Banner Image
تبدیل کاپشن به پافر به روش ساده

تبدیل کاپشن به پافر به روش ساده

امتیاز دهید

در سال‌های اخیر پافر جزو ترندهای محبوب استایلی به شمار آمده و به لباس‌های پرطرفدار فصل زمستان تبدیل گشته است. به ‌طور کلی این پافر دارای رویه بیرونی از جنس پلی‌استر یا نایلون بوده که داخل آن با پشم شیشه یا پر، پر شده‌ است. افرادی که کاپشن‌های قدیمی با ظاهری شبیه پافر دارند به‌ دنبال آن هستند تا روش تبدیل کاپشن به پافر را یاد بگیرند. این روش تبدیل کار دشواری نیست و در صورتی ‌که کاپشن شما قابلیت کافی را داشته باشد، می‌توان با جدا کردن آستین و اعمال روش‌های خیاطی آن را به پافر تبدیل کرد.

از آنجایی‌ که پافر یک استایل بسیار شیک هم برای دانشجویان و هم برای افراد شاغل به شمار می‌آید، می‌توان آن را با انواع لباس‌ها، هم در استایل کلاسیک و هم در استایل اسپرت، ست و هماهنگ کرد. بسته به این ‌که کاپشن شما چه رنگی باشد، می‌توانید آن را با هودی یا لباس‌هایی با رنگ مختلف ست کرده و یک ست پافر و هودی جذابی داشته باشید.

 پافر چیست؟

پافر جزو لباس‌های زمستانی و گرم بوده که معمولاً دارای زیپ و فاقد آستین است. جنس پارچه‌ای که پافر را از آن می‌سازند از پلی‌استر یا نایلون بوده که داخل آن از خز، پشم شیشه یا پر، پر می‌شود. دوخت پافر به حالت لایه‌ای بوده و کمی پف‌دار است.

در برخی از موارد پافر دارای کلاه بوده و برخی نمونه‌های دیگر آن فاقد کلاه است. در کشور ما معمولاً پافر فاقد آستین است، اما در تولیدات خارجی ممکن است پافر همراه با آستین نیز باشد. از آنجایی ‌که این لباس فاقد آستین است، می‌توان آن را با هودی یا دیگر لباس‌ها ست کرد و استایل‌های اسپرت یا کلاسیک متفاوتی داشت.

بیشتر بخوانید:استایل جذاب دخترانه با پافر

از دیگر ویژگی‌های پافر این است که ضمن گرمابخشی زیاد، سبک بوده و وزن بالایی ندارد. به ‌همین منظور نسبت ‌به کاپشن‌های زمستانی طرفداران بیشتری پیدا کرده و حتی افراد تمایل دارند تا کاپشن خود را به پافر تبدیل کنند.

پافر چیست؟

پافر جزو لباس‌های زمستانی و گرم بوده که معمولاً دارای زیپ و فاقد آستین است

ویژگی‌های پارچه کاپشن برای تبدیل به پافر

کاپشنی که می‌خواهید به پافر تبدیل کنید باید ویژگی‌هایی در پارچه و دوخت خود داشته باشد تا قابلیت تبدیل به یک پافر شیک و زیبا را پیدا کند. از جمله این ویژگی‌ها موارد زیر هستند:

نرمی و لطافت

عامل اول نرمی و صافی پارچه است. معمولاً پارچه پافر حالتی نرم با سطحی صاف و سر دارد که کاپشن مورد نظر نیز باید پارچه‌ای با این ویژگی داشته باشد.

حجیم و حباب‌دار بودن

اگر پافرهای موجود در بازار را دیده باشید متوجه می‌شوید که پارچه آن حالت پف‌دار داشته و داخلش از پر یا پشم شیشه پر شده است. پس کاپشنی که برای تبدیل به پافر انتخاب می‌کنید نیز باید حالت حجیم و پف‌دار داشته باشد.

ویژگی‌های پارچه کاپشن برای تبدیل به پافر

کاپشنی که برای تبدیل به پافر انتخاب می‌کنید نیز باید حالت حجیم و پف‌دار داشته باشد

عایق حرارتی

چون پافر را در فصول سرد سال می‌پوشند، بین دولایه پارچه آن باید عایق حرارتی مانند پشم شیشه یا پر باشد تا بدن را گرم نگه دارد، کاپشن انتخابی شما برای تبدیل به پافر هم باید این ویژگی را داشته باشد.

بیشتر بخوانید:پافر چیست؟

 سبک وزن

وزن پایین و سبکی جزو ویژگی‌های مهم پارچه پافر به شمار می‌آید که خود عاملی بر محبوبیت آن است. دقت کنید که از کاپشن‌های سنگین برای تبدیل به پافر استفاده نکنید.

ضدآب

اگر پارچه کاپشنی که می‌خواهید به پافر تبدیل کنید ضد آب باشد، نتیجه مطلوب‌تری داشته و پافر بهتری برایتان ایجاد می‌شود. خاصیت ضد آبی لایه رویی پافر از خرابی آن جلوگیری کرده و در فصل سرد و باران مانع خیس شدن لباس می‌شود.

موارد فوق جزو ویژگی‌هایی هستند که در انتخاب پارچه و کاپشنی که می‌خواهید به پافر تبدیل کنید باید مورد توجه قرار گیرد.

مراحل تبدیل کاپشن به پافر

پس‌ از بررسی آن‌ که پافر چیست، به مراحل تبدیل کاپشن به پافر می‌رسیم. پیش‌ از انجام این مراحل باید لوازم مورد نیاز را برای کار آماده سازید. از جمله لوازمی که در این پروژه به آن نیاز پیدا می‌شود پارچه هم جنس و رنگ با کاپشن، قیچی، الگو، سوزن چرخ خیاطی، متر و… هستند.

آماده کردن کاپشن برای برش

در ابتدا کاپشن قدیمی خود را به ‌طور کامل شستشو دهید و آن را از هرگونه آلودگی پاک کنید. برای تمیز شدن کار می‌توانید کاپشن را پیش ‌از برش بخار زده تا چین ‌و چروک‌های روی آن برطرف شود. سپس آن را بر روی یک سطح صاف به‌ گونه‌ای قرار دهید که پشت کار رو به شما باشد. در این قسمت می‌توانید از صابون‌های خیاطی استفاده کرده و قسمت‌های آستین کاپشن را که محل برش است علامت بزنید. دقت کنید که در این بخش، حدود دو الی چهار ساعت بیشتر از میزان مورد نظر خود را علامت بزنید، چرا که در مراحل بعدی این قسمت باید به سمت داخل دوخته شود.

مراحل تبدیل کاپشن به پافر

در ابتدا کاپشن قدیمی خود را به ‌طور کامل شستشو دهید و آن را از هرگونه آلودگی پاک کنید

برش

پس ‌از آن ‌که محل برش را به ‌طور کامل علامت‌گذاری کردید، برای عدم حرکت کاپشن می‌توانید آن را با سوزن بر روی میز فیکس کنید. سپس این محل را با قیچی برش دهید. از آنجایی‌ که کاپشنی که برای تبدیل به پافر انتخاب می‌کنید باید حالت پفی داشته باشد، ممکن است برش زدن آن سخت شود. پس در این قسمت از قیچی‌های بزرگ که تیز هستند استفاده کنید تا برش شما کاملاً صاف و بدون نقض شود.

بیشتر بخوانید:کاپشن گورتکس چیست

دوخت

در مرحله بعدی پس از برش کاپشن به دوخت می‌رسید. برای دوخت آستین پافر به چرخ ‌خیاطی با سوزن‌های قوی نیاز دارید، چرا که باید دو لایه پارچه پلی‌استر یا نایلونی را به‌ همراه پشم شیشه یا پر داخل آن بدوزید. دقت کنید که این دوخت با دست و سوزن‌های معمولی خوب انجام نمی‌شود و شکل و ظاهر شیک و تمیز ایجاد نمی‌کند، پس حتماً از چرخ خیاطی مخصوص برای آن استفاده کنید.

دو سانت از انتهای قسمتی که برش دادید را به سمت داخل چرخانده و آن را با چرخ خیاطی بدوزید. برای محکم شدن دوخت می‌توانید آن را دو بار انجام داده تا درز سرشانه باز نشود. در اتمام کار و برای صاف شدن آستین پافر، روی کار را اتو بزنید تا لبه‌های آن صاف شود. حال کاپشن شما به پافری زیبا تبدیل شده است.

دوخت آستین به پافر

در یک روش دیگر پس ‌از برش آستین کاپشن می‌توانید از یک پارچه متفاوت استفاده کنید. از آنجایی‌ که پافر فاقد آستین است و زیر آن می‌توان هودی با آستین گشاد پوشید، در این تبدیل امکان اتصال آستین هودی به پارچه و بدنه پافر وجود دارد. بدین صورت که پس ‌از برش آستین و به ‌جای دوخت لبه آن، می‌توانید آن را به آستین یک هودی بدوزید. همچنین می‌توانید از پارچه‌های کلفتی که ظاهری شبیه به هودی دارند و ضخیم هستند استفاده کرده و به‌ طور مجزا یک آستین دوخته و آن را به لبه و سر شانه‌ پافر اتصال دهید.

روش‌های تبدیل کاپشن به پافر به‌ همین صورت بوده که کار دشواری نیست، اما اگر در پروسه خیاطی تبحر و دانش ندارید و یا چرخ‌ خیاطی مخصوص دوخت کاپشن در اختیار شما نیست، این کار را می‌توانید به افراد خیاط بسپارید تا به‌ راحتی کاپشن شما را به پافر تبدیل کنند.

 آیا می‌توان در قد پاور تغییر ایجاد کرد؟

یکی از سوالاتی که برای افراد در پروسه تبدیل کاپشن به پافر پیش می‌آید، این است که آیا می‌توان از قد کاپشن نیز کاست؟ باید گفت که بله این کار امکان‌پذیر است. همان‌طور که می‌توان آستین‌های کاپشن را برش داد و آن را به حالت پافر درآورد، می‌توان از قد آن نیز کاست. بدین صورت که اگر کاپشن بلندی دارید و می‌خواهید ارتفاع آن را کوتاه کنید، مانند پروسه تبدیل آستین کاپشن به پافر باید وارد عمل شوید. ابتدا محل ارتفاع مورد نظر خود از کاپشن را علامت بزنید و حدود دو سانت پایین‌تر از آن را برش دهید. سپس لبه‌ کاپشن را به قسمت داخل تا کرده و با چرخ‌ خیاطی مخصوص آن را بدوزید، در این حالت ضمن آن ‌که کاپشن شما به پافر تبدیل‌ شده، از قد آن نیز کاسته می‌شود.

آیا می‌توان در قد پاور تغییر ایجاد کرد؟

همان‌طور که می‌توان آستین‌های کاپشن را برش داد و آن را به حالت پافر درآورد، می‌توان از قد آن نیز کاست

کلام آخر

یکی از استایل‌های محبوب برای فصل پاییز و زمستان، پوشش پافر است. در سال‌های اخیر استفاده از پافر بسیار زیاد شده همین مسئله نشان‌ دهنده‌ محبوبیت بالای آن است. به دلیل این محبوبیت بالا بسیاری از افراد تمایل دارند تا کاپشن‌های قدیمی خود را به پافر تبدیل کرده و استایل خود را به‌روز کنند.

تبدیل کاپشن قدیمی و یا حتی جدید به پافر امکان‌پذیر است و برای انجام دادن آن نیاز به چرخ خیاطی مناسب، قیچی، الگو و پارچه دارید. شما می‌توانید کاپشنی که دارای رویه‌ پلی‌استر یا پلاستیکی است و داخل آن حالت پف‌دار بوده و از پشم شیشه یا پر، پر شده را به پافر تبدیل کنید. بدین صورت که آستین این کاپشن را جدا کرده و با برش به سمت داخل، یک پافر جدید و زیبا برای خود بسازید. همچنین امکان تغییر در قد کاپشن و تبدیل به پافر وجود دارد، به این صورت که می‌توانید کاپشن‌‌های بلند را به پافرهای کوتاه تبدیل کنید.

 سوالات متداول

  • مواد لوازم برای تبدیل کاپشن به پافر کدامند؟

برای آن که کاپشن خود را به پافر تبدیل کنید به لوازم خیاطی مانند چرخ خیاطی، قیچی، پارچه‌ای هم‌جنس و همرنگ با کاپشن و… نیاز دارید.

  • کدام قسمت کاپشن را برای تبدیل به پافر باید برش داد؟

برای آن که کاپشن را به پافر تبدیل کنید باید قسمت‌های آستین آن را برش داده و به سمت داخل بدوزید.

  • پافر را با چه لباس‌هایی می‌توان ست کرد؟

قابلیت بسیار خوب پافر امکان ست کردن آن با رنج وسیعی از لباس‌ها است. به طوری که هم می‌توانید با آن استایل رسمی داشته باشید و هم استایل اسپرت. معمولاً زیر پافر هودی یا لباس‌های آستین‌دار می‌پوشند.

  • پارچه کاپشن برای تبدیل به پافر چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

این پارچه باید حالت نرم و پف‌دار داشته باشد. همچنین بین دولایه عایقی مانند پشم شیشه یا پر به کار رفته و ترجیحاً نیز ضد آب باشد.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × چهار =