Banner Image

اتو فیلیپس بهتره یا تفال؟

امتیاز دهید

زیبایی ظاهر و آراسته بودن پوشش اهمیت بالایی دارد. یکی از مهم‌ترین و موثرترین عوامل در این آراستگی، چروک نبودن لباس‌ها است. به‌ همین منظور حداقل در هر خانه‌ای یک دستگاه اتو وجود دارد تا چروک لباس‌ها و پارچه‌ها را از بین ببرد. از زمان‌های قدیم تا به امروز از این دستگاه استفاده می‌شد که در سال‌های اخیر شاهد نمونه‌های جدیدی از اتو با برند‌های مختلف در بازار هستیم. از جمله معتبرترین و معروف‌ترین برندها در زمینه اتو می‌توان به برند فیلیپس یا تفال اشاره داشت. به‌ همین منظور در این محتوا قصد داریم تا با بیان نکاتی به بررسی آن‌ که اتو فیلیپس بهتره یا تفال بپردازیم.

برندهای فوق دارای تولیدات متنوع با عملکردهای خاص هستند که مزایا یا برتری نسبت ‌به نمونه‌های دیگر دارند. آشنایی با هر کدام از این برندها و اتوهای تولیدی آن‌ها می‌تواند در انتخاب کمک‌کننده باشد.

 اتو چیست و چه انواعی دارد؟

پیش ‌از آن‌ که به بررسی اتو فیلیپس بهتره یا تفال بپردازیم، ابتدا اطلاعات مختصری در مورد خود اتو و انواع آن در اختیار شما قرار می‌دهیم. اتو یک وسیله‌ای برقی است که انرژی مغناطیس و الکتریکی را دریافت کرده و به کمک آن دمای بالایی ایجاد می‌کند. با اعمال این دمای بالا بر روی پارچه، چروک‌های آن از بین می‌رود.

نمونه‌ها و مدل‌های مختلفی برای اتو وجود دارد که شامل موارد زیر هستند:

 اتوی معمولی

این نمونه جزو اتوهای سنتی به ‌شمار می‌آید که دارای صفحه‌ای از جنس فلز، مانند مس و فولاد است. معمولاً این اتوهای معمولی وزن بالایی دارند تا در کنار اعمال گرما با فشار زیاد چروک پارچه را از بین ببرند.

بیشتر بخوانید: با این روش ساده کف اتو بخار رو برق بنداز!

 اتو بخار

نسل جدیدتر از اتوهای معمولی، اتوی بخار است که ضمن گرم شدن و صاف کردن، بخار آب تولید می‌کند. این بخارها به راحت‌تر باز شدن چروک کمک می‌کنند. معمولاً برندهای مطرح مانند فیلیپس یا تفال سعی کرده‌اند تا اتو بخارهای معمولی اما با کیفیت بالا و عملکردهای خاص تولید کنند.

 اتو عمودی

اما نسل جدیدی از اتوها به شکل عمودی است و نیازی به میز اتو ندارد. برای استفاده از این نمونه کافی‌ است لباس را از چوب لباسی و ارتفاع آویزان کرده و سپس مانند یک بخارشوی اتو را بر روی آن بکشید. استفاده از این نمونه بسیار راحت است و سرعت بالایی دارد.

اتو مسافرتی

اتوهای مسافرتی نیز در دسته اتوهای معمولی بوده که ابعاد کوچکی دارند و برای سفر مناسب هستند.

 اتو بخار مخزن دار

نمونه‌ مخزن‌دار جزو نمونه‌های جدیدتر به شمار می‌آید  که برند فیلیپس و تفال دارای نمونه‌های باکیفیتی از آن هستند. این اتو یک مخزن جداگانه از خود دستگاه دارد که آب را در آن نگه ‌داشته و با سرعت و توان بالا بخار تولید می‌کند.

اتو پرس

اتو پرس نیز از انواع مختلفی از اتوها بوده که مزیت بالای آن سرعت عملکرد و قابلیت استفاده برای انواع لباس‌های ضخیم مانند جین، پالتو و غیره است.

پس ‌از آن ‌که به معرفی انواع اتو پرداختیم، به بررسی آن‌ که اتو فیلیپس بهتره یا تفال می‌پردازیم.

بیشتر بخوانید: 13 دلیل مهم بخار نکردن اتو پرس + راه حل

 اتو فیلیپس بهتره یا تفال

برای انتخاب بین این دو برند ابتدا باید ویژگی‌های آن‌ها را با هم مقایسه کرد. در نظر داشته باشید که هر دوی این برندها از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند و جزو برندهای مطرح در زمینه تولید اتو و یا دیگر لوازم خانگی به شمار می‌آیند، اما هر برند برای خود نقص یا نقاط ضعف و قوتی دارد که با دانستن آن‌ها می‌توانید انتخابی مناسب برای خود داشته باشید.

کیفیت ساخت

هر دو برند فیلیپس و تفال دارای کیفیت ساخت بالایی هستند و در تولیدات خود از بهترین متریال و جدیدترین تکنولوژی‌ها استفاده می‌کنند.

تنوع

هر دوی این برندها دارای رنج وسیعی از اتو هستند که بر حسب سال تولید و قیمت، کیفیت‌های متفاوتی دارند.

ویژگی و عملکرد

اتوهای تولیدی این دو برند ویژگی و عملکرد متفاوتی از خود نشان می‌دهند، اما در برخی از موارد عملکرد اتوی برند فیلیپس نسبت ‌به تفال بهتر است. البته این عملکرد باز هم به انتظارات شما از اتو، قیمت و هزینه‌ای که برای آن در نظر گرفته‌اید و موارد دیگر بستگی دارد.

 قیمت

مسئله مهم برای ‌اینکه اتوی فیلیپس بهتره یا تفال، تفاوت قیمت آن‌ها است. اگر بودجه شما محدود است، توجه به قیمت حائز اهمیت خواهد بود. به‌ طور کلی رنج قیمتی این دو برند مشابه بوده و در مواردی ممکن است برند فیلیپس قیمت بیشتری از تفال داشته باشد.

به ‌طور خلاصه برای انتخاب آن‌ که اتو فیلیپس بهتره یا تفال باید نوع اتوی مورد نظر را انتخاب کرده و با توجه به بودجه که در اختیار دارید به مطالعه و کسب آگاهی نسبت ‌به ویژگی‌های آن‌ها بپردازید.

بیشتر بخوانید: بهترین مارک لوازم خانگی برقی در سال 1402

حال به طور جداگانه هر کدام از این برندها را معرفی و بررسی می‌کنیم:

برند فیلیپس و اتوهای آن

برای بررسی آن که اتو فیلیپس بهتره یا تفال باید هر برند را به ‌طور جداگانه مورد بررسی قرار دهیم و عوامل مختلف و موثرتر در انتخاب اتوها را بیان کنیم.

به‌ عنوان مثال توان جزو برجسته‌ترین معیارها برای خرید اتو بوده که این توان در اتوهای فیلیپس بین محدوده 2300 تا 3000 وات تعیین ‌شده است. مخزن در اتوهای برند فیلیپس چیزی حدود 350 میلی لیتر است. کفی عامل مهم دیگر در انتخاب اتو خواهد بود که این برند دارای دو متریال مختلف و طراحی‌های خاص برای کفی اتوی خود است. جنس کفی فیلیپس معمولاً از نوع استیل، سرامیک و تیتانیوم است که کفی استیل نسبت‌ به نمونه‌های دیگر عملکرد بهتری دارد.

طراحی کفی اتوی فیلیپس عریض است و به‌ راحتی و در زمان کوتاه می‌توان حجم زیادی از لباس را اتو کرد. قسمت جلویی کفی نیز به شکل تیز بوده که برای اتوی قسمت‌های خاص یا محل‌هایی همچون بین دکمه‌ها، سرآستین و غیره به ‌کار می‌رود.

اتو فیلیپس دارای سیستم ضد چکه است که از ریختن آب بر روی لباس و ایجاد لکه جلوگیری می‌کند. همچنین تولیدات این برند دارای سیستم خاموشی خودکار است تا در صورتی ‌که زمان زیادی از اتو استفاده نشد و یا افراد خاموشی دستگاه را فراموش کردند، از حالت روشن خارج شود. به کمک این تکنولوژی ایمنی دستگاه حفظ می‌شود.

وزن دستگاه‌های فیلیپس در طول زمان کاهش یافته تا پروسه اتو زدن راحت‌تر باشد و باعث ایجاد درد در دست یا سرشانه نشود. یکی از خاصیت‌های خاص اتوی فیلیپس، قابلیت ضد رسوب آن است. از آنجایی ‌که آب دارای املاح است، با گرم شدن آن، املاح نشست و رسوب می‌کنند و جلوی منافذ و سوراخ‌های خروج هوا را می‌گیرند؛ اما برند فیلیپس برای این مشکل نیز راهکاری دارد؛ آن هم خاصیت رسوب‌گیر این دستگاه است.

برند تفال و اتوهای آن

در ادامه بررسی اتو فیلیپس بهتره یا تفال به معرفی ویژگی‌های اتوی برند تفال می‌پردازیم. این برند جزو بزرگ‌ترین و معتبرترین برندها در زمینه تولید لوازم خانگی بوده که معرف حضور همگان است. اتوهای بخار این برند محبوبیت بالایی دارند و بسیاری از خانواده‌ها آن را خریداری می‌کنند.

برند تفال ساخت کشور فرانسه است و بهترین متریال را برای تولیدات خود به‌ کار می‌برد. توان اتوهای برند فوق بین 2500 تا 3000 وات است که در مقایسه با برند فیلیپس توان مشابهی دارد. ظرفیت مخزن اتوی این برند نیز حدود 350 میلی لیتر بوده که آن ‌هم مشابه با برند فیلیپس است.

معمولاً وزن اتوهای بخار برند تفال حدود 2 کیلوگرم در نظر گرفته می‌شود که وزن سبکی بوده و کار با آن راحت‌تر است. از جمله جنس کفی‌های آن می‌توان به سرامیک دو لایه اشاره داشت که عملکرد انتقال حرارت را بهتر انجام می‌دهد. تولیدات این برند دارای مخزن رسوب‌گیر بوده که آن ‌هم مشابه با برند فیلیپس است، همچنین دارای سیستم ضد چکه است تا از ریختن آب بر روی لباس و ایجاد لکه جلوگیری کند.

از ویژگی‌های منحصر به‌ فرد و خاص برند تفال، طول کابل برق این اتوها است که حدود 2 متر در نظر گرفته شده و نیازی به نزدیک بودن به پریز برق ندارد. از جمله ویژگی‌های خاص می‌توان به داشتن ایمنی خودکار اشاره داشت، بدین صورت که اگر اتو حدود 30 ثانیه به حالت افقی و بدون حرکت باقی بماند، به ‌طور خودکار خاموش می‌شود.

نمونه‌های جدید تولیدات برند تفال دارای مخزن‌هایی با حجم بیشتر هستند و بخار قوی تولید می‌کنند. قیمت محصولات این برند با توجه به کیفیتی که دارند بسیار مناسب بوده و انتخاب بسیاری از خانواده‌ها به شمار می‌آیند.

بیشتر بخوانید: بهترین گوشت کوب برقی از نظر خریداران

کلام آخر

اتو جزو لوازم بسیار ضروری در منازل به شمار می‌آید که حداقل هر خانه یک عدد از آن را دارد. از این وسیله برای از بین بردن چروک‌های لباس، پرده و دیگر پارچه‌ها استفاده می‌شود. برندهای زیادی در زمینه تولید اتو فعالیت می‌کنند، اما برند فیلیپس و تفال جزو نمونه‌های معتبر و نام‌آشنا به شمار می‌آیند.

در بررسی آن‌ که اتو فیلیپس بهتره یا تفال باید ویژگی‌های نمونه مورد نظر را بررسی کرده و برحسب نوع عملکرد، قیمت و کارایی که دارند بهترین را متناسب با نیاز خود انتخاب کنید.

سوالات متداول

  • اتو فیلیپس بهتره یا تفال؟

هر دو برند فیلیپس و تفال دارای اتو‌های بسیار باکیفیت و عملکرد و کارایی بالا هستند که انتخاب از بین این دو به شرایط مورد نظر، بودجه و موارد دیگر بستگی دارد.

  • ویژگی‌های خاص و منحصر به ‌فرد اتوهای برند فیلیپس چیست؟

اتوهای این برند دارای توان مناسب، سیستم ضد چکه، مخزن حجیم، کفی‌های سرامیکی و دو لایه و موارد دیگر است که عملکرد اتو را بهتر می‌کند.

  • اتوهای برند تفال چه ویژگی‌های خاصی دارند؟

اتوهای این برند دارای طول کابل بلند، وزن سبک، کفی باکیفیت، سیستم خودکار خاموش و موارد دیگر هستند.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 + 1 =