Banner Image
آموزش عکاسی با گوشی سامسونگ

آموزش عکاسی حرفه ای با گوشی سامسونگ

امتیاز دهید

این شما و این دنیای جذاب عکاسی! به طور یقین شما هم دوست دارید با ابزارها و دوربین گوشی که در دستتان است زیبایی‌های بی‌بدیل و بی نظیری را به ثبت برسانید. برای این کار نیازی به دوربین عکاسی و حرفه‌ای نیست. دوربین گوشی سامسونگ همه چیز را در اختیارتان قرار می‌دهد. وقتی آموزش عکاسی با گوشی سامسونگ را یاد بگیرید، به تدریج با تکنیک‌های اساسی عکاسی آشنا می‌شوید از جمله نورپردازی، زوایه‌بندی، تنظیمات HDR، حالت‌های مختلف عکاسی و غیره. پس شما هم مثل من آماده هستید تا به دنیای زیبای عکاسی وارد شوید و هنرهای زیبا را خلق کنید؟ پس هرچه زودتر عجله کنید. در مقاله آموزش عکاسی با سامسونگ قصد داریم برایتان نشان دهیم که هر لحظه می‌توانید با استفاده از دوربین قدرتمند عکس‌هایی زیبا و منحصربه‌فرد خلق کنید؛ بنابراین تا آخر این مقاله همراه ما باشید.

تنظیمات دوربین سامسونگ

هر کسی به نوبه خود انداختن عکس‌های حرفه‌ای را دوست دارد و می‌خواهد با دوربین خود بهترین صحنه‌ها و لحظات را به صورت حرفه‌ای و زیبا ثبت کند. اگر دوست دارید شما هم حرفه‌ای شوید لازم است که تنظیمات دوربین سامسونگ را به طور کامل بشناسید و در مواقع مورد نیاز از هر کدام استفاده کنید. از طرفی دیگر نیاز است آموزش عکاسی با گوشی سامسونگ را نیز در اولویت قرار دهید. قسمت تنظیمات دوربین، امکانات فراوانی را هم برای عکاسی و هم برای فیلم‌برداری برایتان به ارمغان می‌آورد. قابل ذکر است که می‌توانید به راحتی تایمر، رزولوشن، کیفیت، حالت غذا، HDR و موارد دیگری از این قبیل را هم استفاده کنید.

برای عکاسی خوب و مناسب باید با تنظیمات دوربین آشنا باشید

برای عکاسی خوب و مناسب باید با تنظیمات دوربین آشنا باشید

ترفندهای عکاسی با دوربین سامسونگ در خانه

بیشتر وقت‌ها آنقدر درگیر دکوراسیون و انتخاب محل مناسب در خانه می‌گردیم که گاهی از عکس انداختن صرف نظر می‌کنیم. حتی ممکن است آن را به وقت دیگر موکول کنیم و نتوانیم آن لحظه ارزشمند را ثبت کنیم. با این حال نگران نباشید؛ چرا که در ادامه قصد داریم چند ترفند ساده عکاسی با دوربین سامسونگ در خانه برایتان یاد دهیم.

–          زاویه‌های غیرمعمول و متفاوت را امتحان کنید

اگر شما هم جزو آن دسته‌ای هستید که همیشه از یک زاویه عکس می‌گیرند باید بگویم که راه اشتباهی را پیش می‌برید. این بار متفاوت‌تر و غیرمعمول‌تر از همیشه رفتار کنید و سعی کنید زاویه‌های مختلف را امتحان کنید. بی‌شک شگفت‌زده خواهید شد. برای این کار از بالا یا از پایین شی و سوژه مورد نظر خود عکاسی کنید. حتی می‌توانید داخل، کناره‌ها و گوشه‌های مختلف را نیز امتحان کنید.

عکاسی به صورت غیرمعمول نمایی جذاب را القا می‌کند

عکاسی به صورت غیرمعمول نمایی جذاب را القا می‌کند

–          از صحنه‌ها و مکان‌های ساده استفاده کنید

وسایل خانه در بعضی مواقع زیاد هستند یا فضای مورد نظر به قدری محدود است که اشیا پشت آن نیز در عکس مشخص و واضح است. سعی کنید فضا را خلوت کنید یا جاهایی که ساده هستند و اشیا زیادی در آن مکان وجود ندارد را برای عکاسی انتخاب کنید. گفتنی است که اگر مکان ساده‌ای در خانه پیدا نکردید می‌توانید از وسایل ساده نظیر یک کاغذ یا مقوای سفید استفاده کنید و پشت صحنه زیبایی برای سوژه‌های خود درست کنید.

مقاله مرتبط: بهترین دوربین عکاسی حرفه‌ای زیر 10 میلیون

استفاده از صحنه‌های ساده را در اولویت قرار دهید

استفاده از صحنه‌های ساده را در اولویت قرار دهید

–          نور طبیعی را اولویت قرار دهید

اگر در زمان‌های مختلف با نور طبیعی عکس بگیرید، آن موقع می‌فهمید عکاسی کردن چه لذتی دارد. قرار دادن سوژه مورد نظر در نزدیکی پنجره یا اطراف آن، بهترین جا برای نورپردازی و عکس انداختن است. همچنین اگر نور طبیعی در خانه شما چندان عملکرد بهتری ندارد، می‌توانید از نورهای مصنوعی استفاده کنید.

نور طبیعی و تاثیر آن در عکس بسیار زیاد است

نور طبیعی و تاثیر آن در عکس بسیار زیاد است

–          سایه‌ها را فراموش نکنید

در جای‌جای خانه به دنبال سایه‌هایی باشید که توسط اشیا ایجاد می‌شوند. حتی با چند وسیله ساده و کم می‌توانید خودتان سایه ایجاد کنید. برای این کار باید سوژه را در مقابل دیوار قرار دهید و به آن نور بتابانید. می‌توانید شدت سایه را با تغییر دادن نور زیاد یا کم کنید.

می‌توانید با سایه سوژه عکس‌های جذابی را خلق کنید

می‌توانید با سایه سوژه عکس‌های جذابی را خلق کنید

ترفندهای عکاسی با دوربین سامسونگ در طبیعت

چه مکان مورد نظر شما خانه باشد، چه طبیعت باید ترفندهای مخصوص و آموزش عکاسی با گوشی سامسونگ را بلد باشید. در ادامه چند ترفند ساده برای عکاسی با دوربین سامسونگ را برایتان شرح خواهیم داد.

–          انتخاب زمان مناسب

انتخاب ساعت و زمان مناسب در طبیعت یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین نکات عکسبرداری است. ظهر و ساعات بعد از ظهر زمان مناسبی برای عکسبرداری نیست و بهتر است اوایل صبح یا موقع غروب آفتاب اقدام به این کار کنید.

انتخاب زمان مناسب تاثیر به سزایی در عکاسی دارد

انتخاب زمان مناسب تاثیر به سزایی در عکاسی دارد

–          پیش زمینه

اگر گوشی شما مجهز به لنزهای اولتراواید باشد این قابلیت را به شما می‌دهد تا عکس‌های پانورامای جذاب و باکیفیتی را ثبت کنید. بهتر است به پیش زمینه عکسی که می‌اندازید توجه کافی و لازم را داشته باشید. از جزئیات همانند سنگ، گل‌ها و گیاهان و مواردی از این قبیل غافل نشوید.

توجه به پیش زمینه در عکاسی بسیار مهم است

توجه به پیش زمینه در عکاسی بسیار مهم است

–          ادیت عکس بعد از عکاسی

بعد از عکسبرداری بهتر است عکس‌های خود را ادیت کنید تا زیباتر و جذاب‌تر شوند. برای این کار می‌توانید از برنامه فتوشاپ کمک بگیرید. بااین‌حال، اگر جزو کسانی هستید که کار کردن با فتوشاپ را بلد نیستید یا نمی‌خواهید زمان زیادی برای این کار بگذارید می‌توانید از برنامه‌های ویرایش و ادیت عکس کمک بگیرید. با برنامه‌های ادیت عکس در عرض چند ثانیه می‌توانید عکس‌هایی زیبا و دلنشین ایجاد کنید.

کلیک کنید: بهترین دوربین عکاسی 2023

بعد از عکاسی، ادیتی روی عکستان بزنید

بعد از عکاسی، ادیتی روی عکستان بزنید

عکاسی با دوربین سامسونگ در شب

حالت شب در گوشی سامسونگ به شما این اجازه را می‌دهد که در شرایط نور کم و تاریک عکس‌های باکیفیت و واضح بگیرید. این حالت عمدتا برای عکاسی در شب و موقعیت‌هایی که نور به شدت کم و یا ناکافی است مورد استفاده قرار می‌گیرد. در بخش تنظیمات مربوط به دوربین، با انتخاب و گزینش آیکن شب (Night Mode) آن را فعال کرده و سپس عکسبرداری خود را انجام دهید.

برای عکاسی در شب حالت نایت مود را فعال کنید

برای عکاسی در شب حالت نایت مود را فعال کنید

عکاسی با دوربین سامسونگ در حالت اسلوموشن

احتمالا نام اسلوموشن را به دفعات زیاد شنیده‌اید. اسلوموشن با نام حرکت آهسته نیز شناخته می‌شود و در بین افراد زیاد محبوبیت زیادی دارد. با استفاده از این حالت می‌توانید لحظاتی که دوست دارید را به صورت آهسته و نسبتا کند ثبت کنید. قابل ذکر است که تایم لپس نقطه مقابل اسلوموشن است.

حالت اسلوموشن برای خلق لحظات به یاد ماندنی، عالی است

حالت اسلوموشن برای خلق لحظات به یاد ماندنی، عالی است

پرتره با دوربین سامسونگ

یکی دیگر از ویژگی‌ها و قابلیت‌ها در دوربین سامسونگ استفاده از حالت پرتره است. برای عکاسی از سوژه و شیء مورد نظر نیازی به دور شدن نیست و رعایت فاصله حدود 1 تا 1.5 متر الزامی و ضروری است. پس از آنکه سوژه مورد نظر شما مشخص شد، روی سوژه در گوشی ضربه زده تا دوربین آن را شناسایی کند. سپس فوکوس روی آن اعمال می‌شود. با این تکنیک می‌توانید عکس‌هایی بی‌نظیر و جذابی ثبت کنید.

حالت پرتره؛ از زیبایی‌های عکاسی بی‌نظیر

حالت پرتره؛ از زیبایی‌های عکاسی بی‌نظیر

حالت ماکرو

حالت ماکرو و کشف و ورود به دنیای زیبا از جزئیات کوچک و ریز! حالت ماکرو در گوشی سامسونگ به شما این امکان را می‌دهد از نزدیک‌ترین فاصله ممکن به یک موضوع فوکوس کنید. همچنین جزئیات کوچک و نزدیک را به شکل موثرتر و بهتری بازتاب دهید تا ظاهری زیبا داشته باشد. این حالت مناسب برای عکاسی اشیاء کوچک مانند گل‌ها، حشرات، جزئیات معماری یک مکان و سایر مواردی از این قبیل بسیار مفید و مناسب است. گفتنی است که نماد یا آیکن حالت ماکرو به شکل گل است.

حالت ماکرو؛ مناسب برای عکاسی از سوژ‌های ریز

حالت ماکرو؛ مناسب برای عکاسی از سوژ‌های ریز

حالت پانوراما

ممکن است تا به این لحظه از حالت پانوراما گوشی سامسونگ استفاده نکرده باشید. پیشنهاد ما به شما این است که برای یک بار هم که شده این حالت را امتحان کنید. پانوراما به حالتی گفته می‌شود که می‌توانید 360 درجه از یک فضا یا مکان را ثبت کنید. به عبارتی دیگر بهتر است پانوراما را اینگونه توصیف کنیم: «حالتی از فضا یا مکان که نمای گسترده‌تر و بزرگتری را برایتان به ارمغان می‌آورد».

این مطلب را از دست ندهید: آموزش گام به گام عکاسی Hdr با دوربین کانن

حالت پانوراما امکان عکاسی 360 درجه را فراهم می‌کند

حالت پانوراما امکان عکاسی 360 درجه را فراهم می‌کند

افکت‌های گوشی سامسونگ

برنامه‌های مختلفی برای ادیت عکس وجود دارد که افکت‌های مختلفی را در درون خود جای داده‌اند. بااین‌حال، باید بگوییم که دوربین گوشی سامسونگ از این امر مستثنی نیست و می‌توانید انواع افکت‌های مختلف را به هنگام عکاسی تجربه کنید و لذت عکاسی خود را چندین برابر نمایید. برای این کار کافی است که به قسمت نوار ابزار دوربین خود رفته و افکت رنگی مورد نظر خود را انتخاب کنید. این افکت‌ها شامل vintage، black and white، cold، blue point و غیره هستند که زیبایی عکس‌های شما را زیادتر و بهتر می‌کنند.

برای انداختن عکس‌های زببا می‌توانید از افکت‌های خود گوشی استفاده کنید

برای انداختن عکس‌های زببا می‌توانید از افکت‌های خود گوشی استفاده کنید

فلش

اگر به بالای صفحه دوربین خود نگاه کنید می‌توانید آیکن فلش را به راحتی پیدا کنید. برای فلش قابلیت‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید هر کدام که باب میلتان بود را گزینش و انتخاب کنید.

فلش روشن: به هنگامی که شروع به عکسبرداری می‌کنید، فلش نیز فعال و روشن می‌شود.

فلش همیشه روشن: همانطور که از اسم آن نیز مشخص است، فلش همیشه روشن است.

فلش اتوماتیک (خودکار): اگر موقعیت مکانی شما به صورتی بود که نور کافی در آن وجود نداشت، هنگام عکس برداری فلش روشن و فعال می‌شود.

فلش خاموش: موقع عکسبرداری فلش دوربین گوشی شما فعال نبوده و خاموش است.

ابزار فلش؛ از قابلیت‌های دوربین برای عکاسی

ابزار فلش؛ از قابلیت‌های دوربین برای عکاسی

تایمر دوربین

احتمالا موقع عکاسی برایتان پیش آمده که خواستید عکس‌ها با تاخیر چند ثانیه‌ای گرفته شوند. تایمر دوربین یکی دیگر از قابلیت‌های بسیار کاربردی و عالی است که نقش به سزایی موقع عکسبرداری دارد. این کار بسیار ساده و آسان است. کافی است گزینه تایمر (آیکن ساعت) را کلیک کرده و بنابر مدت زمان مورد نظر خود که شامل 3،2، 5 و 10 ثانیه است یکی را انتخاب و کلیک کنید. سپس روی شاتر دوربین کلیک کرده و بعد از مدت زمان انتخابی شما عکس گرفته و ثبت می‌شود. به همین راحتی!

فوکوس دوربین

ممکن است شما هم بارها به این مشکل برخورده باشید که دوربین نتوانسته سوژه را تشخیص بدهد و روی آن فوکوس کند. بااین‌حال، نباید نگران این مورد باشید، چراکه کار بسیار ساده و آسان است و با یک کلیک و در عرض چند ثانیه دوربین سوژه را به راحتی پیدا می‌کند. برای این کار باید دوربین را مقابل سوژه مورد نظر خود بگیرید و روی آن ضربه بزنید. به همین راحتی می‌توانید فوکوس را روی آن اعمال کنید. آموزش عکاسی با گوشی سامسونگ راحت است، نه؟!

برای تشخیص بهتر سوژه از فوکوس استفاده کنید

برای تشخیص بهتر سوژه از فوکوس استفاده کنید

سلفی گرفتن حرفه‌ای

موقع بیرون رفتن، مهمانی و مراسمات مختلف و یا جمع دوستان، آشنایان و خانواده ممکن است عکس‌های سلفی به صورت گروهی بگیرید. اما مسئله‌ای که ممکن است پیش آید این است که تعداد افراد زیاد در یک تصویر جای نمی‌گیرند. برای این کار باید گزینه مربوط به «استفاده از زاویه باز در سلفی گروهی» را فعال و روشن کنید. با فعال کردن این مورد افراد بیشتری در تصویر جای می‌گیرند.

برای انداختن عکس سلفی به صورت گروهی، از گزینه زاویه باز استفاده کنید

برای انداختن عکس سلفی به صورت گروهی، از گزینه زاویه باز استفاده کنید

لنز اولتراواید

در برخی از گوشی‌های سامسونگ لنز اولتراواید وجود دارد که امکان عکاسی بهتر را برایتان به ارمغان می‌آورد. لنز اولتراواید به دلیل اینکه دارای فاصله کانونی بالایی است می‌تواند فضا و مکان بیشتری در تصویر مورد نظر شما جای دهد. از این رو، عکاسی با لنز اولتراواید جزو گزینه‌های مناسب یا به عبارتی روی میز شماست.

لنز اولتراواید فاصله کانونی بالایی دارد

لنز اولتراواید فاصله کانونی بالایی دارد

سخن آخر

عکس انداختن یک طرف، ثبت تصاویر و آشنایی کافی و لازم داشتن با تنظیمات دوربین هم یک طرف! اگر به خوبی با تنظیمات دوربین سامسونگ آشنایی داشته باشید بهتر می‌توانید عکاسی کنید یا به عبارتی رفته رفته یک عکاس حرفه‌ای خواهید شد. برای این کار کافی است به نکاتی که در این مقاله برای آموزش عکاسی با گوشی سامسونگ گفتیم را تمرین کرده و بعد از چندین بار می‌توانید عکس‌های زیبا و خوب بگیرید. پس هرچه زودتر گوشی خود را بردارید و شروع به عکاسی کنید!

مقاله مرتبط: بهترین دوربین فیلمبرداری حرفه‌ای 2023

سوالات متداول

حالت شب در دوربین‌های سامسونگ چه موقعی امکان‌پذیر است؟

زمانی که نور کم یا بی‌کیفیت است می‌توانید از حالت شب استفاده کنید. همچنین برای عکاسی در شب این حالت بهترین گزینه است.

چطور از فوکوس دوربین استفاده کنیم؟

برای فوکوس کردن باید روی سوژه ضربه بزنید تا دوربین آن را شناسایی کند.

چطور از افکت‌های گوشی سامسونگ استفاده کنیم؟

برای این کار باید به نوار ابزار دوربین خود بروید. سپس از بین افکت‌های مختلف نظیر vintage، black and white، cold، blue point می‌توانید استفاده کنید.

حالت پانوراما در گوشی سامسونگ به چه حالتی گفته می‌شود؟

حالت پانورما به حالتی از فضا یا مکان گفته می‌شود که نمای گسترده‌تر و بزرگتری را ایجاد می‌کند. در این صورت می‌توانید عکس‌های 360 درجه بگیرید و یک عکس کامل از فضای مورد نظر داشته باشید.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 + 15 =