Banner Image
آموزش ساخت بوگیر با صابون به روش ساده

آموزش ساخت بوگیر با صابون به روش ساده

امتیاز دهید

در این مقاله با موضوع ساخت بوگیر با صابون در کنار شما هستیم. قرار گرفتن در یک محیط خوش‌بو همیشه می‌تواند برای انسان‌ها خوشایند و آرامش‌بخش باشد. شاید برای شما هم پیش‌آمده که گاهی منزل و یا محیط کارتان به هزاران دلیل بوی ناخوشایندی به خود می‌گیرد، یکی از راه‌های که می‌توانید این بوی نامطبوع را تا حد زیادی از بین ببرید استفاده از انواع بوگیرهاست. امروز بوگیرها با شکل، عطر و بوهای متفاوتی در بازار یافت می‌شوند که شما می‌توانید باسلیقه شخصیتان یکی از آن‌ها را انتخاب کنید؛ اما چطور است که گاهی پا را فراتر از خرید یک بوگیر ساده قرار دهید و برای تهیه و ساخت آن خودتان اقدام کنید.

اغلب بوگیرهای موجود در فروشگاه‌ها شامل ترکیبات شیمیایی هستند که این ترکیبات می‌تواند برای محیط‌زیست بسیار خطرناک باشد. برای رفع این مشکل و کمک به‌سلامت محیط‌زیست شما می‌توانید با خیلی از لوازمی که در منزل دارید اقدام به ساخت بوگیر کنید. ترکیب عصاره نعنا با آب، ترکیب آب با آب‌لیمو و یا ساخت بوگیر با صابون همگی روش‌هایی هستند که شما می‌تواند برای ساخت یک بوگیر سالم و سازگار با طبیعت از آن‌ها استفاده کنید.

بوگیر چیست؟

پیش از آنکه بخواهیم درباره ساخت بوگیر با صابون صحبت کنیم بهتر است ابتدا یک تعریف کلی از بوگیر داشته باشیم. بوگیرها ابزاری هستند که برای رفع بوی نامطبوع محیط مانند بوی سیگار، رطوبت و یا باقی‌مانده مواد غذایی استفاده می‌شوند. بوگیرها انواع متفاوتی دارند و هرکدام با توجه به مدلشان کارایی خاص خود را دارند، به‌ عنوان‌ مثال بوگیر مخصوص سرویس‌های بهداشتی و یا بوگیر مخصوص خودرو و … البته باید توجه داشت که در اغلب بوگیرها برای عطر آفرینی از مواد شیمیایی استفاده‌شده که این مواد می‌تواند بسیار سرطان‌زا باشد؛ اما شما می‌توانید تنها با استفاده از چند ابزار ساده اقدام به ساخت بوگیر با صابون کنید.

بیشتر بخوانید:آموزش بافت جا صابونی

همان‌طور که گفته شد انواع بوگیر در بازار موجود است که هرکدام کارایی‌های خاص خود را دارند از جمله این بوگیرها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • انواع بوگیر خودرو
  • انواع بوگیر دستشویی
  • انواع بوگیر یخچال
  • انواع بوگیر کفش
  • انواع بوگیر خانه

شاید باور نکنید، اما تمامی بوگیرهای شیمیایی که در مدل‌های مختلف در بازار عرضه می‌شوند، می‌توانند خطرآفرین و عامل ایجاد سرطان باشند. یکی از راه‌های جلوگیری از عدم استشمام مواد معطر شیمیایی، ساخت بوگیر با صابون است که شما می‌توانید به‌راحتی این بوگیر سلامت‌محور را در منزل تهیه کنید. در ادامه با ما همراه باشید تا از مراحل ساخت بوگیر با صابون بیشتر بدانید.

بوگیر چیست

بوگیرها ابزاری هستند که برای رفع بوی نامطبوع محیط مانند بوی سیگار، رطوبت و یا باقی‌مانده مواد غذایی استفاده می‌شوند

انواع بوگیر خانگی

پیش از آن‌که بخواهیم از ساخت بوگیر با صابون چیزی بگوییم بهتر است بدانید صدها مدل بوگیر خانگی وجود دارد که شما می‌توانید به‌راحتی آن‌ها را تهیه کنید. در ادامه نحوه ساخت برخی از بوگیرهای پرطرفدار و خوشبو را خدمتتان شرح داده‌ایم:

اسپری آب و آب‌لیمو

یکی از ساده‌ترین بوگیرهای خانگی استفاده از محلول آب و آب‌لیمو است. برای این کار کافی ست مقداری آب‌لیمو را با آب درون یک لیوان ترکیب کنید و سپس مایع را به بطری اسپری انتقال دهید. شما این کار را می‌توانید با همه مرکبات انجام دهید قطعا نتیجه کار شگفت‌زده‌تان می‌کند.

بیشتر بخوانید:طریقه استفاده از بوگیر دستشویی

ترکیب جوش‌شیرین و اسطوخودوس

به غیر ساخت بوگیر با صابون شما می‌توانید با ترکیب جوش‌شیرین با اسطوخودوس هم یک بوگیر عالی داشته باشید. مراحل کار به این صورت است که ابتدا شما مقداری اسطوخودوس را در آب ریخته و بجوشانید و سپس از صافی عبور دهید. مایعی که در ظرف باقی می‌ماند را می‌توانید با مقدار خیلی کمی جوش‌شیرین ترکیب کنید تا یک بوگیر طبیعت‌محور و عالی داشته باشید. به‌ غیر از جوشاندن گیاه اسطوخودوس شما می‌توانید از اسانس اسطوخودوس و یا صابون اسطوخودوس برای این کار استفاده کنید.

انواع بوگیر خانگی

به غیر ساخت بوگیر با صابون شما می‌توانید با ترکیب جوش‌شیرین با اسطوخودوس هم یک بوگیر عالی داشته باشید

بوگیر با میوه کاج

یکی از راه‌های شیک و جذاب برای ساخت بوگیر استفاده از میوه درخت کاج است. برای انجام این روش شما به چند میوه کاج و اسانس گیاه دلخواهتان احتیاج دارید. کافی ست برگ‌های چوبی میوه درخت کاج را به اسانس موردنظرتان آغشته کنید و میوه‌ها در گوشه‌ای قرار دهید. ساخت بوگیر با میوه کاج یک روش بسیار ساده و آسان است و شما می‌توانید به‌جای ساخت بوگیر با صابون از این روش برای رفع بوی بد محیط موردنظرتان استفاده کنید.

بوگیر دارچین و وانیل

به‌جرات می‌توان گفت یکی از خوشبوترین بوگیرهای خانگی همین ترکیب دارچین و وانیل است. برای این کار شما به چند چوب دارچین و وانیل طبیعی نیاز دارید. برای شروع کار یک ظرف فلزی برداشته و تکه‌های دارچین و وانیل را به همراه مقداری آب درون ظرف بریزید و اجازه دهید این مواد کاملاً باهم بجوشند و عطر و بوی آن‌ها باهم ترکیب شود. در مرحله بعد مواد را از صافی رد کرده و به ظرف اسپری منتقل کنید.

بوگیر دارچین و پرتقال

شاید باورتان نشود ولی این‌قدر تنوع بوگیرهای خانگی زیاد است که اگر با نحوه ساخت آن‌ها آشنا شوید شاید کمتر به سراغ ساخت بوگیر با صابون بروید. ترکیب دارچین با اکثر مواد دیگر می‌تواند یک بوگیر عالی را ایجاد کند به‌ عنوان‌ مثال هل و دارچین و یا گلاب و دارچین و یا ترکیب با بهارنارنج همگی می‌توانند خوش عطر و بوترین بوگیرها را برایتان به وجود بیاورند. روش ساخت بوگیر دارچین و پرتقال هم مانند روش ساخت بوگیر دارچین با وانیل است با این تفاوت که در اینجا به‌جای وانیل از پوست پرتقال استفاده می‌شود.

بوگیرهای نعنایی

یکی دیگر از گیاهان معطر و دوست‌داشتنی که با آن می‌توانید انواع اقسام بوگیرها را درست کنید نعنا است. نعنا هم مانند دارچین می‌توان به‌عنوان یک گیاه‌پایه در نظر گرفت و آن را با خیلی از گیاهان و یا میوه‌ها ترکیب کرد. به‌ عنوان‌ مثال ترکیب اسانس لیموترش و نعنا می‌تواند یکی از خوشبوترین بوگیرها برای منزلتان باشد. البته شما می‌توانید از این ترکیب برای ساخت بوگیر با صابون هم استفاده کنید.

روش ساخت انواع بوگیر

قرص‌های خوشبوکننده

آنچه قرار بود در این مقاله به شما آموزش داده شود ساخت بوگیر با صابون بود، اما دنیای ساخت بوگیرهای خانگی این‌قدر گسترده است که کمتر جایی برای ساخت بوگیر با صابون باقی می‌ماند. برای ساخت قرص‌های بوگیر شما به دو فنجان جوش‌شیرین، یک فنجان آب، اسانس طبیعی و قالب موردنظرتان نیاز دارید. برای شروع کار ابتدا آب را به جوش بیاورید و سپس اسانس موردنظرتان را به آب در حال جوش اضافه کنید و در مرحله بعد جوش‌شیرین را به‌آرامی به آب در حال جوش اضافه کنید و مرتب به هم بزنید تا خمیری یکدست به وجود بیاید در انتها خمیر را به قالب‌هایی که از قبل آماده کرده‌اید اضافه کنید. بعد از سرد شدن می‌توانید قرص‌ها را به‌راحتی از قالب جدا کنید. شما می‌توانید از قرص‌های بوگیر در کیف ورزشی، داخل جیب پالتوهای داخل کمد، لای رختخواب‌ها و… استفاده کنید.

کیسه‌های خوشبو

یکی از روش‌های ساخت بوگیر با صابون استفاده از همین کیسه‌هاست. برای ساخت بوگیر با صابون ابتدا چند کیسه کوچک درست کنید و صابون‌های خردشده و گیاهان معطر موردنظرتان را در کیسه قرار دهید. به همین راحتی شما می‌توانید بایک کیسه، مقداری صابون و چند گیاه معطر یک بوگیر عالی داشته باشید.

روش ساخت انواع بوگیر

برای ساخت بوگیر با صابون ابتدا چند کیسه کوچک درست کنید و صابون‌های خردشده و گیاهان معطر موردنظرتان را در کیسه قرار دهید

ژل خوشبو کننده

شما برای ساخت این مدل بوگیر نیاز به 2 قاشق غذاخوری نمک، اسانس طبیعی، آب و بطری‌های کوچک نیاز دارید. برای شروع کار باید آب به جوش بیاید و در مرحله بعد نمک و اسانس را به آب اضافه کرده و سپس به‌آرامی پودر ژلاتین را به مواد اضافه کنید. در انتها بطری‌هایی که از قبل آماده کرده‌اید را می‌توانید از این مواد خوشبو پرکنید.

بیشتر بخوانید:بهترین مایع بوگیر فاضلاب

صابون‌های کوچک

برای ساخت بوگیر با صابون شما نیاز به چندتکه صابون خوشبو و دستمال‌کاغذی دارید. بهترین راه ساخت بوگیر با صابون همین روش است. کافی ست صابون‌ها را درون دستمال‌کاغذی قرار داده و دستمال موردنظر را در بین رختخواب‌ها و یا کمد لباس قرار دهید.

روش‌های ساخت بوگیر با صابون

به‌طورکلی بعضی از افراد عاشق بوی صابون هستند و ترجیح می‌دهند تمامی لباس‌ها و محیطی که در آن مستقر هستند هم بوی صابون بدهد. روش‌های مختلفی برای ساخت بوگیر با صابون وجود دارد که به چند مورد آن اشاره می‌کنیم.

  • اولین و ساده‌ترین روش ساخت بوگیر با صابون استفاده از یک قالب کامل صابون است. شما می‌توانید با یک‌تکه تور و چند گل زینتی صابونی را دیزاین کرده و به‌عنوان بوگیر در سرویس بهداشتی منزل استفاده کنید.
  • یکی دیگر از روش‌های ساخت بوگیر با صابون استفاده از یک دستمال کوچک است. در این روش شما می‌توانید از تکه‌های صابونی که در حمام باقی‌مانده و قرار است دور ریخته شود این بوگیر جذاب را بسازید. روش کار هم بسیار ساده است کافی ست صابون را درون دستمال قرا داده و در مکان‌های مختلف منزل از آن استفاده کنید.
  • اگر هنوز هم به دنبال ساخت بوگیر با صابون هستید پس این روش هم امتحان کنید. مقداری آب را به جوش بیاورید و کمی اسانس به همراه صابون به آب اضافه کنید. محلول خوشبویی که از این ترکیب باقی می‌ماند می‌تواند به‌عنوان یک بوگیر عالی عمل کند.
روش های ساخت بوگیر با صابون

اولین و ساده‌ترین روش ساخت بوگیر با صابون استفاده از یک قالب کامل صابون است

نتیجه‌گیری

آنچه در این مقاله به آن پرداخته شد ساخت بوگیر با صابون بود. بی‌شک همه انسان‌ها تمایل دارند تا خانه و یا محل کار خوشبو و تمیزی داشته باشید؛ اما در بعضی از مواقع ممکن است فضایی که در آن بسر می‌برید دچار بو نامطبوع شده باشد. برای رفع این مشکل ما به شما استفاده از بوگیر را پیشنهاد می‌کنیم. بوگیرها که این روزها در طرح و بوی‌های مختلفی در بازار وجود دارند گاهی می‌توانند به شما آسیب جدی وارد کنند؛ اما چاره کار چیست و چطور باید یک بوگیر خوشبو تهیه کرد؟

بیشتر بخوانید:برای رفع بوی بد ماشین لباسشویی چه باید کرد؟

روش‌های مختلفی برای ساخت بوگیر وجود دارد که همگی سالم و طبیعت‌محور هستند. به‌ عنوان‌ مثال شما می‌توانید تنها با در دست داشتن چندتکه چوب دارچین و جوشاندن آن با مواد خوشبو دیگر نوعی بوگیر خانگی درست کنید. در این مقاله به‌طور کامل و جامعه به ساخت بوگیر با صابون پرداخته‌شده است؛ اما به‌ غیر از ساخت بوگیر با صابون به انواع روش‌های دیگر برای ساخت بوگیر وجود دارد که در این مقاله از سایت پیندو تا حدود زیادی راجع به این موضوع صحبت شده است. تنها نکته مهم در ساخت بوگیر با صابون این است که این بوگیرها طبیعت‌محور هستند و ممکن است 2 الی 3 روز بعد ساخت آن‌ها ظرف حاوی خوشبوکننده، بوی نامطبوعی به خود بگیرد و کیفیت اولیه خود را از دست بدهد. برای رفع این مشکل شما می‌توانید هر دفعه با مقدار بسیار کم اقدام به ساخت بوگیر کنید تا از خراب و فاسدشدن بوگیر جلوگیری کنید.

نتیجه گیری

شما می‌توانید تنها با در دست داشتن چندتکه چوب دارچین و جوشاندن آن با مواد خوشبو دیگر نوعی بوگیر خانگی درست کنید

سؤالات متداول

روش ساخت بوگیر شیشه‌ای چگونه است؟

برای اینکه یک بوگیر شیشه باقدرت ماندگاری بالا داشته باشید بهتر است مقداری وازلین را با حرارت غیرمستقیم گرم‌کنید و سپس مقداری اسانس طبیعی به آن اضافه کنید آنچه در ظرف باقی می‌ماند را به یک ظرف شیشه‌ای کوچک منتقل کنید و سپس درب ظرف را با یکشی مناسب سوراخ‌کنید. به همین راحتی بوگیر شیشه‌ای شما آماده است.

بوگیرهای خانگی تا چه مدت ماندگاری دارند؟

این بوگیرها طبیعی و بدون هرگونه مواد نگه‌دارنده هستند پس عمر مفید آن‌ها بین 3 روز تا یک هفته است.

آیا با ساخت بوگیر با صابون می‌توان درآمدزایی داشت؟

برای اینکه شما بتوانید با ساخت بوگیرهای طبیعت‌محور درآمدزایی داشته باشید نیاز به شناسایی بازار هدف و تبلیغات کافی در این راستا دارید.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 − پنج =