Banner Image

اموزش بستن جلیقه پرواز عروس هلندی

امتیاز دهید

پرندگانی چون طوطی، عروس هلندی و مرغ عشق را می‌توان به‌ راحتی در فضای خانه نگهداری کرد و همدم شما خواهند شد. این نوع حیوانات خانگی بسیار زیبا و بامزه هستند؛ اما نگهداری از آن‌ها نیازمند توجه به نکاتی خاص است. شما باید از نحوه غذا دادن تا اموزش بستن جلیقه پرواز عروس هلندی را بلد باشید تا باعث آسیب به پرنده نشوید.

فراموش نکنید که پرندگانی چون عروس هلندی علاقه زیادی به کشف دنیای بیرون دارند و قطعاً شما هم دوست دارید برای قدم زدن در یک روز آفتابی این پرنده را همراه خود ببرید. انجام این کار بدون جلیقه پرواز کار چندان عاقلانه‌ای نیست. در مورد ضرورت استفاده از این ابزار و نحوه پوشاندن آن برای عروس هلندی در ادامه این مطلب صحبت شده تا با خیال راحت اجازه دهید پرنده شما دنیای بیرون از خانه را ببیند و کشف کند.

جلیقه پرواز عروس هلندی چیست؟

جلیقه پرواز یکی از وسایل بسیار ضروری برای پرندگان زینتی از جمله عروس هلندی، مرغ مینا، طوطی، گرینچیک، کبوتر، کاسکو و … است. با استفاده از این جلیقه اطمینان حاصل می‌کنید که حین بیرون آوردن پرنده از قفس و بردن به دل طبیعت فرار نمی‌کند یا آن را گم نخواهید کرد. در واقع عروس هلندی یا دیگر پرنده شما با کمک آن پرواز خواهد کرد اما تحت نظارت شما. این محصول شامل یک لباس یا جلیقه است که به تن پرنده خود خواهید کرد و یک بند یا زنجیر که به کمک قلاب به جلیقه متصل می‌شود تا محدوده پرواز پرنده تحت کنترل شما باشد.

بیشتر بخوانید:چگونه دمای دستگاه جوجه کشی را ثابت نگه داریم؟

پیش از پرداختن به اموزش بستن جلیقه پرواز عروس هلندی باید بدانید که چنین محصولی با جنس‌های مختلف و سایزهای متنوعی در بازار موجود است تا متناسب با جثه پرنده خود بهترین را انتخاب کنید. همچنین طول بند آن نیز در برخی محصولات تا 15 متر هم می‌رسد تا عروس هلندی شما در حین پرواز با آن حس آزادی بیشتری را تجربه کند.

جلیقه پرواز عروس هلندی چیست؟

جلیقه پرواز یکی از وسایل بسیار ضروری برای پرندگان زینتی از جمله عروس هلندی، مرغ مینا، طوطی، گرینچیک، کبوتر، کاسکو و … است

ضرورت استفاده از جلیقه پرواز هلندی و مزایای آن

شاید فکر کنید تا وقتی عروس هلندی شما در قفس زندگی شادی دارد و بازیگوش است، لزومی ندارد به دنبال اموزش بستن جلیقه پرواز عروس هلندی و بیرون بردن این پرنده باشید؛ اما این تفکر اشتباه است. در ادامه فواید استفاده از چنین وسیله و ضرورت خرید آن را بررسی خواهیم کرد که عبارت‌اند از:

  • پرندگان ذاتاً متعلق به طبیعت هستند، حتی اگر عمری را در قفس گذرانده یا در قفس به دنیا آمده باشند. استفاده از جلیقه پرواز برای عروس هلندی یک راه ایمن و مطمئن برای بیرون بردن آن و گشت‌وگذار در دل طبیعت بوده؛ جایی که متعلق به آن است.
  • بیرون بردن عروس هلندی با جلیقه پرواز کمک می‌کند تا برخی از نیازهای طبیعی این پرنده چون کاوش در فضای باز، پرواز، نشستن روی شاخه‌ها، به دنبال غذا گشتن در طبیعت و … برای عروس هلندی برطرف شود.
  • برخی پرندگان چون عروس هلندی ذاتی کنجکاو و بازیگوش دارند، برای همین بیرون بردن آن‌ها بدون تمهیدات خاص احتمال گم شدن یا فرار کردن این پرنده را افزایش خواهد داد. اموزش بستن جلیقه پرواز عروس هلندی و استفاده از آن، مهار پرنده در حین گردش را آسان کرده و باعث می‌شود نگهداری از آن کار سختی نباشد.
  • در نهایت باید گفت که بیرون بردن عروس هلندی با جلیقه پرواز کمک می‌کند تا پرنده شما تحرک کافی جسمی و ذهنی داشته باشد. این کار از کسالت و افسردگی عروس هلندی در قفس و بروز رفتارهای پرخاشگرانه جلوگیری خواهد کرد.
ضرورت استفاده از جلیقه پرواز هلندی

استفاده از جلیقه پرواز برای عروس هلندی یک راه ایمن و مطمئن برای بیرون بردن آن و گشت‌وگذار در دل طبیعت است

اموزش بستن جلیقه پرواز عروس هلندی

حال نوبت به بخش اصلی این مطلب یعنی نحوه پوشاندن جلیقه پرواز به تن عروس هلندی می‌رسد. باید این کار را در نهایت آرامش، صبر و حوصله انجام دهید تا پرنده شما به‌هیچ‌وجه استرس پیدا نکند و آسیبی نبیند. از آنجایی ‌که جلیقه‌های پرواز انواع مختلفی دارند، بهتر است قبل از شروع کار کاتالوگ یا نوشته روی بسته‌بندی محصول را بخوانید تا اطلاع داشته باشید که هر بخش چگونه بسته خواهد شد. بعد از آن هم باید مراحل زیر را انجام دهید:

بیشتر بخوانید:پرورش بلدرچین تخمگذار [ آموزش 0 تا 100]

1.     آرام کردن پرنده

اولین گام در اموزش بستن جلیقه پرواز عروس هلندی آرام کردن پرنده است. عروس هلندی خود را در دست بگیرید، کمی بدنش را لمس کرده و نوازش دهید. همچنین بال‌های پرنده را باز و بسته کنید تا مطمئن شود که قصد اذیت کردنش را ندارید تا به شما اعتماد کند.

2.     عادت دادن پرنده به جلیقه پرواز

طبیعی است که با پوشاندن یک‌باره جلیقه پرواز به تن عروس هلندی، این پرنده احساس ناراحتی و اضطراب پیدا می‌کند؛ برای همین باید او را به این وسیله عادت دهید. بدن پرنده را با جلیقه لمس کنید تا حس ناراحتی نداشته باشد. همچنین انجام این کار کمک می‌کند تا پرنده شما به جنس جلیقه پرواز و بافت آن عادت کند. بسته به نوع جلیقه، سر و بال‌های پرنده را نیز در قسمت مخصوص آن در جلیقه قرار داده و بیرون بیاورید و این کار را چند بار تکرار کنید تا مطمئن شود که قرار نیست در این لباس گیر کند.

3.     تشویق به مشارکت پرنده در پوشیدن جلیقه

در این بخش از اموزش بستن جلیقه پرواز عروس هلندی باید کاری کنید تا پرنده در این کار با شما مشارکت کند. توجه به این نکته مهم و انجام آن باعث می‌شود تا عروس هلندی شما راحت‌تر با تن کردن جلیقه کنار بیاید. اگر جلیقه از سر وارد می‌شود، چند باری سر پرنده را از آنجا عبور دهید و بیرون بیاورید. بعد با مداد یا خودکار آن بخش را به پرنده نشان دهید و بگذارید که این کار را خودش انجام دهد.

تشویق به مشارکت پرنده در پوشیدن جلیقه

اگر جلیقه از سر وارد می‌شود، چند باری سر پرنده را از آنجا عبور دهید و بیرون بیاورید

4.     اطمینان از چفت شدن و بسته شدن جلیقه

بعد از پوشاندن جلیقه به تن پرنده خود اگر دکمه، چسب و … دارد، مطمئن شوید که در جای خود محکم شده و در عین ‌حال پرنده در آن راحت است. در نهایت هم باید بند جلیقه را به آن متصل کنید. حال آماده یک پیاده‌روی جذاب با پرنده خود در بیرون از خانه هستید.

بیشتر بخوانید:چطور در خانه کبک پرورش دهیم؟[راهنمای 1402]

نکته مهم: بهتر است قبل از بیرون رفتن با پرنده چند باری جلیقه را در خانه به تن عروس هلندی خود بپوشانید و ببینید پرواز با آن برای پرنده شما راحت است یا خیر.

نکات مهم برای خرید جلیقه پرواز عروس هلندی

حال که بحث اموزش بستن جلیقه پرواز عروس هلندی تمام شد بهتر است به نکات مهم زیر برای خرید جلیقه پرواز توجه داشته باشید:

  • سایز: جلیقه‌های پرواز در سایزهای مختلف عرضه می‌شوند برای همین باید محصولی را بخرید که برای عروس هلندی شما زیاد کوچک نباشد و باعث آسیب به استخوان ظریف پرنده نشود. همچنین خرید محصول بزرگ‌تر امکان باز شدن جلیقه و فرار پرنده را فراهم می‌کند.
  • برند: برندهای زیادی در زمینه تولید جلیقه پرواز فعالیت دارند. قبل از خرید در این زمینه تحقیق کنید یا از یک فرد متخصص برای انتخاب بهترین برند کمک بگیرد.
  • مدل: تنوع مدل‌های جلیقه پرواز نیز بسیار زیاد بوده و بهتر است محصولی که با سلیقه شما همخوانی بیشتری دارد را خریداری کنید.
  • طول بند: ارتفاع بند جلیقه پرواز از یک متر تا 15 متر و حتی بالاتر متغیر است. با توجه به محیطی که قرار است با عروس هلندی خود به آن گردش بپردازید و راحتی خود بهترین طول بند را انتخاب کنید.
نکات مهم برای خرید جلیقه پرواز عروس هلندی

خرید محصول بزرگ‌تر امکان باز شدن جلیقه و فرار پرنده را فراهم می‌کند

سخن پایانی

در این مطلب با اموزش بستن جلیقه پرواز عروس هلندی همراه شما بودیم تا از این بعد این پرنده زیبا را بدون نگرانی همراه خود به پیاده‌روی و طبیعت‌گردی ببرید. اگر نمی‌دانید چنین محصولی را از کجا باید خرید، پیشنهاد ما سایت پیندو است تا با توجه به بودجه و مدل مدنظر خود بتوانید بهترین‌ها را انتخاب و خریداری کنید.

سوالات متداول

  • قیمت جلیقه پرواز عروس هلندی چقدر است؟

این محصول از قیمت چند ده هزار تومانی تا چند صد هزار تومانی در بازار موجود است، طول بند، جنس، مدل و برند تولیدکننده در بالا و پایین بودن قیمت اثر دارد.

  • فایده استفاده از جلیقه پرواز برای عروس هلندی چیست؟

کمک به تحرک جسمی پرنده، بیرون بردن با امنیت صددرصدی، کمک به کشف طبیعت و بهبود خلقیات و کسالت روحی عروس هلندی بخشی از مهم‌ترین مزایای استفاده از جلیقه پرواز برای عروس هلندی است.

  • مهم‌ترین نکته در اموزش بستن جلیقه پرواز عروس هلندی چیست؟

برخورد با صبر و حوصله و عادت دادن پرنده به جلیقه پرواز مهم‌ترین نکته برای استفاده از چنین وسیله‌ای به شمار می‌رود.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده + 13 =