Banner Image
فاصله بین دو کراتین

فاصله بین دو کراتین مو چقدر باید باشد؟

امتیاز دهید

آب و هوای گرم‌و‌مرطوب و موی بلند هرگز رابطه دوستانه‌ای با هم نداشته‌اند! هوای مرطوب باعث وز شدن موها، شوره سر و شکستگی تارهای مو می‌شود. صاف کردن مو با استفاده از سشوار و اتو، رایج‌ترین راه‌حل برای افرادی به شمار می‌رود که می‌خواهند حتی در تابستان هم موهای صاف و ابریشمی داشته باشند. برای بسیاری از افراد، صافی ناشی از سشوار و اتو کشیدن مو دوام چندانی ندارد و با بیرون رفتن از خانه، موی آن‌ها دوباره وز می‌شود. به نظر می‌رسد کراتین مو بهترین راه‌حل برای این افراد باشد؛ اما کراتین باید چند بار انجام شود تا نتایج مطلوب به دست آید؟ مناسب‌ترین فاصله بین دو کراتین مو چیست؟

تارهای مو از درصد بالایی پروتئین تشکیل شده‌اند و اکثر افراد به دلیل استفاده بیش از حد از اتوی مو و سشوار، محصولات شیمیایی، عدم مراقبت کافی و رژیم غذایی نامناسب، به موهای خود آسیب می‌رسانند. در چنین شرایطی، باید پروتئین مورد نیاز موها تأمین شود و کراتینه کردن می‌تواند به این موضوع کمک کند. در ادامه بیشتر با نکات مربوط به کراتین مو آشنا می‌شویم.

کراتین مو چیست و برای چه کسانی مناسب است؟

کراتین مو یک فرآیند شیمیایی است که موهای وز را صاف و درخشان می‌کند. در واقع کراتینه یک درمان نیمه‌دائمی به شمار می‌رود که وزی مو را کاهش می‌دهد و آن را صاف و تقویت می‌کند. کراتین می‌تواند زمان خشک شدن مو را تا ۱۰ درصد کاهش دهد و در برابر رطوبت مقاوم است.

کراتین مو چیست

کراتین مو یک فرآیند شیمیایی است که موهای وز را صاف و درخشان می‌کند.

کراتین برای همه انواع مو مناسب است، به‌ویژه موهای آسیب‌دیده یا زبر مانند موهای دکلره‌شده یا رنگ‌شده، اکستنشن ساخته‌شده از موهای طبیعی و موهای آسیب‌دیده از نور خورشید. البته مادران باردار یا شیرده و کودکان زیر ۱۰ سال باید از مصرف آن اجتناب کنند، زیرا هیچ آزمایش پزشکی در این گروه‌ها انجام نشده است.

آرایشگران باید تخلخل مو و توانایی آن برای مقاومت در برابر حرارت ۲۳۰ درجه سانتی‌گراد را مورد توجه قرار دهند. گرمای اتو تنها چیزی است که می‌تواند در طول عملیات کراتینه به مو آسیب برساند، بنابراین بسیار مهم است که آرایشگران قبل از انجام خدمات، میزان تخلخل را تشخیص دهند. برای موهای بیش از حد متخلخل، دمای اتو باید کمی کاهش یابد.

بیشتر بخوانید: حساسیت به مواد کراتین مو را جدی بگیرید.

زمان مناسب برای کراتین مو چیست؟

ممکن است در مورد کراتین زیاد شنیده و بخواهید این کار را انجام دهید. اگر موهای شما دارای علائم زیر هستند، می‌توانید به دنبال انجام کراتین باشید:

  • موهای بسیار وز دارید که بعد از هر بار شستشو حجیم می‌شوند
  • موهای شما فاقد رطوبت است و ایستایی ندارد
  • موهایتان سست و شکننده به نظر می‌رسد
  • در حفظ هر مدل مو با مشکل مواجه هستید و در مدیریت موهایتان مشکل دارید

بهترین زمان برای کراتین دوباره مو

فاصله بین دو کراتین مو معمولاً حدود ۳ ماه است، اما این موضوع کاملاً به روتین مراقبت از مو، سبک زندگی و نحوه نگهداری شما از موهایتان بستگی دارد. پس از ۳-۴ ماه که مویتان شروع به بازگشت به فرم طبیعی خود کرد، می‌توانید دوباره آن را کراتین کنید.

کراتین کردن موها

فاصله بین دو کراتین مو معمولاً حدود ۳ ماه است

البته این کاملاً به بافت موهای شما بستگی دارد. اگر موی موج‌دار یا صاف دارید، می‌توانید طی چند ماه بعد از بار اول، کراتین را تجدید کنید. از سوی دیگر، اگر مویتان فر است، احتمالاً باید با فاصله کمتری این کار را انجام دهید.

آیا کراتین مو بعد از ۶ ماه یا یک سال از بین می‌رود؟

یکی از سوال‌هایی که ذهن بسیاری از افراد علاقه‌مند به کراتین مو را به خود درگیر کرده این است که آیا کراتین مو بعد از ۶ ماه یا یکسال از بین می‌رود؟ برای رسیدن به پاسخ این سوال، باید بدانید که کراتین یک ماده طبیعی است که در موی همه ما وجود دارد. با کراتینه کردن مو، ما این ماده را از طریق ساقه موهایمان جذب کرده و درخشندگی، سلامت، صافی و نرمی آن‌ها را افزایش می‌دهیم. معمولاً موهای کراتین‌شده تا ۴ الی ۶ ماه بعد از انجام کراتین، چنین حالتی دارند. طبیعتاً در ماه‌های اول نرمی و صافی موها بیشتر بوده و با گذشت زمان، موها دوباره به کراتین‌درمانی نیاز پیدا می‌کنند.

اما این بدان معنا نیست که موهای شما به یکباره به حالت قبل خود برگردند. همه‌چیز به میزان مراقبت شما و محصولاتی که برای نگهداری از موهایتان استفاده می‌کنید بستگی دارد. در ادامه نکاتی را با شما در میان خواهیم گذاشت که با کمک آن‌ها، موهایتان صافی و نرمی خود را بیشتر حفظ کرده و می‌توانید فاصله بین دو کراتین مو را افزایش دهید.

نکات مهم کراتین مو که باید رعایت کنید

همانطور که گفته شد، کراتین مو دائمی نیست اما میزان ماندگاری آن تا حد زیادی به مراقبت و نگهداری شما از موهایتان بستگی دارد. با رعایت نکات زیر می‌توانید ماندگاری کراتین موهای خود را به شکل قابل توجهی افزایش دهید:‌

موی کراتین شده

کراتین مو دائمی نیست اما میزان ماندگاری آن تا حد زیادی به مراقبت و نگهداری شما از موهایتان بستگی دارد.

  • بعد از کراتین این نکات را رعایت کنید: موهایی که کراتینه شده‌اند حداقل به مدت ۳ روز نباید با آب تماس داشته باشند. رعایت این نکته تأثیر بسزایی در ماندگاری کراتین مو دارد و از این‌رو، بهتر است در هنگام تماس با آب از کلاه شنا استفاده کنید. همچنین بهتر است در هنگام راه رفتن زیر نور خورشید چتر همراه داشته باشید. این کار از مو در برابر آسیب‌های ناشی از اشعه خورشید محافظت می‌کند.
  • روی یک شامپوی خوب سرمایه‌گذاری کنید: از خرید شامپوهایی که حاوی سدیم کلرید و سولفات هستند خودداری کنید. شامپوی شما باید فاقد سولفات باشد تا بتواند درخشندگی موهایتان را برای مدتی حفظ کند.
  • از شستشوی زیاد مو خودداری کنید: از شامپو زدن بیش از حد خودداری کنید، زیرا این کار برای موهای کراتین‌شده شما مضر است. پروتئین در طول زمان شسته می‌شود، اما اگر بیش از دو بار در هفته به موهایتان شامپو بزنید، این روند را تسریع می‌کنید. شامپو خشک یک جایگزین هوشمندانه است که می‌تواند به شما در دور زدن این وضعیت کمک کند.
  • به موهایتان ماسک مو کراتینه بزنید: ماسک مو از موهای کراتین‌شده محافظت می‌کند، بنابراین می‌توانید یک ماسک موی مناسب موهای کراتین‌شده بخرید و در فاصله بین دو کراتین مو و هر بار در حمام آن را مورد استفاده قرار دهید.
  • اجازه دهید مویتان باز بماند: تا چند روز اول موهای خود را نبندید زیرا تأثیر نامطلوبی بر کراتینه می‌گذارد. قبل از امتحان کردن مدل موهای مختلف، کمی به موهایتان زمان بدهید تا کراتین به خوبی در آن‌ها بنشیند.
  • یک بالش نرم بخرید: بیشتر مردم روی بالش‌های سفت می‌خوابند بدون اینکه بدانند این بالش‌ها چه تأثیری بر موهایشان می‌گذارند. روی یک بالش ابریشمی نرم سرمایه‌گذاری کرده و از این طریق، سلامت موهایتان را تضمین کنید. با استفاده از بالش نرم، ریزش مو کاهش می‌یابد و از فرسایش آن در اثر اصطکاک جلوگیری می‌شود.

سخن پایانی

کراتین مو یکی از بهترین راه‌ها برای کاهش وزی موها و صاف کردن آن‌ها به شمار می‌رود؛ اما باید به خاطر داشته باشید که هیچ کراتینه‌ای دائمی نیست. تأثیرات کراتین موهای شما بسته به برند، کیفیت و نوع کراتینی که استفاده می‌کنید، کم و بیش تا ۴ الی ۶ ماه باقی می‌ماند. طبق نکاتی که در این مقاله مطرح شد، فاصله بین دو کراتین مو باید حداقل ۳ ماه باشد تا به موها آسیبی وارد نشود. با رعایت نکات ذکرشده در این مقاله و نگهداری صحیح از موهایتان بعد از کراتین کردن آن‌ها، می‌توانید زمان ماندگاری کراتین را افزایش دهید.

سوالات متداول

قبل از کراتینه مو چه اقداماتی باید انجام داد؟

اگر موهایتان دارای موخوره هستند، قبل از کراتینه مو بهتر است نوک آن‌ها را کوتاه کرده و یک هفته قبل از کراتینه، رطوبت کافی را با استفاده از نرم‌کننده یا ماسک مو به موهایتان برسانید تا پذیرای مواد کراتین باشند.

کراتین از چه چیزی ساخته شده است؟

کراتین یک ماده واحد نیست. این محصول شامل بسیاری از پروتئین‌های مختلف، از جمله انواع کراتین‌ها، پروتئین‌های مرتبط با کراتین (KFAP) و آنزیم‌هایی است که از بافت‌های حیوانی استخراج می‌شوند.

آیا کراتین روی انواع مو به طور یکسان عمل می‌کند؟

در همه انواع موها نتایج کراتین می‌تواند مثبت باشد اما این امر تا حد زیادی به کیفیت محصول مورد استفاده شما و اجرای صحیح مراحل کراتین کردن مو بستگی دارد.

 

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − دوازده =