Banner Image

بهترین تمیز کننده مبل و فرش (11 روش سریع خانگی)

4.8/5 - (6 امتیاز)

فرش، موکت و مبل همیشه در معرض ریختن غذا، وارونه شدن لیوان نوشیدنی و هزاران عامل کثیفی دیگر هستند. در چنین شرایطی شناخت بهترین تمیز کننده مبل و فرش برای تمیزی و افزودن به طول عمر آن‌ها ضروری است. فرقی ندارد از مواد طبیعی یا مواد شیمیایی برای این کار استفاده می‌کنید، راز زیبایی و درخشندگی مبل و فرش شما در وهله نخست، زیبا ماندن خانه و بعد تمیز کردن مرتب و دوره‌ای این وسایل است. در ادامه با ما همراه باشید تا بهترین پاک‌کننده‌ها برای این کار را بشناسید.

بهترین تمیز کننده های خانگی

فرش و مبل همیشه در معرض کثیفی هستند؛ اما برای تمیز کردن آن‌ها نیازی به استفاده از مواد شیمیایی خشن نیست. مواد طبیعی وجود دارند که برای انواع فرش و مبل و تمیز کردن لکه‌ها مناسب هستند. همچنین استفاده از آن‌ها به محیط‌زیست آسیبی وارد نمی‌کند.

نکته مهم: همیشه قبل از استفاده از هر ماده طبیعی برای تمیز کردن مبل و فرش خود، حتماً مقداری از آن را در محلی که در دید قرار ندارد امتحان کنید و مطمئن شوید که رنگ فرش و مبل شما را نمی‌برد. به این کار تست رنگ می‌گویند.

1.    ترکیبی از جوش‌شیرین و سرکه

این ترکیب جادویی و شگفت‌انگیز که در کابینت آشپزخانه شما خفته است، مانند یک جنگجوی بی‌نام‌ونشان اما پرقدرت، انواع لکه و کثیفی را از بین می‌برد. جوش‌شیرین قلیایی با سرکه اسیدی واکنش نشان می‌دهد، گازی ایمن و اکسیژن‌دار ایجاد کرده که کف می‌کند و باعث برداشتن لکه‌ها از روی فرش و مبل می‌شود. در واقع بهترین تمیز کننده مبل و فرش طبیعی است که می‌توانید در خانه درست کنید.

ترکیبی از جوش‌شیرین و سرکه

نحوه استفاده از آن هم به شرح زیر است:

  1. جوش‌شیرین را روی لکه و کثیفی بپاشید تا لکه را کاملاً بپوشانید.
  2. مقدار کمی سرکه (حدود یک قاشق غذاخوری) روی جوش‌شیرین بریزید. اگر مقدار بیشتری نیاز بود کم‌کم اضافه کنید، فقط به اندازه‌ای که جوش‌شیرین کف کند.
  3. محلول را به‌آرامی با یک برس موی سفت یا چیزی مشابه، روی فرش یا مبل ماساژ دهید.
  4. به محلول مدت 4 تا 6 ساعت یا تا زمانی که لکه کاملاً خشک شود، زمان بدهید.
  5. حال جاروبرقی بکشید و با بخارشوی محل کثیفی را تمیز کنید.

بیشتر بخوانید: چگونه فرش را براق کنیم؟

2.    ترکیبی از آب و سرکه

آب و سرکه هم بهترین تمیز کننده مبل و فرش به ‌صورت طبیعی به شمار می‌رود. نکته کلیدی برای استفاده از آب و سرکه این است که بدانید فرش یا روکش مبل شما از مواد مصنوعی ساخته شده یا طبیعی، زیرا به نسبت‌های مختلف برای ترکیب سرکه و آب نیاز دارید. الیاف طبیعی ظریف‌تر هستند، بنابراین هنگام تمیز کردن آن‌ها باید مراقب باشید. برای الیاف مصنوعی، محلول سرکه و آب را با نسبت یک به دو مخلوط کنید. برای فرش‌های ساخته شده از پشم یا مواد طبیعی، از نسبت یک به یک سرکه و آب استفاده کنید.

آب و سرکه نحوه استفاده از آن هم به شرح زیر است:

  1. آب و سرکه را با نسبت مناسب مخلوط کنید.
  2. محلول را به بخارشوی اضافه کنید.
  3. فرش و مبل را با پیروی از دستورالعمل‌های روی دستگاه تمیز کنید.
  4. زمان بدهید تا فرش و مبل کامل خشک شوند.

3.    ترکیبی از سرکه و مایع ظرف‌شویی

فراموش نکنید که استفاده از ترکیباتی چون سرکه و جوش‌شیرین بهترین تمیز کننده مبل و فرش آن هم با رنگ تیره نیست؛ چون ممکن است اثر آن روی وسایل شما باقی بماند یا رنگ آن‌ها را از بین ببرد. در چنین شرایطی استفاده از سرکه و مایع ظرف‌شویی توصیه می‌شود. این ماده به‌ ویژه برای لکه‌های چرب خوب عمل می‌کند، زیرا مواد شوینده برای تجزیه چربی طراحی شده‌اند.

سرکه و مایع ظرف‌شویی

نحوه استفاده از آن هم به شرح زیر است:

  1. یک فنجان سرکه را با یک قاشق چای‌خوری مایع ظرف‌شویی در یک بطری اسپری مخلوط کنید.
  2. این ترکیب را روی لکه یا کثیفی اسپری کنید تا آن را کاملاً بپوشاند.
  3. بگذارید 15 دقیقه بماند.
  4. با یک برس یا مسواک مالش دهید و با یک دستمال نم‌دار تمیز کنید.

بهترین تمیز کننده های موجود در بازار

اگر فکر می‌کنید که استفاده از مواد طبیعی جایگزین خوبی برای مواد تولیدی موجود در بازار نیست، هر یک از شوینده‌هایی که در ادامه به ‌عنوان بهترین تمیز کننده مبل و فرش به شما معرفی کرده‌ایم را استفاده کنید.

1.    شامپو فرش و مبل نانو سان مدل YR_18EF حجم 500 میلی‌لیتر

این محصول دارای رایحه گل و بسیار خوش‌بو بوده و از قدرت لکه‌زدایی بسیار بالایی برخوردار است. همچنین یک تمیزکننده حرفه‌ای با قدرت بالای چربی‌زدایی نیز به شمار می‌رود. علاوه بر این دو مورد باید اشاره کرد که دارای مواد فعال در آب سرد بوده و مانع پوسیدگی الیاف مبل و فرش شما خواهد شد.

شامپو فرش و مبل نانو سان مدل YR_18EF حجم 500 میلی‌لیتر

شامپو فرش و مبل نانو سان مدل YR_18EF حجم 500 میلی‌لیتر

همان‌طور که از نام آن پیدا است از فناوری نانو برای تولید این شوینده استفاده شده و برای تمیز کردن انواع فرش اعم از ماشینی و دستباف و مبلمان کاربرد دارد. با قدرت تمیزکنندگی بسیار بالای این محصول با کثیفی‌های روی مبل و فرش خود خداحافظی خواهید کرد.

بیشتر بخوانید: برای فرش سرمه ای چه رنگ مبلی مناسب است؟

2.    فوم لکه بر فرش و مبل رافونه مدل 460205716 حجم 500 میلی‌لیتر

فوم لکه بر فرش و مبل رافونه به ‌عنوان بهترین تمیز کننده مبل و فرش عمل خواهد کرد. این محصول به دلیل نوع فرمولاسیون خاص به شکل کف بوده و فرش و مبل شما را به‌ سرعت لکه‌زدایی می‌کند. همچنین به دلیل استفاده از مواد استاندارد، رنگ الیاف را حفظ می‌کند و عطری خوشایند از خود روی فرش و مبل باقی می‌گذارد.

فوم لکه بر فرش و مبل رافونه مدل 460205716 حجم 500 میلی‌لیتر

فوم لکه بر فرش و مبل رافونه مدل 460205716 حجم 500 میلی‌لیتر

3.    لکه بر فرش و مبل نانوسان مدل Spot Remover حجم 300 میلی‌لیتر

لکه بر مبلمان و فرش نانوسان دارای رایحه گل‌های بهاری است و می‌توان از آن به ‌عنوان بهترین راه‌حل برای تمیز کردن کثیفی و لکه‌ها از روی فرش و مبلمان استفاده کرد. استفاده از مواد مطمئن و در عین‌ حال قوی، در تولید این محصول باعث می‌شود تا ضمن حفظ سلامت دست در حین استفاده، به الیاف فرش و مبل شما هم آسیبی نرساند و باعث کاهش عمر آن‌ها نشود.

لکه بر فرش و مبل نانوسان مدل Spot Remover حجم 300 میلی‌لیتر

لکه بر فرش و مبل نانوسان مدل Spot Remover حجم 300 میلی‌لیتر

4.    لکه بر مبل و فرش هیراد مدل 001 حجم 500 میلی‌لیتر

یکی دیگر از محصولات موجود در بازار که در لیست بهترین تمیز کننده مبل و فرش قرار دارد، لکه بر مبل و فرش هیراد مدل 001 است. این محصول معطر و خوش‌بو از قدرت پاک‌کنندگی و لکه‌زدایی بالایی برخوردار بوده و فرمولاسیون خاص آن باعث می‌شود تا تمیزی فوق‌العاده‌ای برای فرش و مبل خود رقم بزنید. در ضمن به الیاف این دو وسیله آسیب نمی‌رساند.

لکه بر مبل و فرش هیراد مدل 001 حجم 500 میلی‌لیتر

لکه بر مبل و فرش هیراد مدل 001 حجم 500 میلی‌لیتر

5.    لکه بر مبل و فرش نانو سارنگ کد 02 حجم 250 میلی‌لیتر

این روزها استفاده از محصولاتی که با فناوری نانو تولید شده‌‌اند برای تمیزکاری اغلب سطوح پرطرفدار هستند. لکه بر مبل و فرش نانو سارنگ هم جزو این محصولات به شمار می‌رود و از قدرت بالایی برای تمیز کردن لکه‌های سطحی روی فرش و مبل شما برخوردار است. با خرید این محصول کار شما برای تمیزکاری مبلمان و فرش راحت خواهد بود.

لکه بر مبل و فرش نانو سارنگ کد 02 حجم 250 میلی‌لیتر

لکه بر مبل و فرش نانو سارنگ کد 02 حجم 250 میلی‌لیتر

6.    مایع پاک کننده مبل و فرش بمو مدل G2 حجم 250 میلی‌لیتر

یکی دیگر از محصولاتی که از آن می‌توان به‌ عنوان بهترین تمیز کننده مبل و فرش نام برد، این مایع است. برای تولید آن از موادی استفاده شده که می‌توان برای سطوح مختلف از فرش و مبل گرفته تا قطعات فلزی، پلاستیکی و چرم از آن استفاده کرد. همچنین برای تولید آن از اسانس‌های آروماتیک‌ استفاده نشده تا افراد دارای آلرژی و حساسیت بتوانند از آن استفاده کنند.

مایع پاک کننده مبل و فرش بمو مدل G2 حجم 250 میلی‌لیتر

مایع پاک کننده مبل و فرش بمو مدل G2 حجم 250 میلی‌لیتر

7.    اسپری فوم لکه بر فرش و مبلمان راپیدو مدل فست ریمور حجم 500 میلی‌لیتر

این مدل فوم لکه بر راپیدو برای تمیز کردن هر نوع لکه‌ای از غذا و نوشیدنی گرفته تا مواد آرایشی از روی مبلمان، فرش و موکت به شما کمک خواهد کرد. بعد از استفاده نیز رایحه خوشی از خود روی سطوح به‌ جای می‌گذارد. نوع فرمولاسیون آن باعث شده تا هیچ آسیبی به الیاف فرش و مبل وارد نشود و در عین ‌حال تمیز و درخشنده شوند.

بیشتر بخوانید: برای خرید مبل به چه نکاتی باید توجه کرد؟

اسپری فوم لکه بر فرش و مبلمان راپیدو مدل فست ریمور حجم 500 میلی‌لیتر

اسپری فوم لکه بر فرش و مبلمان راپیدو مدل فست ریمور حجم 500 میلی‌لیتر

8.    اسپری لکه بر مبل و فرش دیپافو مدل FC1 حجم 220 میلی‌لیتر

اسپری لکه بر مبل و فرش دیپافو قوی‌ترین و بهترین تمیز کننده مبل و فرش بوده و برای تولید آن از تکنولوژی کف فعال یا Active Foam Technology استفاده شده است. چنین ساختاری استفاده از آن را برای تمیز کردن انواع‌ لکه‌های غذا و نوشیدنی از روی مبلمان و فرش ممکن کرده است. همچنین می‌توانید از آن برای تمیز کردن موکت، پرده، تشک، بالش، لحاف و … استفاده کنید. از دیگر ویژگی‌ها و مشخصات آن می‌توان به قدرت تمیزکنندگی بالا و همچنین عدم نیاز به شستشو اشاره کرد.

اسپری لکه بر مبل و فرش دیپافو مدل FC1 حجم 220 میلی‌لیتر

اسپری لکه بر مبل و فرش دیپافو مدل FC1 حجم 220 میلی‌لیتر

کلام آخر

حال می‌دانید که بهترین تمیز کننده مبل و فرش چه از نوع شیمیایی و چه از نوع طبیعی و خانگی چیست؛ با خرید یا استفاده از این محصولات می‌توانید مبلمان و فرش خود را به بهترین شکل تمیز کنید. تنها نکته برای اینکه نتیجه مطلوبی از تمیزکاری خود بگیرید این است که هر لکه و کثیفی را در کمترین زمان تمیز کنید تا کهنه نشود و تمیز کردن آن زمان و انرژی زیادی از شما نگیرد.

سوالات متداول

  • آیا سرکه رنگ مبل و فرش را می‌برد؟

در صورتی‌ که فرش رنگ تیره داشته باشد و مقدار زیادی سرکه بدون توجه به تناسب‌ آن با دیگر مواد استفاده کنید، ممکن است روی فرش جای خود را باقی بگذارد و رنگ آن را از بین ببرد.

  • بهترین تمیز کننده مبل و فرش چیست؟

بهترین تمیز کننده باید از مشخصاتی چون قدرت لکه‌زدایی، چربی‌زدایی و تمیزکنندگی بالا برخوردار باشد.

  • آیا می‌توان از جوش‌شیرین برای تمیز کردن فرش و مبل استفاده کرد؟

بله، از جوش‌شیرین به همراه سرکه می‌توان برای تمیز کردن انواع سطوح و انواع لکه استفاده کرد.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × یک =