Banner Image

آیا تشک رویال قابل شستشو است؟

5/5 - (1 امتیاز)

امروزه اغلب خانه‌های ایرانی دارای تخت خواب هستند و نمی‌توان این موضوع را انکار کرد. تشک یک کالای خواب مهم و حیاتی تخت است که راحتی را برای افراد به ارمغان می‌آورد. در این بین تشک‌ها ممکن است خیلی زود کثیف ‌شوند و نیاز به شستشو داشته باشند. در چنین شرایطی اغلب افراد تصور می‌کنند که باید حتما تشک خود را به قالیشویی تحویل بدهند؛ اما شستشوی تشک رویال در خانه نیز امکان‌پذیر است و اگر شما تمام مراحل مربوط به آن را انجام دهید تشک شما مثل روز اول برق خواهد زد. در این مقاله بررسی می‌کنیم که آیا تشک رویال قابل شستشو است و نحوه شستشوی تشک رویال چگونه است؛ بنابراین از شما دعوت می‌کنیم که در ادامه با سایت پیندو همراه باشید.

روش های شستشوی تشک رویال

شستشوی تشک رویال از اهمیت زیادی برخوردار است. چرا که شما به صورت مداوم با تشک در ارتباط هستید و مهم است که محل خواب شما سالم و تمیز باشد.

تشک رویال

برای شستشوی تشک رویال دو روش وجود دارد. یکی کمک گرفتن از قالیشویی و دیگری شستشوی تشک رویال در خانه است

برای شستشوی تشک رویال دو روش وجود دارد. یکی کمک گرفتن از قالیشویی و دیگری شستشوی تشک رویال در خانه است. در ادامه قصد داریم هر یک از این روش‌ها را به صورت جداگانه شرح ‌دهیم:

1- شستشوی تشک رویال در قالیشویی

اغلب افراد تصور می‌کنند که قالیشویی تنها وظیفه شستشوی قالی و قالیچه را بر عهده دارد. این در حالی است که برای شستشوی تجهیزات دیگر همچون مبل و تشک رویال نیز می‌توانید از قالیشویی کمک بگیرید. شستشوی تشک رویال در قالیشویی با استفاده از تجهیزات مدرن و پیشرفته انجام می‌شود. به همین دلیل شاهد کیفیت بالایی شستشو و از بین رفتن کامل آلودگی‌ها و باکتری‌های موجود روی تشک خواهید بود.

شستشوی تشک رویال در قالیشویی

شستشوی تشک رویال در قالیشویی با استفاده از تجهیزات مدرن و پیشرفته انجام می‌شود. 

دقت داشته باشید که شستشوی تشک رویال به کمک قالیشویی به دلیل استفاده از دستگاه‌های پیشرفته و مواد شوینده باکیفیت هزینه زیادی به همراه دارد؛ اما هزینه بالای شستشو نباید برای شما نگران‌کننده باشد چون خیال شما از بابت کیفیت شستشو راحت خواهد بود و می‌توانید با خیالی آسوده تشک خود را همانند روز اول و بدون هرگونه آسیب‌دیدگی تحویل بگیرید.

بیشتر بخوانید: چه تشکی برای دیسک کمر مناسب است؟

2- شستشوی تشک رویال در خانه

شستشوی تشک رویال در خانه نیز امکان‌پذیر است. این کار ممکن است زحمت زیادی برای شما داشته باشد ولی خیال شما از بابت کیفیت شستشو راحت خواهد بود چون تمام مراحل شستشو توسط خود شما انجام می‌شود. برای شستشوی تشک رویال در منزل ابتدا باید لوازم مورد نیاز برای این کار را تهیه کنید. این تجهیزات شامل مسواک قدیمی یا اسفنج زبر، الکل، اسپری، آب گرم، مایع شستشوی فرش و مواد شوینده ضدعفونی‌کننده هستند.

سپس باید مراحل لازم برای شستشوی تشک رویال را به طور کامل انجام دهید. این مراحل عبارتند از:

  • جداسازی ملحفه‌ها و روکش‌ها: در مرحله اول باید تمام ملحفه‌ها و روکش‌های تشک را از هم جدا کنید. سپس این تجهیزات جدا شده را داخل ماشین لباسشویی بیندازید و با دمای بالا شستشو دهید تا آلودگی‌های آن به طور کل از بین برود.
  • استفاده از جاروبرقی برای تمیز کردن تشک: جاروبرقی وسیله‌ای قدرتمند است که به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید تمام قسمت‌های تشک را به راحتی تمیز کنید. دقت داشته باشید که باید تمام درزها و گوشه‌های تشک را کامل جارو بزنید تا هر شی اضافی مانند پوست مرده، مو، گرد و خاک به طور کامل پاک شود.
جارو زدن تشک

جاروبرقی وسیله‌ای قدرتمند است که به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید تمام قسمت‌های تشک را به راحتی تمیز کنید.

  • تمیز کردن تشک با کف و مایع: تشک شما ممکن است با موادی همچون خون، ادرار یا مواردی از این قبیل کثیف شده باشد. برای برطرف کردن این آلودگی‌ها می‌توانید از کف و مایع استفاده کنید. برای این کار کافی است با استفاده از مایع شستشو قسمت‌های کثیف شده و لکه‌ها را تمیز کنید. سپس می‌توانید از پارچه تمیز برای خشک کردن تشک کمک بگیرید.
  • از بین بردن بوی تشک با استفاده از جوش شیرین: اکنون تشک شما کاملاً تمیز و سالم است. منتها به دلیل استفاده از مواد شوینده بوی بدی می‌دهد. برای این که این بو را از بین ببرید باید از جوش شیرین استفاده کنید. بهتر است حدود 500 گرم جوش شیرین روی کل سطح تشک بریزید. سپس باید مدتی را منتظر بمانید تا بوی تشک را به طور کامل از بین ببرد. برای این که نتیجه خوبی از این کار بگیرید بهتر است به مدت 24 ساعت از تشک استفاده نکنید.
  • جارو کشیدن دوباره: پس از این که بوی بد تشک به طور کامل از بین رفت باید تشک را دوباره جارو بکشید. این کار به شما کمک می‌کند که مواد ریز باقی مانده را تمیز کنید و بدون هیچگونه نگرانی روی تشک بخوابید.

نکته: دقت داشته باشید که برای شستشوی تشک رویال در خانه روش‌های دیگری نیز وجود دارد؛ بنابراین شما می‌توانید با روش دلخواه خود این کار را انجام دهید. همچنین لازم به ذکر است که باید شستشوی تشک رویال را هر چند وقت یک بار و به ‌صورت اصولی انجام دهید.

سخن پایانی

تشک رویال یکی از تجهیزات ضروری تخت خواب است. این تجهیزات کاملاً نرم هستند و به شما کمک می‌کنند که خواب راحت و عمیقی را تجربه کنید؛ اما به دلیل قرار گرفتن در معرض آلودگی خیلی زود دچار کثیفی می‌شوند. با توجه به این که محل خواب شما باید پاکیزه و سالم باشد باید شستشوی تشک رویال را جدی بگیرید. در این مقاله بررسی کردیم که آیا تشک رویال قابل شستشو است و نحوه شستشوی این تشک‌ها را به طور کامل مورد بررسی قرار دادیم. امیدوارم از خواندن این مقاله لذت برده باشید و برای شما مفید بوده باشد.

سوالات متداول

  • آیا شستشوی تشک رویال در خانه امکان پذیر است؟

بله شستشوی تشک رویال در خانه نیز امکان پذیر است؛ اما این کار نیاز به دقت و زحمت زیادی دارد.

  • بهترین روش برای شستشوی تشک رویال کدام است؟

بهترین روش برای شستشوی تشک رویال استفاده از قالیشویی است. قالیشویی، شستشوی تشک شما را با استفاده از تجهیزات پیشرفته و با کیفیت بالا انجام می‌دهد.

  • تشک رویال هر چند وقت یک بار باید تمیز شود؟

تشک رویال جزو وسایل حساس اتاق خواب است که زیاد در معرض آلودگی قرار می‌گیرد؛ بنابراین بهتر است این تشک را در بازه‌های زمانی 6 ماهه تمیز کنید.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده + یک =