Banner Image
چه رنگ سایه ای چشم را درشت میکند

چه رنگ سایه ای چشم را درشت میکند؟

امتیاز دهید

چشم‌ها همواره در دنیای ما جایگاه ویژه‌ای داشته‌اند. وقتی دو نفر برای اولین بار یکدیگر را ملاقات می‌کنند، اولین چیزی که در صورت فرد مقابل متوجه آن می‌شوند چشم‌های او است که احساسات، افکار و جملات او را بدون نیاز به کلمه انتقال می‌دهند. بنابراین، جای تعجب نیست که افراد بی‌شماری از تکنیک‌های مختلف آرایشی از جمله سایه چشم کمک می‌گیرند تا چشم‌های خود را درشت‌تر و جذاب‌تر جلوه دهند؛ اما آیا می‌دانید چه رنگ سایه ای چشم را درشت میکند؟

یکی از تکنیک‌هایی که در طول سال‌های اخیر محبوبیت بسیار زیادی پیدا کرده، استفاده از رنگ‌های مختلف سایه برای بزرگ‌تر نشان دادن چشم‌ها است. البته هر صورتی زیبایی خاص خودش را دارد، اما گاهی اوقات کمک گرفتن از آرایش می‌تواند برای افزایش اعتماد به نفس بسیار موثر باشد. اگر تاکنون به این فکر کرده‌اید که چگونه می‌توانید چشم‌هایتان را درشت‌تر جلوه دهید، با ما در ادامه همراه باشید تا با رنگ سایه مناسب برای این کار و ترفندهای آرایشی مربوط به آن آشنا شوید.

چگونه از آرایش برای درشت کردن چشم کمک بگیریم؟

قبل از پاسخ دادن به این سوال که چه رنگ سایه ای چشم را درشت میکند، ابتدا باید کمی با ترفندهای آرایشی درشت کردن چشم آشنا شوید. در ادامه ۱۰ نکته آرایشی برای داشتن چشمانی جذاب و درشت آورده‌ایم:

چگونه از آرایش برای درشت کردن چشم کمک بگیریم؟

یکی از تکنیک‌هایی که در طول سال‌های اخیر محبوبیت بسیار زیادی پیدا کرده، استفاده از رنگ‌های مختلف سایه برای بزرگ‌تر نشان دادن چشم‌ها است

نکته اول: از سایه چشم براق استفاده کنید

سایه‌های درخشان و براق می‌توانند چشم‌های شما را بزرگ‌تر و درخشان‌تر نشان دهند، زیرا با انعکاس دادن درخشش نور، این توهم را ایجاد می‌کنند که چشم بزرگ‌تر از واقعیت است.

نکته اول از سایه چشم براق استفاده کنید

سایه‌های درخشان و براق می‌توانند چشم‌های شما را بزرگ‌تر و درخشان‌تر نشان دهند

نکته دوم: با مداد فقط گوشه‌های بیرونی چشم را بکشید

خط چشم یکی از اجزای ضروری کیف لوازم آرایش بسیاری از خانم‌ها به شمار می‌رود و اگر به درستی استفاده شود، می‌تواند به درشت‌تر شدن چشم کمک کند. یکی از راه‌های ساده برای درشت کردن چشم‌ها با آرایش (به ‌ویژه اگر چشم‌های شما ژنتیکی کوچک هستند)، این است که خط چشم را فقط روی یک سوم بیرونی پلک بالایی خود بکشید.

بیشتر بخوانید:خط چشم برای چشم های درشت

این ترفند ساده به جلب توجه گوشه‌های بیرونی چشم‌ها کمک می‌کند که به نوبه خود باعث درشت‌تر نشان دادن چشم‌ها می‌شود. بعد از اینکه متوجه شدید چه رنگ سایه ای چشم را درشت میکند، می‌توانید در کنار خط چشم از سایه نیز استفاده کنید.

نکته سوم: از فر مژه استفاده کنید

یکی از ساده‌ترین و سریع‌ترین راه‌ها برای بزرگ‌تر نشان دادن چشم‌هایتان، فر کردن مژه است. هرچه مژه‌های شما بلندتر باشد، چشمانتان بازتر به نظر می‌رسند. برای فر کردن مژه‌های خود، یک فر مژه نیاز دارید. آرنج خود را روی یک سطح صاف، ثابت بگذارید و مژه‌های بالایی خود را به آرامی بین دو لبه فر مژه قرار دهید. سپس به آرامی فر مژه را فشار دهید و در قسمت پایه، وسط و انتهای مژه‌های خود این کار را تکرار کنید تا کاملاً تاب بخورند. سپس می‌توانید برای افزایش حجم و طول مژه‌ها، آن‌ها را ریمل بزنید.

نکته سوم از فرمژه استفاده کنید

یکی از ساده‌ترین و سریع‌ترین راه‌ها برای بزرگ‌تر نشان دادن چشم‌هایتان، فر کردن مژه است

نکته چهارم: از مژه مصنوعی استفاده کنید

اگر فر کردن مژه‌ها برایتان قابل انجام نیست، مژه‌های مصنوعی نیز گزینه خوبی هستند. می‌توانید برای کاشت حرفه‌ای مژه نزد یک متخصص بروید یا از فروشگاه‌های لوازم آرایشی مژه مصنوعی بخرید و خودتان در خانه بچسبانید. دانستن اینکه چه رنگ سایه ای چشم را درشت میکند نیز می‌تواند به آرایش بهتر چشم‌ها کمک زیادی کند.

نکته چهارم از مژه مصنوعی استفاده کنید

اگر فر کردن مژه‌ها برایتان قابل انجام نیست، مژه‌های مصنوعی نیز گزینه خوبی هستند

نکته پنجم: از خط چشم سفید استفاده کنید

خط چشم سفید که اغلب به عنوان بهترین خط چشم برای چشم‌های کوچک در نظر گرفته می‌شود، به دلیل توانایی خود در درخشان‌تر کردن چشم‌ها مشهور است. استفاده از آن بر روی بن مژه باعث می‌شود سفیدی چشم‌ها بیشتر و در نتیجه چشم‌ها بزرگ‌تر به نظر برسند.

بیشتر بخوانید:خط چشم دخترانه کوتاه

نحوه اجرای این ترفند نیز بسیار ساده است. ابتدا یک خط چشم سفید بردارید و قسمت بن مژه پایین چشم خود را با آن رنگ کنید. احتمالاً بلافاصله متوجه تغییر ظاهر خود بشوید، اما با ترفندهای بعدی می‌توانید چشم خود را حتی درشت‌تر نشان دهید.

نکته ششم: خط پلک سوم را تیره کنید

در اینجا خوب است بدانید چه رنگ سایه ای چشم را درشت میکند: اگر چشمان کوچکی دارید، تیره کردن خط پلک سوم یا کریس می‌تواند به آن عمق ببخشد و این توهم را ایجاد کند که چشمان شما بزرگ‌تر از واقعیت است؛ اما زیاده‌روی نکنید، اگر سایه چشم خیلی تیره باشد، کل صورت شما را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید:بهترین مارک خط چشم سفید داخل چشم

توصیه می‌کنیم برای پشت پلک خود از پالت سایه چشمی استفاده کنید که چندین سایه نود (رنگ پوست) داشته باشد. سپس برای مشخص کردن خط پلک سوم، از رنگی دو تا سه درجه تیره‌تر استفاده کنید. مرز بین این دو را با یک براش محو کرده و مطمئن شوید رنگ‌ها به خوبی پخش شده‌اند.

نکته ششم خط پلک سوم را تیره کنید

توصیه می‌کنیم برای پشت پلک خود از پالت سایه چشمی استفاده کنید که چندین سایه نود (رنگ پوست) داشته باشد

نکته هفتم: هایلایت برای چشمانی درشت‌تر

استفاده از هایلایت در قسمت بن مژه چشم می‌تواند کمک زیادی به بزرگ‌تر نشان دادن چشمان شما کند. هایلایت ملایم به جلب توجه به چشم‌ها کمک می‌کند و باعث می‌شود آن‌ها بازتر و هوشیارتر به نظر برسند (این امر مخصوصاً اگر سایه تیره‌تری روی پلک‌هایتان می‌زنید صادق است؛ زیرا روشنایی هایلایتر کنتراست مورد نیاز را اضافه می‌کند).

نکته هفتم هایلایت برای چشمانی درشت_تر

استفاده از هایلایت در قسمت بن مژه چشم می‌تواند کمک زیادی به بزرگ‌تر نشان دادن چشمان شما کند

نکته هشتم: سایه چشم را به سمت ابرو بکشید

با دانستن اینکه چه رنگ سایه ای چشم را درشت میکند می‌توانید سایه مناسب را تهیه کرده و با ترفندهایی، تأثیر آن را تقویت کنید. اگر پلک شما افتاده است، احتمالاً فضای زیادی برای سایه زدن ندارید (که به نوبه خود می‌تواند چشمان شما را کوچک‌تر از آنچه هست نشان دهد). برای مقابله با این حالت، هنگام استفاده از سایه چشم رنگ روشن، سعی کنید سایه را از قسمت کریس به سمت ابروی خود بکشید. این کار باعث می‌شود فضای پلک شما بزرگ‌تر به نظر برسد و از نظر بصری چشم‌ها را روشن‌تر و بزرگ‌تر می‌کند. با کشیدن کمی هایلایتر درست زیر استخوان ابرو می‌توانید آرایش خود را تکمیل کنید.

نکته نهم: خط چشم را خیلی ضخیم نکشید

خط چشم پررنگ و ضخیم برای برخی افراد می‌تواند جذاب باشد، اما اگر چشم‌های کوچکی دارید احتمالاً تأثیر آن عکس خواهد بود. البته این بدان معنا نیست که نمی‌توانید از خط چشم استفاده کنید؛ فقط بهتر است آن را نازک بکشید.

نکته نهم خط چشم را خیلی ضخیم نکشید

خط چشم پررنگ و ضخیم برای برخی افراد می‌تواند جذاب باشد، اما اگر چشم‌های کوچکی دارید احتمالاً تأثیر آن عکس خواهد بود

نکته دهم: ابروهای خود را شکل دهید

در نهایت، تأثیر ابروهای خود را بر درشتی چشم‌هایتان نادیده نگیرید. ابروهای ضخیم و صاف می‌توانند از نظر بصری روی چشمان شما وزن زیادی داشته باشند و آن‌ها را کوچک یا بسته نشان دهند. ایجاد قوس در ابرو نتیجه معکوس دارد، زیرا فضای بیشتری ایجاد می‌کند که به بزرگ‌تر نشان دادن چشم‌های شما کمک خواهد کرد. برای گرفتن بهترین نتیجه، توصیه می‌کنیم ابروهای خود را با یک ژل ابرو حالت دهید تا در تمام طول روز حالت‌دار و مرتب بمانند.

بیشتر بخوانید:خط چشم گربه ای به چه چشمی میاد

چه رنگ سایه ای چشم را درشت میکند؟

رنگ سایه می‌تواند در درشت‌تر نشان دادن چشمان شما تأثیرگذار باشد، اما برای اثربخشی بیشتر آن باید بدانید چه رنگ سایه ای چشم را درشت میکند. علاوه بر این، اثربخشی برخی رنگ‌های خاص ممکن است بسته به رنگ چشم و پوست شما متفاوت باشد. در ادامه چند نمونه از بهترین رنگ‌های سایه چشم برای درشت‌تر کردن چشم‌ها را آورده‌ایم:

  • سایه‌های نود و خنثی: سایه‌های خنثی و نود مانند قهوه‌ای ملایم، بژ مایل به قرمز و صورتی روشن، به طور کلی جذاب هستند. آن‌ها ظاهری طبیعی ایجاد می‌کنند که برای اکثر رنگ‌های پوست و اندازه‌های چشم مناسب است. این رنگ‌ها می‌توانند چشم‌ها را بازتر و هوشیارتر نشان دهند.
  • سایه روشن براق یا اکلیلی: سایه‌های روشن و براق، به‌ ویژه در رنگ‌های شامپاینی، طلایی روشن یا مرواریدی، می‌توانند نور را از چشم‌های شما انعکاس داده و آن‌ها را برجسته‌تر نشان دهند. این سایه‌ها برای بازتر نشان دادن چشم‌های کوچک یا پلک‌ افتاده عالی هستند.
  • سفید مات یا کرم: استفاده از سایه چشم سفید مات یا کرم در گوشه‌های داخلی چشم می‌تواند آن‌ها را روشن‌تر و بزرگ‌تر نشان دهد. این تکنیک برای هر اندازه چشم و رنگ پوست موثر است.
  • رنگ‌های سرد برای پوست روشن: اما برای پوست روشن چه رنگ سایه ای چشم را درشت میکند؟ اگر پوست روشنی دارید، سایه‌های با رنگ سرد مانند نیلی، آبی ملایم و خاکستری سرد می‌توانند تضادی ایجاد کنند که توجه را به سمت چشم‌ها جلب خواهد کرد. این سایه‌ها می‌توانند چشمان شما را برجسته‌تر نشان دهند.
  • رنگ‌های گرم برای پوست‌های سبزه: افراد با رنگ پوست سبزه یا زیتونی می‌توانند از رنگ‌های سایه چشم گرم مانند هلویی، مرجانی و قهوه‌ای گرم بهره‌مند شوند. این رنگ‌ها چشم‌ها را زیباتر کرده و مثل یک مکمل برای رنگ پوست آن‌ها عمل می‌کنند.
  • رنگ‌های متضاد: همچنین می‌توانید سایه‌ای را انتخاب کنید که با رنگ چشم شما تضاد داشته باشد. برای مثال، اگر چشم‌های آبی دارید، رنگ‌های گرم و خاکی مانند مس و برنز می‌توانند آن‌ها را برجسته کنند. چشم‌های سبز با سایه‌هایی مانند آلویی و بنفش تیره زیباتر می‌شوند، در حالی که چشم‌های قهوه‌ای را می‌توان با رنگ‌های آبی سرد و روشن برجسته کرد.

سخن پایانی

هر کدام از ما با ویژگی‌های ظاهری خاصی متولد شده‌ایم که ما را متمایز و جذاب می‌سازد. در قدم اول، بسیار مهم است که با این ویژگی‌ها کنار بیاییم و خودمان را آن‌طور که هستیم بپذیریم و دوست داشته باشیم، اما گاهی اوقات کمی آرایش می‌تواند نجات‌دهنده باشد؛ بخصوص وقتی با مشکلاتی مثل بی‌خوابی سر و کار داریم. در این مقاله بررسی کردیم که چه رنگ سایه ای چشم را درشت میکند و ترفندهایی برای درشت‌تر نشان دادن چشم‌ها پیشنهاد دادیم. با این ترفندها می‌توانید زیبایی طبیعی خود را تقویت کنید!

سوالات متداول

  • آیا استفاده از خط چشم روی سایه برای درشت نشان دادن چشم ضروری است؟

خط چشم می‌تواند چشم‌ها را بزرگ‌تر نشان دهد، به‌خصوص زمانی که در امتداد خط مژه بالایی استفاده شود. با این حال، استفاده از آن ضروری نیست و به ترجیحات شما بستگی دارد.

  • چگونه از پخش شدن سایه چشم و ماسیدن آن جلوگیری کنیم؟

از پرایمر سایه چشم جهت ایجاد یک بیس قوی برای سایه استفاده کنید. علاوه بر این، سایه‌های با کیفیت و ماندگاری بالا را انتخاب کرده و برای جلوگیری از ماسیدن، آن را با پودر فیکس ترکیب کنید.

  • اشتباهات رایج هنگام استفاده از سایه برای درشت نشان دادن چشم کدامند؟

استفاده از سایه تیره و سنگین در سراسر پلک، زیاده‌روی در استفاده از رنگ‌های متضاد و عدم محو کردن طیف‌های مختلف سایه از جمله رایج‌ترین اشتباهات آرایش چشم هستند. همچنین حواستان باشد که سایه چشم را خیلی نزدیک به خط مژه پایینی نزنید، زیرا می‌تواند چشم‌ها را کوچک‌تر نشان دهد.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − 1 =