Banner Image
فیلمبرداری با دوربین dslr

آموزش کامل فیلمبرداری با دوربین dslr

5/5 - (1 امتیاز)

فیلمبرداری با دوربین DSLR به شما امکان می‌دهد حتی در شرایط بد نیز تصاویر با کیفیت‌تری ثبت کنید و به همین دلیل استفاده از این دوربین‌ها در سال‌های اخیر افزایش چشمگیری داشته است. در واقع، امروزه بسیاری از فیلمسازان و فیلمبرداران حرفه‌ای نیز از دوربین‌های DSLR برای پروژه‌های خود استفاده می‌کنند؛ اما اگر شما قصد فیلمبرداری با دوربین DSLR را دارید به چه نکاتی باید توجه کنید؟ برای پاسخ به این سوالات در ادامه این مقاله به نکات فیلمبرداری با دوربین DSLR می‌پردازیم.

چگونه با یک دوربین DSLR  فیلمبرداری کنیم؟

رعایت یک سری نکات بسیار مهم خواهد بود تا بتوانید بیشترین بهره را از دوربین خود ببرید و در بهترین شرایط ممکن با دوربین DSLR خود فیلمبرداری کنید. حتی اگر بهترین و گران‌ترین دوربین موجود در بازار را بخرید، بدون اینکه بدانید چگونه از آن استفاده کنید، پول خود را دور می‌اندازید.

در ادامه شما را با نکاتی آشنا می‌کنیم که کیفیت فیلم‌های شما را افزایش می‌دهد و به شما کمک می‌کند بهترین فیلم‌ها را با دوربین خود بگیرید.

نحوه فیلمبرداری با دوربین dslr

نحوه فیلمبرداری با دوربین dslr

چه مواقعی از دوربین dslr استفاده کنیم؟

از دوربین DSLR برای عکاسی حرفه‌ای از مناظر طبیعی، عکاسی ورزشی، پرتره و ماکرو استفاده می‌شود. با امکانات پیشرفته و تنظیماتی نظیر قفل فوکوس خودکار بر روی سوژه، شما می‌توانید نوردهی، عمق میدان و سرعت شاتر را کنترل کرده و نتایج دقیق و خلاقانه‌تری را به دست آورید.

فوکوس خودکار اکثر دوربین‌های DSLR کمی کند، گاهی اوقات مستعد خطا و نویز است. نویز صوتی از موتور فوکوس داخل بدنه دوربین و یا لنز آن به وضوح در ویدیوهای شما شنیده می‌شود و فیلتر کردن آن بسیار دشوار است. همچنین لنزهای استفاده شده در دوربین‌های DSLR از Power Zoom پشتیبانی نمی‌کنند و در صورت نیاز به زوم در فیلم‌های خود، استفاده از آن‌ها بسیار دشوار خواهد بود.

انتخاب اندازه کادر

یکی از تنظیمات دوربین فیلمبرداری، انتخاب اندازه فریم و نرخ فریم دوربین است. دوربین DSLR شما احتمالاً دارای تعدادی اندازه فریم و نرخ فریم مختلف است که می‌توانید از بین آن‌ها انتخاب کنید. با این تنظیمات، دوربین جزئیات زیادی را ثبت می‌کند و زمانی که روی صفحه نمایش بزرگ نمایش داده می‌شود، کاملاً حرفه‌ای به نظر می‌رسد.

اگر قرار است در فیلم‌های ضبط‌ شده شما حرکات دوربین وجود داشته باشد، توصیه می‌کنیم از نرخ 30 فریم بر ثانیه استفاده کنید، زیرا به این ترتیب حرکات دوربین نسبت به زمانی که با نرخ 24 فریم بر ثانیه فیلمبرداری می‌کنید بسیار نرم‌تر خواهد بود. البته اگر دوربین شما توانایی ضبط ویدیوهای 1920 در 1080 با نرخ فریم 60 فریم بر ثانیه را دارد، بهتر است از آن استفاده کنید.

البته باید در نظر داشته باشید که با این کار کارت حافظه شما خیلی سریع‌تر پر می‌شود و به دلیل حجم بالای فایل باید زمان بیشتری را برای ویرایش ویدیو صرف کنید. امروزه ویدیوهای 4K نیز بسیار محبوب شده‌اند و اگر قصد خرید دوربین جدید را دارید، بهتر است این نکته را در نظر داشته باشید.

کلیک کنید: آموزش عکاسی hdr با دوربین کانن

آموزش فیلمبرداری با دوربین dslr

آموزش فیلمبرداری با دوربین dslr

تطابق سرعت شاتر و نرخ فریم

برای ضبط ویدیوهای باکیفیت و روان که در آن همه حرکات طبیعی به نظر می‌رسند، باید سرعت شاتر و نرخ فریم را مطابقت دهید.

همچنین می‌توانید از تنظیمات شاتر برای دریافت ویژگی‌های خلاقانه‌تر استفاده کنید. برای مثال، عکاسی با سرعت شاتر آهسته‌تر، تاری را افزایش می‌دهد و ویدیوهای شما شبح‌وار به نظر می‌رسند، اما افزایش سرعت شاتر ممکن است منجر به ویدیوهای واضح‌تر شود. حرکت یا چرخاندن دوربین در حین استفاده از سرعت شاتر سریع‌تر یا آهسته‌تر، این جلوه‌ها را افزایش می‌دهد.

تنظیمات دوربین

برخلاف عکاسی، همیشه نمی‌توانید از فرمت Raw برای فیلم‌برداری با دوربین DSLR استفاده کنید. فایل‌های ویدئویی را به عنوان مجموعه‌ای از تصاویر JPEG در نظر بگیرید که به هم متصل شده‌اند. به همین دلیل، ویرایش فایل‌های ویدیویی دشوارتر است؛ زیرا داده‌های دیجیتالی کمتری برای کار با آن‌ها دارید.

برای این منظور باید فیلم‌های خنثی ضبط کنید و تنظیمات کنتراست و وضوح در پایین‌ترین سطح ممکن باشد. تنظیم رزولوشن در پایین‌ترین سطح ممکن نیز به شما کمک می‌کند تا احتمال مویر در عکس‌های خود را به حداقل برسانید.

بزرگ‌ترین مشکل فیلمبرداری با دوربین DSLR در حالت خودکار این است که تنظیمات دوربین با کوچک‌ترین تغییر در میزان نوردهی در تصاویر شما می‌تواند کاملاً تغییر کند. اکثر دوربین‌های DSLR به شما اجازه نمی‌دهند هنگام عکاسی در حالت Live-View دیافراگم را تغییر دهید و این ممکن است هنگام عکاسی مشکل بزرگی باشد.

تنظیمات دوربین dslr برای فیلمبرداری

تنظیمات دوربین dslr برای فیلمبرداری

شاتر غلتان و افکت ژله

اکثر سنسورها دارای شاتر غلتکی هستند. شاتر سراسری کل صحنه را در یک زمان نمایش می‌دهد، اما شاتر غلتکی صحنه را در بازه‌های زمانی مختلف نمایش خواهد داد. اگر حرکات دوربین با سرعت بالا انجام شود، این نوع شاتر باعث می‌شود سوژه کمی در داخل تصاویر شما حرکت کند و گاهی اوقات عناصر عمودی کمی کج دیده شوند.

برای مقابله با این مشکل باید هنگام عکاسی با دوربین DSLR حرکات خود را کاهش دهید. اگر این کار برای شما امکان‌پذیر نیست، می‌توانید بسته به نرم افزاری که مورد استفاده قرار می‌دهید، ویدیوهای خود را در حین ویرایش نیز تصحیح کنید.

فوکوس دستی

برای انجام تنظیمات فیلمبرداری دوربین باید مراقب فوکوس نیز باشید. یکی از نکاتی که برای ضبط فیلم‌های خوب باید رعایت کنید، ثبات است؛ اما اگر از فوکوس خودکار استفاده می‌کنید، ممکن است دوربین در اواسط فیلمبرداری فوکوس را به گونه‌ای تغییر دهد که اصلاً خوشایند نباشد.

بنابراین توصیه می‌شود همیشه با فوکوس دستی عکاسی کنید. اگر می‌خواهید از تکنیک‌های فوکوس خلاقانه مانند Focus Pulls یا Rack Focusing استفاده کنید، باید فوکوس دستی را جدی بگیرید.

استفاده از لنزهای زوم

هنگام استفاده از لنزهای زوم با دیافراگم متغیر، به یاد داشته باشید که تغییر مقدار زوم، دیافراگم را نیز تغییر می‌دهد و نوردهی ویدیوهای شما ممکن است بر این اساس تغییر کند.

همیشه از دیافراگم‌هایی استفاده کنید که در محدوده حداکثر زوم لنز تغییر نمی‌کنند و بنابراین تغییری در نوردهی شما ایجاد نخواهد شد.

استفاده از لنز زوم برای فیلمبرداری در دوربین dslr

استفاده از لنز زوم برای فیلمبرداری در دوربین dslr

نکات نوردهی

فیلمبرداری در طول روز و در شرایط بسیار روشن یک چالش است؛ زیرا باز هم باید نرخ فریم و سرعت شاتر را مطابقت دهید و نمی‌توانید از سرعت شاتر سریع‌تر استفاده کنید. احتمالاً اغلب متوجه شده‌اید که حتی در مقادیر ISO پایین، عکاسی با سرعت شاتر 1/60 ثانیه باعث می‌شود تصاویر شما بیش از حد نور داشته باشد. اگر قصد عکاسی در فضای باز دارید، قطعاً به یک فیلتر ND متغیر نیاز خواهید داشت تا مقداری از نور ورودی به لنز را کاهش دهد و با سرعت شاتر و نرخ فریم مطابقت داشته باشد.

در فیلم‌ها، نویز بیشتر در قسمت‌های تاریک و به صورت تعداد زیادی نقطه متحرک دیده می‌شود. در نرم افزارهای ویرایش ویدیو می‌توانید نویز را تا حد زیادی کاهش دهید، اما مانند عکاسی بهتر است از عدم وجود نویز در فیلم‌های خود اطمینان حاصل کنید.

یک مسئله عجیب این است که ابعاد سنسور به هیچ وجه نشان دهنده عملکرد دوربین در شرایط کم نور نیست. به عنوان مثال، برخی از دوربین‌ها مانند D5200 در شرایط کم نور عملکرد بسیار خوبی دارند. در مورد فیلمبرداری، هر دوربین ممکن است مشخصات متفاوتی داشته باشد.

برای مطالعه بیشتر: بهترین دوربین عکاسی زیر 10 میلیون

فرمت سنسور

این بخش از تنظیمات فیلمبرداری دوربین برای دوربین‌های نیکون است، اما برای دوربین‌های کانن و سایر برندها نیز استفاده می‌شود. دوربین‌های لنز قابل تعویض کانن از سه اندازه سنسور اصلی استفاده می‌کنند:

  • سنسورهای FX یا فول فریم در دوربین‌های D800 یا D610
  • سنسورهای DX که دارای ضریب برش 1.5 هستند، در دوربین‌هایی مانند D7100 و D5300 استفاده می‌شوند.
  • از سنسورهای CX نیز در سری 1 نیکون استفاده شده و ضریب کراپ آن‌ها 2.7 است.

دقیقاً مانند عکاسی، مشخصات عمق میدان هر یک از این دوربین‌ها نیز متفاوت است. عکسبرداری در دیافراگم ثابت با سنسورهای FX، DX و CX بسته به میزان فوکوس صحنه، نتایج متفاوتی را به همراه خواهد داشت. سنسورهای FX کمترین عمق میدان را در هر دیافراگم دارند و سنسورهای CX بیشترین عمق میدان ممکن را خواهند داشت.

سنسور مناسب برای فیلمبرداری دوربین dslr

سنسور مناسب برای فیلمبرداری دوربین dslr

دسترسی به ظاهر آنالوگ

یکی از بزرگ‌ترین مزایای استفاده از DSLR، عمق میدانی کمی است که سنسورهای FX و تا حدی DX ارائه می‌دهند. با استفاده از این عمق میدانی می‌توانید به پس زمینه‌ای سافت دست پیدا کرده و سوژه را به خوبی از پس زمینه جدا کنید. با استفاده خلاقانه از عمق میدان می‌توانید نگاه مخاطب و توجه او را هدایت کنید. این یکی از دلایلی است که نشان می‌دهد چرا فیلمبرداران ترجیح می‌دهند هنگام عکاسی با دوربین DSLR از لنزهای پرایم استفاده کنند.

دفعه بعد که در خانه یا سینما مشغول تماشای فیلم هستید، به نحوه فیلمبرداری صحنه‌ها و ویرایش کلیپ‌ها توجه کنید. احتمالاً متوجه خواهید شد که بیشتر ویدیوها از ترکیبی از کلیپ‌های کوتاه تشکیل شده‌اند. صحنه‌های اکشن بیشتر در این مورد به ‌چشم می‌آید که کلیپ‌های کوتاه از زوایای مختلفی گرفته شده‌اند و در کنار هم قرار می‌گیرند تا توهم حرکت مداوم را در مخاطب ایجاد کنند.

همه حرکات دوربین کوتاه و اندازه‌گیری شده است و میزان زوم و حرکات افقی و عمودی دوربین نیز به خوبی کنترل می‌شود. دقیقاً همین تکنیک‌ها هستند که ویدیوهای گرفته شده توسط دوربین DSLR شما را حرفه‌ای جلوه می‌دهند.

نکات مربوط به صدا

میکروفون داخلی دوربین DSLR به تنهایی کافی نیست. انواع مختلفی از میکروفن‌ها در بازار موجود است که شما می‌توانید بسته به نیاز خود یکی از آن‌ها را انتخاب کنید؛ اما برای شروع بهتر است یک میکروفون شاتگان نسبتاً با کیفیت تهیه کنید. همچنین باید میکروفون‌های مختلف را با بدنه دوربین خود تست کنید، زیرا عملکرد میکروفون ممکن است متفاوت باشد.

یک میکروفون شاتگان، تنها برای ضبط صداهای جلوی خود طراحی شده است، بنابراین می‌تواند برای حذف صداهای اضافی از صحنه مناسب باشد. همچنین این نوع میکروفون می‌تواند صداهای تولید شده توسط لنز و دوربین را حذف کند. اگر میکروفون شاتگان را بالای دوربین خود نصب می‌کنید، بسیار مراقب باشید که سیم آن به بدنه دوربین برخورد نکند؛ زیرا این موضوع می‌تواند باعث انتقال نویز به ویدیوهای شما شود.

اگر می‌خواهید از این میکروفون در محیط‌های باز یا محیط‌هایی که ممکن است منبع نویز مستقیماً پشت سر سوژه باشد استفاده کنید، باید در نظر داشته باشید که نویز به طور کامل در فیلم ضبط می‌شود. در این شرایط بهتر است میکروفون شاتگان خود را روی بوم متصل کرده و سپس با استفاده از پچ کورد آن را به دوربین وصل کنید. سپس میکروفون را با زاویه 70 درجه بالای سر سوژه نگه دارید. با این کار نویز پس زمینه تقریباً به طور کامل حذف می‌شود.

تثبیت دوربین

علاوه بر تنظیمات دوربین، مسائلی مانند تثبیت دوربین نیز مهم است. برای فیلمبرداری قطعاً به یک سه پایه محکم و یک هد دوربین با کیفیت نیاز خواهید داشت.

سه پایه‌های ویدئویی اختصاصی معمولاً برای تحمل وزن دوربین‌های فیلمبرداری حرفه‌ای بزرگ طراحی می‌شوند که معمولاً از دوربین‌های DSLR  سنگین‌تر هستند. اگر سه پایه شما می‌تواند 8 کیلوگرم یا بیشتر را تحمل کند، برای فیلمبرداری نیازی به سه پایه ندارید.

هدهای ویدیویی بسیار گران هستند و بنابراین هنگام خرید باید تجهیزات مورد نیاز دوربین DSLR را در نظر بگیرید. تجهیزات اولیه‌ای که برای فیلمبرداری با دوربین DSLR نیاز دارید، دوربین و لنز، میکروفون شاتگان، سیستم فوکوس ردیابی و لغزنده دوربین هستند.

برای فیلمبرداری بهتر است از هدهای سیال استفاده کنید، زیرا حرکات دوربین با استفاده از آن‌ها بسیار نرم‌تر از سایر هدها خواهد بود. هدی را انتخاب کنید که مکانیسم حرکت آن قابل تنظیم باشد و می‌توانید میزان نیروی لازم برای حرکت دوربین را تنظیم کنید. حتی بهتر است که سر وزنه تعادل داشته باشد، زیرا باعث می‌شود تجهیزات شما بسیار پایدارتر شوند.

حرکات دوربین

یکی از بهترین راه‌ها برای ایجاد ویدیوهای خلاقانه با استفاده از تنظیمات ویدیوی دوربین، یادگیری نحوه استفاده از حرکات دوربین برای افزایش جذابیت ویدیوهایتان است. چرخش‌های افقی و عمودی اولیه خوب هستند، اما اگر می‌خواهید ویدیوهای با کیفیت‌تری ضبط کنید، بهتر است یک نوار لغزنده دوربین نیز داشته باشید.

این ابزار به شما امکان می‌دهد دوربین خود را در مسیر مشخصی حرکت دهید. موضوع مهمی که در خرید اسلایدر باید به آن توجه کنید کیفیت ساخت و متریال به کار رفته در آن است.

لرزشگیر دوربین

لرزشگیر دوربین به شما امکان می‌دهد بدون لرزش فیلم‌های زیبایی ثبت کنید. تثبیت کننده‌های دوربین در اندازه‌ها و وزن‌های مختلف تولید می‌شوند و تنظیم و استفاده از آن‌ها بسیار دشوار است. فریب مدل‌های ارزان قیمت موجود در بازار را نخورید. یک دستگاه ضد لرزش خوب دستگاهی است که کاملاً بر اساس اصول مهندسی ساخته شده باشد.

بیشتر بخوانید: بهترین دوربین فیلمبرداری حرفه‌ای 2023

لرزش‌گیر دوربین dslr برای فیلمبرداری

لرزش‌گیر دوربین dslr برای فیلمبرداری

کارت حافظه

برای اطمینان از ضبط ویدیوهای با کیفیت، باید از سریع‌ترین کارت حافظه موجود برای دوربین خود استفاده کنید. برای بهترین نتایج ممکن، باید از کارت‌هایی استفاده کنید که عملکرد بسیار خوبی دارند. همچنین به جای استفاده از یک کارت حافظه با حجم ذخیره سازی بالا، بهتر است از چند کارت حافظه با حجم کمتر استفاده کنید.

به این ترتیب احتمال اینکه به دلیل سوختن کارت حافظه نتوانید فیلم‌های مورد نیاز خود را ضبط کنید کاهش می‌یابد. اگر دوربین شما از دو اسلات کارت حافظه نیز استفاده می‌کند، همیشه بهتر است اسلات دوم را به پشتیبان گیری خودکار اختصاص دهید.

باتری

فیلمبرداری فشار زیادی به باتری دوربین شما وارد می‌کند. همیشه باید حداقل دو باتری اضافی که کاملاً شارژ شده‌اند همراه خود داشته باشید. به محض تعویض باتری‌ها، باتری خالی شده را شارژ کنید.

همچنین اگر قرار است یک روز کامل را در فضای باز به فیلمبرداری بگذرانید، بهتر است آداپتور فندکی خودرو را به همراه داشته باشید تا بتوانید از طریق آن باتری‌های خود را شارژ کنید.

بند دوربین

ممکن است این موضوع چندان مهم به نظر نرسد، اما هنگام فیلمبرداری با دوربین DSLR، همیشه از بندهایی استفاده کنید که با استفاده از یک سگک به دوربین متصل می‌شوند.

موقعیت‌های زیادی وجود خواهد داشت که نیاز دارند بند را به طور کامل از دوربین جدا کرده یا یک طرف بند را رها و از آن برای کشیدن دوربین استفاده کنید. اگر قصد دارید هم‌زمان با بندهای معمولی عکس و فیلم بگیرید، کار بسیار سختی در پیش دارید.

نرم افزار

برای ویرایش ویدیوهایی که ضبط می‌کنید باید از نرم افزارهای با کیفیت استفاده کنید. در ابتدای کار استفاده از نرم افزارهای حرفه‌ای نیازی نیست؛ اما برای اکثر ویدیوهای تجاری و صنعتی که ضبط می‌کنید، به بسیاری از ویژگی‌های نرم افزاری سطح بالا نیاز خواهید داشت.

سخت افزار

اگر می‌خواهید به طور حرفه‌ای با دوربین DSLR عکاسی کنید، بهتر است رایانه خود را توسط هارد، رم، پردازنده و یک کارت گرافیک قوی ارتقا دهید تا به راحتی در تمام مراحل شما را همراهی کند.

ترفندهای فیلمبرداری با دوربین dslr

برخی از ترفندهای فیلمبرداری با دوربین dslr که باعث می‌شوند تصاویر با کیفیت‌تری به ثبت برسانید به شرح زیر هستند:

بر اساس استوری بورد کار کنید

تحت هیچ شرایطی نباید بدون تأیید استوری بورد برای مشتریان کار کنید. این استوری بورد باید شامل متن روی ویدیو، جزئیات مربوط به هر عکس و جزئیات مربوط به نحوه فیلمبرداری هر شات باشد.

در ابتدا و انتهای هر شات فضای کافی برای برش بگذارید

همیشه در ابتدا و انتهای هر کلیپ چند ثانیه اضافی بگذارید. این کار ویرایش ویدیو و ترکیب کلیپ‌های ضبط شده را در حین ویرایش آسان‌تر می‌کند.

راهی جز آموزش اولیه عکاسی و فیلمبرداری وجود ندارد

حتی اگر تجهیزات حرفه‌ای و مدرن را مورد استفاده قرار دهید، نمی‌توانید بدون دانش عکاسی و فیلمبرداری در این زمینه فعالیت کنید. قبل از هر چیز باید آموزش فیلمبرداری را جدی بگیرید تا بتوانید با استفاده از تجهیزاتی که دارید بهترین نتیجه را دریافت کنید.

تمرین کنید

قبل از شروع اولین پروژه حرفه‌ای خود، مطمئن شوید که تمرین کافی با دوربین و تجهیزات آن کرده‌اید تا بتوانید به نتیجه دلخواه دست پیدا کنید.

قبل از شروع، تجهیزات را تمیز کنید

تمیز کردن تجهیزات قبل از شروع هر پروژه فیلمبرداری بسیار مهم است. البته در پروژه‌های عکاسی تمیز کردن دوربین از اهمیت کمتری برخوردار است، چرا که پس از عکسبرداری به راحتی می‌توان هر گونه ایراد و لک ایجاد شده را، از طریق برنامه‌هایی همچون فتوشاپ پاک کرد.

نکته مهم درباره فیلمبرداری است که شما به راحتی نمی‌توانید این لکه‌ها را از فیلم پاک کنید و وجود هرگونه لکه روی لنز ممکن است باعث شود که ویدیوی شما کاملاً بی‌استفاده بماند!

نکات مهم فیلمبرداری با دوربین dslr

نکات مهم فیلمبرداری با دوربین dslr

سخن پایانی

هر کدام از این تنظیمات تأثیر مستقیمی بر کیفیت و خروجی ویدیوهای شما دارد. طبیعتاً ترکیب همه آن‌ها با هم موضوع را بسیار پیچیده می‌کند، اما باعث می‌شود تصاویر بهتری ثبت کنید. دوربین‌های مختلف یک سری گزینه‌های دیگر به نام Creative Mode دارند که ما آن‌ها را به عنوان حالت‌های نیمه دستی یا نیمه اتوماتیک می‌شناسیم. هیچ چیز مانند تمرین نمی‌تواند این آموزه‌ها را برای شما درونی کند. پس تمرین را جدی بگیرید.

ممکن است به مطالعه این مقاله علاقه داشته باشید: بهترین دوربین عکاسی حرفه‌ای سال 2023

سوالات متداول

  • چه مواقعی از دوربین dslr استفاده کنیم؟

از دوربین DSLR برای عکاسی حرفه‌ای از مناظر طبیعی، عکاسی ورزشی، پرتره و ماکرو استفاده می‌شود. با امکانات پیشرفته و تنظیماتی نظیر قفل فوکوس خودکار بر روی سوژه، شما می‌توانید نوردهی، عمق میدان و سرعت شاتر را کنترل کرده و نتایج دقیق و خلاقانه‌تری را به دست آورید.

  • چگونه با یک دوربین DSLR فیلمبرداری کنیم؟

رعایت یک سری نکات بسیار مهم خواهد بود تا بتوانید بیشترین بهره را از دوربین خود ببرید و در بهترین شرایط ممکن با دوربین DSLR خود فیلمبرداری کنید. حتی اگر بهترین و گران‌ترین دوربین موجود در بازار را بخرید، بدون اینکه بدانید چگونه از آن استفاده کنید، نمی‌توانید فیلم‌های با کیفیتی به ثبت برسانید.

  • ترفندهای فیلمبرداری با دوربین dslr چیست؟

برخی از ترفندهای فیلمبرداری با دوربین dslr که باعث می‌شوند تصاویر با کیفیت‌تری به ثبت برسانید، شامل استفاده از استوری بورد، ارائه فضای کافی در ابتدا و انتهای هر شات برای برش، آموزش دیدن، تمرین کردن و تمیز کردن تجهیزات قبل از شروع فیلمبرداری هستند.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − 11 =