Banner Image

فرق هدفون و هدست چیست؟ کدام برای شما بهتر است؟

امتیاز دهید

خیلی از ما هدفون و هدست را با هم اشتباه می‌گیریم و نمی‌دانیم که هدست و هدفون چه فرق‌‌هایی با یکدیگر دارند؛ البته وقتی همه عضو یک خانواده هستند، طبیعی است که خواهر و برادرها با هم اشتباه گرفته شوند! اگر شما هم اهل بازی هستید یا تازگی به این دنیای جذاب گام گذاشته‌اید، باید فرق هدفون و هدست را بدانید؛ چرا که بر اساس نوع و نحوه بازی – تک نفره یا کوآپ – به یکی از این گزینه‌ها نیاز خواهید داشت. در ادامه تفاوت‌های این دو را از جنبه‌های مختلف بررسی کرده‌ایم تا برای خرید بدانید که کدام‌یک برای شما مناسب‌تر است؛ پس در ادامه این مطلب از مجله پیندو با ما همراه باشید.

تفاوت‌های میان هدفون و هدست

میکروفون؛ اولین تفاوت

وقتی در مورد فرق هدفون و هدست صحبت می‌شود، احتمالا اولین تفاوتی که به چشم می‌آید، برخورداری هدست از یک میکروفون متصل یا یکپارچه است. اصطلاح هدست تقریبا همیشه به یک جفت هدفون با یک میکروفون متصل به آن‌ها اشاره دارد، اما یک جفت هدفون بدون میکروفون فقط یک هدفون است.

میکروفن هدست

برای روشن شدن، بزرگ‌ترین تفاوت بین یک جفت هدفون و یک هدست فرمول زیر را همیشه مدنظر داشته باشید:

  • بدون میکروفون متصل = هدفون
  • با میکروفون متصل = هدست

کیفیت صدا

دومین فرق هدفون و هدست کیفیت صداست. یک هدست گیمینگ در مقایسه با یک جفت هدفون ویژه موسیقی رده پایین‌تر است. بله، قطعا هدست‌های بسیار خوبی وجود دارد که با هدفون‌ها رقابت کنند، اما تعداد آن‌ها بسیار کم است. این تفاوت تنها به این دلیل است که هدفون‌ها فقط باید روی یک عملکرد اصلی، یعنی پخش موسیقی تمرکز کنند. در مقابل هدست‌ها علاوه بر پخش صدا روی انتقال آن هم به وسیله میکروفون تمرکز دارند.

راحتی در استفاده

هدست‌ از نظر کلی راحت‌تر از یک جفت هدفون است، به این دلیل که هدست یک میکروفون متصل دارد. برخی از میکروفون‌ها به طور دائم روی هدفون ثابت می‌شوند، اما برخی دیگر (معمولا هدست‌های باکیفیت) دارای میکروفون‌های قابل جابجایی خواهند بود. اگر جایی می‌روید و به هدفون + میکروفون نیاز دارید، معمولا هدست کار را آسان‌تر می‌کند تا یک هدفون جدا و یک هندزفری جدا.

هدفون

تفاوت در کاربرد

آخرین فرق هدفون و هدست این است که اگر برای بازی قصد دارید یکی از این دو را بخرید، باید نوع بازی و فرق کاربرد این دو را بدانید. برای بازی تک‌نفره که نیاز به ارتباط با کسی نیست، هدفون انتخاب خوبی است. در مقابل اگر دوست دارید آنلاین و گروهی بازی کنید، علاوه بر پخش صدا به قابلیت انتقال آن هم نیاز دارید. برای همین انتخاب یک هدست که میکروفون هم دارد برای شما کاربردی‌تر خواهد بود.

سخن پایانی

با اطلاع از اینکه فرق هدفون و هدست چیست، با نوع کاربری که در نظر دارید، راحت‌تر می‌توانید یکی از گزینه‌های موجود در بازار را بررسی و یکی را برای خود تهیه کنید. این دو محصول هم گزینه‌های بالا رده، هم میان رده و هم پایین رده دارند، بستگی به کیفیت ساخت و بودجه مدنظر خود یکی را بخرید که نیاز شما بهترین راهنمای خرید است.

سوالات متداول

  • هدفون یا هدست کدام بهتر هست؟

هدست و هدفون هر دو محصولی خوب و کاربردی برای تماشای محتوای تصویری بدون صدای مزاحم و گوش دادن به موسیقی هستند. این‌که کدام بهتر است به نوع استفاده شما بستگی دارد.

  • کیفیت پخش موسیقی هدفون بهتر است یا هدست؟

چون هدفون به‌صورت تخصصی برای پخش صدا و موسیقی انتخاب شده است، از کیفیت بالاتری برای موزیک گوش دادن برخوردار است.

  • برای لایو هدفون بهتر است با هدست؟

ازآنجایی‌که برای لایو مکالمه از اهمیت زیادی برخوردار است و هیجان اصلی آن هم دقیقا به همین خاطر است، هدست گزینه بهتری برای شما خواهد بود.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 3 =