Banner Image

چگونه به دوربین مداربسته وصل شویم؟ (آموزش اتصال به تلفن همراه)

3.4/5 - (12 امتیاز)

دوربین مداربسته یکی از تجهیزات ضروری برای اکثر مکان‌ها به شمار ‌می‌آید. دانستن آن که چگونه به دوربین مدار بسته وصل شویم برای تما‌می‌ افرادی که دارای این دوربین هستند، ضروری است. خوشبختانه با توجه به پیشرفت تکنولوژی و همه‌گیری فعالیت‌ها به طور

ی، امکان اتصال به دوربین مداربسته بسیار راحت شده است، به طوری که افراد ‌می‌توانند بر روی تلفن همراه، تبلت، کامپیوتر، ساعت هوشمند و … تصاویر یا آلارم‌های دوربین مداربسته را کنترل کنند.

در بیشتر موارد افراد به طور حضوری در محل نصب دوربین مداربسته نیستند و تمایل دارند از راه دور آن را کنترل کنند. به عنوان مثال کنترل ویلا‌ها، کارخانه‌ها و فروشگاه‌ها و… در زمان‌هایی که شخص در آنجا حضور ندارد یکی از اصلی‌ترین دلایل برای خرید و نصب دوربین مداربسته به شمار ‌می‌آید. به همین منظور در این محتوا قصد داریم راه‌های مختلف برای اتصال به دوربین مداربسته را به شما معرفی کنیم تا در صورت تمایل، از راه‌های گفته شده اقدام کرده و به راحتی به تصاویر دوربین خود دسترسی پیدا کنید.

اتصال دوربین مداربسته به تلفن همراه با اپلیکیشن

یکی از راه‌هایی که چگونه به دوربین مدار بسته وصل شویم، اتصال آن با نصب اپلیکیشن بر روی تلفن‌های همراه با سیستم عامل اندروید و ios است.

اتصال دوربین مداربسته به تلفن همراه با اپلیکیشن

اتصال دوربین مداربسته به تلفن همراه با اپلیکیشن

در این زمینه اپلیکیشن‌های زیادی طراحی وارد بازار شدند که به راحتی اتصال دوربین به تلفن همراه را امکان‌پذیر می‌کنند. از جمله این اپلیکیشن‌ها ‌می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

1-    Net cam studio

یکی از اپلیکیشن‌های خوب و رایگان برای مشاهده تصاویر دوربین مداربسته از راه دور، اپلیکیشن Net cam studio است. به کمک این نرم افزار می‌توانیم تصاویر و ویدیوهای دوربین خود را ضبط کرده و از راه دور آن را مشاهده کنید. همچنین امکان واترمارک تصاویر نیز وجود دارد. کیفیت تصاویر انتقالی توسط اپلیکیشن بالا است و با انواع برندهای مختلف دوربین مداربسته و سیستم عامل‌های تلفن همراه همخوانی دارد.

2-    iVideon

از دیگر اپلیکیشن‌ها برای مشاهده تصویر دوربین مداربسته، ‌می‌توان به iVideon اشاره داشت. این اپلیکیشن قابلیت تشخیص چهره را نیز امکان‌پذیر ‌می‌سازد و تصاویر آن بر روی موبایل قابل مشاهده هستند.

Ip Blue Iris -3

اپلیکیشن Ip Blue Iris از دیگر اپلیکیشن‌های خوب و حرفه‌ای برای چگونه به دوربین مدار بسته وصل شویم است. این اپلیکیشن تصاویر را در فرمت‌های JPG، AVI، MP4 و DVR در اختیار کاربران قرار ‌می‌دهد. همچنین قابلیت ارسال پیام هشداری متنی، تلفنی، صوتی و …را نیز برای کاربر فراهم ‌می‌کند. این اپلیکیشن بر روی تلفن همراه و همچنین کامپیوتر‌ها قابل دانلود، نصب و اجرا است.

به طور کلی نحوه عملکرد اپلیکیشن‌ها به یک شکل است و تصاویر را به خوبی نشان داده و امکان کنترل دوربین را از دور فراهم می‌سازند، اما ممکن است در نحوه اتصال و نصب تفاوت‌هایی با هم داشته باشند. در ادامه نام برخی دیگر از متداول‌ترین اپلیکیشن‌های اتصال دوربین مداربسته به تلفن همراه یا دیگر سیستم‌ها را برایتان قرارداده‌ایم که استفاده از آن‌ها رایگان است:

  • iCamViewer
  • CCTV Viewer
  • mCam View
  • SuperLive Pro
  • EverFocus EPRO NVR

فرقی نمی‌کند که تلفن همراه شما از چه سیستم عاملی ‌‌باشد، در صورت نصب هریک از برنامه‌های فوق ‌می‌توان به راحتی به تصاویر دوربین مداربسته خود دسترسی پیدا کنید.

 مراحل اتصال دوربین مداربسته

یکی از راه‌هایی که چگونه به دوربین مدار بسته وصل شویم، نصب اپلیکیشن بر روی تلفن همراه یا کامپیوتر است که خود به سپری کردن مراحل خاص و وارد کردن اطلاعات نیاز دارد.

وصل شدن به دوربین مدار بسته از طریق کابل

وصل شدن به دوربین مدار بسته از طریق کابل

مرحله نخست اتصال DVR به دستگاه مورد نظر است. به عنوان مثال اگر قصد دارید که تصاویر دوربین مداربسته بر روی تلفن همراه شما نمایش داده شود، ابتدا باید DVR را به کمک کابل‌هایی مانند کابل hdmi به مانیتور وصل کنید. دقت کنید که کابل‌های مورد استفاده باید کاملا سالم باشند و اتصالی در آن‌ها رخ ندهد.

در مرحله بعدی تنظیمات DVR را داریم. بدین صورت که به بخش تنظیمات DVR رفته و موارد زیر را به ترتیب انتخاب می‌کنید:

  • Setting
  • Network
  • غیر فعال کردن Obtain an IP Address Automatically
  • وارد کردن اطلاعات STATIC IP
  • خاموش و روشن کردن DVR

در مرحله بعد به تنظیمات روتر نیاز داریم. بدین صورت که بعد از روشن کردن مانیتور کامپیوتر، دستگاه را به وای فای وصل کرده و کد‌های لازم را در قسمت مرورگر اینترنت وارد می‌کنید. در دفترچه راهنمای روتر تما‌می ‌نام کاربری و رمز عبور‌ها قرار گرفته شده که طبق آن ‌باید عمل کنید.

در نهایت DVR را به اینترنت وصل کرده و تنظیمات آن را بررسی ‌می‌کنید. پس از گذراندن تما‌می‌ مراحل امکان دیدن تصاویر بر روی نمایشگر تلفن همراه، تبلت و… وجود دارد.

حال به تلفن همراه خود مراجعه کرده و یکی از اپلیکیشن‌های نامبرده را دانلود و نصب کنید. در ادامه با اجرای برنامه و وارد کردن اطلاعات دوربین مداربسته، اتصال به خوبی انجام شده و امکان مشاهده تصاویر ضبط شده بر روی گوشی تلفن همراه یا تبلت فراهم ‌می‌شود. یک نکته بسیار مهم در این مرحله آن است که برای جلوگیری از هک دوربین مداربسته خود حتماً پس از اتصال، نام کاربری و رمزی که در دفترچه قرار گرفته را تغییر داده و رمز جدید خود را جایگزین کنید.

بیشتر بخوانید: چگونه دوربین مداربسته را قطع کنیم؟

راه‌های دیگر برای اتصال به دوربین مدار بسته

از دیگر راه‌ها برای اتصال دوربین مدار بسته و مشاهده تصاویر آن، اتصال به وای فای به طور مستقیم است. در این روش دوربین باید به طور کامل شارژ شده باشد و با یک کابل چند متری به شبکه متصل شود. در این روش کابل به کامپیوتر وصل ‌می‌شود. در ادامه اتصالات دیگر شبکه کامپیوتر را قطع کرده و آن را به طور کامل آفلاین ‌می‌کنید. سپس آدرس و اطلاعات دوربین مداربسته را وارد می‌کنید. پس از این مراحل امکان مشاهده تصاویر برای کامپیوتر فراهم ‌می‌شود.

اتصال دوربین مداربسته به مانیتور

از دیگر راه‌ها برای اتصال دوربین مدار بسته و مشاهده تصاویر آن، اتصال به وای فای به طور مستقیم است

روش‌های دیگر نیز برای آن که چگونه به دوربین مدار بسته وصل شویم وجود دارد. از جمله دیگر روش می‌توان به اتصال دوربین به طور وای فای به کامپیوتر با روتر، اتصال دوربین به کامپیوتر بدون سوئیچ، اتصال دوربین به کامپیوتر با سوئیچ و … اشاره داشت.

اتصال دوربین مداربسته از راه دور چه مزایایی دارد؟

بدون شک مزایای دسترسی به تصاویر دوربین مداربسته از راه دور غیر قابل انکار است. در ادامه چند نمونه از این مزایا را با هم بررسی می‌کنیم:

  • قابلیت مکالمه صوتی با افراد حاضر در محل
  • قابلیت اتصال چند دستگاه به یک نرم افزار و کنترل تما‌می ‌دوربین‌ها
  • قابلیت ذخیره سازی تصاویر ضبط شده به طور آنلاین
  • قابلیت پشتیبان گیری و باز پخش تصاویر
  • امکان چک کردن تمامی‌ پیام و هشدارهای ارسالی توسط سیستم دوربین مداربسته
  • اطلاع سریع از هرگونه رویداد در محل مانند جابجایی اشیا، حضور اشخاص و…
  • امکان نظارت دائمی و ‌از راه دور بر روی فعالیت کارکنان یا حتی کودکان و …
    – کاهش سرقت
  • و…

نکات جانبی مهم در اتصال به دوربین مداربسته

با رعایت نکات زیر ‌می‌توانید به طور ایمن به دوربین مداربسته خود از راه دور وصل شوید. یکی از مهم‌ترین نکات تغییر رمز عبور و نام کاربری است که در بخش پیشین نیز به آن اشاره داشتیم. اگر به طور همزمان چند کاربر از چند دستگاه مختلف به تصاویر دوربین مداربسته دسترسی دارند، توصیه ‌می‌کنیم که حتماً برای هر کاربر نام کاربری و رمز عبور جدید اختیار کنید. هرگز از نام‌های رایج و متداول یا اعداد ثابت برای این امر استفاده نکنید، زیرا احتمال هک آن‌ها بسیار بالا است.

هک شدن دوربین مداربسته

برای جلوگیری از هک شدن دوربین مداربسته برای آن رمز عبور تعریف کنید.

برخی از دوربین‌های مداربسته ممکن است رمز عبور نداشته باشند، برای افزایش ایمنی حتماً برای این دوربین‌ها نیز رمز عبور تعریف کرده و هیچگاه بدون رمز برای مشاهده آنلاین تصاویر اقدام نکنید.

هنگام تهیه اینترنت محل مورد نظر برای آن که چگونه به دوربین مدار بسته وصل شوید، به پهنای باند دقت کنید. هر دوربین مداربسته برای انتقال تصاویر با توجه به رزولوشن و دیگر موارد به پهنای باند خاصی نیاز دارد. تصور کنید که چند دوربین به طور همزمان بخواهند این انتقال تصویر را انجام دهند، برای تأمین پهنای باند آن‌ها باید حداقل پهنای باند اینترنت را در نظر گرفته و آن را تأمین کرد، در غیر این صورت انتقال تصاویر موفقیت‌آمیز نبوده و یا رزولوشن خوبی نخواهند داشت.

بیشتر بخوانید: چگونه فیلم دوربین مداربسته را ببینیم؟

بهترین دوربین‌ها برای اتصال از راه دور کدامند؟

برند‌های تولیدی دوربین‌های مداربسته تنوع بالایی دارند و از لحاظ شکل ظاهری، تکنولوژی به کار رفته و… متفاوت هستند؛ اما چند نمونه از این دوربین‌ها برای کنترل اتصال از راه دور مناسب‌تر هستند. از جمله این موارد می‌توان به دوربین مداربسته لامپی، دوربین‌های سیم کارت خور و… اشاره داشت.

دوربین لامپی در کنار قیمت ارزان، قابلیت اتصال آسان‌تر نیز دارد و به راحتی به کامپیوتر، لپ تاپ، تلفن همراه و… متصل می‌شود. دوربین‌های سیم کارت خور نیز دیگر نیازی به اینترنت و وای فای جداگانه ندارد و اینترنت خود را از طریق همان سیم کارت تأمین ‌می‌کنند، در نتیجه از راه دور و بدون هیچگونه نیاز به اتصال فیزیکی نظیر کابل و… می‌توان تصاویر آن را مورد بررسی قرار داد.

جمع بندی‌

دوربین‌های مداربسته یکی از تجهیزات بسیار ضروری برای منازل، کارخانه‌ها، دفاتر، فروشگاه‌ها و… به شمار می‌آیند. به کمک این دوربین‌ها می‌توان از بروز حادثه، جرم و جنایت و… پیشگیری کرده و حتی پس از رخداد جرم سارقین را شناسایی کرد.

در این محتوا چند مورد از راه‌هایی که چگونه به دوربین مدار بسته وصل شویم را به شما معرفی کردیم. به کمک هر کدام از روش‌های گفته شده ‌می‌توان تصاویر دوربین را بر روی تلفن همراه، لپ تاپ، تبلت و … مشاهده کرد. این اتصال از راه دور مزایای زیادی دارد و ضمن حفظ امنیت بیشتر، کارایی را نیز بالا ‌می‌برد.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 2 =