Banner Image
بهترین تشک مناسب کمر درد

چه تشکی برای دیسک کمر مناسب است؟

4.4/5 - (8 امتیاز)

کمردرد امانم را بریده است! این جمله را از زبان بسیاری شنیده‌ایم. درد کمر از آن دردهایی است که اگر به آن مبتلا شویم حتی قادر به انجام کوچک‌ترین فعالیت‌های روزمره نخواهیم بود. این درد به دلایل مختلفی از جمله کار زیاد، بلند کردن وسایل سنگین، بد نشستن یا تشک نامناسب رخ می‌دهد. تمامی کسانی که کمردرد دارند، به دنبال راهی برای کاهش درد آن هستند. یکی از راه‌هایی که می‌تواند این درد را تسکین دهد، انتخاب تشک مناسب است‌. ما ساعات طولانی در شبانه‌روز را روی تشک سپری می‌کنیم، تشک راحت و طبی می‌تواند از بروز درد جلوگیری کند یا آن را کاهش دهد. ازاین‌رو قصد داریم در ادامه مطلب با معرفی انواع تشک به این سوال که چه تشکی برای دیسک کمر مناسب است پاسخ دهیم، پس با ما همراه باشید.

معرفی انواع مختلف تشک

حتما برایتان پیش آمده که صبح‌ها با بدن درد از خواب بیدار شوید، تشک نامناسب یکی از عوامل بدن درد صبحگاهی است که با انتخاب مدلی مناسب، می‌توانید از بروز آن جلوگیری کنید. برای خرید و تهیه تشک باید انواع مختلف آن را بشناسید تا مدلی متناسب با خواسته‌هایتان پیدا کنید. به همین دلیل قصد داریم که در ادامه به معرفی انواع مختلف تشک بپردازیم و به این سوال که چه تشکی برای دیسک کمر مناسب است، پاسخ دهیم.

تشک فنری

تشک فنری در‌ دو نوع تولید می‌شود، تشک فنر متصل و فنر جدا. تشک‌های متصل از فنرهای بهم پیوسته ساخته می‌شوند، به همین دلیل از انعطاف‌پذیری بیشتری برخوردار هستند.

تشک فنری

تشک‌های متصل از فنرهای بهم پیوسته ساخته می‌شوند، به همین دلیل از انعطاف‌پذیری بیشتری برخوردار هستند.

تشک‌های فنر جدا نیز از فنرهایی جدا که به یکدیگر متصل نیستند، تهیه می‌شوند. تفاوت این دو مدل در میزان انعطاف‌پذیری آن‌ها است.

تشک مموری فوم بهترین تشک برای کمر درد

اگر از کمر درد یا درد ستون فقرات رنج می‌برید،‌ تشک مموری فوم با ساختار مناسب خود می‌تواند از این دردها جلوگیری یا آن‌ها را کاهش دهد. این تشک‌‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که به وسیله گرمای بدن، تغییر شکل می‌دهند و نرم‌تر می‌شوند، به همین دلیل درزمان خواب فشاری بر ستون فقرات و شانه‌ها، وارد نمی‌شود.

هیبرید

تشک‌های هیبرید ترکیبی از تشک فنری و مموری فوم هستند. در ساختار این تشک‌ها هم از فناوری تشک فنر جدا استفاده شده که آن‌ها را به تشکی راحت تبدیل کرده‌ است و هم از ساختار مموری فوم کمک گرفته شده تا به ستون فقرات در زمان خواب آسیبی وارد نشود.‌

تشک هیبرید

تشک‌های هیبرید ترکیبی از تشک فنری و مموری فوم هستند.

لاتکس

اگر بپرسید چه تشکی برای دیسک کمر مناسب است، در پاسخ باید بگوییم که لاتکس یکی از بهترین گزینه‌ها است. این تشک‌ها با تراز کردن وزن بدن در سطح تشک، از فشار به شانه، کمر و باسن جلوگیری می‌کنند و سطح نرم و راحتی را برای استراحت کردن فراهم می‌کند.

تشک‌ لاتکس

تشک‌های لاتکس با تراز کردن وزن بدن در سطح تشک، از فشار به شانه، کمر و باسن جلوگیری می‌کنند

چه تشکی برای دیسک کمر مناسب است؟

بر اساس ساختاری که در قسمت قبل توضیح دادیم باید بگوییم که تشک لاتکس، تشک هیبریدی و تشک مموری فوم، بهترین مدل‌ها برای افراد دارای کمر درد، هستند. ساختار این تشک‌ها به گونه‌ای است که وزن بدن را در سطح تشک تراز و از فشار به ستون فقرات و کمر جلوگیری می‌کنند. تشک‌های طبی در دو نوع تولید می‌شوند که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.

تشک طبی با سفتی متوسط، تشک مناسب برای گودی کمر!

بسیاری از افراد تصور می‌کنند که باید تشکی بسیار سفت خریداری کنند تا کمردردشان کمتر شود، اما تحقیقات اثبات شده‌ای در این زمینه وجود ندارد؛ بنابراین اگر از مشکلاتی مثلی گودی کمر رنج می‌برید باید از تشک‌هایی استفاده کنید که وضعیت بدنتان را در هنگام خواب متعادل نگه می‌دارد. تشک‌هایی با درجه سفتی متوسط، از عضلات شما حمایت می‌کند و موجب می‌شود که به ستون فقراتتان در زمان استراحت، فشاری وارد نشود.

تشک طبی سفت

برخی از افراد به توصیه پزشکان خود به تشک‌های خیلی سفت نیاز دارند. این تشک‌ها مخصوصا برای افرادی که دارای اضافه‌ هستند گزینه مناسبی به حساب می‌آید. تشک‌ خیلی سفت از انعطاف‌پذیری کمتری برخوردار است. این تشک‌ها به دلیل ساختار خود از ناهماهنگی ستون فقرات جلوگیری می‌کنند.

تشک طبی سفت

تشک‌ خیلی سفت از انعطاف‌پذیری کمتری برخوردار است

به ‌طور کلی استفاده از تشک سفت در طولانی مدت توصیه نمی‌شود، بلکه به صورت مقطعی و برای افرادی که دچار آسیب‌های فیزیکی هستند، مناسب است.

ویژگی‌های تشک مناسب کمردرد چیست؟

تشک‌ها در مدل‌های مختلف تولید می‌شوند. انواع مختلف بهترین مارک تشک طبی برای دیسک کمر می‌کوشند که مدل‌‌هایی با ویژگی‌های خاص به ‌بازار عرضه کنند‌؛ اما در زمان خرید تشک طبی باید به چه ویژگی‌هایی توجه کنید تا مدل مناسبی خریداری کنید؟‌ در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا پاسخ این سوال که چه تشکی برای دیسک کمر مناسب است و این تشک‌ها باید چه ویژگی‌هایی داشته باشند را برایتان بگوییم.

  • زمانی که دراز می‌کشید، فشار روی نواحی لگن و شانه بسیار زیاد است. تشک‌هایی که برای کمردرد مناسب هستند با متعادل کردن وزن در سطح تشک، به کاهش فشار کمک می‌کنند.
  • تشک‌هایی با قوس‌های طبیعی و سفتی متوسط مدل مناسبی برای افراد دارای کمردرد محسوب می‌شوند. قوس‌های روی تشک موجب می‌شود که ستون فقرات تراز شود و قسمت‌هایی مانند گودی کمر با دیگر بخش‌های بدن در یک سطح قرار بگیرند.

برای خرید تشک مناسب درد کمر به چه نکاتی توجه کنیم؟

افرادی که دارای کمر درد هستند به خوبی می‌دانند که تشک مناسب به چه اندازه می‌تواند این دردها را کاهش دهد. تا اینجای مطلب سعی کردیم تمامی زوایای انتخاب تشک مناسب برای افراد دارای کمردرد را بررسی کنیم در ادامه مطلب چه تشکی برای دیسک کمر مناسب است به نکاتی که در زمان خرید تشک مخصوص کمردرد باید توجه کنید، اشاره می‌کنیم.

تشک خوب برای کمر

بهترین مدل تشک برای کمردرد برای هر فردی متفاوت است

تشکی مخصوص کمردرد بخرید!

شاید این سوالات در ذهنتان وجود دارد که بهترین مارک تشک طبی برای دیسک کمر چیست و چه مدلی را خریداری کنم؟ در پاسخ به این سوالات می‌توانیم بگوییم که بهترین مدل برای هر فردی متفاوت است، شما با استفاده از مواردی که در این مطلب گفته شد و با شناخت از ویژگی‌های مختلف تشک‌ها، نسبت به خرید مدلی که هم راحت باشد و هم با سفتی متوسط به رفع کمردردتان کمک کند، اقدام کنید.

نوع تشک را در نظر بگیرید!

همانطور که گفتیم تشک‌های مموری، لاتکس و هیبریدی برای افرادی که با کمردرد دست‌و‌پنجه نرم می‌کنند، انتخاب مناسبی است. این تشک‌ها با استفاده از فناوری‌های مخصوص به ستون فقرات یاری می‌رسانند تا فشار کمتری احساس کند و وزن افراد را در سطح تشک پخش می‌کنند. یادتان باشد که در زمان خرید، از فروشنده اجازه بگیرید و چند دقیقه روی تشک دراز بکشید تا بهترین مدل را انتخاب کنید.

به ویژگی‌های تشک توجه کنید!

برخی از تشک‌ها از بالشتک‌ها یا قوس‌های طبیعی ساخته شده‌اند که آن‌ها را به گزینه مناسبی برای افرادی که کمردرد دارند، تبدیل کرده است. این ویژگی‌ها به نواحی که در هنگام استراحت فشار وارد می‌شود کمک می‌کند و به کاهش درد منجر می‌شود.

تشک فوم دار

برخی از تشک‌ها از بالشتک‌ها یا قوس‌های طبیعی ساخته شده‌اند که آن‌ها را به گزینه مناسبی برای افرادی که کمردرد دارند

تشک‌های دارای ضمانت و گارانتی تعویض خریداری کنید!

افرادی که به دنبال خرید تشک‌های طبی و مخصوص کمردرد هستند از درد استخوان‌ها و ستون فقرات خود رنج می‌برند، بنابراین خرید تشک مناسب برایشان دارای اهمیت فراوانی است. اگر شما هم جزو این دست از افراد هستید، سعی کنید تشکی با گارانتی خریداری کنید تا اگر درد کمرتان را تشدید کرد، آن را تعویض نمایید.

جمع بندی

افراد بسیاری با دیسک کمر و دردهای ستون فقرات به دنبال پاسخی برای این سوال هستند که چه تشکی برای دیسک کمر مناسب است؟ در این مقاله سعی کردیم به طور کامل به این سوال پاسخ و تشک‌های مختلف را مورد بررسی قرار دهیم. به طور کلی تشک‌های مموری فوم، هیبریدی و لاتکس بهترین انتخاب برای افراد دارای کمر درد هستند، چراکه این تشک‌ها با ساختاری متناسب با ستوان فقرات موجب می‌شوند تا باسن، لگن، کمر و شانه‎‌ها در زمان استراحت فشار زیادی تحمل نکنند. یادتان باشد که بدن‌های افراد با یکدیگر متفاوت است، بنابراین بهترین تشک نیز برای هرکسی فرق می‌کند. برای انتخاب مدلی مناسب علاوه‌بر توجه به ویژگی‌هایی مثل نوع تشک، ابعاد، بالشتک و مواردی از این قبیل، سعی کنید تشک را امتحان و نسبت به راحت بودن آن مطمئن شوید.

سوالات متداول

·       تشک‌ها را هرچند وقت یکبار باید برگردانیم؟

برای حفظ کیفیت و جلوگیری از گود افتادن یک طرف تشک، توصیه می‌شود که تشک‌های جدید را هر ۶ ماه یکبار برگردانید و از طرف دیگر آن استفاده کنید تا از خراب شدن زودهنگام تشک پیشگیری شود.

·       بهترین مارک تشک طبی برای دیسک کمر چه قیمتی است؟

قیمت تشک‌ها به عوامل مختلفی مثل کیفیت رویه، مواد بدنه تشک، پارچه ضد حساسیت و بسیاری از موارد دیگر بستگی دارد، بنابراین نمی‌توان قیمت دقیقی برای تشک‌های طبی تعیین کرد، شما می‌توانید با توجه به میزان بودجه‌تان، تشک مناسبی خریداری کنید.

·       بهترین مارک تشک طبی برای دیسک کمر کدام است؟

امروزه در ایران برندهای مختلفی وجود دارند که تشک‌‌هایی با کیفیت بالا به بازار عرضه می‌کنند. از جمله برندهای معروف تولید تشک در ایران می‌توان به تشک رویال، رویا، پارمیس، ویستر، خوشخواب اشاره کرد.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش − 4 =