Banner Image
ماشین لباسشویی

راهنمای خرید ماشین لباسشویی

امتیاز دهید

بدون شک خرید یک ماشین لباسشویی خوب در بهبود کیفیت زندگی خانواده موثر است. این وسیله کاربردی به خانه شما می‌آید تا دیگر دغدغه شستن و خشک کردن لباس‌های کثیف را نداشته باشید‌ و بدون‌ زحمت و صرف وقت، لباس‌های تمیزتان را از آن تحویل بگیرید. افراد زیادی به دنبال خرید ماشین لباسشویی هستند؛ اما خرید این دستگاه به آشنایی با انواع، مدل‌ها و عملکرد آن‌ها نیاز دارد تا بتوانید انتخابی متناسب با نیازهای خود داشته باشید. ازاین‌رو راهنمای خرید ماشین لباسشویی جامع می‌تواند به شما کمک کند تا گزینه مناسب خود را انتخاب کنید، پس با ما همراه باشید.

چرا باید ماشین لباسشویی بخریم؟

چرا باید ماشین لباسشویی بخریم؟

ماشین لباسشویی از اتلاف وقت شما جلوگیری می‌کند

لباس شستن با دست به زمان و حوصله زیادی نیاز ‌دارد. شاید شما هم در این موقعیت قرار گرفته باشید که به دلیل نداشتن زمان کافی، لباس‌های چرک روی هم انباشته شده و یا اجبارا لباس‌های نه‌چندان تمیز‌ خود را مجددا پوشیده باشید.

بیشتر بخوانید:برای رفع بوی بد ماشین لباسشویی چه باید کرد؟

پروسه لباس شستن در عین حال که بسیار وقت‌گیر است، برای عضلات و حتی پوست دست‌هایتان نیز می‌توانند مشکلاتی را به وجود آورد. به طور مثال سالانه افراد زیادی به خاطر حساسیت به مواد شوینده نزد‌ پزشک مراجعه می‌کنند.

این وسیله کاربردی دارای مزیت‌های زیادی است که در ادامه مطلب راهنمای خرید ماشین لباسشویی به برخی از مهم‌ترین آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • استفاده از ماشین لباسشویی بسیار راحت و سریع است؛ هیچ‌کسی علاقه ندارد که بعد از یک روز شلوغ کاری به خانه آمده و لباس بشوید‌. ماشین‌های لباسشویی بدون آنکه زحمت اضافه‌ای روی دوش شما بیندازند فقط با زدن یک دکمه کار خود را به‌ سرعت انجام می‌دهند.
  • جلوگیری از آسیب‌های عضلانی؛ شستن لوازمی مثل پتو‌ با دست تقریبا غیرممکن است. اگر آن‌ها را با دست بشویید احتمال بروز درد‌های عضلانی افزایش می‌یابد.
  • در زمان صرفه‌جویی می‌کنید؛ ماشین لباسشویی از اتلاف وقت شما جلوگیری می‌کند. همانطور که پیش‌تر گفتیم لباس شستن با دست بسیار وقت‌گیر است‌، خرید یک ماشین لباسشویی مناسب به شما کمک می‌کند تا وقت بیشتری برای رسیدگی به کارهای خود داشته باشید.
  • بهداشت را افزایش می‌دهد؛ بعضی از افراد برای جلوگیری از انباشته شدن لباس‌های کثیف و نداشتن زمان کافی برای شستن لباس‌ها با دست، آن‌ها را بارها و بارها می‌پوشند که امری ناخوشایند است.
  • با شستشوی صحیح لباس‌ها از آسیب رساندن به آن‌ها جلوگیری می‌کند؛ بسیاری از ماشین‌های لباسشویی بر اساس تنظیمات مخصوص، هر پارچه‌ای را با توجه به جنس آن می‌شویند. از این‌رو از پارگی یا رنگ‌پریدگی لباس جلوگیری می‌کند.
  • کیفیت زندگی شما را افزایش می‌دهد؛ لوازمی مثل ماشین لباسشویی با انجام بخشی از کارهای خانه، باری از روی دوشتان برمی‌دارد و در بهبود کیفیت زندگی‌ و رضایت شما موثر هستند.

انواع ماشین‌های لباسشویی

ماشین‌های لباسشویی در مدل‌های مختلفی در بازار وجود دارند که شناخت آن‌ها به شما کمک می‌کند تا در زمان خرید انتخاب مناسب‌تری داشته باشید. در ادامه مطلب راهنمای خرید ماشین لباسشویی به برخی از مدل‌های پرکاربرد این دستگاه اشاره می‌کنیم.

ماشین لباسشویی درب بالا

طراحی ماشین‌های لباسشویی درب بالا به‌گونه‌ای است که وارد و خارج کردن لباس از طریق دربی که در بالای دستگاه قرار دارد، انجام می‌شود. این دستگاه برای شستشوی لباس، آن‌ها را مثل همزن می‌چرخاند؛ بنابراین لباس‌ها کاملا تمیز می‌شوند.

بیشتر بخوانید:معنی کلمات روی ماشین لباسشویی ال جی ۷ کیلویی

یکی از مزیت‌های ماشین لباسشویی درب بالا این است که دارای دکمه‌های توقف هستند،‌ شما می‌توانید در حین شستشو، لباسشویی را متوقف کرده و لباس‌های جدید اضافه کنید. از دیگر ویژگی‌های این دستگاه می‌توان به لرزش کم آن اشاره کرد. این دستگاه از صدا و لرزش زیادی برخوردار نیست، بنابراین فرایند شستشو با صدا و لرزش آزاردهنده‌ای انجام نمی‌شود.

ماشین لباسشویی درب بالا

یکی از مزیت‌های ماشین لباسشویی درب بالا این است که دارای دکمه‌های توقف هستند

ماشین لباسشویی درب جلو

ماشین لباسشویی درب جلو از مدل‌های پرفروش در ایران به‌حساب می‌آید که طرفداران بسیاری دارد. شستشو و خشک کردن لباس در این مدل با چرخش زیاد صورت ‌می‌گیرد، به ‌همین دلیل قدرت تمیزی و لکه‌بری آن‌ها بالا است.

بیشتر بخوانید:چگونه فقط از خشک‌کن ماشین لباسشویی استفاده کنیم؟

از مزایای این ماشین لباسشویی می‌توان به کم‌مصرف بودن آن‌ها اشاره کرد که استفاده از آن را برای خانواده‌ها مقرون به‌صرفه کرده‌ است‌. اغلب ماشین‌های لباسشویی درب از جلو دارای تنظیمات شستشوی متفاوتی هستند که این ویژگی در حفظ کیفیت لباس‌ها بعد از شستشو تأثیر فراوانی دارد.

ماشین لباسشویی درب جلو

از مزایای این ماشین لباسشویی می‌توان به کم‌مصرف بودن آن‌ها اشاره کرد

ماشین لباسشویی دوقلو (نیمه اتوماتیک)

لباسشویی نیمه‌اتوماتیک را در ایران بیشتر به اسم ماشین لباسشویی دو قلو می‌شناسیم. این مدل دارای دو درب عمودی است که کنار هم قرار دارند. یک درب‌ آن برای شستشو و درب دیگر برای خشک کردن لباس‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مصرف آب در لباسشویی نیمه اتوماتیک بسیار کم است؛ زیرا در اکثر مدل‌ها باید به‌ صورت دستی داخل آن‌ها‌ آب ریخته شود، بنابراین به آب لوله‌کشی نیاز ندارد! از لحاظ قیمت ماشین‌های دوقلو بسیار ارزان‌تر از مدل‌های دیگر هستند، به همین دلیل هم مشتریان خاص خود را دارند.

ماشین لباسشویی دوقلو (نیمه اتوماتیک)

این مدل دارای دو درب عمودی است که کنار هم قرار دارند

ماشین لباسشویی تمام اتوماتیک

این مدل‌ها تمامی کارهای شستن و خشک کردن لباس‌ها را به‌ صورت خودکار انجام می‌دهند. شما فقط باید روش شستن لباس‌ها را انتخاب کنید. لباسشویی‌ اتوماتیک در دو نوع درب بالا و درب جلو در بازار موجود است که از نظر عملکرد تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند. ماشین‌های لباسشویی تمام اتوماتیک برای افرادی که دارای مشغله‌های فراوانی هستند بسیار مناسب است؛ زیرا کافی است لباس‌های کثیف را داخل ماشین قرار‌ داده و چند دکمه را فشار دهید، بعد از دقایقی لباس تمیز و خشک شده را تحویل خواهید گرفت.

ماشین لباسشویی تمام اتوماتیک

این مدل‌ها تمامی کارهای شستن و خشک کردن لباس‌ها را به‌ صورت خودکار انجام می‌دهند

مقایسه انواع ماشین‌های لباسشویی

حال که با مدل‌های مختلف ماشین‌ لباسشویی آشنا شده‌اید در ادامه مطلب، مدل‌های معرفی شده را با یکدیگر مقایسه می‌کنیم تا با مزایا و ویژگی‌های هریک از آن‌ها بیشتر آشنا شوید‌:

ماشین لباسشویی درب از بالا بهتر است یا درب از جلو؟

ماشین‌های لباسشویی درب از بالا و درب از جلو دو مدل پرفروش هستند که هریک مزایا و ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود را دارند. اگر برای خرید ماشین لباسشویی بین این دو مدل مردد هستید در ادامه مطلب راهنمای خرید ماشین لباسشویی با ما همراه باشید تا با مقایسه آن‌ها با مزایا و ویژگی‌هایشان بیشتر آشنا شوید:

  • مهم‌ترین تفاوت این دو مدل همانطور که از نامشان مشخص است نوع قرارگیری درب آن‌ها است. مدل درب از بالا دارای یک درب بزرگی است که در قسمت بالای ماشین لباسشویی قرار دارد. مدل درب جلو، دارای دربی است که در جلوی لباسشویی قرار گرفته و به سمت چپ یا راست باز می‌شود.
  • ماشین‌های درب بالا برای افرادی که قد بلندی‌ دارند مناسب است،‌ اما برای افراد قد کوتاه یا کسانی که از ویلچر استفاده می‌کنند،‌ ماشین لباسشویی درب جلو گزینه بهتری خواهد بود‌.
  • در لباسشویی درب بالا امکان اضافه کردن لباس‌ها در طول فرایند شستشو امکان‌پذیر است؛ اما در اکثر مدل‌های درب از جلو به محض روشن‌ شدن دستگاه، درب‌ها قفل می‌شود؛ بنابراین اگر تکه لباسی‌ را فراموش کرده‌اید که داخل لباسشویی بیندازید باید تا سری بعد منتظر بمانید.
  • لباسشویی‌های درب بالا به دلیل قرارگیری درب آن‌ها در بالای دستگاه دارای ظاهری کاملا یکدست هستند که جلوه خوشایندی به دکور ‌آشپزخانه می‌بخشند.
  • ماشین لباسشویی درب بالا، با چرخاندن و همزدن و ماشین درب جلو، با دور چرخش بالا لباس‌ها را می‌شویند. به ‌طور کلی عملکرد دو دستگاه در از بین بردن لکه‌ها تفاوت چندانی ندارد؛ اما امکان تمیز کردن و از بین بردن لکه‌های لباس‌ در ماشین لباسشویی درب جلو به دلیل سرعت چرخش آن بیشتر است.
  • امروزه با تولید لباسشویی‌هایی با راندمان بالا، مصرف آب در هر دو مدل کاهش یافته است‌. توصیه می‌شود در زمان خرید به برچسب مصرف آب دستگاه توجه کنید.
ماشین لباسشویی درب از بالا بهتر است یا درب از جلو؟

در لباسشویی درب بالا امکان اضافه کردن لباس‌ها در طول فرایند شستشو امکان‌پذیر است

مقایسه لباسشویی اتوماتیک و نیمه اتوماتیک

همانطور که پیش‌تر‌ گفتیم ماشین لباسشویی اتوماتیک به دخالت انسانی نیاز ندارد. این دستگاه با فشار دادن دکمه‌های خاموش روشن و تنظیمات کار می‌کند.

بیشتر بخوانید:نحوه شستن پتو با ماشین لباسشویی

اما ماشین‌های نیمه اتوماتیک که در ایران به اسم ماشین لباسشویی دوقلو می‌شناسیم دارای دو بخش مجزا است. این دستگاه به‌تنهایی کار شستشو و خشک کردن لباس‌ها را انجام نمی‌دهند؛ بلکه لباس‌ها برای شستن و خشک کردن باید توسط شما از یک بخش به بخش دیگر منتقل شود. در ادامه مطلب راهنمای خرید ماشین لباسشویی از ویژگی‌ها این دو مدل می‌گوییم‌ تا بیشتر با آن‌ها آشنا شوید.‌

  • به دلیل کارایی متفاوت،‌ قیمت مدل نیمه اتوماتیک (ماشین لباسشویی دوقلو) از لباسشویی اتوماتیک ارزان‌تر‌ و به‌صرفه‌تر است.
  • مصرف آب در ماشین لباسشویی دوقلو بسیار کمتر از مدل‌های دیگر است.
  • لباسشویی‌های اتوماتیک در زمان صرفه‌جویی می‌کنند و استفاده از آن‌ها راحت است‌.
  • از لحاظ وزنی ماشین لباسشویی دوقلو سبک‌تر‌ از مدل‌های‌‌ دیگر است و حمل و نقل آن راحت‌تر‌ انجام می‌شود.
  • لباسشویی‌های اتوماتیک به لوله‌کشی و جریان مداوم آب نیاز دارد؛ اما لباسشویی‌های نیمه اتومات را می‌توانید یکبار با آب‌ پر کنید و به جریان آب نیاز ندارد.
  • زمان شستشو در ماشین‌های دوقلو کمتر از مدل اتوماتیک است و سریع‌تر لباس‌ها را می‌شورد.
  • لباسشویی اتوماتیک به دلیل کارایی بیشتر، عملکرد بهتر و عدم نیاز به نیروی انسانی برای افرادی که‌ محدودیت بودجه ندارد گزینه بهتری به‌حساب می‌آید.
مقایسه لباسشویی اتوماتیک و نیمه اتوماتیک

لباسشویی‌های اتوماتیک در زمان صرفه‌جویی می‌کنند و استفاده از آن‌ها راحت است‌

نکات مهم خرید ماشین لباسشویی

خرید ماشین لباسشویی باید با دقت انجام شود چرا که شما هر ساله لباسشویی خانه را تعویض نمی‌کنید. یک انتخاب نامناسب در بلندمدت شما را دچار مشکل می‌کند… در ادامه مطلب راهنمای خرید ماشین لباسشویی با ما همراه باشید تا با نکات مهمی که در زمان خرید این وسیله کاربردی باید به آن توجه کنید آشنا شوید.

ظرفیت ماشین لباسشویی

ماشین‌های لباسشویی در ظرفیت‌های مختلفی مثل پنج کیلویی، هفت کیلویی، نه کیلویی و بیشتر در بازار موجود است که شما می‌توانید برحسب نیازتان یک مدل مناسب را انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید:چگونه قفل کودک ماشین لباسشویی را باز کنیم؟

اگر خانواده پرجمعیتی هستید و هفته‌ای یک یا دو بار ماشین لباسشویی را روشن می‌کنید، دستگاهی با ظرفیت بالاتر خریداری کنید. در مقابل اگر هر روز لباس‌های خود را می‌شویید یک لباسشویی با سایز متوسط نیز مناسب شما خواهد بود.‌

ظرفیت ماشین لباسشویی

ماشین‌های لباسشویی در ظرفیت‌های مختلفی مثل پنج کیلویی، هفت کیلویی، نه کیلویی و بیشتر در بازار موجود است

درام لباسشویی

درام، فضای داخل دستگاه است که لباس‌ها داخل آن قرار می‌گیرند. درام‌ها با جنس‌های مختلفی ساخته می‌شوند‌. بهترین مدل آن، درام‌های فولادی ضد زنگ هستند که هم عمر طولانی‌تری دارند و هم سرعت چرخش آن‌ها بالا است.

تنظیمات مربوط به شستشو

لباسشویی‌ها تنظیمات مختلفی مانند سرعت دور و چرخش در ثانیه را دارا هستند‌. به‌طور مثال هر چه سرعت دور ماشین بیشتر باشد، لباس‌ها زودتر خشک می‌شوند؛ بنابراین در ‌هنگام خرید از فروشنده بخواهید که لباسشویی با سرعت دور بالاتر به شما معرفی کند.

تنظیم دمای آب

بعضی از لباس‌ها باید با آب گرم شسته شوند تا لکه‌هایشان از بین برود. اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که لباس‌ها را با آب گرم یا ولرم می‌شویید، در هنگام خرید به این ویژگی مهم دقت کنید.

لرزش و صدا

لرزش و صدا در ماشین‌‌های لباسشویی اجتناب‌ناپذیر است. بسیاری از آن‌ها به‌خصوص در مرحله خشک کردن دارای صدا و لرزش زیادی هستند. اگر این نکته برایتان مهم است که لباسشویی کاملا بی‌صدا باشد، لباسشویی‌هایی که از «تکنولوژی بی صدا» استفاده می‌کنند، گزینه مناسبی برایتان خواهند بود.

بیشتر بخوانید:جرم‌گیری ماشین لباسشویی؛ قدم به قدم

قیمت

بعد از شناخت ویژگی‌ها و معیارهای موردنظرتان، مدل‌هایی که با آن‌ها تطابق دارد را با میزان بودجه خود مقایسه کنید. نگران نباشید! امروزه در بازار مدل‌های ‌مختلفی از لباسشویی وجود دارد؛ بنابراین شما با توجه به بودجه خود می‌توانید یک مدل مناسب پیدا کنید.

راهنمای خرید ماشین لباسشویی ایرانی

برندهای ایرانی بسیاری وجود دارند که ماشین‌های لباسشویی با قابلیت‌ها و عملکردهای متفاوتی تولید می‌کنند. یکی از مهم‌ترین مزیت‌های خرید لوازم خانگی ایرانی آن است که در صورت خرابی، به‌راحتی می‌توانید قطعات آن را در بازار پیدا کرده و تعمیر کنید‌‌. از لحاظ قیمت، خرید ماشین لباسشویی ایرانی نسبت به مدل‌های خارجی به‌صرفه‌تر است؛ بنابراین با وجود محدودیت بودجه نیز می‌توان یک مدل مناسب انتخاب کرد. در ادامه مطلب راهنمای خرید ماشین لباسشویی به نکات مهمی که باید در هنگام خرید دستگاه ایرانی به آن توجه کنید، اشاره می‌کنیم‌.

راهنمای خرید ماشین لباسشویی ایرانی

از لحاظ قیمت، خرید ماشین لباسشویی ایرانی نسبت به مدل‌های خارجی به‌صرفه‌تر است

مقایسه قیمت

همانطور که گفتیم قیمت ماشین‌های لباسشویی ایرانی به نسبت مدل‌های خارجی پایین‌تر است. اگر قصد دارید از یک برند ایرانی لباسشویی بخرید در ابتدا مدل‌های مختلف با ویژگی‌های یکسان را با یکدیگر مقایسه کنید‌ تا یک لباسشویی مناسب و با قیمت منصفانه خریداری کنید.

نظرات مشتریان

خواندن نظرات مشتریان یکی از مواردی است که در انتخاب کمکتان می‌کند. شما می‌توانید در پلتفرم‌های آنلاین نظرات مربوط به هر کالا را بخوانید و درصد رضایت مشتریان را بسنجید‌. خواندن نظرات کاربران راهنمای مناسبی است که نباید از آن غافل شوید.

گارانتی

ماشین لباسشویی از آن وسیله‌هایی است که همیشه امکان خرابی آن وجود دارد؛ بنابراین خرید از برندی که بعد از خراب شدن دستگاه،‌ در کنارتان باشد از اهمیت فراوانی برخوردار است.

بیشتر بخوانید:8 علت آب دادن ماشین لباسشویی و راه‌های رفع نشتی

تحویل و نصب

نصب و تحویل لوازم خانگی به‌خصوص ماشین لباسشویی بر عهده نماینده فروش آن کالا است. در زمان خرید از خدمات تحویل و نصب رایگان کالا مطمئن شوید تا هزینه اضافی پرداخت نکنید.‌

چه مدل ماشین لباسشویی مناسب شما است؟

خرید مدل متناسب با خواسته‌هایتان دارای اهمیت است چراکه از هزینه‌ اضافی برای خرید یک دستگاه گران قیمت جلوگیری می‌کند‌. در ادامه مطلب راهنمای خرید ماشین لباسشویی چند مورد که می‌تواند به خرید ماشین مناسب خانواده شما کمک کند را برایتان می‌گوییم.

  • مصرف انرژی: اگر دارای خانواده پرجمعیتی هستید که حتی بدون ماشین لباسشویی، قبوض مصرف انرژی شما از حد نرمال بیشتر است، باید به دنبال دستگاهی با برچسب انرژی ‌A باشید تا مبلغ قبض‌هایتان بیشتر نشود.
  • فضای کافی: ماشین لباسشویی باید در کجا قرار بگیرد؟ آیا فضای کافی برای یک لباسشویی با سایز بزرگ‌تر در اختیار دارید؟ برای انتخاب مدل مناسبتان به سوالات مطرح شده جواب دهید تا بعد از خرید با مشکل محل قرارگیری و نصب دستگاه مواجه نشوید.
  • چالش‌های شستن لباس: هر خانواده‌ای از عادت‌های پاکیزگی منحصربه‌فردی پیروی می‌کند‌. به‌طور مثال اگر عادت دارید پارچه‌های ظریف را با آب ولرم بشویید به ویژگی تنظیم دمای آب در لباسشویی دقت کنید.
چه مدل ماشین لباسشویی مناسب شما است؟

اگر عادت دارید پارچه‌های ظریف را با آب ولرم بشویید به ویژگی تنظیم دمای آب در لباسشویی دقت کنید

ماشین لباسشویی چه اندازه‌ای بخرید؟

اگر به‌طور مداوم‌ لوازمی مثل پتوهای دو نفره یا ملحفه‌ها و پرده‌های بزرگ را می‌شویید، در هنگام خرید ماشین لباسشویی باید دستگاهی با درام بزرگتر انتخاب کنید‌. در ادامه مطلب راهنمای خرید ماشین لباسشویی درباره اندازه و ظرفیت این دستگاه بیشتر صحبت می‌کنیم.

ماشین‌ لباسشویی ۵ تا ۷ کیلوگرم

اگر تنها زندگی می‌کنید یا یک خانواده کوچک دو نفره دارید، ماشینی با ظرفیت پنج تا هفت کیلو برایتان مناسب است. با لباسشویی‌های پنج تا هفت کیلو نمی‌توانید پتو یا پرده‌های بزرگ شویید؛ بنابراین اگر به‌طور مداوم این لوازم را مورد شستشو قرار می‌دهید باید دستگاهی با اندازه و ظرفیت بزرگتر خریداری کنید.

ماشین لباسشویی ۸ کیلوگرم

این مدل از لباسشویی‌ها برای خانواده‌هایی با جمعیت چهار نفر که هر بار لباس‌هایی با حجم زیاد را می‌شویند، مناسب است‌. با خرید ماشین هشت کیلویی دیگر نیازی نیست هر از چند گاهی لباس‌هایی با حجم بزرگ مثل پالتوها را به خشکشویی ببرید چرا که این دستگاه می‌تواند آن‌ها را به‌راحتی بشوید.

بیشتر بخوانید:راهنمای کامل طریقه استفاده از ماشین لباسشویی اتوماتیک

ماشین لباسشویی ۹ کیلوگرم

اگر خانواده‌ پرجمعیتی (بیش از پنج نفر) دارید و هر روز دستگاه را با حجم بالای لباس پر می‌کنید، یک لباسشویی نه کیلویی مناسب خانواده شما است. یادتان باشد که ظرفیت لباسشویی بر قیمت و میزان مصرف انرژی آن تأثیر می‌گذارد.

جمع بندی

در مطلب راهنمای خرید ماشین لباسشویی، تمامی جنبه‌های خرید این دستگاه را مورد بررسی قرار دادیم تا شما بتوانید با استفاده از آن یک دستگاه مناسب بخرید. امروزه خرید ماشین لباسشویی به یک ضرورت تبدیل شده تا جایی که کمتر خانه‌ای پیدا می‌شود که این وسیله در آن وجود نداشته باشد. لباسشویی‌ها در تنوع بسیار بالایی تولید می‌شود که این مورد از جهتی حق انتخاب گسترده را برای مشتریان فراهم می‌کند و از سوی دیگر ممکن است مشتریان سردرگم کند‌. برای خرید یک دستگاه مناسب در ابتدا باید تعداد اعضای خانواده، فضای کافی، بودجه،‌ خدمات پس از فروش و دیگر ویژگی‌های موردنظرتان را مشخص کرده، سپس برای خرید دستگاهی که با خواسته‌های شما مطابقت دارد اقدام کنید.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 + 12 =