Banner Image
کرم موبر

طرز استفاده از کرم موبر

امتیاز دهید

کرم موبر یکی از محصولات آرایشی به‌ منظور از بین بردن موهای زائد صورت و بدن است که بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. این کرم دارای ترکیبات شیمیایی خاصی است که باعث ضعیف شدن و ریختن موهای زائد می‌شود. به طور معمول طرز استفاده از کرم موبر بر روی جعبه آن درج شده، اما ما در این محتوا نکاتی خاص در رابطه با نحوه استفاده از آن را برایتان بیان می‌کنیم تا به دنبال استفاده از آن دچار هیچ‌گونه مشکل، زخم و یا التهاب نشوید.

استفاده از کرم موبر در مقایسه با دیگر روش‌ها برای زدودن موهای زائد صورت و بدن مزایایی دارد و نحوه عملکرد آن بسیار راحت‌تر است. با دانستن طرز استفاده از کرم موبر در کوتاه‌ترین زمان و بدون هیچ‌گونه مشکلی می‌توانید موهای زائد خود را از بین ببرید. از این کرم هم آقایان و هم بانوان استفاده می‌کنند و محدودیتی در استفاده ندارد.

 طرز استفاده از کرم موبر

در استفاده از این محصول باید مراحل زیر را به ‌ترتیب سپری کنید:

آماده‌سازی پوست

پیش ‌از آن‌ که به استفاده‌ وسیع از این کرم بپردازید، ابتدا پوست خود را برای استفاده از آن آماده کنید. آمادگی پوست بدین صورت است که آن را با آب گرم و شوینده‌های ملایم بشویید تا آلودگی از روی پوست کاملاً برطرف شود. دقت کنید که وجود هر گونه روغن، لوازم آرایشی و یا حتی آلودگی‌های دیگر بر روی پوست می‌تواند منجر به ایجاد جوش، التهاب و قرمزی در هنگام استفاده از کرم موبر شود. پس ‌از آن ‌که پوست خود را کاملاً آماده کردید، به سراغ مرحله بعد می‌رویم.

بیشتر بخوانید:اپیلاتور چیست؟ آموزش طرز استفاده از دستگاه اپیلیدی!

آماده‌سازی پوست

پیش ‌از آن‌ که به استفاده‌ وسیع از این کرم بپردازید، ابتدا پوست خود را برای استفاده از آن آماده کنید.

خشک کردن پوست

به دنبال آن‌ که پوست خود را به ‌طور کامل شستشو دادید، حتماً آن را خشک کنید و هرگز از کرم موبر بر روی پوست خیس استفاده نکنید، چرا که خاصیت و قدرت آن را از بین می‌برد.

 تست کرم

کرم موبر دارای متریال و مواد شیمیایی درون خود است که منجر به از بین رفتن موی زائد می‌شود. گاهی ممکن است پوست‌های حساس به متریال داخل این کرم موبر حساسیت نشان دهند، به ‌همین منظور توصیه می‌کنیم پیش ‌از استفاده در وسعت زیاد از این‌ کرم، قسمتی از آن را در قسمت داخلی بازو یا مچ دست تست کنید تا از عدم حساسیت یا واکنش پوست خود نسبت ‌به آن آگاه شوید.

در صورتی ‌که پس ‌از گذشت حدود پنج الی ده دقیقه از قرار گرفتن کرم موبر بر روی پوست، التهاب، قرمزی و خارش اتفاق نیفتاد می‌توانید آن را برای استفاده کلی به‌ کار ببرید.

بیشتر بخوانید بهترین کرم ضد آفتاب و ضد چروک (هرگز پیر نشوید!)

استفاده از کرم موبر

حال به استفاده از خود کرم موبر برای از بین بردن موهای ناحیه مورد نظر می‌رسیم. اگر می‌خواهید این کرم را در وسعت زیاد استفاده کنید، توصیه می‌کنیم که پوست خود را تقسیم‌بندی کرده و با فاصله‌های زمانی قسمت‌های مختلف آن را موبر بگذارید؛ اما به‌ طور کلی در این مرحله به کمک کاردک که معمولاً در بسته‌بندی خود کرم قرار دارد، موبر را بر روی سطح پوست خود پخش کنید و لایه‌ای حدود چند میلی‌متر روی آن قرار دهید. این لایه باید به گونه‌ای باشد ‌که موها به طور خوابیده در کرم غوطه‌ور شوند.

 استراحت

پس ‌از آن ‌که سطح پوست خود را به ‌طور کامل با کرم موبر پوشش‌ دادید، حدود پنج الی ده دقیقه زمان دهید تا کرم اثر خود را بر روی موهای زائد بگذارد. قطعاً مشاهده می‌کنید که پس ‌از گذشتن زمان موهای زائد شما به حالت تیره و مارپیچ در می‌آیند. در این زمان می‌توانید به کمک کاردک قسمتی از کرم را بردارید و متوجه شوید که آیا مو به طور کامل ضعیف شده و به ‌راحتی با کاردک جدا می‌شود یا نه.

اگر این اتفاق به ‌راحتی انجام شد می‌توانید کل کرم را به کمک همین کاردک از روی پوست خود بردارید. برای این کار کاردک را از قسمت بالا به پایین و در جهت رویش موهای خود بکشید تا هم‌زمان با آن،‌ هم کرم پاک ‌شده و هم موها برداشته شوند.

بیشتر بخوانید:استفاده از کرم آبرسان از چه سنی ضروری است؟

شستشو و خشک کردن

در ادامه محل مورد نظر را به‌ طور کامل با آب شستشو داده و به کمک یک حوله نرم رطوبت و آب آن را بگیرید. دقت کنید که در این مرحله هرگز حوله را به‌ طور محکم بر روی پوست نکشید، چرا که به‌ دنبال استفاده از این کرم، پوست حساس و نازک می‌شود.

استفاده از کرم‌های مراقبتی

از آنجایی ‌که این کرم موبر دارای متریال شیمیایی بوده، ممکن است پس‌ از استفاده دچار التهاب، قرمزی یا خارش خفیف شوید. برای جلوگیری از این امر می‌توانید از انواع کرم‌های مراقبتی و ترمیم ‌کننده استفاده کنید. در صورتی‌ که این کرم‌ها را ندارید می‌توانید از کمپرس یخ یا پوست میوه‌های خنک نظیر خیار بر روی محل مورد نظر استفاده کنید.

در صورت قرمزی نترسید، چرا که این قرمزی پس ‌از چند ساعت به‌ طور کامل برطرف شده و به پوستی بسیار صاف و تمیز تبدیل می‌شود. معمولاً به‌ دنبال استفاده از این کرم پوست حالت خشک به خود می‌گیرد که می‌توانید از کرم‌های مرطوب کننده برای برگرداندن لطافت به آن کمک بگیرید.

استفاده از کرم‌های مراقبتی

معمولاً به‌ دنبال استفاده از این کرم پوست حالت خشک به خود می‌گیرد

مزایای استفاده از کرم موبر

در ادامه بیان طرز استفاده از کرم موبر، به بررسی مزایای آن می‌پردازیم. استفاده از این کرم برای از بین بردن موهای زائد در مناطق مختلف بدن مزیت‌های زیادی دارد که شامل موارد زیر می‌شود.

بیشتر بخوانید:معجزه کرم آبرسان قوی برای پوست خیلی خشک

مزایای استفاده از کرم موبر

کرم موبر در مقایسه با دیگر روش‌های اصلاح مو سرعت بالایی داشته

استفاده آسان و سریع

کرم موبر در مقایسه با دیگر روش‌های اصلاح مو سرعت بالایی داشته و استفاده از آن راحت است. به ‌عنوان مثال برای برداشتن مو به روش اپیلاسیون نیاز به آماده‌سازی مواد و صرف زمان زیادی دارید، اما به کمک این کرم در کوتاه‌ترین زمان، صرف چند دقیقه و تنها با استفاده از یک کاردک می‌توانید موهای زائد خود را از روی پوست بردارید.

 آسیب کم‌تر

از آنجایی ‌که کرم موها را از ریشه جدا نمی‌کند، آسیب کمتری به فولیکول مو و پوست می‌رساند. همچنین به‌ دلیل داغ نبودن و یا عدم فشار به پوست از آسیب‌های پوستی جلوگیری می‌کند.

 کاهش رشد مو

متریال و مواد شیمیایی که در این کرم به‌ کار رفته از رشد موها جلوگیری کرده و به‌ مرور زمان با استفاده از آن شاهد کم شدن موهای زائد خواهید بود.

 ماندگاری بالا

ماندگاری استفاده از این کرم در مقایسه با استفاده از ژیلت یا تیغ‌های اصلاح صورت بیشتر است و در مدت زمان طولانی‌تری شاهد رشد مو خواهید بود.

بیشتر بخوانید:خط چشم برای چشم های درشت

 نرمی و صافی پوست

از آنجایی ‌که این کرم تمامی موهای زائد ناحیه مورد نظر را از بین می‌برد، شاهد پوستی نرم و صاف پس ‌از استفاده از آن هستید.

نرمی و صافی پوست

از آنجایی ‌که این کرم تمامی موهای زائد ناحیه مورد نظر را از بین می‌برد، شاهد پوستی نرم و صاف پس ‌از استفاده از آن هستید.

 کاربرد برای تمامی نقاط بدن

از این کرم برای تمامی مناطق بدن می‌توان استفاده  کرد و محدودیتی ندارد.

مزایای فوق برای کرم موبر سبب شده تا افراد زیادی به استفاده از آن مشتاق شوند، اما در استفاده از این کرم باید به نوع پوست و عدم حساسیت آن نسبت ‌به مواد شیمیایی به‌ کار رفته توجه داشت. در همین راستا توصیه می‌کنیم که در انتخاب کرم موبر نکات مهم را مورد توجه قرار دهید تا به پوست بدن یا صورتتان آسیب وارد نشود.

 مهم‌ترین نکات در انتخاب استفاده کرم موبر مناسب

برای آن‌ که به‌ دنبال طرز استفاده از کرم موبر پوست شما دچار مشکل نشود، توصیه می‌کنیم که حتماً نکات زیر را هنگام خرید و استفاده مورد توجه قرار دهید.

 توجه به نوع پوست

هنگام خرید کرم موبر به نوع پوست خود توجه داشته باشید تا متریال آن با پوست شما سازگار باشد. به‌ عنوان مثال اگر دارای پوستی حساس یا خشک هستید، حتماً از کرم‌های موبر مخصوص آن استفاده کنید. در مقابل برای پوست‌های چرب باید از کرم‌های موبر فاقد چربی استفاده کرد تا از بروز جوش جلوگیری شود.

 توجه به منطقه مورد استفاده

هنگام استفاده از این کرم به منطقه مورد نظر دقت کنید. به ‌عنوان مثال پوست صورت حساسیت بیشتری نسبت ‌به پوست بدن دارد و کرم زمان کوتاه‌تری باید بر روی آن بماند.

 زمان عملکرد

از دیگر نکات برای عدم آسیب به پوست به‌ دنبال استفاده از کرم موبر، توجه به زمان عملکرد است. در صورتی ‌که این کرم بیش ‌از میزان لازم بر روی پوست باقی بماند، منجر به التهاب پوستی، سوختگی یا زخم می‌شود.

 برند

توصیه می‌کنیم که هنگام خرید این محصول از برندهای نام ‌آشنا و معتبر انتخاب داشته باشید تا از سلامت متریال به‌ کار رفته داخل آن مطمئن شوید.

 نظرات مشتریان

در صورتی‌ که قصد خرید اینترنتی این کرم موبر را دارید، می‌توانید نظر مشتریان یا افرادی که از آن استفاده کرده‌اند را مشاهده کنید.

 رعایت نکات و دستورالعمل‌ها

حتماً هنگام استفاده از این محصول از نکات و دستورالعمل‌های درج شده بر روی جعبه آن پیروی کنید و پیش ‌از استفاده در ابعاد بالا، تست آزمایشی آن را بر روی قسمت‌هایی از بدن مانند روی مچ یا قسمت داخلی آرنج پیاده سازید.

مزایای استفاده از کرم موبر

مزایای استفاده از کرم موبر

کلام آخر

استفاده درست از کرم موبر این کمک را به شما می‌کند تا پوستی کاملاً صاف و بدون موهای زائد داشته باشید. البته برای رسیدن به این هدف باید طرز استفاده از کرم موبر را به ‌درستی بدانید و پیش ‌از استفاده حتماً آزمایش‌های تست حساسیت را انجام دهید. همچنین در اتمام کار از کرم‌های مراقبتی استفاده کنید تا از هرگونه التهاب، قرمزی یا خارش مصون بمانید.

استفاده از کرم موبر مزایای زیادی دارد و همین امر منجر شده تا انتخاب بسیاری از خانم‌ها و آقایان باشد.

 سوالات متداول

  • در طرز استفاده از کرم موبر به چه نکاتی باید توجه داشت؟

در استفاده از این کرم حتماً به تمیز کردن و آماده‌سازی پوست، تست کرم، مدت ‌زمان استراحت، شستشو، کرم‌های مراقبتی و موارد دیگر توجه داشته باشید.

  • مزایای استفاده از کرم موبر چیست؟

از جمله مزایای استفاده از این محصول می‌توان به استفاده آسان و سریع، آسیب کم، کاهش رشد مو، نرمی و صافی پوست، ماندگاری بالا و… اشاره داشت.

  • در انتخاب و استفاده از کرم موبر به چه نکاتی باید توجه کرد؟

در انتخاب این محصول باید به نوع پوست، منطقه مورد نظر، نظرات مشتریان و موارد دیگر توجه کنید تا درگیر آسیب پوستی نشوید.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − 3 =