Banner Image

راهنمای کامل طریقه استفاده از ماشین لباسشویی اتوماتیک

امتیاز دهید

اگر یک وسیله وجود داشته باشد که زندگی بدون آن حسابی سخت می‌شود، آن وسیله ماشین لباسشویی است. اگر تا به حال برای چند روز یا چند هفته ماشین لباسشویی‌تان از کار افتاده باشد، می‌دانید که شستن لباس‌ها با دست چقدر سخت خواهد بود. اگرچه مکانیزم ماشین‌های لباسشویی بسیار ساده به نظر می‌رسد، اما آن‌ها یک ترفند هوشمندانه را به کار می‌برند. ماشین‌های لباسشویی با کمک مواد شوینده، کثیفی را از لباس شما جدا و سپس آن را آبکشی می‌کنند؛ اما نحوه کار این ماشین‌ها دقیقاً به چه صورت است؟ در این مقاله با ما همراه باشید تا همه چیز درباره ماشین‌های لباسشویی از جمله طریقه استفاده از ماشین لباسشویی اتوماتیک را بررسی کنیم.

اجزای تشکیل‌دهنده ماشین لباسشویی کدامند؟

ایده پشت ماشین‌های لباسشویی ساده است: لباس‌های شما را برای مدتی در کف خیس می‌دهد و سپس به سرعت می‌چرخد تا آب آن‌ها خارج شود؛ اما قضیه کمی پیچیده‌تر از این است. اگر شکل ظاهری ماشین لباسشویی را تصور کنید، احتمالاً تصویر یک دیگ بزرگ به ذهنتان می‌رسد که پر از آب می‌شود، اما در واقع در ماشین‌های لباسشویی دو دیگ وجود دارد که یکی در داخل دیگری قرار گرفته است.

اجزای لباسشویی

در ماشین‌های لباسشویی دو دیگ وجود دارد که یکی در داخل دیگری قرار گرفته است.

دیگ یا درام داخلی، همانی است که با باز کردن درب ماشین لباسشویی می‌توانید ببینید. در ماشین لباسشویی‌های درب از جلو که در ایران رایج‌تر هستند، دیگ رو به جلو قرار می‌گیرد. لباس‌های خود را از جلو به داخل آن فشار می‌دهید و کل درام حول یک محور افقی (مانند چرخ ماشین) می‌چرخد. درام سوراخ‌های کوچک زیادی برای ورود و خروج آب دارد و در اطراف آن نیز لبه‌هایی تعبیه شده‌اند تا لباس‌ها را به اطراف بچرخاند.

اما در ماشین‌های لباسشویی درب از بالا، درپوش را باز می‌کنید و لباس‌های خود را از بالا داخل درام می‌اندازید. درام حول یک محور عمودی نصب شده است اما حرکت نمی‌کند. در عوض، یک پارو در وسط آن وجود دارد که لباس‌ها را در آب می‌چرخاند.

قطعات ماشین لباسشویی

دو درام مهم‌ترین اجزای تشکیل‌دهنده ماشین لباسشویی هستند، اما قطعات جالب دیگری نیز در آن وجود دارد

یک درام بزرگ‌تر در خارج از درام داخلی قرار می‌گیرد که نمی‌توانید آن را ببینید. وظیفه آن نگه‌داشتن آب در حین چرخش درام داخلی (در ماشین‌های درب از جلو) یا پارو (در ماشین‌های درب از بالا) است. بر خلاف درام داخلی، درام بیرونی باید کاملاً ضدآب باشد؛ زیرا در غیر این صورت آب به بیرون نشت می‌کند.

دو درام مهم‌ترین اجزای تشکیل‌دهنده ماشین لباسشویی هستند، اما قطعات جالب دیگری نیز در آن وجود دارد. یک ترموستات (مکانیزم دماسنج) برای آزمایش دمای آب ورودی و یک عنصر گرمایشی وجود دارد که آن را تا دمای مورد نیاز گرم می‌کند. همچنین یک پمپ الکتریکی در این ماشین‌ها تعبیه شده است که پس از پایان شستشو، آب را از درام خارج می‌کند. یک مکانیزم کنترل مکانیکی به نام بُرد الکترونیکی نیز وجود دارد که باعث می‌شود قسمت‌های مختلف لباسشویی یک سری مراحل را برای شستن، آبکشی و چرخاندن لباس‌های شما طی کنند. سه لوله نیز در این ماشین‌ها تعبیه شده‌اند که دو تا از آن‌ها آب سرد و گرم را تمیز کرده و لوله سومی آب کثیف را از ماشین خارج می‌کند. همه این لوله‌ها دارای دریچه‌هایی هستند که در صورت لزوم باز و بسته می‌شوند.

بیشتر بخوانید: بهترین ماشین لباسشویی ایرانی کدام برند است؟

ماشین لباسشویی چگونه کار می‌کند؟

قبل از بررسی طریقه استفاده از ماشین لباسشویی اتوماتیک، خوب است که با نحوه کار آن بیشتر آشنا شویم. تمام قسمت‌های مهم لباسشویی از جمله درام داخلی، سوپاپ‌ها، پمپ و المنت حرارتی به صورت الکتریکی کنترل می‌شوند. برد الکترونیکی ماشین لباسشویی، مانند رهبر ارکستری است که این قطعات را در بازه‌های زمانی خاص روشن و خاموش می‌کند.

نحوه کارکرد ماشین لباسشویی

لباس‌ها را داخل لباسشویی بریزید و برنامه مدنظرتان را انتخاب کنید.

نحوه کار ماشین لباسشویی به شرح زیر است:

  • لباس‌ها و مواد شوینده را در دستگاه می‌ریزید.
  • برنامه مورد نظر خود را انتخاب کرده و ماشین لباسشویی را روشن می‌کنید.
  • برد الکترونیکی دریچه‌های آب را باز می‌کند تا آب سرد و گرم وارد دستگاه شود و درام‌های بیرونی و داخلی را پر کند. آب معمولاً از قسمت بالا وارد می‌شود و از داخل سینی مواد شوینده به سمت پایین می‌ریزد تا همراه خودش این مواد را نیز به داخل درام‌ها هدایت کند.
  • برد الکترونیکی دریچه‌های آب را می‌بندد.
  • ترموستات دمای آب ورودی را اندازه‌گیری می‌کند. اگر خیلی سرد باشد، برد الکترونیکی المنت گرمایشی را روشن می‌کند. نحوه کار این المنت درست مانند کتری برقی است.
  • هنگامی که آب به اندازه کافی داغ شد، برد الکترونیکی درام داخلی را می‌چرخاند تا لباس‌ها در آب و مواد شوینده غوطه‌ور شوند.
  • مواد شوینده کثیفی را از لباس شما بیرون می‌کشند و آن را در آب حل می‌کنند.
  • برد الکترونیکی یک دریچه را باز می‌کند تا آب از هر دو درام تخلیه شود. سپس پمپ را روشن می‌کند تا تخلیه آب راحت‌تر انجام شود.
  • برد الکترونیکی دوباره دریچه‌های آب را باز می‌کند تا آب تمیز وارد درام‌ها شود.
  • برد الکترونیکی درام داخلی را می‌چرخاند تا با آب تمیز لباس‌ها را آبکشی کند. هر دو درام خالی شده و این کار چندین بار تکرار می‌شود تا کف لباس‌ها کاملاً از بین برود.
  • پس از آبکشی لباس‌ها، برد الکترونیکی درام داخلی را با سرعت بسیار بالایی (حدود ۱۳۰ کیلومتر در ساعت) می‌چرخاند. آب لباس‌ها از سوراخ‌های ریز درام داخلی خارج شده و به درام بیرونی انتقال می‌یابد. چرخش ماشین لباسشویی با استفاده از ایده سانتریفیوژ، لباس‌های شما را تا حدودی خشک می‌کند.
  • پمپ، آب باقی‌مانده را از درام بیرونی خارج می‌کند و چرخه شستشو به پایان می‌رسد.

طریقه استفاده از ماشین لباسشویی اتوماتیک به همین سادگی است! بعد از خارج کردن لباس‌ها از ماشین لباسشویی، تنها باید به فکر خشک کردن آن‌ها باشید که این هم با پهن کردن آن‌ها روی رخت‌آویز امکان‌پذیر خواهد بود.

ماشین لباسشویی چه انواعی دارد؟

دو نوع اصلی ماشین لباسشویی عبارتند از نیمه اتوماتیک و تمام اتوماتیک. در حالی که هر دو هدف یکسانی را برآورده می‌کنند، تفاوت‌های آشکاری در ظاهر و عملکرد آن‌ها وجود دارد. علاوه بر این، قیمت این دو نیز با یکدیگر متفاوت است.

انواع ماشین لباسشویی

دو نوع اصلی ماشین لباسشویی عبارتند از نیمه اتوماتیک و تمام اتوماتیک

ماشین‌های لباسشویی نیمه اتوماتیک عموماً دوقلو هستند و دو درب دارند که یکی برای شستشو و دیگری برای خشک کردن استفاده می‌شود. پس از اتمام چرخه شستشو، باید لباس‌ها را به صورت دستی به داخل خشک‌کن منتقل کنید. ماشین لباسشویی نیمه اتوماتیک به دلیل وجود این مرحله در چرخه شستشو معمولاً ارزان‌تر است.

از سوی دیگر، ماشین لباسشویی تمام اتوماتیک خودش تمام کارها را انجام می‌دهد؛ کافیست شما لباس‌ها را در آن قرار داده و مواد شوینده را به دستگاه اضافه کنید. برنامه مورد نظر را انتخاب کرده و start را فشار دهید. برنامه با شستن لباس‌ها شروع می‌شود (مگر اینکه بخواهید از قبل خیس بخورند) و قبل از شروع فرآیند خشک کردن، آبکشی انجام می‌گیرد. زمان صرف‌شده برای این فرآیند به برنامه‌ای که انتخاب می‌کنید و نوع لباسی که می‌خواهید بشویید بستگی دارد.

در بین ماشین‌های لباسشویی تمام اتوماتیک، ماشین‌های درب از جلو و درب از بالا بیشترین کاربرد را دارند. هر دو مدل دارای تمام ویژگی‌ها و قابلیت‌های مورد نیاز برای شستشو هستند. پیش از پرداختن به طریقه استفاده از ماشین لباسشویی اتوماتیک، بیایید با انواع ماشین لباسشویی کمی بیشتر آشنا شویم:‌

ماشین لباسشویی درب از جلو

این رایج‌ترین نوع ماشین لباسشویی است که قابلیت‌های زیادی دارد و راحت می‌توان از آن استفاده کرد. همانطور که کمی پیش‌تر توضیح دادیم، در این نوع ماشین لباسشویی درب در جلو قرار دارد. پس از پر شدن درام داخلی از آب و مخلوط شدن آن با مواد شوینده، چرخه شستشوی لباس‌ها آغاز شده و پس از چند دقیقه (بسته به برنامه‌ای که انتخاب کرده‌اید) به اتمام می‌رسد.

این نوع ماشین لباسشویی بهترین بازده را از مواد شوینده دریافت کرده و کف کمتری نیز تولید می‌کند. از ویژگی‌های ماشین لباسشویی درب از جلو می‌توان به شستشوی لباس با حداقل رطوبت در چرخش مدور، کاهش زمان خشک کردن، مصرف کم انرژی و تولید صدای کم اشاره کرد. ظرفیت این ماشین‌ها نیز معمولاً ۴ الی ۲۴ کیلوگرم است.

ماشین لباسشویی درب از بالا

قیمت این ماشین‌ها نسبت به ماشین لباسشویی درب از جلو به‌صرفه‌تر بوده اما آب زیادی مصرف می‌کنند. در این نوع ماشین‌ها، شما باید لباس‌هایتان را از بالا به داخل دستگاه بیندازید. شستشوی لباس‌ها به صورت چرخشی انجام می‌گیرد و هم‌زمان مواد شوینده نیز با آن‌ها مخلوط می‌شود.

ماشین لباسشویی درب از بالا

ماشین لباسشویی درب از بالا قیمت پایین‌تری دارد و در عوض برنامه‌های شستشوی کمتری هم دارد

جابجایی این ماشین‌ها بسیار راحت بوده و فضای کمتری را اشغال می‌کنند. از جمله انواع آن‌ها می‌توان به مینی واش اشاره کرد که شستشوی لباس‌ها را بسیار سریع و سطحی انجام می‌دهد. البته این نوع ماشین معایبی نیز دارد که یکی از آن‌ها، محدود بودن حالات شستشو و تولید سر و صدا و لرزش زیاد است. ظرفیت آن معمولاً ۳ الی ۷ کیلوگرم بوده که برای یک خانواده ۲-۳ نفره کافی خواهد بود.

ماشین لباسشویی دوقلو

ماشین لباسشویی دوقلو خود سه نوع دارد که عبارتند از دوقلوی درب از بالا، دوقلوی درب از جلو و دوقلوی یک درب از بالا و درب دیگر از جلو. این ماشین‌ها دارای ظرفیت بسیار زیادی بوده و بیشتر برای خانواده‌های پرجمعیت کاربرد دارند.

ماشین لباسشویی دوقلو

در ماشین لباسشویی دوقلو یک محفظه برای شستشو و یک محفظه برای خشک کردن استفاده می‌شود

در برخی از مدل‌ها، یک درب خشک‌کن بوده و درب دیگر مخصوص شستشو؛ اما در برخی مدل‌های دیگر هر دو درب برای شستشو استفاده می‌شوند. قیمت این نوع ماشین لباسشویی از انواع دیگر کمی بیشتر است، بنابراین اگر تنها زندگی می‌کنید یک ماشین لباسشویی اتوماتیک یا نیمه اتوماتیک برایتان مناسب‌تر خواهد بود.

طریقه استفاده از ماشین لباسشویی اتوماتیک

اکنون که با نحوه کار و انواع ماشین‌های لباسشویی آشنا شدیم، خوب است که طریقه استفاده از ماشین لباسشویی اتوماتیک را نیز بررسی کنیم. اکثر ماشین‌های لباسشویی برنامه‌های شستشوی مشابهی دارند، به همین دلیل می‌توانید از مراحل زیر برای راه‌اندازی آن‌ها کمک بگیرید؛ اما به طور کلی توصیه می‌شود قبل از استفاده از ماشین لباسشویی، دفترچه راهنمای آن را با دقت بخوانید.

مرحله اول: تگ لباس‌هایتان را بررسی کنید

در حالی که بیشتر لباس‌ها را می‌توان با ماشین شستشو داد، همیشه خواندن تگ آن‌ها، مخصوصاً برای لباس‌های پشمی و ظریف، ایده خوبی است. برخی لباس‌ها باید با دست شسته یا خشک شوند و برخی دیگر در اثر تماس با آب داغ یا سفیدکننده خراب می‌شوند. با این حال، ماشین‌های لباسشویی مدرن امروزی دارای برنامه‌هایی هستند که مختص مراقبت از متریال و لباس‌های مختلف طراحی شده‌اند.

تگ لباس

قبل از استفاده از ماشین لباسشویی، تگ لباس را بخوانید.

بنابراین، هنگام بررسی دستورالعمل‌های مراقبت از لباس، مدل دستگاه خود را در نظر داشته باشید. این برای مرتب‌سازی بیشتر و تصمیم‌گیری درباره برنامه شستشویی مفید خواهد بود.

مرحله دوم: لباس‌هایتان را به درستی گروه‌بندی کنید

از قرار دادن تمام لباس‌هایتان در ماشین لباسشویی خودداری کنید زیرا انواع پارچه‌ها به روش‌های مختلف مراقبت نیاز دارند. با وجود اینکه خیلی راحت‌تر است که همه چیز را به یکباره داخل ماشین بیندازید، نباید این مرحله را نادیده بگیرید زیرا این کار نقش مهمی در حفظ شکل، رنگ و کیفیت کلی لباس شما دارد.

گروه بندی لباس ها

از قرار دادن تمام لباس‌هایتان در ماشین لباسشویی خودداری کنید زیرا انواع پارچه‌ها به روش‌های مختلف مراقبت نیاز دارند

می‌توانید با استفاده از روش‌های زیر این کار را انجام دهید:‌

  • بر اساس نوع پارچه: همه پارچه‌ها را نمی‌توان به یک روش شست‌وشو داد و خشک کرد. با جدا کردن لباس‌ها بر اساس وزن یا نوع پارچه، آن‌ها را از آسیب محافظت خواهید کرد. از قرار دادن وسایل سنگین مانند حوله و پتو با وسایلی که وزن سبک‌تری دارند مانند لباس زیر زنانه خودداری کنید. لباس‌های پرز دار و لباس‌‌های پرز گیر مانند میکروفیبر و کرک نیز باید به گروه‌های جداگانه تقسیم شوند.
  • بر اساس رنگ: لباس‌های خود را به دو گروه تیره و روشن تقسیم کنید. اگر می‌خواهید بیشتر مراقب آن‌ها باشید، لباس‌های سفید خالص و جین را نیز از هم جدا کنید. با این کار می‌توانید از پس دادن رنگ‌های روشن یا سیر به سایر لباس‌ها جلوگیری کنید. لباس‌های جدید را نیز بهتر است به سمت بیرون برگردانید، زیرا احتمال اینکه در اولین شستشو مقداری رنگ از دست بدهند بیشتر است.
  • استفاده از کیسه توری برای لباس‌های ظریف: اقلام ظریف یا کوچک مانند ابریشم، تور، لباس زیر و غیره را در یک کیسه توری قرار دهید تا در هنگام چرخیدن در ماشین لباسشویی به یکدیگر ساییده نشوند. لباس‌های دارای زیپ، دکمه‌ها و گیره ممکن است به آن‌ها آسیب برسانند، بنابراین بهتر است این‌ها را با هم مخلوط نکنید.

مرحله سوم: تنظیمات دما و برنامه شستشوی مناسب را انتخاب کنید

در مرحله سوم از طریقه استفاده از ماشین لباسشویی اتوماتیک قصد داریم به انتخاب دما و برنامه شستشو بپردازیم. تنظیماتی که انتخاب می‌کنید، نحوه شستشو و چرخاندن لباس‌های شما و همچنین نحوه مصرف انرژی و آب را تعیین خواهند کرد؛ بنابراین، هرگز دکمه‌ها را از روی حدس و گمان فشار ندهید.

دانستن ویژگی‌های خاص ماشین لباسشویی‌تان و اینکه کدام‌ یک را انتخاب کنید، می‌تواند به شما کمک کند تا بهترین نتیجه را بگیرید.

انتخاب دمای مناسب: دمای مناسب آب برای ماندگاری بیشتر لباس‌های شما بسیار مهم است. آب داغ در از بین بردن باکتری‌ها موثر عمل می‌کند. با این حال، ممکن است انرژی بیشتری نیاز داشته باشد، رنگ را محو کرده، لکه را ایجاد کند و باعث شود لباس‌ها آب بروند.

دمای مناسب ماشین لباسشویی

دمای مناسب آب برای ماندگاری بیشتر لباس‌های شما بسیار مهم است

آب داغ بیشتر برای مواردی که به شدت کثیف هستند مانند پارچه‌ها و حوله‌ها مفید است. برای بیشتر لباس‌ها بهتر است از آب سرد استفاده کنید تا با پارچه‌ها و محیط‌زیست مهربان‌تر باشید.

بسیاری از افراد تصور می‌کنند که استفاده از آب سرد برای شستن لباس‌ها به اندازه کافی موثر نیست، اما این نگرانی در واقع از آموزش‌های غلط یا ناآگاهی ناشی می‌شود. طبق یک مطالعه، ثابت شد که شستشو در دمای ۳۰ درجه سانتی‌گراد به جای ۴۰ درجه سانتی‌گراد، تقریباً ۴۰ درصد انرژی کمتری مصرف می‌کند.

انتخاب برنامه شستشوی مناسب: انتخاب چرخه شستشوی مناسب بر نحوه مراقبت از لباس‌ها تأثیر می‌گذارد. انتخاب برنامه شستشوی نامناسب ممکن است باعث رنگ‌پریدگی پیراهن‌ها یا آسیب‌دیدگی لباس‌های ظریف شود. اینجاست که بررسی تگ لباس‌ها اهمیت پیدا می‌کند. با دنبال کردن دستورالعمل‌های سازنده، می‌توانید بهترین نتیجه را از ماشین لباسشویی خود بگیرید.

برنامه ماشین لباسشویی

انتخاب برنامه شستشوی نامناسب ممکن است باعث رنگ‌پریدگی پیراهن‌ها یا آسیب‌دیدگی لباس‌های ظریف شود

چرخه را با بار لباس خود مطابقت دهید زیرا برخی پارچه‌های خاص به برنامه‌های شستشوی متفاوتی نیاز دارند. آیا لباس‌های شما بیشتر سفید هستند؟ ظریف؟ یا رنگی؟ جهت آشنایی بیشتر با طریقه استفاده از ماشین لباسشویی اتوماتیک مطالب زیر به شما کمک خواهند کرد.

در هر چرخه دو سرعت متمایز وجود دارد:

  • سرعت شستشو: مدت زمانی که لباس‌ها با آب شسته می‌شوند
  • سرعت چرخش: مدت زمانی که درام ماشین لباسشویی با سرعت می‌چرخد تا آب را از لباس‌ها خارج کند

این دو در هر برنامه شستشو متفاوت هستند، اما به طور کلی، شستشوی بیشتر موجب تمیزی حداکثری لباس‌ها می‌شود در حالی که شستشوی کمتر، حفظ کیفیت آن‌ها را تضمین می‌کند. برنامه‌های ماشین‌های لباسشویی بسته به مدل یا برند متفاوت خواهد بود، اما به طور کلی رایج‌ترین برنامه‌ها به شرح زیر هستند:

  • Normal (معمولی) یا Cotton (نخی)
  • Permanent Press (لباس‌های ضد چروک) یا Mixed (مخلوط)
  • Delicate (ظریف)
برنامه شستشو نوع لباس
Cottons نخی رنگی و سفید
60 min Full Wash نخی رنگی مانند بلوز، حوله، پیراهن و لباس زیر با میزان کثیفی متوسط
Wool / Handwash برنامه شستشوی ویژه لباس‌های پشمی با تگ «پشمی خالص، ضد آب رفتن، قابل شستشو در ماشین لباسشویی»
Mixed لباس‌های پارچه‌ای مخلوط یا مصنوعی
Delicates پارچه‌های ظریف مانند اکریلیک، ویسکوز، پلی استر

 

مرحله چهارم: نرم‌کننده و مواد شوینده را اضافه کنید

در مرحله چهارم طریقه استفاده از ماشین لباسشویی اتوماتیک، نوبت به انتخاب نرم‌کننده و مواد شوینده می‌رسد. در این مرحله باید بدانید که آیا ماشین لباسشویی شما به شوینده با راندمان بالا نیاز دارد یا خیر. اگر چنین است، به دنبال محصولاتی باشید که دارای نماد HE هستند. آن‌ها به گونه‌ای فرموله شده‌اند که خیلی کف نکنند و به شما امکان می‌دهند آب کمتری مصرف کنید.

اضافه کردن مایع شستشو

بسته‌بندی مواد شوینده را مورد بررسی قرار دهید تا ببینید چند پیمانه از آن را باید به داخل دستگاه بریزید

روش‌های مختلفی برای استفاده از خوشبوکننده، مواد شوینده، نرم‌کننده پارچه و سایر محصولات پاک‌کننده در ماشین لباسشویی بسته به نوع آن وجود دارد. برای دریافت بهترین توصیه در مورد مکان و نحوه افزودن آن‌ها، به کتابچه راهنمای دستگاه خود مراجعه کنید. بسته‌بندی مواد شوینده را نیز مورد بررسی قرار دهید تا ببینید چند پیمانه از آن را باید به داخل دستگاه بریزید. در ادامه چند توصیه رایج برای استفاده از مواد شوینده در ماشین‌های لباسشویی درب از بالا و درب از جلو را آورده‌ایم:‌

  • نحوه استفاده از مواد شوینده در ماشین لباسشویی درب از جلو: اگر سینی مواد شوینده در این ماشین وجود دارد، پودر یا مایع شوینده و نرم‌کننده پارچه را در آن بریزید. برخی از این ماشین‌ها حتی دارای یک محفظه جداگانه برای سفیدکننده هستند. اگر ماشین لباسشویی شما هیچ محفظه‌ای برای ریختن مواد شوینده ندارد، قبل از ریختن لباس‌ها در ماشین مواد را مستقیماً در درام بریزید.
  • نحوه استفاده از مواد شوینده در ماشین لباسشویی درب از جلو: تقریباً هر نوع ماده شوینده‌ای را می‌توانید در محفظه موجود در ماشین‌های لباسشویی درب از جلو بریزید. محل قرار دادن مواد شوینده مایع یا پودری، سفید کننده مایع و افزودنی‌ها روی خود ماشین مشخص شده است. از خط پیمانه بیشتر نریزید. برخی از مدل‌ها ممکن است شامل یک ظرف برای قرص شوینده باشند. اگر ماشین لباسشویی شما چنین محفظه‌ای ندارد، می‌توانید قبل از انداختن لباس‌ها به داخل ماشین، آن را داخل درام بیندازید.

مرحله پنجم: لباس‌ها را به داخل ماشین لباسشویی بریزید و آن را روشن کنید

اکنون طریقه استفاده از ماشین لباسشویی اتوماتیک را یاد گرفته‌اید و می‌توانید لباس‌های خود را به داخل ماشین لباسشویی بریزید. برای اینکه فضای کافی برای چرخاندن لباس‌ها و گردش موثر آب باقی بگذارید، درام را بیش از حد پر نکنید.

ریختن لباس در ماشین لباسشویی

برای اینکه فضای کافی برای چرخاندن لباس‌ها و گردش موثر آب باقی بگذارید، درام را بیش از حد پر نکنید

به عنوان یک توصیه کلی، به اندازه عرض یک دست بین لباس‌ها و بالای درام فضای خالی بگذارید. علاوه بر این، توصیه می‌شود آن‌ها را به صورت تاشده داخل درام قرار ندهید. برای اینکه بفهمید چقدر لباس می‌توانید در ماشین لباسشویی خود جای دهید، به دفترچه راهنمای آن مراجعه کنید.

نکاتی برای تمیز نگه داشتن ماشین لباسشویی

برای اینکه ماشین لباسشویی خود را برای مدت طولانی‌تری تمیز نگه دارید، به یاد داشته باشید که بعد از شستشو آن را تمیز کنید. در اینجا چند نکته مفید برای تمیز کردن ماشین لباسشویی آورده‌ایم:

  • به محض اینکه چرخش تمام شد، لباس‌ها را از ماشین لباسشویی دربیاورید تا از رشد کپک در درام جلوگیری کنید.
  • درب ماشین لباسشویی درب از جلو را بعد از هر بار شستن لباس‌ها باز نگه دارید تا هوا در آن جریان یابد.
  • برای تمیز کردن کامل، ماهی یکبار از تمیزکننده ماشین لباسشویی استفاده کنید. قرص جرم‌گیر ماشین لباسشویی را در مخزن یا درام قرار داده و داغ‌ترین برنامه شستشو را انتخاب کنید تا داخل درام به خوبی شسته شود.

سخن پایانی

درک نحوه عملکرد و طریقه استفاده از ماشین لباسشویی اتوماتیک به شما کمک می‌کند تا بیشتر با برنامه‌های مختلف شستشو آشنا شوید و برنامه صحیح را برای شستشوی لباس‌های خود به کار ببرید. این امر همچنین هنگام خرید ماشین لباسشویی به شما کمک می‌کند تا سوالات درستی را بپرسید و ماشین متناسب با نیازها و بودجه خود را تهیه کنید. ماشین لباسشویی تمام اتوماتیک ممکن است کمی گران‌تر از سایر گزینه‌ها باشد، اما در درازمدت ارزش این هزینه را دارد زیرا انرژی را به شکل بهینه‌تری مصرف کرده و در زمان شما نیز صرفه‌جویی می‌کند.

 

سوالات متداول

  • چگونه لباس‌ها را برای شستشو دسته‌بندی کنیم‌؟

لباس‌های تیره مانند مشکی، خاکستری، سرمه‌ای، قرمز، آبی تیره و غیره بهتر است در یک گروه و لباس‌های روشن مانند سفید، صورتی، سبز و آبی روشن در گروه جداگانه‌ای قرار گیرند. همچنین بهتر است لباس‌های سفید از جین جداسازی شوند.

  • تکنولوژی اینورتر (Inverter) در ماشین لباسشویی چیست؟

ماشین‌های لباسشویی دارای تکنولوژی اینورتر قابلیت صرفه‌جویی قابل توجهی در مصرف انرژی دارند زیرا موتور آن‌ها متناسب با حجم لباس‌ها، سرعت چرخش را انتخاب می‌کند.

  • درام ماشین لباسشویی چیست؟

درام یا دیگ ماشین لباسشویی همان قسمتی است که شما لباس‌هایتان را به داخل آن می‌اندازید. ماشین‌های لباسشویی دارای دو درام داخلی و خارجی هستند که درام داخلی درون درام خارجی قرار می‌گیرد.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده + هشت =