Banner Image
نحوه استفاده از توالت فرنگی برای زنان و مردان

نحوه استفاده از توالت فرنگی برای زنان و مردان

امتیاز دهید

شاید موضوع این مقاله برای شما هم جالب باشد، اگر شما هم بخواهید از نحوه استفاده از توالت فرنگی مطالبی را بدانید در این مقاله از سایت پیندو با ما همراه باشید. سرویس بهداشتی که شامل حمام و توالت است و همیشه بخش مهمی از هر خانه محسوب می‌شود. آنچه در اکثر خانه‌های ایرانی به‌عنوان توالت شناخته می‌شود همان توالت‌های سنتی و یا معمولی هستند که برای استفاده باید بدن انسان حالت نشسته و یا چمباتمه به خود بگیرد که در اغلب موارد این مدل توالت نشستن موجب درد شدیدی در ناحیه زانو، کمر و پاها می‌شود. برای رفع این مشکل کم‌کم و به ‌مرور زمان استفاده از توالت فرنگی در بین مردم رواج پیدا کرد.

این مدل توالت‌ها از کشورهای اروپایی به ایران آورده شده و نحوه استفاده از توالت فرنگی به‌گونه‌ای است که فرد مصرف‌کننده کمترین آسیب را در پایین‌تنه و کمر خود احساس می‌کند. اگر برای شما هم سوال پیش‌آمده و می‌خواهید با نحوه استفاده از توالت فرنگی آشنا شوید در این مقاله از مجله پیندو با ما همراه باشید.

انواع توالت فرنگی

به‌طورکلی دو نوع توالت فرنگی سرامیکی و پلاستیکی وجود دارد که نحوه استفاده از توالت فرنگی در این دو مدل کمی باهم متفاوت است. پیش از آن‌که به موضوع نحوه استفاده از توالت فرنگی در دو مدل پلاستیکی و سرامیکی بپردازیم بهتر است با انواع توالت فرنگی آشنا شوید.

انواع توالت فرنگی

به‌طورکلی دو نوع توالت فرنگی سرامیکی و پلاستیکی وجود دارد که نحوه استفاده از توالت فرنگی در این دو مدل کمی باهم متفاوت است

انواع توالت فرنگی سرامیکی

  • توالت فرنگی یک‌تکه: این مدل توالت‌ها به‌صورت یک‌تکه و بدون هرگونه درزی ساخته می‌شوند و تمیزکاری آن‌ها بسیار راحت است.
  • توالت فرنگی 2 تکه: این مدل از توالت‌ها شامل 2 بخش کاسه و مخزن است و این دو بخش توسط اتصالات مخصوصی به هم وصل می‌شوند.
  • توالت فرنگی دیواری: توالت‌های وال هنگ و یا دیواری یکی از بهترین نوع توالت فرنگی‌ها است؛ زیرا فلاش تانک و استراکچر مخصوص توالت فرنگی درون دیوار قرار دارند.
  • توالت بک تووال: این مدل ترکیبی از دو مدل یک‌تکه و وال هنگ است که فلش تانک داخل دیوار نصب می‌شود و خود توالت یک‌تکه است.

بیشتر بخوانید:آشنایی با انواع سیفون توالت فرنگی

انواع توالت فرنگی سرامیکی

توالت‌های وال هنگ و یا دیواری یکی از بهترین نوع توالت فرنگی‌ها است

انواع توالت فرنگی پلاستیکی

  • توالت فرنگی پلاستیکی مدل مبله: علت نام‌گذاری این توالت به دلیل شکل ظاهری آن است زیرا برای توالت‌های تاشو مدل مبله، دودسته در اطراف طراحی‌شده است. نحوه استفاده از توالت فرنگی مدل مبله به این صورت است که فرد می‌تواند با کمک این دسته‌ها روی توالت نشسته و یا برخیزد. این مدل توالت بیشتر مناسب افرادی است که ناتوانایی جسمی و یا سرگیجه دارند.
  • توالت فرنگی پلاستیکی مدل دیواری: این مدل از توالت‌ها به دیوار نصب می‌شوند و فضای کمتری از سرویس بهداشتی را اشغال می‌کند.
  • توالت فرنگی پلاستیکی مدل یک‌تکه: این مدل توالت‌ها به‌صورت یک صندلی همراه با یک قیف پلاستیکی هستند که تمام اجزا آن به‌صورت یک‌تکه است.

بیشتر بخوانید:فلوتر توالت فرنگی چیست و چه کار می‌کند؟

انواع توالت فرنگی سرامیکی

نحوه استفاده از توالت فرنگی مدل مبله به این صورت است که فرد می‌تواند با کمک این دسته‌ها روی توالت نشسته و یا برخیزد

چگونه از توالت فرنگی استفاده کنیم؟

این روزها در اغلب خانه‌ها توالت فرنگی یافت می‌شود و از طرف دیگر ممکن است خیلی از مکان‌های عمومی از توالت‌های فرنگی استفاده کنند، البته شرایط زمانی سخت می‌شود که بخواهیم به مسافرت خارج از کشور برویم، اما جای نگرانی نیست ما با این مقاله از پیندو با شما هستیم تا با نحوه استفاده از توالت فرنگی به‌طور کامل آشنا شوید. ازجمله مواردی که در نحوه استفاده از توالت فرنگی باید به آن توجه داشت نحوه نشستن، مدت‌زمان نشستن، آبکشی توالت و نظافت دست‌هاست که مرحله ‌به مرحله برایتان توضیح می‌دهیم:

بیشتر بخوانید:طریقه استفاده از بوگیر دستشویی

  • اولین گام در نحوه استفاده از توالت فرنگی چک کردن لوازم موردنیازتان است، دستمال‌کاغذی، شیلنگ برای آبکشی، شیر آب و مایع دستشویی و حتی اطمینان از سلامت سیفون مواردی است که حتما باید پیش از استفاده از توالت فرنگی به آن توجه کنید.
  • اگر توالت فرنگی برای منزل خودتان نیست و قرار است برای رفع حاجت از توالت‌های عمومی و یا … استفاده کنید، بهتر است برای جلوگیری از بیماری‌های پوستی چند برگ دستمال‌کاغذی را اطراف کاسه توالت و محل نشیمنگاه بچینید.
  • برای اینکه از آلوده شدن شلوارتان جلوگیری کنید بهتر است شلوار را تا زیر زانو پایین بکشید.
  • مهم‌ترین نکته در نحوه استفاده از توالت فرنگی شیوه نشستن به روی توالت است. نشستن بر روی توالت فرنگی باید به‌گونه‌ای باشد که از قسمت جلو کمی به سمت زانوهایتان خم شوید به‌نحوی‌که آسیبی به کمرتان وارد نشود، تنها یک شیب کوچک در حد بیست درجه کافی ست. در غیر این صورت بهتر است از یک شی با ارتفاع 20 و یا 30 سانت برای زیر پاهایتان استفاده کنید تا روده‌ها به‌طور کامل تخلیه شوند.
  • یکی دیگر از مراحل نحوه استفاده از توالت فرنگی تمیزکاری است. بعد از اتمام کارتان شما می‌توانید با کمک دستمال‌کاغذی، شیر آب، شیلنگ و یا جایگاه شوینده اقدام به تمیزکاری خود کنید.
  • بعد از تمیزکاری حال می‌توانید از جای خود بلند شده و لباستان را مرتب کنید.
  • پیش از ترک توالت حتما دکمه سیفون را فشار دهید و از خارج شدن فضولات اطمینان حاصل کنید.
  • آخرین مرحله از نحوه استفاده از توالت فرنگی شستن دست‌هایتان است برای این کار می‌توانید با استفاده از شیر آب و مایع دستشویی اقدام به تمیزکاری دست‌هایتان کنید.
چگونه از توالت فرنگی استفاده کنیم

نشستن بر روی توالت فرنگی باید به‌گونه‌ای باشد که از قسمت جلو کمی به سمت زانوهایتان خم شوید

نکات مهم در نحوه استفاده از توالت فرنگی

  • در کنار بعضی از توالت فرنگی‌ها جایگاهی برای شستشو وجود دارد. جنس بدنه این جایگاه‌ها هم مانند توالت فرنگی سرامیکی بوده و شما می‌توانید بعد از اتمام کارتان روی این جایگاه قرار بگیرید و با باز کردن شیر آب جایگاه اقدام به تمیزکاری و شستشو خود کنید.
  • یکی از نکات مهم در نحوه استفاده از توالت فرنگی زاویه نشستن بر روی توالت است. هیچ‌گاه برای استفاده از توالت فرنگی با زاویه 90 درجه روی کاسه توالت قرار نگیرید؛ زیرا این حالت نشستن موجب عدم تخلیه کامل مدفوع و ایجاد یبوست می‌شود.
  • برای نشستن روی توالت فرنگی زانوهایتان را از هم فاصله دهید تا هم نشستن برایتان راحت‌تر باشد و هم شلوارتان آلوده نشود.
  • اگر در مکانی که توالت فرنگی آنجا فاقد دستمال‌کاغذی، شیلنگ آب و جایگاه شستشو بود، شما می‌توانید به همراه خود دستمال مرطوب و دستمال‌کاغذی داشته باشید و برای تمیزکاری از آن‌ها استفاده کنید.
نکات مهم در نحوه استفاده از توالت فرنگی

یکی از نکات مهم در نحوه استفاده از توالت فرنگی زاویه نشستن بر روی توالت است

نتیجه‌گیری

آنچه در این مقاله به آن پرداخته شد نحوه استفاده از توالت فرنگی بود. تقریبا می‌توان گفت در تمامی خانه‌های ایرانی از توالت سنتی و یا معمولی استفاده می‌شود؛ اما با توجه به زندگی امروزه و مشکلاتی مانند زانودرد و یا کمردرد اغلب افراد تمایل خاصی به استفاده از توالت فرنگی دارند. استفاده از توالت فرنگی هم مانند هر وسیله و ابزار دیگری نیاز به دانستن یکسری قوانین و قواعد دارد که در این مقاله از پیندو به آن پرداخته شد.

بیشتر بخوانید:بهترین مایع بوگیر فاضلاب

اگر شما هم می‌خواهید با نحوه استفاده از توالت فرنگی آشنا شوید باید بگوییم برای این کار ابتدا باید از وجود لوازم موردنیازتان مثل شیلنگ آب و یا دستمال‌کاغذی اطمینان حاصل کنید و سپس شلوارتان را تا زیر زانو پایین کشید و باحالت زاویه 45 درجه روی توالت قرار بگیرید. این کار به شما کمک می‌کند تا ادرار و یا مدفوعتان به‌طور کامل خارج شود و دچار مشکلاتی چون یبوست، هموروئید و … نشوید.

سوالات متداول

طرز استفاده از توالت فرنگی پلاستیکی چگونه است؟

توالت‌های فرنگی پلاستیکی هم تقریبا عملکردی شبیه توالت‌های ثابت دارند با این تفاوت که در توالت‌های متحرک خبری از دکمه سیفون نیست و شما باید بعد از اتمام کارتان توالت متحرک و محل قرارگیری آن را به‌طور کامل تمیز کنید.

احکام مربوط به استفاده از توالت فرنگی چگونه است؟

استفاده از این توالت هم مانند توالت‌های سنتی است و در هر دو صورت برای تطهیر باید از آب استفاده کرد و در صورت نبودن آب این کار را باید در اولین زمان ممکن انجام دهد.

توالت فرنگی سرامیکی بهتر است یا پلاستیکی؟

فرقی نمی‌کند که شما از کدام مدل توالت فرنگی استفاده می‌کنید آنچه اهمیت دارد نحوه استفاده از توالت فرنگی است.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 + سیزده =