Banner Image
بخاری برقی

بخاری برقی برای سالن بزرگ

امتیاز دهید

زمستان می‌تواند سردتر از آن چیزی باشد که در تصور ما است، به‌خصوص در مناطق یا مکان‌هایی که دسترسی به گاز مشکل باشد. در این موارد اکثر افراد به دنبال خرید بخاری برقی برای سالن بزرگ می‌روند. بهترین بخاری برقی گرمای مطبوعی را برای خانه، مغازه یا گاراژ شما فراهم می‌کند. اگر نمی‌دانید برای خرید چنین محصول گرمایشی باید به چه نکاتی توجه کنید و بهترین مدل‌های موجود در بازار چیست، شما را به خواندن ادامه این مطلب دعوت می‌کنیم.

راهنمای خرید بخاری برقی برای سالن بزرگ

هنگام خرید بخاری برقی به‌خصوص برای فضاهای بزرگی چون یک سالن پذیرایی یا یک سالن در محل کار نیازمند توجه به یک سری اصول مهم برای کاهش هزینه، صرفه‌جویی در مصرف برق و حفظ ایمنی شما است. به‌ طور کلی برای خرید چنین کالایی باید به موارد زیر توجه داشته باشید.

خاری برقی برای سالن بزرگ

راهنمای خرید بخاری برقی برای سالن بزرگ

توجه به ویژگی‌های ایمنی بخاری برقی

قبل از خرید بخاری برقی برای سالن بزرگ اطمینان حاصل کنید که محصول انتخابی دارای ویژگی‌های ایمنی لازم است. برخی از ویژگی‌های ایمنی مهم عبارت‌اند از سیستم قطع خودکار، سنسورهای محافظ در برابر نوسانات برق و … . چنین ویژگی‌هایی از خطرات احتمالی آن در خانه شما کم می‌کند.

بیشتر بخوانید:شوفاژ برقی چگونه کار می‌کند؟

توجه به وزن بخاری برقی و قابلیت حمل‌ونقل آسان

اگر می‌خواهید از بخاری برقی خود در اتاق‌ها و فضاهای مختلف استفاده کنید، مطمئن شوید که وزن مناسبی دارد. اگر چنین ویژگی‌هایی نداشته یا اندازه بزرگی دارد، بهتر است مدل چرخ‌دار آن را خریداری کرده تا بتوانید راحت از جایی به جای دیگر منتقل کنید.

ظرفیت گرمایش یک بخاری برقی

گرمای خروجی را با اندازه اتاق یا مکان مورد نظر خود مطابقت دهید. خرید یک بخاری برقی که برای اتاق‌های بزرگ طراحی شده است و قرار دادن آن در یک فضای محدود، اتلاف انرژی و هزینه خواهد بود. اگر هم برعکس یک بخاری بخرید که برای فضاهای کوچک طراحی شده، قطعاً توان گرم کردن خانه شما را نخواهد داشت.

سطح نویز

بسیاری از بخاری‌های برقی مانند اکثر وسایل الکتریکی مقداری صدا در حین کار تولید می‌کنند. اگر سکوت در فضا برای شما اهمیت دارد، به دنبال خرید یک مدل بخاری برقی برای سالن بزرگ باشید که فن و اجزای دیگر آن در هنگام کار صدای زیادی از خود تولید نمی‌کنند.

بیشتر بخوانید:علت خاموش شدن بخاری گازی و شمعک آن چیست؟

نوع بخاری برقی و فناوری گرمایشی آن

نکته بعدی که باید در نظر بگیرید این است که به چه نوع بخاری نیاز دارید. در‌ حالی ‌که سبک‌های متعددی از بخاری برقی در بازار وجود دارد، اساساً سه فناوری گرمایش برای آن‌ها استفاده می‌شود که عبارت‌اند از: جریان همرفت، جریان تابشی یا مادون قرمز و فن.

  • بخاری‌های همرفتی: این‌ها گرمایش کل فضا را با استفاده از تعدادی عناصر گرمایشی، به ‌علاوه جریان همرفت طبیعی برای گردش هوا انجام می‌دهند. همچنین از صدای بسیار کمی برخوردار هستند.
  • بخاری‌های تابشی یا مادون قرمز: این بخاری برقی‌ها به جای گرم کردن جریان هوا، گرمای سریع با نیروی تابشی فراهم می‌کنند؛ بنابراین شما گرما را فوری احساس می‌کنید.
  • بخاری‌های دارای فن: این بخاری‌ها دارای یک عنصر گرمایش الکتریکی داخلی (سرامیک، کویل و …) و یک فن دمنده هستند که هوای گرم را در سراسر اتاق پخش می‌کند. فن صدایی ایجاد می‌کند، اما معمولاً آن‌قدر بلند نیست که مکالمه یا خواب شما را مختل کند.

صرفه‌جویی در انرژی

صرفه‌جویی در انرژی نه ‌تنها برای حفاظت از محیط‌زیست اهمیت دارد، بلکه به کاهش هزینه‌های گرمایشی شما کمک می‌کند. اگر یک بخاری برقی برای سالن بزرگ فاقد سطح کارایی استاندارد مانند رتبه‌بندی EER باشند با افزایش سرسام‌آور صورت‌حساب‌های برق خود روبه‌رو خواهید شد.

بیشتر بخوانید:چگونه بخاری ماشین را روشن کنیم؟

5 مدل برتر بخاری برقی برای سالن‌های بزرگ

اگر نمی‌دانید از میان هیترهای بزرگ و بخاری برقی‌های کاربردی یکی را انتخاب کنید، بهتر است یکی از 5 مدلی که در ادامه آمده را در لیست خرید خود قرار دهید. بهتر است در هنگام خرید حتماً به توان گرمایشی محصول توجه داشته باشید.

بخاری برقی آبسال مدل 341F

اگر به دنبال خرید بخاری برقی برای سالن بزرگ خانه خود هستید، بخاری برقی آبسال مدل 341F انتخاب خوبی برای شما خواهد بود. این بخاری از فن برای دمیدن گرما استفاده کرده و دو پایه زیرین حمل‌ونقل و جابه‌جایی آن را آسان می‌کند. همچنین باید اشاره کرد که دارای صدای بسیار کمی بوده و در حدی است که فقط صدای هدایت هوا را خواهید شنید. از این بخاری برقی به‌ دو شکل زمینی و دیواری می‌توانید استفاده کنید. وجود یک ترموستات اتوماتیک در این محصول به ‌طور خودکار درجه حرارت را تنظیم خواهد کرد.

وزن 6 کیلوگرم
ابعاد 20 * 42 * 70 سانتی‌متر
حداکثر توان گرمایشی 2000
قابلیت‌ها تنظیم دما
تنظیمات حرارت دارد
بخاری برقی آبسال مدل 341F

اگر به دنبال خرید بخاری برقی برای سالن بزرگ خانه خود هستید، بخاری برقی آبسال مدل 341F انتخاب خوبی برای شما خواهد بود.

بخاری برقی برفاب مدل QH-2800

یکی دیگر از گزینه‌های مناسب برای خرید بخاری برقی برای سالن بزرگ، همین محصول از برند برفاب است. بخاری برقی برفاب مدل QH-2800 دارای توان حرارتی بالا، معادل 2600 وات بوده و برای خانه یا محل کار انتخاب خوبی است. برای ساخت این محصول از 6 المنت شیشه‌ای استفاده شده که با فناوری جابه‌جایی همرفتی و تابشی گرما ایجاد می‌کند. یک سیستم عملکرد ایمن نیز برای آن در نظر گرفته شده که در صورت واژگونی به‌ طور اتوماتیک خاموش شوند.

وزن 8.3 کیلوگرم
ابعاد 26 * 54 * 59 سانتی‌متر
حداکثر توان گرمایشی 2600
قابلیت‌ها تنظیم دما
تنظیمات حرارت دارد
بخاری برقی برفاب مدل QH-2800

یکی دیگر از گزینه‌های مناسب برای خرید بخاری برقی برای سالن بزرگ، همین محصول از برند برفاب است.

فن هیتر مدل h860

اگر به دنبال خرید بخاری برقی برای سالن بزرگ یک محیط تجاری و صنعتی هستید، هیتر گاز مایع نیک گستر مدل RG H860 گزینه مناسبی برای شما خواهد بود. این محصول از قابلیت پرتاب باد تا 15 متر به ‌صورت مستقیم برخوردار است. هدر رفت انرژی در آن به میزان ناچیزی بوده و برای راه‌اندازی به دودکشی با قطر 15 سانتی‌متر نیاز دارد. همچنین باید اشاره کرد که این محصول به دو صورت زمینی و دیواری قابل‌استفاده است. فن کم‌صدایی که برای این محصول در نظر گرفته شده از برند زیلابگ ایتالیا بوده و علاوه بر آن به ترموستات دیجیتال با ریموت کنترل مجهز است.

وزن 86 کیلوگرم
ابعاد 60 * 60 * 100 سانتی‌متر
حداکثر توان گرمایشی 45000
قابلیت‌ها
تنظیمات حرارت دارد
فن هیتر مدل h860

اگر به دنبال خرید بخاری برقی برای سالن بزرگ یک محیط تجاری و صنعتی هستید، هیتر گاز مایع نیک گستر مدل RG H860 گزینه مناسبی برای شما خواهد بود.

بخاری برقی دیواری مدل BZ-100

این محصول به شکل یک شومینه زیبا طراحی شده و از توان نسبتاً بالایی برای گرم کردن سالن خانه برخوردار است. همراه با آن یک ریموت کنترل برای تنظیم گرما وجود دارد. از این بخاری برقی به سه شکل دیواری، زمینی و رومیزی می‌توان استفاده کرد. همچنین از نظر ایمنی دارای قفل کودک بوده و یک گزینه ایده‌آل در جهت خرید بخاری برقی برای سالن بزرگ است.

وزن 24 کیلوگرم
ابعاد 1000 * 160 * 550 سانتی‌متر
حداکثر توان گرمایشی 2000
قابلیت‌ها تنظیم دما، قفل کودک
تنظیمات حرارت دارد
بخاری برقی دیواری مدل BZ-100

این محصول به شکل یک شومینه زیبا طراحی شده و از توان نسبتاً بالایی برای گرم کردن سالن خانه برخوردار است.

بخاری برقی انرژی مدل EH0150 سه فاز

بخاری برقی فن دار انرژی EH0150 یکی از محصولات کاربردی برای کسانی است که می‌خواهند یک هیتر بزرگ برای محیط‌های بزرگ چون ویلا، پارکینگ، انباری بخرند. کنترل دما با این محصول از طریق ترموستات داخلی امکان‌پذیر شده و در کل یک بخاری برقی بسیار کم‌صدا به شمار می‌رود. همچنین بدنه آن به عایق اپوکسی مجهز شده است تا در برابر زنگ‌زدگی مقاوم باشد. از آنجایی ‌که این محصول به‌ صورت دیواری و زمینی قابل‌استفاده است، خرید آن به کسانی پیشنهاد می‌شود که به دنبال بخاری برقی برای سالن بزرگ هستند.

وزن 20 کیلوگرم
ابعاد 350 × 420 × 540 سانتی‎متر
حداکثر توان گرمایشی 15000
قابلیت‌ها
تنظیمات حرارت دارد
بخاری برقی انرژی مدل EH0150 سه فاز

بخاری برقی فن دار انرژی EH0150 یکی از محصولات کاربردی برای کسانی است که می‌خواهند یک هیتر بزرگ برای محیط‌های بزرگ چون ویلا، پارکینگ، انباری بخرند.

کلام آخر

خوشبختانه تنوع محصولات گرمایشی در بازار آن‌قدر زیاد است تا بتوانید برای هر فضایی و با هر ابعادی انتخاب درست و کارآمدی داشته باشید. یک دسته از این محصولات گرمایشی هیتر و بخاری برقی به شمار می‌رود. به دلیل استفاده از انرژی برق بیشتر دوستدار محیط‌زیست هستند. می‌توانید یک بخاری برقی برای سالن بزرگ یا سالن خیلی کوچک بخرید و مطمئن باشید با مصرف برق کم، محیطی گرم خواهید داشت.

سوالات متداول

  • استفاده از دو یا چند بخاری برقی برای سالن بزرگ منطقی است؟

خیر، بهتر است به جای این کار محصولی را بخرید که توان پوشش کل محیط را داشته باشد. استفاده از چند بخار برقی باعث بالا رفتن هزینه‌های شما می‌شود.

  • برندهای ایرانی تولیدکننده بخاری برقی‌ کارآمد کدام‌اند؟

برندهای متعددی در این زمینه فعالیت دارند که از این میان می‌توان به آبسال، برفاب، مهرگستر و انرژی اشاره کرد.

  • فاکتورهای مهم برای خرید بخاری برقی کدام است؟

توان مصرفی، رده انرژی، برند تولیدکننده، امکانات و قابلیت‌های یک محصول در قیمت آن اثر دارد و از فاکتورهای مهم برای خرید است.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × چهار =