Banner Image

دستگاه میکرودرم چیست و چه کاربردی دارد؟

امتیاز دهید

پوست یکی از نقاط حساس بدن است که نیاز به مراقبت زیادی دارد. امروزه پاکسازی و جوانسازی پوست از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است؛ چرا که تأثیر زیادی در زیبایی افراد ایفا می‌کند؛ بنابراین شما باید دنبال روش‌های مدرن و کم‌خطر برای این کار بگردید. خوشبختانه با پیشرفت تکنولوژی، شاهد ابداع روش‌های جذاب و کاربردی برای پاکسازی پوست توسط پزشکان و محققان هستیم. میکرودرم یکی از روش‌های کم هزینه، بی‌خطر و شناخته ‌شده برای پاکسازی پوست است که محبوبیت بسیار زیادی دارد. با استفاده از این روش می‌توانید لکه‌ها، جوش‌ها، آکنه، تیرگی پوست و مشکلاتی از این قبیل را برطرف کرده و پوستی زیبا و جوان را به خودتان هدیه دهید. در این مقاله بررسی خواهیم کرد که دستگاه میکرودرم چیست و میکرودرم چه فواید، عوارض و هزینه‌ای به همراه دارد.

دستگاه میکرودرم چیست؟

دستگاه-میکرودرم

دستگاه میکرودرم یک وسیله جذاب و کاربردی است که برای پاکسازی و جوانسازی پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این دستگاه حاوی ذرات ریزی به نام کریستال پودری است که با هدف کمک به از بین بردن آلودگی‌های پوستی داخل دستگاه تعبیه شده‌اند. دستگاه میکرودرم روی پوست بدن یا صورت قرار می‌گیرد و با پاشیدن کریستال‌های اکسید آلومینیوم (کرندوم) سلول‌های مرده را از پوست جدا می‌کند. همچنین استفاده از این دستگاه به بهبود وضعیت منافذ باز پوستی نیز کمک می‌کند. دستگاه میکرودرم سلول‌های مرده را با سرعت بالا به داخل لوله‌های موجود در دستگاه می‌مکد و به کیسه ضایعات انتقال می‌دهد. استفاده از این دستگاه به شما این امکان را می‌دهد که بتوانید پوستی زیبا، جوان و شاداب داشته باشید.

بیشتر بخوانید:چه پنککی برای پوست خشک خوبه؟

فواید میکرودرم

میکرودرم یکی از بهترین روش‌های پاکسازی و جوانسازی پوست است. این روش جذاب فواید بسیار زیادی به همراه دارد، به همین جهت جزو گزینه‌های ایده‌آل و بدون دردسر برای پاکسازی پوست محسوب می‌شود. پس اگر می‌خواهید از میکرودرم برای پاکسازی پوست خود استفاده کنید، لازم است بدانید که فواید استفاده از دستگاه میکرودرم چیست. به‌ طور کلی فواید میکرودرم عبارت‌اند از:

  • بهبود و از بین بردن جای لکه‌ها، نقطه‌های سیاه، جوش و آکنه
  • کمک به روشن‌تر شدن رنگ پوست و بهبود قسمت‌های تیره پوست
  • از بین بردن چین و چروک‌های زیر پوستی
  • کمک به شادابی و جوان‌سازی پوست
  • از بین بردن منافذ باز پوستی
  • قابل استفاده برای انواع پوست (بر روی پوست با رنگ و نوع متفاوت قابل اجرا است)
  • کمک به افزایش غلظت کلاژن پوست
  • هزینه پایین نسبت به سایر روش‌های پاکسازی
  • روشی جذاب بدون ایجاد درد و عوارض شدید
فواید-میکرودرم

میکرودرم یکی از بهترین روش‌های پاکسازی و جوانسازی پوست است

عوارض میکرودرم

میکرودرم یک روش ایده‌آل برای پاکسازی پوست و کمک به شادابی آن است. هر چند استفاده از دستگاه میکرودرم هیچ گونه عوارض شدیدی به همراه ندارد، ولی خالی از عارضه هم نیست؛ بنابراین قبل از پاکسازی پوست خود با میکرودرم، باید عوارض ناشی از آن را بشناسید. این کار به شما این امکان را می‌دهد که عملکرد میکرودرم را به خوبی درک کرده و به‌ صورت هوشمندانه از آن استفاده کنید. به‌ طور کلی عوارض میکرودرم شامل موارد زیر است:

  • ایجاد قرمزی و التهابات خفیف روی پوست
  • خشک و پوسته پوسته شدن سطح پوست
  • کبود شدن سطح پوست بر اثر ضربه توسط میکرودرم
  • حساس و نازک شدن پوست
  • ایجاد خراش و زخم‌های سطحی روی پوست

نکته: عوارض ناشی از میکرودرم همگی موقتی هستند و پس از مدتی کوتاه بهبود پیدا می‌کنند. در صورتی که پاکسازی پوست با دستگاه میکرودرم توسط یک فرد متخصص انجام شود، عوارض ناشی از آن نیز کاهش پیدا می‌کند. پس با در نظر گرفتن این نکته می‌توانید از شر عوارض ناشی از میکرودرم در امان بمانید و پوستی زیبا و درخشان به خودتان هدیه دهید.

عوارض میکرودرم

عوارض ناشی از میکرودرم همگی موقتی هستند و پس از مدتی کوتاه بهبود پیدا می‌کنند.

هزینه میکرودرم

هزینه میکرودرم یکی از سوالات پر تکراری است که افراد قبل از انجام این روش پاکسازی می‌پرسند. هزینه مربوط به میکرودرم به عوامل مختلفی همچون روش استفاده، کلینیک، پزشک مورد نظر، میزان مشکلات پوستی و… بستگی دارد؛ بنابراین نمی‌توان هزینه ثابت و مشخصی را برای آن تعیین کرد. پس اگر قصد پاکسازی پوست با میکرودرم را دارید، لازم است که قبل از انجام آن با پزشک یا فرد متخصص این حوزه مشورت کرده و سوالات خود را مطرح کنید.

پزشک مورد نظر وضعیت پوست شما را بررسی می‌کند و سپس هزینه و تعداد جلسات لازم را به شما اعلام خواهد کرد. دقت داشته باشید که اگر تخصص کافی برای انجام پاکسازی را دارید، می‌توانید با خرید میکرودرم خانگی این کار را انجام دهید. این دستگاه‌ها کمی با دستگاه‌های موجود در مطب متفاوت‌اند ولی همان کارایی را دارند.

هزینه-میکرودرم

هزینه مربوط به میکرودرم به عوامل مختلفی همچون روش استفاده، کلینیک، پزشک مورد نظر، میزان مشکلات پوستی و… بستگی دارد

میکرودرم خوب است یا بد؟

میکرودرم یک روش نوین و تأیید شده برای پاکسازی پوست است که خطری برای پوست ایجاد نمی‌کند. اغلب افراد (به جز افراد دارای جراحی تازه، افراد با پوست حساس و خانم‌های باردار) بدون هیچ گونه محدودیتی می‌توانند از این دستگاه برای پاکسازی پوست خود استفاده کنند. حال که می‌دانید فواید و عوارض استفاده از دستگاه میکرودرم چیست، تصمیم‌گیری برای شما راحت‌تر است.

میکرودرم خوب است یا بد؟

دقت داشته باشید که میکرودرم معجزه نمی‌کند و نمی‌تواند تمام مشکلات پوستی را برطرف کند

. چرا که شما با استفاده درست و اصولی از دستگاه میکرودرم می‌توانید چین و چروک‌ها، لکه‌ها، جای جوش و مواردی از این قبیل را برطرف کنید. این دستگاه به زیباسازی و جوان‌سازی پوست کمک می‌کند. با توجه به این تفاسیر می‌توان گفت که میکرودرم خوب است و استفاده از آن به شما توصیه می‌شود.

بیشتر بخوانید:تسلط بر تکنیک‌های خط چشم برای چشم‌های گرد و درشت

سخن پایانی

دستگاه میکرودرم یک وسیله جذاب و کاربردی است که در مدل‌های مختلف روانه بازار می‌شود. این دستگاه با هدف جوانسازی، پاکسازی و از بین بردن لک‌های موجود روی پوست طراحی شده است. میکرودرم جوش، لک، آکنه و سایر آلودگی‌های موجود روی پوست را از بین می‌برد و پوستی شاداب و جوان را به شما هدیه می‌دهد. در این مقاله بررسی کردیم که دستگاه میکرودرم چیست و چه کاربردی دارد. همچنین فواید، عوارض و هزینه میکرودرم را مورد بررسی قرار دادیم. امیدواریم از خواندن این مقاله لذت برده باشید و برای شما مفید بوده باشد.

بیشتر بخوانید:تینت مژه چیست؟ در مورد تینت مژه چه می‌دانید؟

سوالات متداول

  • آیا استفاده از میکرودرم درد آور است؟

خیر؛ استفاده از دستگاه میکرودرم هیچ گونه دردی به همراه ندارد. شما می‌توانید فرآیند پاکسازی را با ملایمت کامل و بر اساس تحمل بیمار انجام دهید.

  • پس از استفاده از دستگاه میکرودرم چه کاری باید انجام داد؟

پس از فرآیند پاکسازی به وسیله میکرودرم باید صورت خودتان را با آب ولرم بشویید و سپس از زینک اکساید یا سایر ترمیم‌کننده‌ها استفاده کنید.

  • موارد منع دستگاه میکرودرم چیست؟

استفاده از دستگاه میکرودرم برای افراد دارای تبخال، خانم‌های باردار، افراد تحت درمان با ایزوترتینوئین، افراد دارای جراحی طی دو ماه اخیر و افراد دارای بیماری پسوریازیس ممنوع است.

  • از دستگاه میکرودرم برای چه مواردی استفاده می‌شود؟

از این دستگاه برای کاهش چین و چروک، بهبود لکه‌های پوستی، کاهش منافذ باز و… استفاده می‌شود.

  • تفاوت دستگاه میکرودرم خانگی با پزشکی چیست؟

دستگاه‌های میکرودرم خانگی از لحاظ قدرت مکش، قیمت، اندازه، قدرت موتور و میزان رطوبت با میکرودرم‌های پزشکی متفاوت هستند.

 

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × یک =