Banner Image
شاخص گلدان شیک برای پذیرایی چی بخریم؟

گلدان شیک برای پذیرایی چی بخریم؟

امتیاز دهید

از بین تمام بخش‌های یک خانه، پذیرایی قسمتی است که بیشترین پتانسیل را برای بیان و به نمایش گذاشتن سلیقه و شخصیت منحصر به فرد ساکنین خانه ارائه می‌دهد. گرچه مبلمان، نور و پالت رنگی نقش مهمی در شکل‌دهی این فضای ضروری دارند، اغلب کوچک‌ترین جزئیات هستند که می‌توانند چشمگیرترین تفاوت‌ها را ایجاد کنند. یکی از مهم‌ترین جزئیات، انتخاب یک گلدان شیک برای پذیرایی است.

گلدان خوب این قدرت را دارد که یک اتاق نشیمن آرام و بی‌روح را پر از انرژی و سرزندگی کند. در انتخاب گلدان می‌توانید نهایت خلاقیت خود را به کار برده و سبک و سلیقه شخصی خود را در دکوراسیون کلی اتاق تلفیق کنید. چه ظاهری مینیمال و مدرن را ترجیح دهید یا فضایی کلاسیک و لوکس، انتخاب نوع مناسب گلدان می‌تواند اتاق پذیرایی شما را به ایده‌آل‌هایتان نزدیک‌تر کند. در این مقاله با ما همراه باشید تا با بهترین گلدان‌ها برای پذیرایی آشنا شوید.

جنس بهترین گلدان برای پذیرایی

هنگام انتخاب گلدان شیک برای پذیرایی، جنس گلدان یک فاکتور مهم است که می‌تواند در تعیین سایر ویژگی‌ها مانند محل قرارگیری و سبک چیدمان اتاق تأثیرگذار باشد. متریال پرطرفدار برای ساخت گلدان از شیشه، فلز و آلومینیوم گرفته تا برنج، فولاد و چوب را شامل می‌شوند که در ادامه رایج‌ترین آن‌ها را بررسی خواهیم کرد:

  • شیشه: رایج‌ترین متریال برای ساخت گلدان‌های زیبا و ماندگار، شیشه است. این متریال اجازه می‌دهد نور کافی به ساقه و آب گیاه برسد.
  • کریستال: گلدان‌های کریستالی معمولاً برای نگه داشتن گل رز استفاده می‌شوند. این گلدان‌ها برای لوکس‌تر و مجلل کردن ظاهر دسته گل کاربرد دارند. برای گلدان‌های شیشه‌ای و کریستالی، تمیز نگه داشتن آب با تعویض آن و کوتاه کردن ساقه‌ها برای افزایش زیبایی و طراوت گل‌ها بسیار مهم است.
  • فلز: گلدان‌های فلزی گزینه‌ای مدرن به شمار می‌روند که شکنندگی شیشه را ندارند. به دلیل دوام بالا، این نوع گلدان‌ها برای خانه‌هایی که در آن‌ها حیوان خانگی یا کودک خردسال رفت و آمد دارد گزینه مناسبی به شمار می‌رود.
  • چوب: بهترین انتخاب گلدان شیک برای پذیرایی، گلدان چوبی است. این نوع گلدان ظاهری طبیعی‌تر به دسته گل می‌دهد و تمرکز را روی خود گل‌ها نگه می‌دارد، زیرا ساقه آن‌ها در معرض دید نخواهد بود. با این حال، باید مطمئن شوید که چوب ضد آب است تا کیفیت گلدان حفظ شود.

بیشتر بخوانید:آموزش رنگ کردن گلدان سفالی به روش ساده

انواع شکل گلدان شیک برای پذیرایی

بعد از اینکه جنس و محل قرارگیری گلدان خود را مشخص کردید، نوبت به انتخاب شکل آن می‌رسد. گلدان‌ها در انواع شکل‌ها و فرم‌های مختلف تولید می‌شوند که در ادامه با آن‌ها آشنا خواهید شد:

۱. شیشه دهان گشاد

این نوع گلدان شیک برای پذیرایی یک گزینه مقرون به صرفه به شمار می‌رود زیرا می‌توانید برای آن حتی از شیشه مربا یا رب گوجه که ساده و بدون مارک باشد استفاده کنید. این نوع گلدان‌ها به خوبی با دکوراسیون روستایی یا روستیک ست می‌شوند و می‌توانند با بسیاری از تم‌های مختلف مانند قدیمی و مدرن بسته به سبک دکوراسیون شما هم‌خوانی داشته باشند. می‌توانید شیشه را رنگ‌آمیزی کرده، با روبان یا نخ کنفی تزیین کنید یا آن را به طور کاملاً ساده و کلاسیک روی میز ناهارخوری قرار دهید.

شیشه دهان گشاد

می‌توانید شیشه را رنگ‌آمیزی کرده، با روبان یا نخ کنفی تزیین کنید

۲. بطری شیر شیشه‌ای

به دلیل گردن کشیده و دهانه پهن، دسته گل با شاخ و برگ فراوان در این نوع گلدان‌ها جلوه بسیار زیبایی پیدا می‌کند. چه بخواهید یک دسته گل شلوغ برای ایجاد ظاهری روستیک سرهم کنید یا چند شاخه گل خاص را در آن قرار دهید، این گلدان می‌تواند برایتان گزینه مناسبی باشد. برای دستیابی به بهترین نتیجه، این گلدان‌های شیشه‌ای را در مجموعه‌های چندتایی کنار هم قرار دهید. می‌توانید حتی آن‌ها را در یک جعبه فلزی یا چوبی بچینید تا ظاهری نوستالژیک و جذاب بسازید.

بیشتر بخوانید:ایده برای چیدمان مبل بر اساس فضای خانه شما!

بطری شیر شیشه_ای

به دلیل گردن کشیده و دهانه پهن، دسته گل با شاخ و برگ فراوان در این نوع گلدان‌ها جلوه بسیار زیبایی پیدا می‌کند

۳. گلدان روستیک

این نوع گلدان شیک برای پذیرایی به دلیل ته گرد و دهانه باریکش شهرت دارد. از آنجا که ته گلدان بسیار پهن است، می‌توان بدون نگرانی از کج شدن و افتادن آن گل‌هایی که قسمت بالایی آن‌ها سنگین بوده را در گلدان روستیک قرار داد. این شکل گلدان به دلیل شکل غیر رسمی و بازیگوشانه‌ای که دارد روی طاقچه یا در آشپزخانه نیز جلوه زیبایی خواهد داشت.

گلدان روستیک

این شکل گلدان به دلیل شکل غیر رسمی و بازیگوشانه‌ای که دارد روی طاقچه یا در آشپزخانه نیز جلوه زیبایی خواهد داشت

۴. گلدان استوانه‌ای

گلدان‌های استوانه‌ای با اندازه‌های متنوع و شکل ساده اما شیک خود، هرگز از مد نمی‌افتند. آن‌ها به خوبی با ساقه‌های بلند مانند گل رز قرمز و ارکیده جفت می‌شوند تا ظاهری مجلل و لوکس به اتاق پذیرایی بدهند. البته دسته گل‌های شلوغ یا حتی قرار دادن یک شاخه گل نیز در این گلدان‌ها ایده خوبی است. با توجه به ارتفاع و شکل گلدان، گلدان‌های استوانه‌ای را می‌توان برای تزئین میز ورودی، قفسه کتاب یا در اتاق مهمان مورد استفاده قرار داد. قرار دادن گلدان استوانه‌ای روی میز ناهارخوری نیز می‌تواند ظاهر زیبایی به آن بدهد.

گلدان استوانه_ای

گلدان‌های استوانه‌ای با اندازه‌های متنوع و شکل ساده اما شیک خود، هرگز از مد نمی‌افتند

۵. گلدان کمر باریک

این نوع گلدان شیک برای پذیرایی مناسب‌ترین گزینه جهت نگه داشتن یک دسته گل پر و شلوغ است. گلدان‌های کمر باریک به دلیل شکل سنگینشان (ته پهن، کمر باریک و دهانه گشاد)، تعادل خوبی ایجاد می‌کنند. با در نظر گرفتن این موضوع، بهترین کار استفاده از گل‌هایی است که حداقل ۱۷ سانتی‌متر قد داشته باشند تا مطمئن شوید که دهانه گلدان روی غنچه‌ها را نمی‌پوشاند.

گلدان کمرباریک

این نوع گلدان شیک برای پذیرایی مناسب‌ترین گزینه جهت نگه داشتن یک دسته گل پر و شلوغ است

۶. گلدان مکعبی

گلدان‌های مربعی یا مکعبی، بهترین گزینه برای میزهای قهوه‌خوری، میزهای کناری یا میز پذیرایی هستند. در ترکیب با چند کتاب یا شمع، این گلدان‌ها را می‌توان به یک قطعه کانونی برجسته تبدیل کرد که تکمیل‌کننده دکوراسیون پذیرایی هستند.

گلدان مکعبی

گلدان‌های مربعی یا مکعبی، بهترین گزینه برای میزهای قهوه‌خوری، میزهای کناری یا میز پذیرایی هستند

بیشتر بخوانید: ساخت استند چوبی برای گلدان در خانه

۷. گلدان سرامیکی

گلدان‌های سرامیکی یک راه عالی برای تغییر یا ایجاد تنوع در استایل پذیرایی هستند. این گلدان را می‌توان در بافت، رنگ و سبک‌های متفاوت تهیه کرد تا با هر دکوری که دوست دارید مطابقت داشته باشد. گلدان‌های سرامیکی در تزئین قفسه‌های کتاب عالی عمل می‌کنند. این گلدان شیک برای پذیرایی اخیراً محبوبیت زیادی پیدا کرده و به دلیل دوام بالا و تنوع بسیار زیاد در شکل و رنگ شناخته می‌شود.

گلدان سرامیکی

گلدان‌های سرامیکی یک راه عالی برای تغییر یا ایجاد تنوع در استایل پذیرایی هستند

۸. گلدان اشکی

گلدان‌های اشکی برای برجسته کردن یک شاخه گل یا دسته گل کوچک طراحی شده‌اند و یک گزینه مناسب برای قرار دادن روی شومینه، در کنار بشقاب‌های دکوری زیبا و فاخر یا لابه‌لای قفسه کتاب‌ها به شمار می‌روند. می‌توانید چند عدد از این گلدان‌ها را در سایزهای مختلف کنار هم قرار دهید و آن را جایگزین یک قطعه کانونی کنید. مزیت دیگر گلدان‌های اشکی این است که به دلیل اندازه‌های گوناگون خود، برای تنوع‌طلب‌ها بسیار مناسب هستند. این گلدان‌های کوچک را می‌توان به راحتی در دکوراسیون دنج و رمانتیک ادغام کرد. همچنین به دلیل سادگی، آن‌ها به خوبی با سبک مینیمالیستی تطبیق پیدا می‌کنند و غنچه گل را برجسته‌تر می‌سازند.

گلدان اشکی

گلدان‌های اشکی برای برجسته کردن یک شاخه گل یا دسته گل کوچک طراحی شده‌اند

۹. گلدان کُروی

این نوع گلدان شیک برای پذیرایی که شبیه تُنگ ماهی است، راهی منحصر به فرد برای برجسته کردن دسته گل و ایجاد یک قطعه هنری و شگفت‌انگیز به شمار می‌رود. بهتر است این نوع گلدان را به عنوان یک نقطه کانونی روی میز قرار دهید.

بیشتر بخوانید:چگونه با هزینه کم دکوراسیون منزل‌مان را تغییر دهیم؟

نکته مهم: گل‌هایی که در گلدان کروی چیده می‌شوند به دلیل اثر گلخانه‌ای که شکل گلدان ایجاد می‌کند، ماندگاری بیشتری خواهند داشت.

گلدان کُروی

بهتر است این نوع گلدان را به عنوان یک نقطه کانونی روی میز قرار دهید

۱۰. گلدان پایه‌دار

گلدان‌های پایه‌دار را می‌توان روی یک میز مجلل قرار داد. این گلدان معمولاً در عروسی‌ها یا مهمانی‌های بزرگ دیده می‌شود. گلدان‌هایی که پایه بلندی دارند، می‌توانند روی زمین قرار گرفته و جلوه خوبی به گوشه‌های خالی اتاق بدهند. گلدان‌های پایه‌دار و شیشه‌ای چند رنگ می‌توانند به صورت فصلی تزئین شده و یک نقطه کانونی زیبا و جذاب روی میز شما باشند.

گلدان پایه_دار

گلدان‌هایی که پایه بلندی دارند، می‌توانند روی زمین قرار گرفته و جلوه خوبی به گوشه‌های خالی اتاق بدهند

۱۱. گلدان شیپوری

گلدان‌های شیپوری معمولاً در عروسی‌ها به کار می‌روند تا از لحاظ ارتفاع بین گلدان‌های کانونی یا گلدان‌هایی که روی زمین قرار می‌گیرند، تمایز ایجاد کنند. این گلدان شیک برای پذیرایی معمولاً از شیشه یا کریستال ساخته می‌شود و دارای دهانه پهن و گردنی باریک و دراز است. گلدان‌های شیپوری را می‌توان در مرکز میزهای نهارخوری یا قهوه‌خوری قرار داد؛ اما باید توجه داشت که گلدان مانع مکالمه و ارتباط افراد با یکدیگر نشود.

گلدان شیپوری

این گلدان شیک برای پذیرایی معمولاً از شیشه یا کریستال ساخته می‌شود و دارای دهانه پهن و گردنی باریک و دراز است

۱۲. گلدان سطلی فلزی

از گلدان‌های سطلی مشابه گلدان‌های دهانه گشاد یا کوزه‌ای می‌توان برای ایجاد نمای روستیک در دکوراسیون خانه و عروسی استفاده کرد. آن‌ها یک گزینه جدید و جذاب برای قرار دادن گل به شمار می‌روند و برای ایجاد ظاهری بازیگوشانه و غیررسمی، از فلز ساخته می‌شوند. این نوع گلدان‌ها را می‌توان به خوبی با دسته گل‌های وحشی و شلوغ تلفیق کرد.

بیشتر بخوانید:دکوراسیون پاییزی خانه ایرانی

گلدان سطلی فلزی

از گلدان‌های سطلی مشابه گلدان‌های دهانه گشاد یا کوزه‌ای می‌توان برای ایجاد نمای روستیک در دکوراسیون خانه و عروسی استفاده کرد

۱۳. گلدان پارچی

گلدان‌های پارچی اغلب نقطه کانونی اصلی روی میز آشپزخانه هستند، اما می‌توانند در فضای بیرون روی میز بالکن یا ایوان نیز قرار گیرند. استفاده از پارچ فلزی یا شیشه‌ای به عنوان گلدان می‌تواند ظاهری نرم و روستایی به فضا بدهد و در عین حال با قرار دادن گل‌های لاله یا رز، ظاهر شیک و لوکس آن را حفظ کند.

گلدان پارچی

استفاده از پارچ فلزی یا شیشه‌ای به عنوان گلدان می‌تواند ظاهری نرم و روستایی به فضا بدهد

۱۴. گلدان دسته‌دار (آمفورا)

شکل گلدان دسته‌دار از کوزه‌های سفالی آمفورا الهام گرفته است که برای ذخیره‌سازی و تزئین دکوراسیون در یونان باستان استفاده می‌شدند. این نوع گلدان شیک برای پذیرایی که در بسیاری از دکوراسیون‌های لوکس و مجلل دیده می‌شود، دارای دو دسته و یک گردن باریک‌تر از بدنه است.

گلدان دسته_دار (آمفورا)

شکل گلدان دسته‌دار از کوزه‌های سفالی آمفورا الهام گرفته است که برای ذخیره‌سازی و تزئین دکوراسیون در یونان باستان استفاده می‌شدند

سخن پایانی

اگر می‌خواهید اتاق نشیمنی دنج و سرزنده داشته باشید، قرار دادن گلدان‌های تزئینی یکی از روش‌هایی است که می‌تواند به پذیرایی شما رنگ و روحی تازه ببخشد. خرید گلدان شیک برای پذیرایی به اندازه گل‌هایی که می‌خواهید در آن قرار دهید اهمیت دارد، زیرا جنس، رنگ و فرم گلدان باید با دکوراسیون کلی پذیرایی شما هماهنگی داشته باشد. با آشنایی با انواع فرم‌ها و جنس‌های گلدان، می‌توانید به راحتی گلدان مناسب برای پذیرایی خود را پیدا کرده و با قرار دادن گل‌های تازه و سرزنده و رسیدگی روزانه به آن‌ها، همواره اتاق را شاداب و سرزنده نگه دارید.

سوالات متداول

  • چگونه سایز مناسب گلدان را برای پذیرایی انتخاب کنم؟

فضای موجود و محل قرارگیری گلدان را در نظر بگیرید. یک گلدان بلند می‌تواند به گوشه‌های خالی جلوه‌ای زیبا ببخشد، در حالی که یک گلدان رومیزی کوچک ممکن است برای میز قهوه‌خوری یا روی شومینه ایده‌آل باشد.

  • آیا مطابقت داشتن گلدان با سبک دکوراسیون خانه اهمیت دارد؟

بله؛ به عنوان مثال، یک گلدان باریک و استوانه‌ای اغلب مکمل دکوراسیون مدرن است، در حالی که یک گلدان دسته‌دار یا آمفورا برای دکوراسیون سنتی یا مجلل مناسب‌تر خواهد بود.

  • چه نوع گلی برای گلدان پذیرایی مناسب‌تر است؟

این بستگی به ترجیحات شما و فصل سال دارد. گل‌های تازه مانند رز و لاله انتخاب‌های محبوبی هستند، اما می‌توانید از گل‌های مصنوعی یا شاخه‌های خشک نیز برای ماندگاری بیشتر استفاده کنید.

  • چگونه می‌توانم عمر گل‌ها را افزایش دهم؟

برای افزایش عمر گلدان‌هایی که در پذیرایی قرار داده‌اید، آب آن‌ها را به طور مرتب عوض کنید، ساقه‌ها را به صورت زاویه‌دار ببرید و گلدان را از نور مستقیم خورشید و منابع گرما دور نگه دارید.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 − سه =