Banner Image
شاخص بخاری برقی چقدر برق مصرف میکند

بخاری برقی چقدر برق مصرف میکند

امتیاز دهید

هر سال با شروع فصل سرما مردم به دنبال راه مناسبی برای گرم کردن خانه و یا محل کار خود هستند و تب‌وتاب خرید بخاری و یا راه‌اندازی سیستم گرمایشی منزل شروع می‌شود. در این ‌بین انتخاب بخاری ‌برقی از گزینه‌هایی است که هر کسی در گوشه ذهن خود دارد. این بخاری‌های کوچک پرکاربرد به دلیل طراحی جمع‌وجور و وزن سبکشان همیشه طرفدارهای خاص خود را دارند؛ اما تنها چیزی که برای خریدار بخاری ‌برقی ایجاد نگرانی می‌کند، مقدار مصرف برق آن است. با ما در این مقاله همراه باشید تا بدانید بخاری برقی چقدر برق مصرف میکند.

بیشتر بخوانید:معرفی جدیدترین مدل رادیاتور شوفاژ‌

با شروع نیمه دوم سال و سرد شدن هوا مردم به دنبال وسایل گرمایشی مناسب برای گرم نگه ‌داشتن محل کار و یا منزل خود هستند. به‌ طور معمول انتخاب نوع سیستم و یا وسایل گرمایشی بر اساس بودجه و فضای مورد نظر انجام می‌شود. به‌ عنوان‌ مثال شما باید برای هر 10 متر از فضای مورد نظر خود 1000 وات توان مصرفی بخاری را در نظر داشته باشید. به همین دلیل اکثر مردم موقع خرید بخاری‌های برقی کمی دو دل می‌شوند، زیرا نمی‌دانند چه نوع بخاری برقی را برای منزل و یا محل کار خود انتخاب کنند تا با هزینه سنگین مصرف برق روبه‌رو نشوند.

همه ‌چیز در مورد بخاری برقی

بخاری برقی نوعی سیستم گرمایشی است که با استفاده از نیرو برق، حرارت تولید می‌کند؛ اما هر بخاری برقی چقدر برق مصرف میکند؟ به ‌طور کلی بخاری‌های برقی شامل یک المنت اصلی پیچیده شده به دور نوعی آجرنسوز هستند که با استفاده از مقاومت جریان برق حرارت تولید می‌کنند. این حرارت در اثر برخورد با آجرنسوز مفتولی شکل شدت گرفته و توانایی گرم کردن محیط اطراف خود را پیدا می‌کند. هر بخاری برقی از قطعاتی تشکیل می‌شود که ما در اینجا به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

همه ‌چیز در مورد بخاری برقی

بخاری برقی نوعی سیستم گرمایشی است که با استفاده از نیرو برق، حرارت تولید می‌کند

·        المنت بخاری برقی

المنت‌ها نوعی وسیله با اتصالات برقی هستند که توانایی تبدیل انرژی الکتریکی را به انرژی گرمایی دارند. المنت به کار رفته در بخاری‌های برقی شامل مفتول‌های مقاوم از جنس نیکل و یا کروم آلومینیوم، سرامیک، سیلیکون کاربید و … است که می‌تواند چرخه کاهش و افزایش دما را بدون ذوب شدن تحمل کند. این المنت‌ها در توان‌های مختلفی مانند 500، 1000 و یا 1500 وات و با متراژهای مختلف ساخته می‌شوند.

بیشتر بخوانید:بخاری برقی برای سالن بزرگ

·        بدنه بخاری برقی

بهترین نوع انتخاب بدنه برای بخاری‌های برقی، بدنه‌های فلزی است، زیرا فلزات بالاترین مقاومت را در مقابل حرارت دارند. البته برای جلوگیری از خطر برق‌گرفتگی و حفظ ایمنی کلیه اتصالات بخاری را عایق‌کاری می‌کنند. برای عایق‌کاری بخاری برقی در قسمت پایانه‌ها و اتصالات از جنس چینی و یا سرامیک و برای پوشش سایر نقاط از الیاف نسوز به نام وارنیش استفاده می‌شود.

بدنه بخاری برقی

بهترین نوع انتخاب بدنه برای بخاری‌های برقی، بدنه‌های فلزی است، زیرا فلزات بالاترین مقاومت را در مقابل حرارت دارند

·        سیم رابط و کلید بخاری برقی

یکی دیگر از اجزای بخاری‌های برقی سیم رابط است، جنس سیم رابط بخاری برقی مسی و قطر آن بر اساس توان مصرفی دستگاه انتخاب می‌شود. این سیم به دلیل ارتباط نزدیکی که با حرارت دارد، باید توسط الیاف نسوز پوشانده شود. کلیدهای قطع و وصل بخاری برقی یک رابط میان سیم و المنت‌های داخلی است که تعداد آن به تعداد المنت داخل بخاری بستگی دارد. این کلیدها علاوه بر مقاومت بالا در برابر حرارت در دو مدل ساده و لامپ دار تولید می‌شوند.

بیشتر بخوانید:علت خاموش شدن بخاری گازی و شمعک آن چیست؟

میزان مصرف بخاری برقی

برای اینکه بدانید بخاری برقی چقدر برق مصرف میکند، در هنگام خرید باید به رتبه‌بندی مصرفی آن توجه کنید. بخاری‌های برقی بر اساس نوع مصرف در دو گروه A و B قرار می‌گیرند. اگر قصد خرید بخاری برقی با حداقل مصرف انرژی را دارید، بهترین گزینه برای شما بخاری‌های رده A است؛ زیرا این گروه نسبت به گروه B کمترین میزان مصرف را دارند. اگر برای زمستان امسال قصد خرید بخاری برقی را دارید و برایتان مهم است که بخاری برقی چقدر برق مصرف میکند باید بگوییم بیشترین عامل در مصرف بخاری برقی و ایجاد هزینه‌های بالای انرژی خودتان هستید! یعنی هر چقدر بیشتر از این سیستم گرمایش استفاده کنید، هزینه برق بیشتری پرداخت می‌کنید.

میزان مصرف بخاری برقی

برای اینکه بدانید بخاری برقی چقدر برق مصرف میکند، در هنگام خرید باید به رتبه‌بندی مصرفی آن توجه کنید

یکی از راه‌های انتخاب بخاری برقی مناسب، انتخاب بر اساس فضای مورد نظرتان است. به‌ عنوان‌ مثال اگر دفتر کارتان 40 متری است، بخاری برقی با مصرف 4000 وات می‌تواند نیاز شما را برآورده کند. به ‌عبارت ‌دیگر شما برای هر ده متر نیاز به بخاری برقی با گرمایش 1000 وات دارید. شما می‌توانید با استفاده از یک فرمول ساده و کمی جمع و تفریق بدانید در یک ماه بخاری برقی چقدر برق مصرف میکند.

بیشتر بخوانید:جدیدترین بخاری برقی

برای اینکه دقیقاً بدانید در یک ماه بخاری برقی چقدر برق مصرف میکند یک فرمول ساده برایش وجود دارد. فرض کنید یک بخاری برقی 4000 واتی را برای یک ساعت روشن کرده‌اید. این بخاری چیزی در حدود 4 کیلووات در ساعت از انرژی برق استفاده می‌کند. حال توان مصرفی دستگاه را در تعداد ساعت مصرف ضرب کنید. عدد حاصل را در 30 ضرب کرده و سپس این عدد را در مقدار تعرفه برق که در قبض برق ذکر شده ضرب کنید. با این روش میزان برق مصرفی بخاری در یک ماه به دست می‌آید.

فرمول محاسبه مصرف برق

A=توان مصرفی دستگاه * میزان ساعات مصرف روزانه

B=A*30

میزان مصرف بخاری در یک ماه= تعرفه برق مصرفی * B

میزان مصرف بخاری برقی

شما می‌توانید با استفاده از یک فرمول ساده و کمی جمع و تفریق بدانید در یک ماه بخاری برقی چقدر برق مصرف میکند

کلام آخر

در این مقاله به این موضوع پرداختیم که هر بخاری برقی چه مقدار برق مصرف میکند. همان‌طور که می‌دانید بخاری برقی نوعی سیستم گرمایشی است که نیروی الکتریسیته را به حرارت تبدیل می‌کند. این نوع از بخاری‌ها با طراحی جمع‌وجور و وزن سبکی که دارند همیشه و در همه حال مورد توجه مردم قرار می‌گیرند؛ اما آنچه باعث می‌شود تا افراد برای خرید بخاری برقی دو دل باشند، مقدار مصرف برق و در نهایت هزینه‌های ماهیانه این دستگاه است. جواب این سوال تنها یک فرمول ساده دارد، شما می‌توانید به ازای هر 10 متر از فضایی که قصد گرم کردم آن را دارید، یک بخاری برقی با توان 1000 وات انتخاب کنید.

اگر هنوز هم برای خرید بخاری برقی شک دارید و برایتان مهم است که بخاری برقی چقدر برق مصرف میکند؛ ما برای شما چند پیشنهاد کارآمد داریم. در درجه اول و قبل از خرید به برچسب انرژی سطح A دقت کنید. کلیه لوازم برقی با سطح A مصرف برق کمتری نسبت سطح B و یا سایر سطوح دارند. قبل از خرید به توان مصرفی دستگاه نگاه کنید، زیرا هرچقدر توان مصرفی بیشتر باشد، بخاری هم برق بیشتری مصرف می‌کند. پوشاندن درب و پنجره‌ها و جلوگیری از هدر رفتن گرما، عدم استفاده در ساعات اوج مصرف، فاصله دادن بخاری برقی از درب‌های ورودی و خروجی و همچنین پنجره‌ها، تمامی این موارد کمک می‌کند تا بخاری برقی منتخب شما کمترین میزان مصرف را داشته باشد.

 

سوالات متداول

  • چه راهکارهایی برای کاهش مصرف برق در زمان استفاده از بخاری برقی وجود دارد؟

رعایت عواملی چون انتخاب محلی مناسب برای قرار دادن بخاری، بستن درب و پنجره و روشن نکردن مداوم بخاری باعث می‌شود تا در حین استفاده از بخاری، حداقل هزینه برق مصرفی را پرداخت کنید.

  • مزایا بخاری برقی چیست؟

وزن سبک و حمل آسان، قابلت استفاده در هر جا و هر مکانی که مجهز به اتصالات برقی باشد، کاهش آلودگی، دوام بالا و عدم نیاز به دودکش.

  • کدام مدل از بخاری برقی از همه بهتر است؟

فرقی ندارد که شما چه مارک یا برندی را برای بخاری برقی خود در نظر می‌گیرید، تنها دو نکته مهم برای انتخاب درست وجود دارد، اول رتبه مصرفی بخاری و دوم سایز مناسب با فضای مورد نظر؛ بعد از این دو گزینه حال می‌توانید بین انواع مدل‌های بخاری برقی یکی را انتخاب کنید.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت − 5 =