Banner Image

چگونه با اتو مو، موهایمان را فر کنیم؟

5/5 - (1 امتیاز)

فر کردن از جمله تکنیک‌های استایل مو به شمار می‌رود که زیبایی ظاهری شما را چندین برابر ‌می‌کند. با تکنیک اشتباه، دستیابی به یک فر ساده بدون بابلیس و با اتو مو، یک کار غیرممکن به نظر می‌رسد؛ اما یک سری نکات ریز و تکنیک وجود دارد که با کمک آن‌ها می‌توانید بفهمیم که چگونه با اتو مو موهایمان را فر کنیم.

فرقی ندارد موهای بلند دارید یا کوتاه، تنها با یک اتو مو می‌توانید در ظاهر خود یک تغییر بزرگ به وجود آورید. اگر عاشق تست کردن تکنیک‌های جذاب برای حالت دادن به موهای خود هستید، ادامه این مطلب از مجله پیندو را از دست ندهید.

آموزش فر ریز با اتو مو

یکی از کارهایی که اغلب ما یک‌بار در عمر خود برای فر کردن مو انجام داده‌ایم، بافتن مو و یک شب تا صبح خوابیدن با آن است. اگر دوست دارید بدانید که چگونه با اتو مو موهایمان را فر کنیم و نتایج مشابهی را با بافتن موهای خود به دست آورید، باید این ترفند عالی را امتحان کنید. برای این کار نیاز دارید به:

  • اتو مو
  • شانه
  • کلیپس
  • کش سر
  • اسپری محافظ حرارتی مو

بیشتر بخوانید:آیا شامپو فری سولفات باعث ریزش مو میشود

مرحله یک: بافتن مو

موها را شانه کرده و آن‌ها را به قسمت‌های مساوی تقسیم کنید. برای اینکه موها در هم نرود، با کلیپس بخش‌های تقسیم‌ شده را روی سر جدا کنید. با بافتن قسمتی از مو شروع کنید. هرچه دسته مو کوچک‌تر و بافت ظریف‌تر باشد، فر ریزتری خواهید داشت. این کار را انجام دهید تا تمام قسمت‌های مو بافته شود و انتهای هر بافت را با یک کش کوچک محکم ببندید تا باز نشود.

مرحله دو: محافظت از موها

بدون شک می‌دانید که استفاده از وسایل حرارتی به ‌صورت مستمر و مدام باعث آسیب شدید به موهای شما خواهد شد. برای همین قبل از آنکه به سراغ مرحله بعد بروید، روی موهای بافته شده به مقدار لازم از اسپری محافظ حرارت بزنید و کمی زمان بدهید تا اثر بگذارد.

بیشتر بخوانید: بهترین مارک اتو مو چند کاره

مرحله سوم: اتو کشیدن

حال نوبت مرحله مهم و جواب این سوال می‌رسد که چگونه با اتو مو موهایمان را فر کنیم. اتوی موی خود را روشن کنید و زمان بدهید تا گرم شود. درجه اتو باید با توجه به ضخامت مو و حالت‌پذیری آن تنظیم شود. بعد یک دسته از موهای خود را بگیرید و مثل موقعی که اتوکشی می‌کنید از نزدیک ریشه تا پایین ساقه بکشید. چند بار این کار را انجام دهید تا مطمئن شوید حالت گرفته است. بعد به سراغ دسته بعدی موها بروید و این کار را انجام دهید. در نهایت که موها خنک شد، آن‌ها را به ‌آرامی باز کنید و تافت بزنید تا فر ریز آن صاف نشود.

اتومو

درجه اتو باید با توجه به ضخامت مو و حالت‌پذیری آن تنظیم شود.

آموزش فر هالیوودی با اتو مو

فر هالیوودی یا رترو یکی از استایل‌های موی پرطرفدار است. این سبک برای مهمانی و حتی موی عروس هم انتخاب خوبی است. اگر دوست دارید موهای خود را به این حالت در بیاورید و بدانید چگونه با اتو مو موهایمان را فر کنیم، مراحل زیر را اجرا کنید:

مرحله اول: مو را آماده کنید

همیشه کار خود را با موهای صاف، تمیز، خشک و شانه شده شروع کنید. بعد از این مرحله روی موهای خود محافظ حرارتی اسپری کنید. بهتر است محصولی را انتخاب کنید که دارای خاصیت آب‌رسانی، حالت‌دهندگی و محافظت قوی از مو در برابر گرما باشد.

مرحله دوم: ابزار مناسب موهای خود را انتخاب کنید

انتخاب اتو موی مناسب و دارای قابلیت تنظیم دما می‌تواند به شما در رسیدن به یک فر هالیوودی زیبا کمک کند. دمای مطلوب اتو باید 365 درجه فارنهایت باشد. همچنین از نظر ظاهری لبه‌ها منحنی بوده و نباید اتوی شما لبه صاف و تیز داشته باشد.

بیشتر بخوانید:بهترین مارک اتو مو چند کاره

اتو مو

فر هالیوودی یا رترو یکی از استایل‌های موی پرطرفدار است.

مرحله سوم: موهای خود را تقسیم‌بندی کنید

همان‌طور که اتوی شما در حال گرم شدن است، موهای خود را تقسیم‌بندی کنید. می‌توانید موهای خود را به ‌صورت لایه‌ای جدا کرده یا قسمت جلو، تاج و پشت مو را به دسته‌های مختلف تقسیم کنید. این کار به شما اطمینان می‌دهد که هیچ مویی در حین حالت‌دهی از قلم نمی‌افتد.

مرحله چهارم: نوبت حالت‌دهی به موها است

از جایی که دوست دارید دسته موها را بگیرید و اتو را به شکل S حرکت دهید. در واقع حرکت اتو باید سینوسی باشد تا موها دارای پستی و بلندی شوند. می‌توانید برای حالت گرفتن بهتر بعد از هر مرحله روی موها تافت بزنید. همچنین با دنباله یک شانه می‌توانید حالت مو را تنظیم کنید و بعد روی آن حالت‌دهنده بزنید.

اموزش حالت دادن جلوی مو با اتو

اگر موهای جلوی سرتان چتری یا کوتاه است و از خود می‌پرسید چگونه با اتو مو موهایمان را فر کنیم و آن را حالت دهیم، نیازی به اجرای ترفند خاص یا روش عجیب‌وغریبی نیست؛ فقط باید مراحل زیر را اجرا کنید و مطمئن شوید موها بعد از حالت دادن فیکس شوند. برای اجرای این کار کافی است مراحل زیر را اجرا کنید:

مرحله یک: شانه کردن مو و تقسیم‌بندی

مانند تمام روش‌های گفته شده کار را با شانه کردن مو شروع کنید. بعد از آن باید روی سطح مو اسپری محافظ حرارتی بزنید. کار را با عقب دادن موهایی که قصد حالت دادن به آن‌ها و فیکس کردن پشت سر دارید، ادامه دهید. موهای جلوی سر را هم به دسته‌هایی با ضخامت یکسان تقسیم کنید.

مرحله دوم: حالت دادن با اتو مو

اجازه دهید تا اتو مو به اندازه کافی گرم شود، بعد از آن نوبت به فرهای موج ساحلی می‌رسد که برای موهای جلوی سر، به‌ ویژه چتری بسیار زیبا است. موها را از قسمت نزدیک به ریشه داخل اتو قرار دهید و آن را طوری بچرخانید که سر اتو رو به زمین باشد. بعد هم اتو را تا انتهای ساقه مو بکشید. برای فیکس کردن حالت مو می‌توانید از تافت استفاده کنید.

بیشتر بخوانید:اپیلاتور چیست؟ آموزش طرز استفاده از دستگاه اپیلیدی!

اتو مو

موهای جلوی سر را هم به دسته‌هایی با ضخامت یکسان تقسیم کنید.

اموزش فر كردن موی کوتاه با اتو مو

شاید فر کردن موهای کوتاه با اتو مو کار سختی به نظر برسد، اما به کمک تمام روش‌های گفته شده در جواب به سوال چگونه با اتو مو موهایمان را فر کنیم، می‌توانید این کار را انجام دهید. فقط باید به این نکته توجه کنید که نیازی نیست مو چند دوری به اتو مو بپیچد، قرار دادن مو داخل اتو و یک نیم دور چرخش برای فر کردن و حالت دادن به موهای کوتاه شما کافی است.

بیشتر بخوانید:آموزش پاکسازی صورت با دستگاه بخور و میکرودرم

اتو مو

نیازی نیست مو چند دوری به اتو مو بپیچد

کلام آخر

در این مطلب سعی شد تا به این سوال پاسخ داده شود که چگونه با اتو مو موهایمان را فر کنیم. حال خیلی راحت بدون هزینه زیاد می‌توانید ظاهر زیبا و جدیدی برای موهای خود رقم بزنید. البته این نکته مهم را فراموش نکنید که موهای شما یک سرمایه بزرگ برای زیبایی هستند و باید در مراقبت از آن‌ها دقت لازم را داشته باشید. استفاده کمتر از وسایل حرارتی یا وسایل محافظ چون اسپری محافظ حرارتی به شما در رسیدن به این هدف کمک خواهد کرد.

سوالات متداول

  • با اتو مو می‌شود موها را فر کرد؟

بله، در صورتی ‌که تکنیک‌های درست برای فر کردن اتو مو را یاد بگیرید و با تنظیم درست حالت دست می‌توان موها را با اتو مو هم فر کرد.

  • چگونه با اتو مو موهایمان را فر کنیم جوری که باز نشود؟

بعد از فر کردن هر دسته از موها یک اسپری حالت‌دهنده با قدرت بالا روی مو اسپری کنید و اگر موها بلند است داخل مشت خود نگه ‌دارید تا خنک شود. آن را رها نکنید تا حالتش را از دست ندهد.

  • برای فر ریز مو می‌توان از ابزاری چون مداد و اتو مو استفاده کرد؟

بله، می‌توانید موها را دور یک مداد بپیچید و بعد با یک کش روی مداد فیکس کنید. در نهایت باید مداد و موی دور آن را داخل دو صفحه اتوی داغ قرار داده و کمی به ‌هم فشار دهید تا حالت بگیرد. البته تکنیک اتو کردن موهای بافته برای فر ریز راحت‌تر است.

 

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × پنج =