Banner Image
طریقه استفاده از بوگیر دستشویی

طریقه استفاده از بوگیر دستشویی

امتیاز دهید

بوگیرها نقش بسزایی در از بین بردن بوی بد محیط سرویس بهداشتی دارند، این مواد و محصولات میزان باکتری‌های مضر در محیط را کاهش داده و به ‌دنبال آن باعث ایجاد بوی بسیار مطبوع در فضا می‌شوند. با نصب و استفاده از انواع مدل‌های بوگیر توالت دیگر نگرانی بابت بوی بد سرویس بهداشتی خود نخواهید داشت. طریقه استفاده از بوگیر دستشویی بسته به نوع آن متفاوت است، این بوگیرها دارای نمونه‌های جامد، صابونی، مایع و غیره هستند که هر مدل آن طریقه استفاده خاص خود را دارد.

البته که این بوگیرها تنها برای محیط دستشویی مورد استفاده قرار نگرفته و آن‌ها را می‌توان حتی در آشپزخانه و حمام نیز به ‌کار برد. علاوه‌ بر این نمونه‌های جدید آن دارای رنگ و طرح‌های متنوع هستند که با توجه به دکوراسیون داخلی منزل و یا حتی دکوراسیون محیط کار می‌توان در فضاهای داخلی آن‌ها را قرار داد و از بوی خوب آن‌ها نیز استفاده کرد.

چرا باید از بوگیر دستشویی استفاده کنیم؟

پیش‌ از آن ‌که به بررسی طریقه استفاده از بوگیر دستشویی بپردازیم، ابتدا علت و مزایای استفاده از این محصول را با هم بررسی می‌کنیم. استفاده از بوگیرهای دستشویی مزایا و دلایل متعددی دارند که به شرح زیر هستند:

 کاهش بوی نامطبوع

با استفاده از این محصولات می‌توانید از بوهای نامطبوعی که ممکن است در دستشویی و محیط سرویس بهداشتی ایجاد شود جلوگیری کرده و یا آن‌ها را کاهش دهید. این بوها معمولاً به‌ دلیل رشد باکتری و قارچ و دیگر مواد آلی موجود در دستشویی هستند و محصولاتی جهت خوشبو کردن دستشویی وجود داشته که خاصیت جذب بوی نامطبوع را دارند.

بیشتر بخوانید:بهترین مایع بوگیر فاضلاب

 ایجاد فضایی تمیز و بهداشتی

با استفاده از این بوگیرها می‌توانید فضایی تمیز و بهداشتی در دستشویی و یا دیگر بخش‌های سرویس بهداشتی خود و حتی حمام و آشپزخانه ایجاد کنید. به کمک کاهش بوی نامطبوع، احساس تازگی و تمیزی در محیط به‌ مراتب بیشتر می‌شود.

چرا باید از بوگیر دستشویی استفاده کنیم؟

با استفاده از این بوگیرها می‌توانید فضایی تمیز و بهداشتی در دستشویی و یا دیگر بخش‌های سرویس بهداشتی خود و حتی حمام و آشپزخانه ایجاد کنید

حفظ هوای تازه و تهویه

بوگیرهای دستشویی معمولاً دارای مواد جاذب بو در خود هستند که بوی نامطبوع را جذب کرده و به ایجاد هوای تازه و تهویه کمک می‌کنند. در کنار این بوگیرها استفاده از هواکش به این موضوع بسیار کمک می‌کند.

 محافظت از محیط‌ زیست

بوگیرهای دستشویی از مواد طبیعی و متریالی ساخته ‌شده‌اند که به محیط‌ زیست آسیب نمی‌رساند، در نتیجه‌ به دنبال تمیز کردن محیط، مواد و پسماندهای شیمیایی مضر نیز ندارند.

موارد گفته شده با توجه به نوع محصول، نوع بسته‌بندی و شرکت تولیدکننده متفاوت بوده که برای اطلاع بیشتر از ویژگی‌هایی که یک محصول بوگیر دستشویی می‌تواند داشته باشد، بهتر است دستورالعمل‌های آن را مطالعه کنید.

 انواع مدل‌های بوگیر دستشویی

بوگیرهای دستشویی در انواع مدل‌های مختلف در بازار موجود هستند که در ادامه برخی از آن‌ها را با هم بررسی می‌کنیم. طریقه استفاده از بوگیر دستشویی برای هر مدل متفاوت است.

 بوگیرهای مایع

این نمونه از بوگیرها به ‌طور مایع عرضه می‌شود. برای‌ آن‌ که بدانید طریقه استفاده از بوگیر دستشویی مایع به چه صورت است باید بگوییم که استفاده از آن‌ها بسیار راحت و بدون دردسر خواهد بود. شما می‌توانید بوگیر را در دستشویی، توالت و یا هر محیطی که بوی نامطبوع از آن می‌آید ریخته و کمی صبر کنید، پس ‌از آن بو از بین می‌رود. همچنین نمونه‌های دیگر آن به ‌عنوان خوش‌بو کننده محیط هستند که به ‌طور مایع بوده و با قرار دادن جعبه آن در محیط، به مرور زمان بوی نامطبوع از بین می‌رود.

بیشتر بخوانید:آشنایی با انواع سیفون توالت فرنگی

 بوگیرهای گرانولی

این نمونه از بوگیرها دارای ذراتی هستند که با عناصر طبیعی یا شیمیایی مخلوط می‌شوند. گرانول‌ها را بر روی سطوح قرار می‌دهند که تا با هوا تعامل داشته باشد و بتواند بوی نامطبوع را به خود جذب کند.

بوگیرهای گلوله‌ای

نمونه‌ دیگر از بوگیرها، نمونه‌ی گلوله‌ای آن‌هاست که دارای عناصر جذب بو بوده و در کنار این خاصیت خودشان نیز بوی خوب تولید و آزاد می‌کنند. این بوگیرها را می‌توان در محیطی که دارای بوی بد است قرارداد تا هوا را تهویه کند.

انواع مدل‌های بوگیر دستشویی

نمونه‌ دیگر از بوگیرها، نمونه‌ی گلوله‌ای آن‌هاست که دارای عناصر جذب بو بوده و در کنار این خاصیت خودشان نیز بوی خوب تولید و آزاد می‌کنند

 بوگیرهای الکترونیکی

با پیشرفت تکنولوژی شاهد حضور انواع بوگیرهای الکترونیکی هستیم که دستگاه‌های تصفیه هوا بوده و به‌ طور اتوماتیک انواع اسپری‌ها و بوگیرها را در محیط اسپری و پخش می‌کند.

بوگیر نانو

یکی از جدیدترین انواع بوگیرهای دستشویی، نمونه فوق است که برای ساخت آن‌ها از تکنولوژی نانو استفاده می‌شود. این بوگیرها به ‌دلیل داشتن خاصیت قلیایی بالا می‌تواند بوی نامطبوع توالت فرنگی، توالت ایرانی، حمام و… را برطرف کند. با یک بار آگاهی نسبت ‌به طریقه استفاده از بوگیر دستشویی با تکنولوژی نانو می‌توانید از تمیزی و خوشبو بودن سرویس بهداشتی خود اطمینان کامل حاصل کنید.

طریقه استفاده از بوگیر دستشویی به چه صورت است؟

پس ‌از آن ‌که انواع بوگیرهای دستشویی را به شما معرفی کردیم، حال به طریقه استفاده از آن‌ها می‌پردازیم. خوب است پیش‌ از توضیح بدانید که طریقه استفاده از بوگیر دستشویی بر روی هر محصول به‌ طور کامل درج شده و برحسب برند و شرکت تولیدی، جنس و متریال خاص به ‌کار رفته در محصول، مدل فیزیکی و… متفاوت است؛ اما به‌ طور کلی برای استفاده از این بوگیر، مخصوصاً نمونه مایع آن، بهتر است به شرح زیر عمل کنید.

تمیز کردن محیط

پیش ‌از اقدام برای هر کاری اطمینان حاصل کنید که محیط مورد نظر کاملاً خشک و تمیز است. در صورتی ‌که می‌خواهید این بوگیر را در محیط دستشویی به ‌کار ببرید حتماً سطوح مورد استفاده را با آب و مواد شوینده و یا صابون شستشو داده و بگذارید خشک شود.

طریقه استفاده از بوگیر دستشویی به چه صورت است ؟

پیش ‌از اقدام برای هر کاری اطمینان حاصل کنید که محیط مورد نظر کاملاً خشک و تمیز است

آماده سازی و استفاده

در قدم بعدی اگر از بوگیرهای مایع استفاده می‌کنید، محتوای شیشه آن را تکان دهید تا به‌ خوبی مخلوط شود، سپس درب آن را باز کرده و مقدار مناسبی که معمولاً بر روی جعبه آن درج شده را در محیط بریزید و یا اسپری کنید. در این‌ صورت مایع به ‌آرامی در محل مورد نظر پخش شده و به ‌مرور زمان بوی نامطبوع را جذب می‌کند.

بیشتر بخوانید:فلوتر توالت فرنگی چیست و چه کار می‌کند؟

اما اگر از نمونه‌های جامد این بوگیر استفاده می‌کنید تنها کافی‌ است آن را در محل مورد نظر که بیشترین میزان بو حس می‌شود قرار دهید.

همچنین برای بوگیرهای الکترونیکی نیز قرار دادن و نصب آن در محیط و فضای داخلی سرویس بهداشتی کافی است.

 قرص بوگیر دستشویی چه ویژگی‌هایی دارد؟

یکی از انواع بوگیرهای دستشویی، قرص آن است که طرفداران زیادی دارد. این قرص دارای ویژگی‌های مثبتی نظیر جرم‌گیری و ضدعفونی کننده، رایحه‌ای ملایم و خوب، خوش‌بو کنندگی بالا، پاک‌سازی محیط، ایجاد حس طراوت، ماندگاری بالا، سفید کنندگی، جلوگیری از رسوب در دیواره‌ها، جلوگیری از بوی بد و موارد دیگر است.

طریقه استفاده از بوگیر دستشویی که به فرم قرص است بسیار راحت بوده و تنها کافی‌ست آن را در توالت فرنگی قرار دهید.

قرص بوگیر دستشویی چه ویژگی‌هایی دارد؟

یکی از انواع بوگیرهای دستشویی، قرص آن است که طرفداران زیادی دارد

انواع رایحه‌های بوگیر دستشویی

پس ‌از آن‌ که طریقه استفاده از بوگیر دستشویی را شناختید، خوب است با انواع رایحه‌های این محصول آشنا شوید. از جمله رایج‌ترین و پرطرفدارترین رایحه‌ها موارد زیر هستند:

 لیمو

رایحه لیمو باعث ایجاد حس تازگی و تمیزی در محیط دستشویی و سرویس بهداشتی می‌شود.

بیشتر بخوانید:برای رفع بوی بد ماشین لباسشویی چه باید کرد؟

 نعنا

این رایحه بوی نامطبوع را مسدود کرده و حالتی بسیار فرش و تازه به محیط می‌بخشد.

 گل‌ها

افرادی که به‌ دنبال رایحه‌های ملایم هستند می‌توانند بوگیر دستشویی با رایحه‌هایی مانند رز، یاس و لوندر انتخاب کنند.

انواع رایحه‌های بوگیر دستشویی

افرادی که به‌ دنبال رایحه‌های ملایم هستند می‌توانند بوگیر دستشویی با رایحه‌هایی مانند رز، یاس و لوندر انتخاب کنند

میوه

برخی از بوگیرهای دستشویی رایحه میوه مانند پرتقال، توت‌فرنگی و آلوئه ورا دارند که دارای بو و عطری بسیار زیبا هستند.

بدون بو

همچنین بوگیرهای بدون رایحه نیز در بازار موجود است که صرفاً خاصیت جذب بوی نامطبوع را داشته و هیچ بویی از خود آزاد نمی‌کند.

هر فرد متناسب با سلیقه‌ای که دارد می‌تواند نمونه‌های مختلف این بوگیر را انتخاب و خریداری کند.

کلام آخر

یکی از بهترین محصولات برای از بین بردن بوی بد سرویس بهداشتی و دستشویی، بوگیرها هستند. این بوگیر معمولاً به شکل اسپری، گرانول یا مایع در بازار بوده که طریقه استفاده از بوگیر دستشویی به هر فرم متفاوت است. اصلی‌ترین دلیل استفاده از محصول از بین بردن و کاهش بوی نامطبوع در دستشویی و تمیز کردن هوا و ایجاد حس تمیزی است.

برای استفاده از نمونه‌های مایع، کافی‌ است پس از نظافت محیط نمونه را در محیط مورد نظر ریخته و یا آن را در هوا اسپری کنید. نمونه‌های جامد را معمولاً در محلی که بیشتر بوی نامطبوع ایجاد می‌شود قرار می‌دهند. برای نمونه‌های اسپری و الکترونیک نیز نصب دستگاه در محیطی مناسب که اسپری رسانی را به تمام بخش‌ها انجام دهد صورت می‌گیرد. مزایای استفاده از این محصول بسیار زیاد است و به‌ دلیل تنوع بالا در بو و نمونه‌ها، با هر سلیقه سازگاری دارد.

جمع بندی

این بوگیر معمولاً به شکل اسپری، گرانول یا مایع در بازار بوده که طریقه استفاده از بوگیر دستشویی به هر فرم متفاوت است

 سوالات متداول

  • طریقه استفاده از بوگیر دستشویی به چه صورت است؟

برای استفاده از بوگیر دستشویی باید طبق دستورالعمل درج شده بر روی محصول اقدام کنید. پیش ‌از هر کاری منطقه مورد نظر را به ‌طور کامل شستشو دهید و تمیز کنید. سپس نمونه بوگیر را بر اساس دستورالعمل در محیط پخش کنید.

  • مدت زمان تأثیر بوگیر دستشویی چقدر است؟

مدت زمان کارکرد بوگیرهای دستشویی برحسب نوع محصول و شرایط استفاده بسیار متفاوت است. برخی از این بوگیرها برای چند ساعت تا چند روز حالت تأثیرگذاری خود را حفظ می‌کنند، با این ‌وجود بهتر است طبق دستورالعمل انجام دهید.

  • آیا بوگیرهای دستشویی دارای مواد مضر هستند؟

معمولاً این بوگیرها را از مواد ایمن و غیر مضر می‌سازند که برای تنفس انسان مشکل ایجاد نکند و همچنین به محیط‌ زیست آسیب نرساند. برای همین منظور حتماً آن را نسبت ‌به واکنش‌های آلرژیک یا دیگر تأثیرات منفی که ممکن است بر روی بدن بگذارد مورد آزمایش قرار می‌دهند.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 − ده =