Banner Image
مقایسه گوشی شیائومی و سامسونگ

مقایسه گوشی سامسونگ با شیائومی

امتیاز دهید

اگر به فکر خرید و ارتقای موبایل اندروید خود هستید، با اولین بررسی‌ها متوجه رقابت تنگاتنگ برند شیائومی و سامسونگ خواهید شد. این رقابت در بازار میان‌رده‌ها حسابی پررنگ بوده و خریدار را برای انتخاب، کمی مردد می‌کند. اگر نمی‌دانید بین گوشی‌های جذاب شیائومی و سامسونگ کدام را انتخاب کنید، مقایسه گوشی سامسونگ با شیائومی در این مقاله، تا حدی شما را از سردرگمی نجات می‌دهد. این دو غول‌ فناوری اندرویدی تغییرات قابل توجهی در بازار تلفن‌های هوشمند ایجاد کرده‌اند و با عرضه هر محصول جدید به بازار جهانی، به تب‌وتاب این رقابت دامن می‌زنند. از آنجا که گوشی فقط وسیله ارتباطی نیست و دوربین، سرگرمی و دریچه‌‌ای به سوی دنیای دیجیتال است، باید در خرید موبایلی مطابق با سطح نیازتان دقت کنید.

مقایسه گوشی سامسونگ با شیائومی: طراحی بدنه

در زمینه سخت‌افزار و کیفیت متریال به کار رفته، پرچم‌داران شیائومی دست کمی از گل سرسبد سامسونگ، یعنی galaxy s23 ultra ندارند. در میان محصولات این برندها، دیزاین و متریال متفاوتی به چشم می‌خورد، اما نمی‌توان از هیچ‌کدام به‌ طور قطعی اعلام نارضایتی کرد. سامسونگ اغلب مواد درجه یک مانند شیشه و فلز را در قالب طراحی شیک و زاویه‌دار به نمایش می‌گذارد. مدل‌های سری s این برند به ویژه از طراحی بی‌نقص، مواد باکیفیت و ساختاری مقاوم در برابر آب و گرد و غبار برخوردارند. میان‌رده‌ها نیز با حفظ کیفیت، از پلاستیک درجه یک ساخته می‌شوند و اکثراً درجاتی از گواهی IPXX را دارند.

از سوی دیگر، شیائومی نیز طیف گسترده‌ای از مدل‌ها، از جمله گزینه‌های اقتصادی از جنس پلاستیک تا گوشی‌های پرچم‌دار با فریمی متشکل از شیشه و فلز را برای انواع بودجه‌ها تولید کرده است. در حالی که شاید برخی از گوشی‌های مقرون‌به‌صرفه شیائومی از نظر انتخاب متریال عالی نباشند، اما مدل‌های میان‌رده آن معمولاً در رقابت با حریف کره‌ای خود پیشتازند؛ چرا که در کمال تعجب، بسیاری از گوشی‌های میان‌رده سامسونگ همچنان با متریال پلاستیک و قیمتی بالاتر از میان‌رده‌های فلزی و شیشه‌ای شیائومی به بازار عرضه می‌شوند. پس می‌توان نتیجه گرفت که گوشی‌های میان‌رده شیائومی از لحاظ طراحی چند قدمی جلوتر از سامسونگ در حرکت هستند.

مقایسه گوشی سامسونگ با شیائومی: نمایشگر

همه می‌دانند که سامسونگ سردمدار پیشرفته‌ترین و باکیفیت‌ترین پنل‌های نمایشی در جهان است. پس شکی نیست که گوشی‌های این برند، از لحاظ کیفیت نمایش پیشتاز میدان باشند. از نظر نمایشگر، سامسونگ به خاطر نمایشگرهای AMOLED باکیفیت خود، رنگ‌های پرجنب‌وجوش و عمیق‌ترین رنگ مشکی را به نمایش می‌گذارد. شیائومی ترکیبی از نمایشگرهای AMOLED و LCD را با دستگاه‌های پرچم‌دار و میان‌رده ارائه می‌دهد. در نهایت ترجیحات فردی، محدودیت‌های بودجه و مدل‌های خاص دستگاه مشخص می‌کند که کدام گوشی از این دو برند در دسته خوب‌ها یا بدها قرار می‌گیرد، ولی اگر به دنبال کیفیت قطعی‌تری از کیفیت تصویر هستید، ابتدا بین گوشی‌های سامسونگ به دنبال مدل مورد نظر خود بگردید.

بیشتر بخوانید:مقایسه می بند ۶ و ۷

در سال‌های گذشته، شکل جدیدی از گوشی‌های هوشمند با عنوان تلفن‌های تاشو با صفحه ‌نمایش لمسی به بازار آمدند. با وجود اینکه برند شیائومی پا به ‌پای گوشی‌های تاشوی سامسونگ گام‌هایی برداشته، اما به نظر می‌رسد که سامسونگ تخصص و نوآوری برتری را در حوزه گوشی‌های تاشو نشان داده است. سری Galaxy Z Fold سامسونگ و سری ‌‌Galaxy Z Flip، استانداردهای صنعتی را برای گوشی‌های هوشمند تاشو جابه‌جا کرده‌اند.

نمایشگر

سری Galaxy Z Fold سامسونگ و سری ‌‌Galaxy Z Flip، استانداردهای صنعتی را برای گوشی‌های هوشمند تاشو جابه‌جا کرده‌اند.

مقایسه گوشی سامسونگ با شیائومی: دوربین

با در نظر گرفتن قابلیت‌های دوربین گوشی‌های سامسونگ و شیائومی، هر دو برند دست‌پر به عرصه رقابت آمده‌اند و گزینه‌های قانع‌کننده‌ای را ارائه می‌دهند، اما رویکرد آن‌ها کمی متفاوت است. سامسونگ که با پرچمداران سری گلکسی اس و نوت خود شناخته می‌شود، به‌ طور مداوم کیفیت دوربین‌ها را ارتقا بخشیده و سخت‌افزار قدرتمندی را به کار می‌برد. گوشی‌های شیائومی و سامسونگ در عکاسی و فیلم‌برداری با ویژگی‌هایی مانند لنزهای چندگانه، سنسورهایی با وضوح بالا و پیشرفت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی پیشتاز هستند. برای مثال، در قاب پشتی Xiaomi Mi 10 5G یک دوربین بیشتر از Samsung Galaxy S20 تعبیه شده است. از سوی دیگر، شیائومی اغلب کاربران را با قیمت مناسب دوربین تلفن‌های خود، هیجان‌زده می‌کند. در حالی که دستگاه‌های پرچم‌دار شیائومی در امکانات جانبی عکاسی دست‌ودل‌باز هستند، سامسونگ کمی عقب مانده و بهترین انتخاب‌ها را فقط در دل گوشی‌های پرچمدارش جای داده است. واقعیت این است این گزینه‌های میان‌رده و مقرون‌به‌صرفه هستند که شیائومی را در برابر گوشی‌های هم‌رده سامسونگ سربلند می‌کنند. هر چند در مورد دوربین‌های سلفی معمولاً نتایج حاصل از گوشی‌های سامسونگ رضایت‌بخش‌تر ظاهر می‌شوند.

بیشتر بخوانید:مقایسه اپل واچ اولترا و سری ۸: کدام ارزش خرید دارد؟

چه عکاسی از محیط را در اولویت قرار دهید و چه به دنبال ثبت تصاویر سلفی باکیفیت باشید، هر دو برند سامسونگ و شیائومی گزینه‌هایی برای برآوردن نیازهای شما دارند که بین بودجه و انتظارات عکاسی شما تعادل برقرار می‌کند.

دوربین

هر دو برند سامسونگ و شیائومی گزینه‌هایی برای برآوردن نیازهای شما دارند که بین بودجه و انتظارات عکاسی شما تعادل برقرار می‌کند.

مقایسه گوشی سامسونگ با شیائومی: نرم افزار و سیستم عامل

گوشی‌های هوشمند سامسونگ و شیائومی بر روی سیستم ‌عامل‌های متفاوتی اجرا می‌شوند که هر کدام تجربه کاربری مختلفی را ارائه می‌دهند. در اینجا سیستم‌ عامل‌های استفاده شده توسط این دو برند شرح داده شده است:

رابط کاربری One UI

دستگاه‌های سامسونگ بر پایه سیستم‌ عامل One UI بنا می‌شوند. این نسخه سفارشی اندروید که توسط سامسونگ توسعه یافته، به خاطر رابط کاربرپسند و طراحی متفکرانه‌اش با تمرکز بر قابلیت استفاده با یک دست، معروف است. این رابط کاربری در طی سال‌ها تکامل یافته و اکنون ورژن کارآمد و شهودی One UI 5 از آن در دسترس است.

 

  • کاربران One UI می‌توانند ویژگی‌های رابط کاربری از جمله تم‌ها، پکیج آیکون‌ها و موارد دیگر را مطابق ترجیحات خود تغییر دهند. همچنین قابلیت‌های خاصی مانند Samsung DeX برای عملکرد دسکتاپ‌گونه تلفن همراه و Samsung Knox برای افزایش امنیت، در این سیستم یافت می‌شوند.
  • سامسونگ به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری و پچ‌های امنیتی را به‌ ویژه برای تلفن‌های پرچم‌دار ارائه می‌دهد. با این حال، سرعت به‌روزرسانی بسته به مدل گوشی و منطقه خاصی که ما در آن قرار گرفته‌ایم، می‌تواند متفاوت باشد.
  • گوشی‌های سامسونگ با سایر محصولات سامسونگ مانند ساعت‌های هوشمند، تبلت‌ها و تلویزیون‌ها، همگام می‌شوند و یک اکوسیستم یکپارچه ایجاد می‌کنند.

بیشتر بخوانید:مقایسه آیفون ۱۳ و ۱۴ (راهنمای کامل خریداران)

طراحی

سامسونگ به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری و پچ‌های امنیتی را به‌ ویژه برای تلفن‌های پرچم‌دار ارائه می‌دهد.

رابط کاربری MIUI

گوشی‌های هوشمند شیائومی رابط کاربری مخصوص Mi (MIUI) را به کار می‌گیرند. MIUI یک سیستم عامل سفارشی مبتنی بر اندروید بوده که با الهام از iOS اپل، دارای طراحی بصری جذاب، انیمیشن‌های روان و ظاهری صاف و رنگارنگ است. با این وجود، نمایش تبلیغات و پیچیدگی‌ مدیریت داده‌ها برای برخی از کاربران، از امتیاز این رابط کاربری کاسته است.

  • MIUI نیز بسیار انعطاف‌پذیر بوده و ظاهراً به نمای کلاسیک سیستم‌ عامل‌های قدیمی اندروید پایبند مانده است. کاربران می‌توانند گوشی خود را با تم‌ها و تنظیمات مختلف شخصی‌سازی کنند. Second Space برای ایجاد پروفایل‌های جداگانه و Mi Control Center برای دسترسی سریع به کلیدها و میانبرها، از جمله قابلیت‌های ویژه این رابط کاربری محسوب می‌شود.
  • از نظر به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری، شیائومی نیز برنامه منظمی برای ارائه‌ اپدیت‌های جدید، از جمله به‌روزرسانی‌های MIUI و پچ‌های امنیتی خود دنبال می‌کند. با این حال، زمان‌بندی و امکان دسترسی به به‌روزرسانی‌ها می‌تواند بسته به مدل دستگاه و منطقه متفاوت باشد.
  • محصولات اکوسیستمی از جمله دستگاه‌های خانگی هوشمند و گجت‌های پوشیدنی شیائومی نیز بسیار شناخته شده هستند. تمامی دستگاه‌های MIUI می‌توانند با این محصولات ادغام شوند.

نرم‌افزار

مقایسه گوشی سامسونگ با شیائومی: باتری و شارژدهی

وقتی صحبت از ظرفیت باتری به میان می‌آید، هم سامسونگ و هم شیائومی طیف گسترده‌ای از گزینه‌ها را برای رفع نیازهای مختلف کاربران ارائه می‌دهند که همگی شرایط ایده‌آلی دارند. گوشی‌های پرچمدار و میان‌رده سامسونگ اغلب به ظرفیت باتری قابل توجهی مجهز می‌شوند که امکان استفاده برای یک روز را تضمین می‌کند. در عین حال، نمایشگر و پردازنده کم‌مصرف آن‌ها عمر باتری را بهینه‌تر می‌کند.

بیشتر بخوانید:ایده های جذاب برای عکاسی از غذا با موبایل

از سوی دیگر، شیائومی نیز به باتری‌های قدرتمند خود مشهور هستند و اغلب دستگاه‌هایی با باتری‌های ظرفیت بالا روانه بازار می‌کند. در نتیجه، کم پیش می‌آید که کاربری از باتری محصولات برند شیائومی ناراضی باشد. فراموش نکنیم که استراتژی قیمت‌گذاری خیره‌کننده شیائومی، اجازه می‌دهد دستگاه‌هایی با عمر باتری قابل قبول را به قیمتی مقرون‌به‌صرفه تهیه کنید. برای مثال، بیایید دو نمونه از پرچمداران این دو برند را با یکدیگر مقایسه کنیم. در نگاه اول، گوشی galaxy s23 ultra با ظرفیت باتری 5000 میلی‌آمپر، از xiaomi 13 pro با باتری 4820 میلی‌آمپری یک قدم جلوتر خواهد بود؛ اما این تنها معیار بررسی باتری در تلفن همراه نیست؛ زیرا شیائومی با بهینه‌سازی برنامه‌های فعال در پس‌زمینه و مصرف انرژی در صفحه نمایش، این اختلاف را جبران کرده است. از نظر قابلیت فست شارژ نیز شیائومی با فست شارژ 120 واتی، فست شارژ 45 واتی گلکسی را پشت سر می‌گذارد؛ یعنی شارژ کامل شیائومی حدود 30 دقیقه و شارژ کامل گلکسی بیش از 1 ساعت زمان می‌برد. هر دو گوشی از شارژ وایرلس نیز پشتیبانی می‌کنند، اما گلکسی با سرعت 10 وات و شیائومی با سرعت 50 وات! بنابراین، شاید هر دو برند در زمینه عملکرد باتری با اختلاف جزئی در یک رده قرار بگیرند، ولی بی‌شک شیائومی در عرصه فناوری فست ‌شارژ حرفی برای گفتن دارد.

در نهایت، چه سامسونگ را انتخاب کنید و چه شیائومی، مطمئن باشید که تلفن همراه شما از پس روزهای طولانی بر ‌می‌آید و با استفاده متوسط، بیش از یک روز روشن باقی می‌ماند.

چه سامسونگ را انتخاب کنید و چه شیائومی، مطمئن باشید که تلفن همراه شما از پس روزهای طولانی بر ‌می‌آید و با استفاده متوسط، بیش از یک روز روشن باقی می‌ماند.

 

کلام آخر

در این مقاله، مقایسه گوشی سامسونگ با شیائومی را با تمرکز بر جنبه‌های مختلفی مانند طراحی، نمایشگر، سیستم عامل، دوربین و ظرفیت باتری مقایسه کردیم. تلاش ما بر این بود که نقاط قوت و ویژگی‌های منحصربه‌فرد هر برند را پررنگ کنیم تا کاربران هنگام انتخاب گوشی هوشمند، بینش‌ مناسبی نسبت به عملکرد این دو برند داشته باشند. در حالی که هر دو برند نقاط قوت و ضعف خاص خود را دارند، شهرت دیرینه صنعت گوشی‌های هوشمند سامسونگ و نمونه‌های فوق اقتصادی و باکیفیت برند چینی شیائومی، اصلی‌ترین ملاک‌های این رقابت را تشکیل می‌دهند.

سوالات متداول

  • قیمت گوشی سامسونگ بهتر است یا شیائومی؟

در یک دیدگاه کلی، شیائومی اغلب با ارائه گزینه‌های اقتصادی و غنی از ویژگی‌های کاربردی، ارزش خرید بیشتری را فراهم می‌کند.

  • آیا گوشی‌های سامسونگ در دراز مدت قابل اعتمادتر از گوشی‌های شیائومی هستند؟

هر دو گوشی سامسونگ و شیائومی به طور کلی قابل اعتماد هستند، اما خدمات پس از فروش و شهرت طولانی ‌مدت سامسونگ در دوام و کیفیت محصولات خود، یک مزیت قابل توجه به شمار می‌رود.

  • برای گیمرها گوشی ‌سامسونگ بهتر است یا شیائومی؟

گوشی‌های پرچمدار سامسونگ (سری S) به لطف پردازنده‌ قوی و بهینه‌سازی‌های سطح بالا در پس زمینه، برای گیمینگ و بازی عملکرد برتری دارند.

 

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × یک =