Banner Image
معرفی A13 سامسونگ

نقد و بررسی A13 سامسونگ؛ اقتصادی و قدرتمند یا ضعیف و ناامیدکننده؟

امتیاز دهید

گوشی A13 سامسونگ یکی از گوشی‌های ارزان‌قیمت شرکت سامسونگ به‌شمار می‌آید که با وجود قیمت پایین، از موبایل‌هایی است که عملکرد قابل قبولی دارد. به منظور خرید این گوشی باید دید کاملی در مورد مشخصات فنی آن داشته باشید. در همین راستا در این مطلب از وب سایت پیندو قصد داریم تا در مورد این گوشی و ویژگی‌های آن صحبت کنیم؛ پس با ما همراه باشید.

مشخصات فنی A13 سامسونگ

برای خرید A13 به‌عنوان یکی از گزینه‌های بهترین گوشی میان‌رده سامسونگ، باید دانش خود را در مورد بخش‌های مختلف این گوشی افزایش دهید. در ادامه به نقد و بررسی A13 سامسونگ از نظر سخت‌افزاری می‌پردازیم:

صفحه نمایش

صفحه نمایش

صفحه نمایش گوشی سامسونگ A13

در گوشی A13 سامسونگ از صفحه نمایش 6.6 اینچی استفاده شده که این صفحه نمایش برای تماشای فیلم، بازی و وب‌گردی بسیار مناسب است. در این گوشی شاهد وضوح تصویر Full HD+ و تراکم پیکسلی 400 پیکسل در هر اینچ هستیم که باعث می‌شود تا بتوانید جزئیات تصویر خوبی را مشاهده کنید.

این صفحه نمایش روشنایی 500 نیت دارد که برای استفاده در محیط‌های داخلی کافی است. البته این امکان وجود دارد که صفحه نمایش در زیر نور مستقیم خورشید کمی تاریک باشد. نرخ نوسازی تصویر این گوشی 60 هرتز است که برای کارهای روزمره مانند گشت‌وگذار در وب و تماشای فیلم مناسب خواهد بود. البته تجربه کاربری A13 سامسونگ نشان می‌دهد که این نرخ نوسازی برای بازی‌های گرافیکی و ویدئوهای با نرخ فریم بالا ممکن است روان و ایده‌آل نباشد.

پردازنده و حافظه

پردازنده و حافظه

پردازنده و حافظه گوشی سامسونگ A13

برای خرید موبایل گوشی سامسونگ A13 باید به این نکته توجه کنید که این گوشی سخت‌افزار قابل توجهی ندارد؛ زیرا مجهز به پردازنده اگزینوس 850 است که برای بازی کردن گزینه مناسبی نیست. این پردازنده توانایی پردازش بازی‌های سنگین را به‌طور روان ندارد.

همچنین تست سرعت A13 سامسونگ در زمان مولتی‌تسکینگ نشان می‌دهد که اگر به‌طور هم‌زمان چند برنامه را اجرا کنید، ممکن است گوشی دچار کندی و لگ شود و جابه‌جایی بین برنامه‌ها به سرعت انجام نگیرد.

متاسفانه یکی دیگر از مشکلات رایج گوشی A13 سامسونگ در حافظه آن است. در این گوشی حافظه eMMc 5.1  به‌کار رفته که نسبت به حافظه UFS 2.2 سرعت پایین‌تری دارد. لازم به ذکر است که این گوشی در رم‌های 3، 4 و 6 گیگابایت با حافظه داخلی 32، 64 و 128 گیگابایت به فروش می‌رسد.

طراحی و کیفیت ساخت

طراحی و کیفیت ساخت

طراحی و کیفیت ساخت سامسونگ A13

از نظر طراحی، گوشی A13 بدنه تمام پلاستیکی با قاب پشتی یک‌دست و لبه‌های خمیده دارد. در طراحی این گوشی شاهد سه لنز دوربین با بیرون‌زدگی کم و یک لنز دیگر در قاب به همراه فلش هستیم. متاسفانه اثر انگشت به راحتی روی قاب این گوشی باقی می‌ماند؛ به همین دلیل بهتر است تا در زمان خرید لوازم جانبی A13 سامسونگ حتما قاب نیز بر روی گوشی خود قرار دهید.

دور تا دور این گوشی با پلاستیک پوشیده شده است و شاهد قرارگیری دکمه‌های پاور و کم و زیاد کردن صدا در لبه سمت راست آن هستیم. حسگر اثر انگشت این گوشی نیز روی دکمه پاور تعبیه شده است. در لبه بالایی فقط یک میکروفون دیده می‌شود و در لبه سمت چپ، خشاب سیم کارت قرار دارد. ضمن این‌که در طراحی و ساخت این گوشی خبری از گواهی IP برای مقاومت در برابر آب و گردوغبار نیست.

باتری و شارژدهی

برای خرید گوشی A13 سامسونگ باید به این نکته توجه کنید که در این گوشی از باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی استفاده شده است که نقطه قوت اصلی این گوشی A13 محسوب می‌شود. باتری حجیم این موبایل در استفاده‌های معمولی یک روز کامل شارژدهی را ارائه می‌دهد.

نقطه ضعف گوشی A13 در بخش شارژدهی آن است. یکی از بهترین روش‌های شارژ گوشی A13 سامسونگ استفاده از آداپتور 15 واتی فست‌شارژی است که در جعبه گوشی قرار گرفته و می‌توانید با آن گوشی خود را طی 1 ساعت و 40 دقیقه به‌طور کامل شارژ کنید. برای بررسی عملکرد باتری این گوشی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تماس: 39 ساعت
  • وب‌گردی: 16 ساعت
  • تماشای فیلم: 16 ساعت

امنیت

به منظور افزایش امنیت، در گوشی A13 به‌عنوان بهترین گوشی سامسونگ سری a میان‌رده، از حسگر اثر انگشت استفاده شده است که بر روی دکمه پاور این گوشی قرار دارد. همچنین این گوشی تا 10 میلیون، مجهز به سیستم تشخیص چهره دوبعدی است که در نور کافی عملکرد سریع و دقیقی دارد.

بسیاری از گوشی‌های هم‌رده A13 از حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر استفاده می‌کنند. در برخی از نمونه‌های گوشی تا 5 میلیون شاهد قرارگیری حسگر اثر انگشت در زیر صفحه نمایش هستیم. همچنین در برخی از گوشی‌های هم‌رده یا بالارده مثل گوشی تا 20 میلیون، سیستم تشخیص چهره سه‌بعدی به‌کار رفته است که حتی در نور کم نیز عملکردی دقیقی دارند.

نقد و بررسی دوربین A13 سامسونگ

نقد و بررسی دوربین A13 سامسونگ

دوربین A13 سامسونگ

خیلی از افراد که به دنبال خرید بهترین مدل گوشی در ایران هستند، نگاه ویژه‌ای به دوربین موبایل و مشخصات آن دارند. به منظور نقد و بررسی A13 سامسونگ در بخش دوربین می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

دوربین اصلی

دوربین اصلی گوشی A13 یک سنسور 50 مگاپیکسلی است. البته به‌رغم وجود سنسور 50 مگاپیکسلی، عکس‌ها به‌طور پیش‌فرض با رزولوشن 12 مگاپیکسل ذخیره می‌شوند.

با وجود رزولوشن پایین‌تر، عکس‌های ثبت‌شده با دوربین A13 کیفیت قابل قبولی دارند. جزئیات تصاویر به وضوح قابل مشاهده هستند و رنگ‌ها و نورپردازی نیز به‌طور طبیعی ثبت می‌شوند.

اگرچه جزئیات تصاویر گرفته‌شده با این دوربین در سطح قابل قبولی هستند، اما نباید انتظار وضوح و شفافیت فوق‌العاده را از این دوربین داشته باشید. همچنین تصاویر ثبت‌شده با دوربین A13 از نظر شارپنس در سطح متوسطی قرار دارند و ممکن است در برخی موارد کمی تار به نظر برسند.

دوربین اولتراواید

دوربین اولتراواید

دوربین اولتراواید سامسونگ A13

دوربین اولتراواید مورد استفاده در این گوشی سنسور 5 مگاپیکسلی دارد و نباید از آن انتظار خیلی بالایی داشته باشید. عکس‌های گرفته‌شده با این دوربین کمی نویز دارند و در آن‌ها رنگ‌ها خیلی دقیق به نظر نمی‌رسند. به همین دلیل عکس‌های ثبت‌شده با دوربین اولتراواید A13 بسیار معمولی هستند.

سلفی

در بخش دوربین سلفی گوشی A13 شاهد حسگر ۸ مگاپیکسلی هستیم. این دوربین سلفی عملکرد خوبی را از خود نشان داده است و عکس‌های سلفی گرفته‌شده با این گوشی رنگ مناسب و جزییات خوبی دارند.

پرتره

اگر قصد گرفتن تصاویر پرتره با گوشی A13 را دارید، باید به این نکته اشاره کنیم که می‌توانید تصاویر پرتره خوبی را با این گوشی و دوربین تشخیص عمق آن از خود بگیرید که کیفیت و جزئیات قابل توجهی دارند.

ماکرو

دوربین ماکرو مورد استفاده در گوشی سامسونگ A13 حسگر ۲ مگاپیکسلی با عملکرد متوسطی دارد. عکس‌های ماکرو گرفته‌شده در این گوشی جزییات خیلی بالایی ندارند و در بسیاری مواقع تار می‌شوند.

فیلمبرداری

فیلمبرداری در این گوشی با کیفیت 1080 و نرخ 30 فریم بر ثانیه انجام می‌شود. رنگ و نور در فیلم‌ها قابل قبول است و به دلیل عدم وجود استبلایزر در بخش فیلمبرداری، تصاویر در زمان حرکت با لرزش مواجه می‌شوند.

عکاسی در شب

در گوشی گلکسی A13 قابلیت نایت‌مود برای عکاسی در شب وجود ندارد؛ ولی می‌توانید با بالا بردن  ISO مقداری نوردهی با دوربین خود داشته باشید. البته تصاویر گرفته‌شده در شب پرنویز خواهند بود.

بازی با A13 سامسونگ

سامسونگ A13 برای اجرای بازی‌های سبک و متوسط مناسب است؛ اما نباید توقع داشته باشید که بتوانید بازی‌های محبوبی با تنظیمات گرافیکی بالا مانند کالاف دیوتی موبایل، پابجی موبایل و آسفالت 9 را روی این گوشی اجرا کنید.

همچنین گوشی گلکسی A13 در هنگام بازی‌های سنگین گرم می‌شود؛ ولی این گرم شدن بیش از حد نیست و به عملکرد گوشی آسیب نمی‌رساند.

نقاط قوت و ضعفA13  سامسونگ

به منظور نقد و بررسی A13 سامسونگ در این بخش شما را با نقاط ضعف و قوت این گوشی آشنا خواهیم کرد:

نقاط قوت A13 سامسونگ

  • صفحه نمایش بزرگ
  • عملکرد خوب دوربین در روز
  • پشتیبانی از کارت حافظه
  • برخورداری از جک ۳٫۵ میلی‌متری

نقاط ضعف A13 سامسونگ

  • عملکرد کند گوشی در برخی مواقع
  • عملکرد ضعیف دوربین در شب

مقایسه A13 سامسونگ با رقبا

اگر بخواهیم به مقایسه این گوشی با رقبای آن بپردازیم، باید بگوییم که از مهم‌ترین رقبای این گوشی می‌توان به سامسونگ A03 و Redmi 10C اشاره کرد. در مقایسه A13 سامسونگ با شیائومی Redmi 10C، محصول شرکت شیائومی کیفیت ساخت بالاتر و توان پردازشی بیشتری دارد؛ اما گوشی سامسونگ A13 از نظر باتری گزینه بهتری است.

همچنین در مقایسه A13 سامسونگ با A03 سامسونگ باید گفت که گوشی A13 عملکرد سخت‌افزاری بهتری دارد؛ ولی اگر به دنبال گزینه اقتصادی‌تر هستید، می‌توانید برای خرید A03 اقدام کنید.

جمع بندی و نظر نهایی

در این مطلب از وب سایت پیندو به بررسی و معرفی گوشی سامسونگ A13 پرداختیم و تلاش کردیم تا به این سوال پاسخ دهیم که آیا A13 سامسونگ ارزش خرید دارد؟ همان‌طور که مشاهده کردید، این گوشی در لیست قیمت گوشی سامسونگ سری a در طبقه‌بندی گوشی‌های اقتصادی قرار می‌گیرد که در بخش دوربین و صفحه نمایش عملکرد قابل توجهی دارد؛ ولی نباید از نظر پردازشی توقع زیادی از این موبایل داشته باشید.

سوالات متداول

قیمت گوشی A13 سامسونگ چقدر است؟

قیمت گوشی A13 سامسونگ بین 6 تا 8 میلیون تومان متغیر است.

A13  سامسونگ چه رنگ‌هایی دارد؟

گوشی A13  سامسونگ در رنگ‌های مشکی، سفید، آبی و هلویی به فروش می‌رسد.

وزن و ابعاد گوشی A13 سامسونگ چقدر است؟

گوشی A13 سامسونگ وزن 195 گرم و ابعاد 165.1×76.4×8.8 میلی‌متری دارد.

حافظه داخلی و رم گوشی A13 سامسونگ چقدر است؟

گوشی A13 سامسونگ از نظر حافظه داخلی و رم در مدل‌های 32 گیگابایت حافظه داخلی و 3 گیگابایت رم، 32 گیگابایت حافظه داخلی و 4 گیگابایت رم، 64 گیگابایت حافظه داخلی و 4 گیگابایت رم، 128 گیگابایت حافظه داخلی و 4 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی و 6 گیگابایت رم به فروش می‌رسد.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 + 20 =