به نیازها و نکاتی است که هنگام خرید باید به آن‌ها توجه داشت. این نکات بر اساس نیازهای شخصی و انتظاراتی که دانشجو از لپ تاپ دارد تعیین می‌شود. در ادامه به این موارد می‌پردازیم.

در خرید لپ تاپ دانشجویی به چه نکاتی باید توجه داشت؟

در راهنمای خرید لپ تاپ دانشجویی اولین نکته توجه به نیازها و نکاتی است که هنگام خرید باید به آن‌ها توجه داشت

قابلیت حمل و نقل

یکی از مهم‌‌ترین موارد برای دانشجویان انتخاب لپ تاپی با وزن کم و قابلیت حمل آسان است، چرا که دانشجو نیاز دارد تا لپ تاپ را با خود حمل کرده و سر کلاس، آزمایشگاه و مکان‌های دیگر ببرد. پس می‌توان گفت که اولین نکته هنگام انتخاب لپ تاپ دانشجویی وزن و طراحی آن است.

بیشتر بخوانید:راهنمای انتخاب بهترین گرافیک لپ تاپ

 عمر باتری

عامل مهم دیگر که دانشجویان هنگام خرید لپ تاپ باید به آن توجه داشته باشند، عمر باتری است. چرا که ممکن است در مکان‌هایی نظیر کلاس‌، کتابخانه و… دسترسی به پریز برق راحت نبوده و دانشجو نیاز داشته باشد تا از لپ تاپ خود در مدت زمان چند ساعت استفاده کند. به همین منظور انتخاب لپ تاپ‌هایی با عمر باتری بالا گزینه مناسب‌‌تری هستند.

 سخت افزار

معمولاً دانشجویان فعالیت‌های روزمره و عادی با لپ تاپ خود انجام می‌دهند، به همین منظور به سخت افزارهای بسیار پیشرفته و قدرتمند نیاز ندارند اما انتخاب لپ تاپی با سخت افزار مناسب، سرعت بالا، پردازنده قوی و حافظه رم مناسب می‌تواند در عملکرد بهتر لپ تاپ نقش داشته باشد.

بیشتر بخوانید:باتری ‌لپ تاپ چند سلولی بهتر است؟

 صفحه نمایش

از دیگر مواردی که ممکن است یک دانشجو هنگام خرید لپ تاپ به آن توجه کند، اندازه صفحه نمایش و کیفیت و رزولوشن آن است. به عنوان مثال دانشجویان برای مطالعه مطالب درسی یا مشاهده ویدیوهای علمی ‌نیاز دارند که لپ تاپ با صفحه نمایش خوب و کیفیت تصویر مناسب داشته باشند.

صفحه نمایش

از دیگر مواردی که ممکن است یک دانشجو هنگام خرید لپ تاپ به آن توجه کند، اندازه صفحه نمایش و کیفیت و رزولوشن آن است

 قابلیت اتصال

یکی از مهم‌‌ترین موارد در راهنمای خرید لپ تاپ دانشجویی، قابلیت‌های اتصال و پورت‌های لپ تاپ است. به طوری که بتوانید لپ تاپ را به تلفن همراه، پروژکتور یا دیگر موارد اتصال دهید. از جمله این موارد می‌توان به پورت‌های USB، HDMI و اتصالات بی سیم مانند وای فای و بلوتوث اشاره داشت.

 قیمت

در نهایت قیمت لپ تاپ عامل مهمی ‌است که در هنگام خرید لپ تاپ دانشجویی باید به آن توجه داشت. این قیمت بر اساس بودجه دانشجو و نیازهای وی تعیین می‌شود. خوشبختانه برندهای متنوعی در زمینه تولید لپ تاپ فعال هستند که دانشجویان با هر بودجه‌ای می‌توانند برای خرید یک لپ تاپ متناسب با نیازهای خود اقدام کنند.

بهترین برندهای خرید لپ تاپ دانشجویی

برای دانشجویان برندهای متفاوتی وجود دارد که می‌توانند لپ تاپ مورد نظر خود را با قیمتی مناسب و ارزان خریداری کنند، البته تنوع برندهای لپ تاپ بسیار زیاد است، اما برخی از برندها دارای محصولاتی با قیمت بالاتر هستند که شاید برآورده کردن هزینه آن برای دانشجویان دشوار باشد. به همین منظور ما در این قسمت تنها به معرفی برندهایی که دارای لپ تاپ با قیمت مناسب دانشجویی هستند می‌پردازیم.

بهترین برندهای خرید لپ تاپ دانشجویی

برای دانشجویان برندهای متفاوتی وجود دارد که می‌توانند لپ تاپ مورد نظر خود را با قیمتی مناسب و ارزان خریداری کنند

دل (Dell)

یکی از معتبرترین و قدیمی‌ترین برندها در زمینه تولید لپ تاپ، بخصوص لپ تاپ‌های دانشجویی، برند دل است. بدون شک در دست دوستان و هم‌کلاسی‌های خود لپ تاپ‌های این برند را دیده‌اید. تولیدات برند دل دارای عملکرد قوی، صفحه نمایش با کیفیت، ساختار مناسب و مقاوم هستند و محصولات متنوعی تولید می‌کنند که نمونه‌های فوق می‌تواند انتخاب مناسبی برای دانشجویان باشد.

  • Dell XPS 13

این لپ تاپ جزو معروف‌‌ترین لپ تاپ‌های برند دل بوده که در کنار طراحی زیبا و صفحه نمایش مناسب، دارای ابعاد کوچک و وزن مناسبی است. رزولوشن صفحه نمایش این لپ تاپ بسیار بالا است و با داشتن پردازنده Intel Core بسیار قدرتمند عمل می‌کند. طول عمر باتری این لپ تاپ نیز مناسب است و به طور کلی یک گزینه بسیار عالی برای دانشجویان به شمار می‌آید.

  • Dell Inspiron 15 7000

این لپ تاپ نیز جزو مدل‌های قدرتمند دل به شمار می‌آید که با داشتن قدرت پردازش بالا، کارت گرافیک قوی و نمایشگر بزرگ یک انتخاب مناسب برای دانشجویان است.

  • Dell Latitude 7000 Series

نمونه فوق جزو لپ تاپ‌های تجاری تحصیلی از برند دل به شمار می‌آید که در کنار داشتن طراحی مناسب، طول عمر بالای باتری و کیفیت ساخت، دارای امنیت بالا بوده و از آن هم برای کارهای دانشجویی و هم برای فعالیت‌های سطحی برنامه نویسی و طراحی می‌توان استفاده کرد.

  • Dell Precision 5550

این نمونه از دیگر نمونه لپ تاپ‌های حرفه‌ای برند دل برای دانشجویان است که سطح آن نسبت به نمونه‌های قبلی کمی ‌پیشرفته‌‌تر است و در زمینه‌های طراحی گرافیکی و مهندسی نیز می‌توان از آن استفاده کرد. لپ تاپ فوق با داشتن صفحه نمایش باکیفیت، پردازنده قدرتمند و کارت گرافیک اختصاصی، یک لپ تاپ کامل به شمار می‌آید.

بیشتر بخوانید:شارژ نشدن باتری لپ تاپ و برطرف کردن آن

موارد فوق تنها چند نمونه از لپ تاپ‌های برند دل هستند که می‌توان از آن‌ها به عنوان لپ تاپ دانشجویی یاد کرد. در صورت تمایل می‌توانید پس از مطالعه راهنمای خرید لپ تاپ دانشجویی نمونه‌های دیگر لپ تاپ برند دل را مشاهده کرده و انتخابی متناسب با سلیقه خود داشته باشید.

دل

یکی از معتبرترین و قدیمی‌ترین برندها در زمینه تولید لپ تاپ، بخصوص لپ تاپ‌های دانشجویی، برند دل است

ایسوس (ASUS)

برند ایسوس جزو برندهای نام آشنا در زمینه لپ تاپ دانشجویی بوده که در سال‌های اخیر تولیدات بسیار خوب و منحصر به فردی داشته است. این برند با داشتن لپ تاپ‌هایی با طول عمر بالای باتری، قابلیت‌های گرافیکی بالا و سخت افزار قوی جزو نمونه‌های قدرتمند و قیمت مناسب به شمار می‌آید. موارد زیر جزو لپ تاپ‌هایی پرکاربرد و پرفروش برند ایسوس برای دانشجویان هستند.

  • ASUS ZenBook 13

این لپ تاپ جزو لپ تاپ‌های سبک و باریک به شمار می‌آید و به دلیل داشتن قابلیت‌های گرافیکی بالا و سخت افزاری قوی، یک انتخاب مناسب محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید:لپ تاپ مناسب معماری در سال 2023

  • ASUS VivoBook S15

لپ تاپ فوق جزو لپ تاپ‌های پرفروش برند ایسوس است که به دلیل داشتن طراحی جذاب و صفحه نمایش بزرگ، انتخابی مناسب برای دانشجویان خواهد بود. پردازنده لپ تاپ فوق به صورت Intel Core بوده و از کارت‌ گرافیک‌های متنوع و قابلیت ارتقای رم برخوردار است.

  • ASUS ROG Zephyrus G14

این لپ تاپ نیز برای دانشجویان و افرادی که به بازی رایانه‌ای علاقه دارند انتخاب مناسبی است و دارای ویژگی‌های مثبتی نظیر صفحه نمایش با رزولوشن بالا، پردازنده قدرتمند و کارت گرافیک NVIDIA GeForce RTX است.

  • ASUS Chromebook Flip C434

نمونه بالا جزو لپ تاپ‌هایی با سیستم عامل Chrome OS به شمار می‌آید که برای دانشجویان انتخاب بسیار مناسبی بوده و تمامی‌ نیازهای آن‌ها را برطرف می‌کند. داشتن قابلیت صفحه نمایش قابل چرخش و طول عمر بالا از دیگر ویژگی‌های لپ تاپ نام برده است.

ایسوس

این برند با داشتن لپ تاپ‌هایی با طول عمر بالای باتری، قابلیت‌های گرافیکی بالا و سخت افزار قوی جزو نمونه‌های قدرتمند و قیمت مناسب به شمار می‌آید

 اچ پی (HP)

برند اچ پی از برندهای قدیمی ‌و نام آشنا در زمینه تولید لپ تاپ، بخصوص لپ تاپ‌های دانشجویی است که محصولات با کیفیتی دارد. به طوری که تمامی انتظاراتی که یک دانشجو در پروسه تحصیل و کار دانشجویی خود نیاز دارد را برآورده می‌کند. در ادامه به برخی از مدل‌های لپ تاپ اچ پی برای دانشجویان می‌پردازیم.

بیشتر بخوانید:بررسی کامل تفاوت‌های لپ تاپ ایسوس و اچ پی

  • HP Spectre x360

این لپ تاپ با داشتن ظاهر و طراحی زیبا و صفحه نمایش با قابلیت چرخش 360 درجه جزو گزینه‌های مناسب در راهنمای خرید لپ تاپ دانشجویی به شمار می‌آید. پردازنده این محصول قدرتمند بوده و به دلیل داشتن صفحه نمایش لمسی قابلیت استفاده به شکل تبلت را نیز دارد.

  • HP Envy 13

این نمونه از لپ تاپ برند اچ پی دارای وزنی سبک با بدنه باریک بوده و می‌تواند انتخابی مناسب برای دانشجویانی باشد که به دنبال لپ تاپ با قابلیت‌های بالا هستند. از جمله ویژگی‌های محصول فوق می‌توان به عمر باتری طولانی، صفحه نمایش باکیفیت، پردازنده قدرتمند و… اشاره داشت.

  • HP Pavilion 15

این لپ تاپ از برند اچ پی دارای قیمتی بسیار مناسب در کنار عملکرد خوب و عالی است و یک گزینه ایده‌آل برای دانشجویان به شمار می‌آید. افرادی که به دنبال لپ تاپی با صفحه نمایش بزرگ، پردازنده قدرتمند، قابلیت ارتقای رم و ذخیره سازی در کنار قیمت مناسب هستند، می‌توانند این لپ تاپ از برند اچ پی را انتخاب کنند.

  • HP EliteBook x360

نمونه نام برده جزو لپ تاپ‌های دانشجویی و تحصیلی برند اچ پی به شمار می‌آید که دارای ویژگی‌هایی نظیر طراحی مقاوم، امنیت بالا و کیفیت ساخت بسیار منحصر به فرد است.

اچ پی

برند اچ پی از برندهای قدیمی ‌و نام آشنا در زمینه تولید لپ تاپ، بخصوص لپ تاپ‌های دانشجویی است که محصولات با کیفیتی دارد

 لنوو (Lenovo)

از دیگر برندهای نام آشنا و مطرح در زمینه تولید لپ تاپ‌های دانشجویی، برند لنوو بوده که محصولات متنوعی دارد. در راهنمای خرید لپ تاپ دانشجویی حتماً به لپ تاپ‌های این برند توجه داشته باشید، چرا که گزینه‌های بسیار مناسب با قیمتی ایده‌آل می‌توان از آن انتخاب کرد.

  • Lenovo ThinkPad X1 Carbon

این لپ تاپ از برند لنوو جزو لپ تاپ‌های سبک و باریک به شمار می‌آید که در کنار طراحی مقاوم، دارای کیفیت ساخت بالا است. از جمله ویژگی‌های محصول فوق می‌توان به داشتن صفحه نمایش باکیفیت، پردازنده‌ قدرتمند و صفحه کلید با کیفیت اشاره داشت.

بیشتر بخوانید:مینی پی سی (PC) چیست و چکار می‌کند؟

  • Lenovo Yoga C940

این نمونه از لپ تاپ‌های خاص برند لنوو بوده که دارای قابلیت چرخش 360 درجه‌ای، صفحه نمایش لمسی، طراحی زیبا و پردازنده قدرتمند است.

  • Lenovo IdeaPad 5

لپ تاپ فوق نیز در دسته لپ تاپ‌های قیمت مناسب با عملکرد بالا به شمار می‌آید که می‌تواند گزینه مناسبی به عنوان لپ تاپ دانشجویی باشد.

  • Lenovo Legion Y540

این نمونه نیز از سری لپ تاپ‌های مناسب برای کارهای گرافیکی و فعالیت‌های دانشجویی بوده که با داشتن پردازنده قدرتمند، کارت حافظه قوی و صفحه نمایش با کیفیت، یک لپ تاپ مناسب دانشجویی به شمار می‌آید.

به طور کلی پیش از خرید لپ تاپ، توصیه می‌کنیم به مقایسه و بررسی ویژگی‌ها، قیمت و نظرات کاربران پرداخته و با آگاهی کامل برای انتخاب و خرید اقدام کنید.

لنوو

در راهنمای خرید لپ تاپ دانشجویی حتماً به لپ تاپ‌های این برند توجه داشته باشید، چرا که گزینه‌های بسیار مناسب با قیمتی ایده‌آل می‌توان از آن انتخاب کرد

کلام آخر

لپ‌تاپ جزو لوازم ضروری برای دانشجویان به شمار می‌آید که خرید آن همواره با چالش‌هایی همراه است. به ‌همین منظور در این محتوا به بررسی کامل راهنمای خرید لپ تاپ دانشجویی پرداختیم. همان‌طور که می‌دانید هنگام خرید لپ‌ تاپ باید به عواملی نظیر وزن، پردازنده، طراحی ظاهری، قیمت، ابعاد و دیگر موارد توجه داشته باشید تا بتوانید نمونه متناسب با نیازهای خود را خریداری کنید.

برندهای زیادی در زمینه تولید لپ ‌تاپ دانشجویی فعالیت می‌کنند که از جمله برندهای با کیفیت و قیمت مناسب می‌توان به برند دل، اچ پی، لنوو، ایسوس و… اشاره داشت. البته که برندهای متنوع دیگری نظیر مایکروسافت و اپل نیز دارای لپ‌تاپ‌هایی با کیفیت بالا هستند، اما قیمت این لپ ‌تاپ‌ها کمی بالاتر بوده و شاید خرید آن برای دانشجویان امکان‌پذیر نباشد. در همین راستا ما تنها برندهایی که دارای تولیدات باکیفیت در کنار قیمت مناسب هستند را به شما معرفی کردیم.

جمع بندی

هنگام خرید لپ‌ تاپ باید به عواملی نظیر وزن، پردازنده، طراحی ظاهری، قیمت، ابعاد و دیگر موارد توجه داشته باشید

سوالات متداول

  • در راهنمای خرید لپ تاپ دانشجویی به چه نکاتی باید توجه داشت؟

در راهنمای خرید لپ ‌تاپ باید به وزن، جنس بدنه، ابعاد، پردازنده، کارت حافظه و موارد دیگر توجه داشت و آن را متناسب با رشته یا انتظاراتی که از لپ ‌تاپ می‌رود انتخاب کرد.

  • برندهای قیمت مناسب در زمینه لپ‌ تاپ دانشجویی کدامند؟

برندهای متنوعی در زمینه تولید لپ تاپ فعال هستند اما از جمله قیمت مناسب‌ترین برندها می‌توان به برند دل، اچ پی، ایسوس و لنوو اشاره داشت.

  • چند نمونه از لپ تاپ‌های مناسب از هر برند برای دانشجویان را معرفی کنید؟

از جمله بهترین و پرفروش‌ترین لپ تاپ‌ها برای دانشجویان می‌توان موارد Lenovo ThinkPad X1 Carbon، HP Spectre x360، ASUS ZenBook 13 را نام برد.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 2 =