Banner Image
تراول ماگ

تراول ماگ چیست و چطور از آن استفاده کنیم؟

امتیاز دهید

تراول ‌‌ماگ جزو وسیله‌های بسیار مفید و کاربردی برای سفر به شمار می‌آید که قابلیت حمل مایعات سرد و گرم را فراهم می‌آورد. معمولاً از این محصول برای نگهداری مایعات گرم برای مسیرهای نسبتاً کوتاه استفاده می‌کنند. با توجه به این که در سال‌های اخیر استفاده از تراول ‌‌ماگ رونق بسیاری گرفته، در این محتوا به بررسی آن که‌‌‌ تراول ‌‌ماگ چیست می‌پردازیم.

در کنار پاسخ به این سوال، عوامل مهم برای انتخاب یک‌‌‌ تراول ‌‌ماگ خوب و موارد استفاده از آن را با هم بررسی می‌کنیم. بدون شک با شناخت این عوامل در خرید تراول ‌‌ماگ موفق‌تر هستید و ماگی با کیفیت و دوام بالا انتخاب می‌کنید.

تراول ‌‌ماگ چیست؟

تراول ‌‌ماگ‌ یا همان ‌‌ماگ‌ مسافرتی جزو محصولات بسیار پرکاربرد هم برای مسافرت و هم برای فعالیت‌های درون شهری مانند محل کار، مدرسه، دانشگاه و غیره است. در این ‌‌ماگ می‌توان مایعات را هم از نوع سرد و هم از نوع گرم نگهداری کرد، اما بیشترین کاربرد آن برای نگهداری مایعات گرم است.

تراول ‌‌ماگ‌

تراول ‌‌ماگ‌ یا همان ‌‌ماگ‌ مسافرتی جزو محصولات بسیار پرکاربرد هم برای مسافرت و هم برای فعالیت‌های درون شهری مانند محل کار، مدرسه، دانشگاه و غیره است.

بسته به نوع‌‌‌ تراول ‌‌ماگ و متریال به کار رفته در بدنه، این ماگ قابلیت نگهداری گرمای مایع درون خود بین دو الی هشت ساعت را خواهد داشت. از آنجایی که این‌‌‌ تراول ‌‌ماگ‌ها وزن سبکی دارند و ابعاد آن‌ها کوچک است، برای حمل و نقل بسیار راحت بوده و از این بابت متقاضیان زیادی دارد.

بیشتر بخوانید: بهترین کلمن آب که برای سفر می‌توانید داشته باشید!

 نکات مهم در انتخاب‌‌‌ تراول ماگ

پس از آن که دانستیم‌‌‌ تراول ‌‌ماگ چیست، به بررسی نکات مهم برای خرید یک‌‌‌ تراول ‌‌ماگ مناسب می‌پردازیم. در خرید تراول ‌‌ماگ توجه به موارد زیر الزامی ‌است:

متریال مورد استفاده

برای ساخت‌‌‌ تراول ماگ از انواع متریال فلزی، استیل ضد زنگ، پلاستیکی و یا حتی شیشه استفاده می‌کنند. هر یک از این متریال قدرت نگهداری متفاوتی دارند و به طور مستقیم بر روی عملکرد این ماگ موثر هستند. به عنوان مثال در صورتی که در قسمت داخلی‌‌‌ تراول ماگ، از فلز یا شیشه استفاده شده باشد، قدرت نگهداری بیشتر است و ساعات طولانی‌تری مایع درون خود را بدون تغییر دما نگه می‌دارد.

همچنین قابلیت شستشو برای متریال استیل ضد زنگ، شیشه و پلاستیکی نسبت به فلزی راحت‌‌تر است و در طولانی مدت دچار زنگ زدگی نمی‌شود.

انتخاب‌‌‌ تراول ماگ

برای ساخت‌‌‌ تراول ماگ از انواع متریال فلزی، استیل ضد زنگ، پلاستیکی و یا حتی شیشه استفاده می‌کنند.

 ظرفیت

از دیگر مواردی که در انتخاب و خرید‌‌‌ تراول ماگ باید به آن توجه داشت، ظرفیت آن است. از آنجایی که‌‌‌ تراول ‌‌ماگ‌ها جزو ماگ‌های مسافرتی به شمار می‌آیند، ظرفیت آن‌ها نسبت به فلزها کم‌‌تر است و معمولاً بین 300 میلی لیتر الی یک لیتر را در بر می‌گیرند. انتخاب این که ظرفیت تراول ‌‌ماگ مورد نظر شما چه میزان باشد، به سلیقه شخصی و نوع استفاده از آن بستگی دارد.

 قابلیت حفظ دما

مورد دیگری که در هنگام خرید این محصول باید به آن توجه داشت، قابلیت حفظ دمای آن است، بدین صورت که تا چه ساعتی می‌تواند دمای مایع درون خود را حفظ کند. معمولاً در این‌‌‌ تراول ‌‌ماگ‌ها ظرفیتی بین 2 الی 8 ساعت تعیین می‌شود، البته برخی از آن‌ها دارای سیستم‌های خاصی هستند که خود باعث گرم شدن مایع داخلی می‌شوند.

بیشتر بخوانید: معرفی ۱۰ نمونه از بهترین کوله پشتی کوهنوردی

 وزن

وزن‌‌‌ تراول ‌‌ماگ برای خرید آن حائز اهمیت است. به طور کلی این ‌‌ماگ‌های مسافرتی باید سبک بوده و قابلیت حمل آسانی داشته باشند و به راحتی در کوله پشتی یا کیف جای بگیرند.

 طراحی و استایل

از موارد دیگر برای انتخاب و خرید یک‌‌‌ تراول ماگ می‌توان به طراحی و استایل آن اشاره داشت که این انتخاب بر اساس سلیقه افراد بسیار متنوع و مختلف است. خوشبختانه تنوع طراحی و تولید تراول ‌‌ماگ بسیار زیاد است و تمامی‌ سلیقه‌ها را پوشش می‌دهد.

موارد استفاده از‌‌‌ تراول ‌‌ماگ

تراول ‌‌ماگ جزو لوازم بسیار سودمند به منظور نگهداری و همچنین حمل مایعات مختلف به کار می‌رود که دانستن موارد استفاده از‌‌‌ آن پیش از خرید ضروری است. در ادامه چند نمونه از مواردی که تراول ‌‌ماگ را می‌توان در آن مورد استفاده قرارداد را با هم بررسی می‌کنیم.

کاربردهای تراول ماگ

تراول ‌‌ماگ برای سفر طراحی شده که از آن در سفرهای روزانه و یا حتی سفرهای هفتگی می‌توان استفاده کرد

سفر

همان‌طور که از نام این محصول مشخص است‌‌‌، تراول ‌‌ماگ برای سفر طراحی شده که از آن در سفرهای روزانه و یا حتی سفرهای هفتگی می‌توان استفاده کرد. در این محصول انواع آب، نوشیدنی‌های گرم مثل قهوه و چای را قرار می‌دهند و در طول سفر به راحتی از آن استفاده می‌کنند.

 محل کار

از دیگر مواردی که در کاربرد‌‌‌ تراول ‌‌ماگ قرار می‌گیرد، استفاده از آن در محل کار است. بدین صورت که افراد می‌توانند مایعات گرم خود نظیر چای و قهوه را داخل این‌‌‌ تراول ماگ ریخته و در طول مسیر و یا حتی سرکار آن را میل کنند، در نتیجه دیگر نیازی به استفاده از لوازم گرمایشی برای گرم کردن آب یا تهیه قهوه نخواهد بود.

تراول ماگ در محل کار

افراد می‌توانند مایعات گرم خود نظیر چای و قهوه را داخل این‌‌‌ تراول ماگ ریخته و در طول مسیر و یا حتی سرکار آن را میل کنند

فعالیت‌های ورزشی‌‌‌

تراول ‌‌ماگ تنها برای نگهداری مایعات گرم نیست، بلکه برای نگهداری انواع نوشیدنی‌های خنک نیز قابل استفاده است. معمولاً ورزشکاران داخل‌‌‌ تراول ‌‌ماگ را از آب، نوشیدنی‌های پروتئینی و ورزشی، نوشیدنی‌های الکترونیکی، دتاکس واتر، آب میوه‌ها و… پر کرده و در حین یا بعد تمرین مصرف می‌کنند.

 استفاده راحت در فضای باز

خوبی‌‌‌ تراول ماگ قابلیت استفاده از آن در فضای باز است، به طوری که در طبیعت، کوهنوردی، پیاده‌روی، کمپینگ و غیره می‌توان از آن استفاده کرد و مایعات را طولانی مدت نگه داشت.

 استفاده در مدرسه و دانشگاه

از دیگر کاربردهای بسیار رایج برای‌‌ تراول ‌‌ماگ، استفاده در محل تحصیل نظیر دانشگاه و مدرسه است. در صورتی که دانشجو هستید، می‌توانید در دانشگاه مایعاتی نظیر قهوه، چای، نوشابه و آب را داخل تراول ‌‌ماگ ریخته و از آن استفاده کنید. دانش آموزان نیز می‌توانند نوشیدنی مورد نظر خود را در این ‌‌ماگ ریخته و در مدرسه از آن استفاده کنند.

همان‌طور که مشاهده می‌کنید تنوع موارد و کاربردهای استفاده از‌‌‌ تراول ‌‌ماگ بسیار زیاد است و هر فرد متناسب با نوع کار یا شرایطی که دارد می‌تواند در موارد مختلف آن را به کار ببرد.

بیشتر بخوانید: لیست لوازم تحریر ضروری برای مدرسه!

 برای سفرهای طولانی چه تراول ‌‌ماگی مناسب است؟

اگر ترجمه تراول ماگ چیست را جستجو کرده باشید، آن را به ماگ یا قمقمه مسافرتی معنا می‌کند، پس کاربرد اختصاصی آن برای استفاده در سفر است. از تراول ‌‌ماگ برای سفرهای کوتاه استفاده می‌شود، اما اگر قصد دارید که آن را برای سفر طولانی خریداری کنید باید به نکات ویژه در طراحی و تولید آن توجه داشته باشید.

تراول ماگ برای سفرهای طولانی

خوب است تراول ‌‌ماگ برای مسافرت طولانی حداقل ظرفیت یک لیتر را داشته باشد

ماگی که برای مسافرت طولانی انتخاب می‌شود باید ظرفیت بالایی داشته باشد و بتواند مایعاتی فراتر از 300 میلی لیتر را در خود نگه دارد، به همین منظور خوب است تراول ‌‌ماگ برای مسافرت طولانی حداقل ظرفیت یک لیتر را داشته باشد. از آنجایی که سفرهای طولانی، مسیر طولانی دارند، تراول ‌‌ماگ باید بتواند  دمای محلول داخلی خود را به خوبی نگهداری کند، پس برای سفرهای طولانی از‌‌‌ تراول ‌‌ماگ‌هایی با عایق حرارتی بسیار قوی انتخاب کنید تا افت دما و گرم شدن زودرس نداشته باشد.

یکی از موارد بسیار مهم در سفرهای طولانی برای‌‌‌ تراول ‌‌ماگ، قابلیت بسته شدن محکم درب آن و عدم نشت مایعات است. بسیار پیش آمده که در سفر مایع درون ‌‌ماگ نشت کرده و روی دیگر لوازم یا سطوح ریخته و موجب آلودگی محیط می‌شود. پس‌‌‌ تراول ‌‌ماگ سفر طولانی باید درپوش‌های محافظ داشته باشد تا هیچ نشتی از آن صورت نگیرد. کیفیت مناسب جزو دیگر مواردی است که یک تراول ‌‌ماگ مسافرتی باید داشته باشد تا برای سفرهای طولانی بتوان از آن بهره برد. از جمله موارد موثر در کیفیت می‌توان به مقاومت در مقابل ضربه و دیگر خطرات فیزیکی اشاره داشت.

با توجه به نکات فوق می‌توانید‌‌‌ تراول ‌‌ماگی بسیار مناسب و کاربردی برای سفرهای طولانی خریداری کنید.

برندهای معتبر در زمینه تولید‌‌‌ تراول ‌‌ماگ

برندهای زیادی در سطح جهانی در زمینه تولید انواع‌‌‌ تراول ‌‌ماگ فعال هستند که از جمله این برندها می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

برندهای معتبر در زمینه تولید‌‌‌ تراول ‌‌ماگ

 CamelBak

این برند جزو برندهای معروف در تولید‌‌‌ تراول ‌‌ماگ‌هایی با ساختار محکم، عایق حرارتی قوی، ضد نشت و… شناخته می‌شود که محصولات آن ظرفیت‌های متنوعی دارند و دارای امکانات ویژه مانند محفظه لولایی قابل جدا شدن به منظور تمیز کردن، شیر آب و… هستند.

بیشتر بخوانید: بهترین هدیه مقرون‌به‌صرفه برای مردان

Hydro Flask

این برند جزو برندهای معتبر با طراحی‌های خاص و منحصر به فرد در زمینه ساخت‌‌‌ تراول ‌‌ماگ است که تولیدات آن دارای عایق حرارتی بسیار قوی هستند و می‌توانند دمای مایع داخل خود را تا ساعات طولانی بدون تغییر نگه دارند. ضد نشت بودن از دیگر قابلیت‌ها و ویژگی‌های تراول ‌‌ماگ‌های برند فوق است.

Nalgene

از جمله برندهای دیگر در زمینه‌‌‌ تراول ‌‌ماگ، Nalgene بوده که دارای ساختاری مقاوم و کیفیت بسیار خوبی است. ظرفیت تراول ‌‌ماگ‌های این برند معمولاً زیاد است و بیشتر با ظرفیت یک لیتر تولید می‌شود.

Contigo

این برند جزو برندهای معروف و مطرح‌‌‌ تراول ماگ در سطح جهان شناخته می‌شود که معمولاً تولیدات آن دارای طراحی استیل و قابلیت ضد نشت هستند. در کنار این موارد شاهد قابلیت جدا شدن قسمت داخلی برای تمیز کردن بهتر هستیم.

بدون شک موارد گفته شده تنها چند نمونه از برندهای معتبر در زمینه‌‌‌‌‌‌ تراول ‌‌ماگ هستند. البته برندهای زیادی در بازار وجود دارند که یک فرد با دانستن آن که‌‌‌ تراول ‌‌ماگ چیست و چه امکانات و ویژگی‌هایی باید داشته باشد، می‌تواند نمونه مورد نظر خود را از هر برندی انتخاب کند.

کلام آخر

تراول ‌‌ماگ جزو لوازم بسیار پرکاربرد در زندگی‌های امروزی به شمار می‌آید که از آن برای مسافرت، تحصیل، محل کار و موارد دیگر می‌توان استفاده کرد. در این ‌‌ماگ امکان نگهداری نوشیدنی‌های گرم و سرد وجود داشته و به واسطه وزن کم و حجم پایینی که دارد و همچنین قابلیت حمل آسان بسیاری کاربردی است.

یک‌‌‌ تراول ‌‌ماگ خوب باید امکانات مختلفی نظیر وزن پایین، جنس بدنه مقاوم، عدم نشتی و موارد دیگر را داشته باشد. با توجه به این که کاربردهای این محصول بسیار زیاد است، به توضیح آن که‌‌‌ تراول ماگ چیست پرداختیم. در صورتی که قصد خرید این محصول را دارید توصیه می‌کنیم که حتماً ویژگی‌ها و نکات مهم در انتخاب یک‌‌‌ تراول ‌‌ماگ خوب را مطالعه کرده و سپس برای خرید اقدام کنید.

 سوالات متداول

  • ‌‌‌ تراول ‌‌ماگ چیست؟

تراول ‌‌ماگ یک ماگ مسافرتی است که امکان نگهداری مایعات سرد و گرم بدون تغییر دما تا چند ساعت را دارد.

  • حجم‌‌‌ تراول ‌‌ماگ‌ها به چه صورت است؟

معمولاً تراول ‌‌ماگ‌ها دارای حجم پایینی هستند و بین 300 میلی لیتر تا یک لیتر را در خود جای می‌دهند.

  • ویژگی‌های یک‌‌‌ تراول ‌‌ماگ خوب چیست؟

یک‌‌‌ تراول ‌‌ماگ خوب باید وزن پایین، بدنه مقاوم، قابلیت شستشوی آسان، عدم نشتی و … را دارا باشد.

  • از تراول ‌‌ماگ در چه مواردی می‌توان استفاده کرد؟

از این محصول در سفر‌های روزانه، مدرسه و دانشگاه، محل کار و موارد بسیار دیگر می‌توان استفاده کرد.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 + نه =