Banner Image
لپ تاپ مناسب برای کارهای معماری

لپ تاپ مناسب معماری در سال 2023

امتیاز دهید

اگر در دنیای بزرگ و جذاب معماری فعالیت می‌کنید، قطعا می‌دانید که در اختیار داشتن لپ تاپ مناسب معماری تا چه حد می‌تواند کمک‌کننده باشد. به همین دلیل قصد داریم تا در این نوشتار به صورت اختصاصی به معرفی بهترین گزینه‌های موجود در بازار بپردازیم و به شما بگوییم که در هنگام خرید لپ تاپ مناسب معماری چه ویژگی‌هایی را باید در اولویت قرار دهید. با مجله پیندو همراه باشید.

لپ تاپ مناسب معماری باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

یکی از دلایل خرید لپ تاپ برای کسانی که در زمینه معماری، نقشه‌کشی و طراحی داخلی فعالیت می‌کنند، انجام پروژه‌های مربوطه است. به همین دلیل دستگاه باید حداقل امکانات و ویژگی‌های ضروری را داشته باشد تا به عنوان لپ تاپ مناسب معماری شناخته شود.

لپ تاپ مناسب نقشه کشی

در ادامه به بررسی این ویژگی‌ها می‌پردازیم:

پردازنده مرکزی

مهم‌ترین قطعه و بخش هر سیستم کامپیوتری CPU یا همان واحد پردازش مرکزی است. برای انجام کارهای معماری همانند کار با نرم افزارهای Adobe و سایر برنامه‌های مدل‌سازی سه بعدی، هرچه CPU سیستم قوی‌تر باشد، برنامه‌ها سریع‌تر اجرا می‌شوند. بهترین لپ تاپ معماری باید حداقل یک CPU 4 هسته‌ای با سرعت کلاک 2.4 گیگاهرتز داشته باشد؛ هرچند که پردازنده‌های قوی‌تر، انتخاب بهتری خواهند بود.

کارت گرافیک قدرتمند

اغلب برنامه‌هایی که برای تصویرسازی، شبیه‌سازی و یا نقشه‌کشی مورد استفاده قرار می‌گیرند، نیازمند کارت گرافیک قوی هستند؛ زیرا پیاده سازی جزئیات نیاز به کارت گرافیک قوی دارد. از سوی دیگر در صورتی که لپ تاپ کارت گرافیک مناسبی داشته باشد، فشار پردازش از روی پردازنده مرکزی یا همان CPU نیز برداشته می‌شود؛ در نتیجه سرعت پردازش نیز بالاتر خواهد رفت.

کارت گرافیک مناسب لپ تاپ معماری

با توجه به این توضیحات حتما در هنگام خرید لپ تاپ مناسب معماری، مشخصات کارت گرافیک را بررسی کنید. پیشنهاد ما پردازنده گرافیکی Nvidia یا AMD Radeon با حداقل 4 گیگابایت حافظه رم ویدئویی یا اصطلاحا VRAM است.

بیشتر بخوانید: آیپد یا لپ تاپ؟ کدام برای شما مناسب‌تر است؟

ظرفیت حافظه RAM

در ابتدا لازم است بگوییم که حافظه رم در واقع یک حافظه‌ با دسترسی تصادفی است که با عبور جریان برق، داده‌های آن پاک خواهد شد. این حافظه به صورت موقت فایل‌های موردنیاز پردازنده را در خود ذخیره می‌کند و امکان اجرای چندین برنامه را محیا می‌سازد. برنامه های Adobe، Rhino و V-Ray همگی به میزان زیادی از رم استفاده می‌کنند؛ به همین دلیل توصیه می‌کنیم که حتما از رم 16 گیگابایت به بالا استفاده نمایید.

صفحه نمایش

صفحه نمایش لپ تاپ‌های امروزی همگی از پنل IPS استفاده می‌کنند؛ زیرا این نوع پنل به رنگ و کنتراست پویا شناخته می‌شود؛ بنابراین برای مدل‌سازی و طراحی می‌توانید رنگ‌ها را با دقت کافی انتخاب کنید.

صفحه نمایش

در صورتی که بودجه کافی برای خرید لپ تاپ مناسب معماری دارید، صفحه نمایش 4K خریداری کنید؛ زیرا بالاترین حد از دقت رنگ را دارد.

فضای ذخیره‌سازی

حافظه‌های SSD سریع‌تر و البته گران‌تر از حافظه‌های HDD هستند اما این اختلاف قیمت در مقابل سرعت بیشتری که ارائه می‌دهد، به چشم نمی‌آید. لپ تاپ مناسب معماری باید حافظه SSD با ظرفیت مناسب داشته باشد. البته این امکان وجود دارد که برای آن که بتوانید با قیمتی کمتر لپ تاپ مناسبی را بخرید، حافظه SSD لپ تاپ را با ظرفیت کمتر و فقط در حد اجرای سیستم عامل و نرم افزارها انتخاب کنید و برای نگهداری از فایل‌ها و پروژه‌های خود از یک حافظه HDD خارجی کمک بگیرید. در این شرایط نرم افزارها به خوبی اجرا خواهند شد و شما می‌توانید با هزینه کمتر، تمامی نیازهای خود را مرتفع سازید.

عمر باتری

در کمال تعجب، اغلب افراد در هنگام خرید عمر باتری را به عنوان یک پارامتر مهم در نظر نمی‌گیرند و پس از خرید در مواقعی که دسترسی به برق سخت است، متوجه اهمیت این موضوع می‌شوند. به طور کلی برای استفاده از لپ تاپ توصیه می‌کنیم که در صورت امکان آن را به برق متصل کنید اما همیشه باید شرایطی مانند عدم دسترسی به شارژر و برق را نیز در نظر داشته باشید تا مشکلی گریبان‌گیر شما نشود.

نکات مهم در خرید لپ تاپ معماری

علاوه بر ویژگی‌هایی که در بالا ذکر کردیم، برای خرید لپ تاپ مناسب معماری باید نکات دیگری را نیز مدنظر داشته باشید تا بهترین انتخاب ممکن را انجام دهید.

لپ تاپ معماری

در ادامه به صورت خلاصه نکات مهم را بیان خواهیم کرد:

  • وزن محصول: وزن لپ تاپ را حتما در نظر بگیرید؛ زیرا به عنوان یک معمار ممکن است در زمان‌های زیادی مجبور به حمل سیستم خود شوید.
  • اندازه نمایشگر: علاوه بر کیفیت صفحه نمایش، حتما ابعاد آن را نیز بررسی کنید تا در هنگام مدل‌سازی بتوانید جزئیات را نیز به خوبی تشخیص دهید.
  • ورودی و خروجی: پورت‌های موجود بر روی لپ تاپ می‌تواند در برخی موارد حائز اهمیت باشد؛ بنابراین ابتدا پورت‌های مورد نیاز خود را مشخص کنید و سپس لپ تاپ مناسب معماری را تهیه کنید.
  • برند: یکی دیگر از نکات مهم، شرکت تولیدکننده لپ تاپ است؛ همواره سعی کنید از برندهای برتر محصول مورد نظر خود را خریداری کنید تا در صورت بروز مشکل تعمیر و یا استفاده از گارانتی آن ساده‌تر باشد.
  • فن: لپ تاپ مناسب معماری باید از سیستم خنک‌کننده قوی برخوردار باشد تا در هنگام رندرینگ دمای قطعات لپ تاپ بیش از حد بالا نرود.

بیشتر بخوانید: بهترین لپ تاپ برای ترید

معرفی بهترین لپ تاپ‌ها برای انجام کارهای معماری

تا به اینجا با ویژگی‌ها و نکات مهم برای خرید لپ تاپ مناسب معماری آشنا شدیم و وقت آن رسیده که بهترین مدل‌ها را خدمت شما عزیزان معرفی کنیم تا بتوانید بهترین گزینه‌های خرید را به سادگی بررسی کرده و از خرید خود نهایت استفاده و لذت را ببرید.

لپ تاپ 17.3 اینچی ایسوس مدل ROG Strix G17 G713RC-HX019

اگر در یک جمله بخواهیم این مدل را توصیف کنیم باید بگوییم که همه چیز تمام است. به لطف پردازنده rayzen 7 می‌تواند در یک چشم برهم زدن پردازش‌های لازم در پروژه‌های معماری را به اتمام برساند. از سوی دیگر صفحه نمایش 17.3 اینچی آن Full HD و با دقت 1920 * 1080 است و علاوه بر طراحی برای گیم نیز بسیار فوق‌العاده عمل می‌کند و به هیچ عنوان چشمان شما خسته و یا درگیر خشکی نخواهند شد.

لپ تاپ 17.3 اینچی ایسوس مدل ROG Strix G17 G713RC-HX019

رم این دستگاه 16 گیگابایت و از نوع DDR5 است و حافظه داخلی آن نیز یک هارد SSD 1 ترابایتی است. عملکرد گرافیکی این محصول نیز حرفی برای گفتن دارد و قدرت آن ناشی از یک پردازنده گرافیکی RTX 3050 از شرکت NVIDIA است. این محصول یکی از بهترین لپ تاپ‌های مناسب معماری است؛ زیرا حتی در زمانی که CPU و GPU درگیر هستند، دمای آن بیش از اندازه بالا نمی‌رود.

لپ تاپ 16.2 اینچی اپل مدل MacBook Pro Mk183 2021

اگر شما هم جزو طرفداران پروپا قرص برند اپل هستید، این محصول می‌تواند تمام نیازهای یک معمار حرفه‌ای را برطرف کند. صفحه نمایش مدل MacBook Pro Mk183 2021، 16.2 اینچ با رزولوشن 2234×3456 است که دقت و وضوح بسیار بالایی دارد؛ زیرا در هر اینچ 254 پیکسل را نمایش می‌دهد. مهم‌ترین اصل در هنگام انجام پروژه‌های معماری این است که سیستم با لگ مواجه نشود و طراحان این محصول با نرخ به‌روزرسانی 120 هرتز از هرگونه تأخیر در نمایش جلوگیری کرده‌اند.

لپ تاپ 16.2 اینچی اپل مدل MacBook Pro Mk183 2021

در رابطه با مشخصات فنی این لپ تاپ مناسب معماری نیز باید بگوییم که به دلیل پردازنده Apple M1 Pro می‌تواند برنامه‌های سنگین را نیز بدون هیچ‌گونه مشکلی اجرا کند و رم 16 گیگابایتی آن نیز به تسریع اجرای پردازش کمک خواهد کرد. سیستم عامل این محصول نیز Apple Mac OS است و امکانات بی‌نظیری را در اختیار شما خواهد گذاشت.

لپ تاپ 15.6 اینچی اچ‌پی مدل VICTUS 15-FA0032DX-W11

برند نام‌آشنای آمریکایی HP نیز محصولات بی‌نظیری مانند مدل VICTUS 15-FA0032DX-W11 را برای معماران طراحی و تولید کرده است. این محصول مجهز به پردازنده اینتل CORE I7 است که می‌تواند بدون لگ و تأخیر تمامی نرم‌افزارهای گرافیکی سنگین را اجرا کند. از سوی دیگر یکی از پردازنده‌های گرافیکی محبوب و پرقدرت انویدیا GEFORCE RTX 3050 TI است که قدرت آن در این محصول از برند اچ‌پی خودنمایی می‌کند.

لپ تاپ 15.6 اینچی اچ‌پی مدل VICTUS 15-FA0032DX-W11

صفحه نمایش این لپ تاپ مناسب برای معماری 15.6 اینچ و فول اچ‌دی است که به لطف نرخ به‌روزرسانی 144 هرتز می‌تواند کیفیت بسیار مطلوبی را ارائه کند. این محصول دارای رم DDR4 با ظرفیت 16 گیگابایت است. مزیت دیگر این مدل، قیمت بسیار مناسب آن در برابر کیفیت و قدرتی است که ارائه می‌کند.

لپ تاپ 15.6 اینچی ایسوس مدل TUF Gaming F15 FX507ZR-AA

لپ تاپ 15.6 اینچی ایسوس مدل TUF Gaming F15 FX507ZR-AA به عنوان لپ تاپ مناسب معماری شناخته می‌شود؛ زیرا همان‌طور که از نام آن نیز می‌توان حدس زد، برای اجرای بازی و نرم‌افزارهای گرافیکی به طرز شگفت‌آوری عمل می‌کند. این محصول قدرت بی‌نظیر خود را مدیون پردازنده مرکزی 14 هسته‌ای اینتل سری Corei7 و پردازنده گرافیکی GEFORCE RTX3070 GDR6 از برند NVIDIA است.

لپ تاپ 15.6 اینچی ایسوس مدل TUF Gaming F15 FX507ZR-AA

از سوی دیگر برای ذخیره‌سازی نیز یک هارد SSD با ظرفیت 512 گیگابایت دارد که به خوبی نیاز معماران را برطرف خواهد کرد. رم دستگاه نیز 16 گیگابایت و از نوع DDR5 است. صفحه نمایش این محصول نیز 15.6 اینچ و با دقت 2560 * 1440 که می‌توانید در هنگام مدل‌سازی و طراحی از کیفیت بالای QHD آن لذت ببرید.

بیشتر بخوانید: لپ تاپ ایسوس یا اچ پی؟

لپ تاپ 16 اینچی ایسوس مدل VivoBook Pro M7600QE-L2098

اگر برای خرید لپ تاپ مناسب معماری، کیفیت صفحه نمایش برای شما اولویت است، قطعا بهترین انتخاب لپ تاپ 16 اینچی ایسوس مدل VivoBook Pro M7600QE-L2098 خواهد بود. صفحه نمایش این مدل 4K است و می‌‎توانید حدس بزنید که کار کردن با آن تا چه حد لذت‌بخش خواهد بود. اندازه این صفحه نمایش 16 اینچ و با دقت 3840 * 2400 است.

لپ تاپ 16 اینچی ایسوس مدل VivoBook Pro M7600QE-L2098

از لحاظ بررسی فنی نیز باید بگوییم که یک پردازنده Rayzen 5 از برند AMD دارد که می‌تواند پردازش‌های لازم را به خوبی انجام دهد و پردازنده گرافیکی آن نیز Geforce RTX 3050 Ti است که توسط کمپانی NVIDIA ساخته می‌شود. این پردازنده گرافیکی خود دارای یک حافظه اختصاصی 4 گیگابایتی که پردازش‌های گرافیکی را بسیار ساده‌تر کرده است. رم این دستگاه از نوع DDR4 و با ظرفیت 16 گیگابایت و هارد آن نیز SSD با ظرفیت 512 گیگابایت است.

جمع‌بندی

در این نوشتار از مجله پیندو به شما عزیزان کمک کردیم تا بتوانید بهترین لپ تاپ مناسب معماری را تهیه و برای دانشگاه و یا فعالیت‌های حرفه‌ای از آن استفاده کنید. در ادامه نیز به شما 5 مدل از برترین‌ها را معرفی کردیم تا بتوانید با مقایسه آن‌ها و نیازهایتان سریع‌تر به مقصود خود برسید. در صورت هرگونه سوال لطفا نظر خود را در همین صفحه برای ما بنویسید تا در سریع‌ترین زمان ممکن پاسخگوی شما عزیزان باشیم.

سوالات متداول

  • لپ تاپ مناسب معماری باید چقدر رم داشته باشد؟

برای آن که تمامی برنامه‌ها بدون مشکل اجرا شوند، بهتر است که رم لپ تاپ بیش از 16 گیگابایت باشد.

  • بهترین لپ تاپ ایسوس برای معماری کدام مدل است؟

از جمله محبوب‌ترین‌ها می‌توان به لپ تاپ 16 اینچی ایسوس مدل VivoBook Pro M7600QE-L2098، لپ تاپ 15.6 اینچی ایسوس مدل TUF Gaming F15 FX507ZR-AA و لپ تاپ 17.3 اینچی ایسوس مدل ROG Strix G17 G713RC-HX019 اشاره کرد.

  • حافظه مورد نیاز لپ تاپ مناسب معماری چقدر است؟

میزان حافظه رابطه مستقیمی با نیازها و شرایط شما دارد. توصیه می‌کنیم که حتما از حافظه‌های SSD استفاده کنید و بهتر است که ظرفیت آن حداقل 512 گیگابایت باشد.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 − 6 =