Banner Image
امتیاز دهید

اتاق‌ها جزو مهم‌ترین محل‌ها در منازل برای ایجاد حس آرامش هستند. لوازم زیادی برای تزیین اتاق خواب به کار می‌رود که بر اساس سلیقه‌ شخصی می‌توان یک یا چند نمونه از آن‌ها را مورد استفاده قرار داد. جدیدترین اجزایی که در سال‌های اخیر شاهد تزیین اتاق با آن بودیم، ریسه هستند. تزیین اتاق با ریسه مزایای زیادی دارد که از جمله این مزایا می‌توان به تنوع بالای ریسه‌ها، تنوع بالا در کاربرد آن‌ها، قیمت مناسب، نصب آسان و موارد دیگر اشاره داشت.

هر فرد متناسب با سلیقه‌ خود و دیگر اجزایی که در اتاق به کار رفته می‌تواند از انواع ریسه‌های چراغی، پلاستیکی، گیاهی، گل‌دار، کنفی و دست‌ساز استفاده کند. همچنین نحوه‌ به کار بردن این ریسه‌ها نیز بسیار متنوع هستند و می‌توان آن‌ها را روی دیوار، روی آینه، دور گیاهان بزرگ، روی پرده، داخل گلدان‌های شیشه‌ای و موارد دیگر به کار برد. توجه به رنگ و طرح ریسه‌ انتخابی و تناسب آن با دیگر اجسام به کار رفته داخل اتاق بسیار حائز اهمیت است. با توجه به اهمیت دکوراسیون و طراحی اتاق در این محتوا به بررسی تزیین اتاق با ریسه و نکات و ایده‌هایی که می‌توان آن‎‌ها را در اتاق پیاده کرد می‌پردازیم.

انواع ریسه‌های تزیینی

پیش از آن که به ایده‌های تزیین اتاق با ریسه برسیم، ابتدا انواع ریسه‌های تزیینی را برایتان معرفی می‌کنیم. تنوع ریسه‌ها بسیار زیاد بوده و هر سلیقه‌ای را پوشش می‌دهد.

انواع ریسه‌های تزیینی

تنوع ریسه‌ها بسیار زیاد بوده و هر سلیقه‌ای را پوشش می‌دهد

 ریسه نوری

محبوب‌ترین و پر طرفدارترین نوع ریسه، نمونه نوری یا همان چراغی هستند. این ریسه‌ها دارای چراغ‌های کوچکی بوده که در نمونه‌های باتری خور یا متصل به برق کار می‌کنند. تنوع خود این ریسه‌های چراغی نیز بسیار زیاد است که شامل چراغ‌های بزرگ، متوسط، ریسه‌ تمام نوری و موارد این چنینی هستند. همچنین ریسه‌ها دارای مدل‌های تک رنگ و چند رنگ هستند که انتخاب هر کدام از انواع آن بر حسب سلیقه افراد متفاوت است.

بیشتر بخوانید:دیزاین اتاق گیمینگ با وسایل ساده!

ریسه‌های نخی

نوع دیگری از ریسه‌ها، ریسه‌های نخی هستند که با الیاف نرم و پنبه‌ای ساخته می‌شوند. معمولاً این ریسه‌ها به رنگ سفید یا کرم بوده که بافت‌های ریز و درشتی برای ساخت آن به کار می‌رود. تنوع طرح بافت این نمونه زیاد است و افراد حتی می‌توانند خود در منزل نیز آن را تهیه و آماده کنند.

ریسه پلاستیکی

این ریسه‌ها معمولاً به شکل برگ گیاه و گل یا موارد کارتونی و تزیینی بوده که برای استفاده در اتاق کودکان مناسب هستند.

 ریسه‌های گل‌دار

نمونه‌ دیگری از ریسه‌ها به شکل گیاهان تهیه می‌شوند که معمولاً برگ پتوس یا گیاهانی که رشد طولی خوبی دارند را به شکل ریسه در می‌آورند. این نوع ریسه‌ها را می‌توان به شکل طبیعی و مصنوعی تهیه کرد.

همان‌طور که مشاهده کردید تنوع ریسه‌های مورد استفاده در اتاق بسیار زیاد است و بر اساس همین تنوع می‌توان تزیینات مختلفی پیاده ساخت.

تزیین اتاق با ریسه

حال به نکات مهم و ایده‌هایی که می‌توان برای تزیین اتاق با ریسه استفاده کرد می‌پردازیم:

آویزان کردن ریسه

اولین و ساده‌ترین راه برای تزیین دیوار اتاق با ریسه، آویزان ‌کردن ریسه از آن است. برای این کار می‌توان از چسب‌های مخصوص، چسب دو طرفه، میخ و موارد دیگر استفاده کرد. انحنای ریسه و شکلی که روی دیوار اعمال می‌شود بر اساس سلیقه افراد بسیار متنوع است. همچنین می‌توان طرح کلمه یا شکل گل یا حیوانی را بر روی دیوار ایجاد کرد و ریسه را به همان طرح درآورد که ظاهری بسیار زیبا به آن می‌بخشد.

تزیین اتاق با ریسه

اولین و ساده‌ترین راه برای تزیین دیوار اتاق با ریسه، آویزان ‌کردن ریسه از آن است

روی میز

میز کار یا میز مطالعه از دیگر بخش‌های اتاق است که افراد ساعات زیادی را بر روی آن سپری می‌کنند، در همین راستا با تزیین این میزها می‌توان جلوه‌ خاصی به اتاق بخشید. انواع ریسه‌های باتری ‌خور در ابعاد کوچک را می‌توان بر روی این میزها به کار برد، در این صورت حتی با خاموش بودن چراغ اتاق نیز محیط نور کافی دارد و می‌توان به انجام کارها پرداخت.

تزیین سقف

از دیگر مواردی که می‌توان ریسه را در اتاق به کار برد تزیین سقف با آن است؛ به طوری که می‌توان ریسه را از سقف آویزان کرد و یا آن را به صورت چسبان در طرح متفاوت بر روی سقف چسباند.

تزیین پنجره

از دیگر قسمت‌های اتاق که امکان تزیین با ریسه را دارد پنجره و اطراف آن است. به این صورت که می‌توان ریسه را از بالای پنجره آویزان کرد و یا به دور آن چسباند. همچنین امکان قرار دادن ریسه بر روی پرده به طور عمودی نیز وجود دارد.

 روی آینه

یکی از قسمت‌های بسیار جذاب برای تزیین اتاق با ریسه، استفاده در کنار و روی آینه است. برای این منظور ریسه دورتادور آینه قرار می‌گیرد که با روشن کردن آن جلوه‌ای خاص به اتاق بخشیده می‌شود. از آنجایی که آینه نور را منعکس می‌کند، با قرار دادن ریسه روی آن نوردهی اتاق دو برابر می‌شود.

 روی گیاهان بزرگ

در صورتی که اتاق شما دارای گیاهان بزرگ و با ارتفاع بالا است، می‌توانید ریسه‌های باتری خور را دور گیاهان بزرگ نیز قرار دهید که جلوه‌ای بسیار خاص و متفاوت به اتاق می‌بخشد.

بیشتر بخوانید:راهکارهایی برای دکوراسیون خانه های کوچک با وسایل خیلی ساده!

 داخل گلدان‌های شیشه‌ای

گلدان‌های شیشه‌ای از دیگر محل‌هایی هستند که می‌توان ریسه‌های کوچک و نازک را داخل آن‌ها قرار داد و در تزیین اتاق به کار برد. این گلدان‌ها را می‌توان بر روی میز کار، میز مطالعه، پا تختی و موارد مشابه به کار برد.

موارد فوق تنها چند ایده برای تزیین اتاق با ریسه هستند. بدون شک افراد با کمی کار و تناسب بین اجزایی که در اتاق خود دارند می‌توانند ریسه را در قسمت‌های دیگری به کار ببرند و ظاهری زیبا به اتاق خود ببخشند.

 نکات مهم هنگام تزیین اتاق با ریسه

برای تزیین اتاق با ریسه باید به نکات زیر توجه داشت:

 نکات مهم هنگام تزیین اتاق با ریسه

تناسب بین رنگ و طرح با سبک دکوراسیون اتاق و بخش‌های مختلف اتاق جزو نکات بسیار مهم و حائز اهمیت است.

  • تناسب بین رنگ و طرح با سبک دکوراسیون اتاق وبخش‌های مختلف اتاق جزو نکات بسیار مهم و حائز اهمیت است.
  • محلی که ریسه قرار است در آن قرار گیرد بسیار مهم خواهد بود. برای جلوه‌‌ای خاصو نوربخشی بیشتر به محیط اتاق می‌توان ریسه را روی آینه و پرده قرار داد تا یک تعادل زیبا در اتاق ایجاد شود.
  • آویزان کردن ریسه باید با چسب‌های مخصوص یا با استفاده از میخ و پیچ صورت گیرد تا احتمال افتادن ریسه وجود نداشته باشد.
  • ریسه را در محل‌های پر رفت و آمد قرار ندهید، چرا که امکان افتادن یا پاره شدن آن بالا می‌رود.

 ترکیب ریسه با اشیای دیگر

همان‌طور که گفتیم تزیین اتاق با ریسه بسیار متنوع است و می‌توان آن را با اشیای دیگر نیز به کار برد. موارد زیر در کنار ریسه ظاهری زیبا به اتاق می‌بخشند.

 ترکیب ریسه با اشیای دیگر

تزیین اتاق با ریسه بسیار متنوع است و می‌توان آن را با اشیای دیگر نیز به کار برد.

تزیین ریسه با عکس

می‌توانید ریسه‌ها را به طور افقی بر روی دیوار آویزان کرده و عکس‌هایی که مورد علاقه‌ شما است یا خاطرات را نشان می‌دهد از آن آویزان کنید.

بیشتر بخوانید:دکوراسیون پاییزی خانه ایرانی

استفاده از گل

گل‌ها نیز می‌توانند به عنوان یک شی در کنار ریسه بر روی دیوار مورد استفاده قرار گیرند. معمولاً گل را با ریسه‌های کنفی و پارچه‌ای یا ریسه‌های گیاهی ترکیب می‌کنند که جلوه‌ای طبیعی و خاص به اتاق می‌بخشد.

تزئین اتاق با ریسه 2

محلی که ریسه قرار است در آن قرار گیرد بسیار مهم خواهد بود

 ترکیب ریسه با شبکه فلزی

شبکه‌های فلزی مربع‌های بزرگ فلزی بوده که داخل آن‌ها به اجزای کوچک‌تری تقسیم می‌شود. روی این شبکه‌ها می‌توان عکس، مجسمه و دیگر اشیای کوچک را قرار داد. ترکیب این شبکه‌ با ریسه نوری ظاهری بسیار زیبا به اتاق می‌بخشد که ایده بسیار جذابی است.

کلام آخر

تزیین اتاق با ریسه جزو موارد تزیینی بسیار جذاب و پرکاربرد بوده که هر فرد متناسب با سلیقه خود می‌تواند آن را در اتاق به ‌کار ببرد. ریسه‌های تزیینی دارای انواع مختلفی هستند که از جمله آن‌ها می‌توان به ریسه‌های نوری، نخی، پلاستیکی و طبیعی اشاره داشت. از آنجایی‌ که تزیین اتاق با ریسه بسیار راحت بوده و این اتصال می‌تواند به کمک پیچ، میخ یا حتی چسب‌های دوطرفه انجام شود، امکان جابه‌جایی آن و یا ایجاد طرح‌های مختلف بسیار زیاد است.

ایده‌های مختلفی برای تزیین اتاق با ریسه وجود دارد، اما چند نمونه از این ایده‌ها شامل قرار دادن ریسه کنار پنجره، آویزان کردن آن از روی سقف، قرار دادن روی آینه و روی میز کار و میز مطالعه هستند. همچنین ریسه‌ها را می‌توان در داخل گلدان یا روی گیاهان بزرگ قرار داد.

سوالات متداول

  •  ایده‌های تزیین اتاق با ریسه کدامند؟

برای تزیین اتاق با ریسه می‌توان روش‌های مختلفی نظیر قرار دادن ریسه روی آینه و گیاهان بزرگ، آویزان کردن آن از سقف و پرده را مورد توجه قرار داد.

  • انواع ریسه‌های تزیینی کدامند؟

ریسه‌های تزیینی تنوع بالایی دارند و شامل نمونه‌های طبیعی، پلاستیکی، نوری، نخی و کنفی هستند.

  • چگونه می‌توان ریسه را با اشیای دیگر ترکیب کرد؟

بهترین و متداول‌ترین چیزی که ریسه با آن ترکیب می‌شود عکس‌ها هستند که می‌توان آن را بر روی کاغذهای کوچک چاپ و به کمک چسب یا گیره از ریسه آویزان کرد.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 − 2 =