Banner Image
تابلو پذیرایی

راهنمای خرید جدیدترین تابلو برای پذیرایی

امتیاز دهید

اتاق پذیرایی خانه‌ها معمولاً جایی است که بیشترین توجه را به آن می‌کنیم تا همیشه آن را پاکیزه، آراسته و زیبا نگه داریم. دلیلش می‌تواند این باشد که وقتی در خانه هستیم بیشتر اوقات ما در پذیرایی سپری می‌شود و وقتی یک مهمان به ما سر می‌زند، در این اتاق از او پذیرایی می‌کنیم. یکی از عناصری که می‌تواند بر ظاهر پذیرایی تأثیر بسزایی بگذارد و حال و هوای آن را به کلی عوض کند، تابلو دیواری است. با خرید جدیدترین تابلو برای پذیرایی، می‌توانید این اتاق را کاملاً دگرگون کرده و سلیقه خود را به رخ مهمانان بکشید.

اگر به دنبال مدل‌های مختلف تابلو برای پذیرایی هستید، با ما در این مقاله همراه باشید تا آن‌ها را معرفی کرده و شما را در خرید این عنصر تزئینی مهم و تأثیرگذار همراهی کنیم.

رایج‌ترین و پرکاربردترین انواع تابلو برای پذیرایی

هنگام انتخاب تابلو مناسب برای پذیرایی، باید سبک چیدمان و طراحی اتاق خود را در نظر بگیرید. اولین نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که تابلو در کجا نصب خواهد شد. پس از تصمیم‌گیری درباره محل نصب و به دست آوردن ابعاد حدودی تابلو، خوب است با انواع سبک‌ها و طرح‌هایی که در بازار موجود هستند آشنا شوید تا انتخابی هوشمندانه داشته باشید. در ادامه انواع رایج‌ترین و جدیدترین تابلو برای پذیرایی در بازار ایران را معرفی خواهیم کرد:

طرح‌های هندسی

این تابلوها که معمولاً حاوی طرح‌های معاصر و مدرن هستند، با استفاده از اشکال هندسی گوناگون و رنگ‌های شارپ خلق می‌شوند. اگر استایل دکوراسیون پذیرایی شما مدرن است، تابلو با طرح هندسی یک گزینه خوب برای شما به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید:اکسسوری در دکوراسیون چیست؟

طرح‌های هندسی

این تابلوها که معمولاً حاوی طرح‌های معاصر و مدرن هستند، با استفاده از اشکال هندسی گوناگون و رنگ‌های شارپ خلق می‌شوند. اگر استایل دکوراسیون پذیرایی شما مدرن است، تابلو با طرح هندسی یک گزینه خوب برای شما به شمار می‌رود.

طرح‌های انتزاعی یا آبستره

این تابلوها دارای مفاهیمی غیر عینی هستند و بر نشان دادن موضوعاتی خارج از دنیای واقعی تمرکز دارند. طرح‌های انتزاعی معمولاً متشکل از اشکال و خطوط به همراه رنگ و بافت بوده و برای پذیرایی‌های مدرن استفاده می‌شوند.

طرح_های انتزاعی یا آبستره

این تابلوها دارای مفاهیمی غیر عینی هستند و بر نشان دادن موضوعاتی خارج از دنیای واقعی تمرکز دارند.

تصویرسازی و نقاشی

این دسته که از انواع جدیدترین تابلو برای پذیرایی به شمار می‌رود، شامل نقاشی‌هایی است که با دست کشیده شده‌اند. این تابلوها ارزش معنوی بسیار بالایی دارند و جذابیت خاصی به اتاق پذیرایی شما می‌بخشند.

تصویرسازی و نقاشی

این دسته که از انواع جدیدترین تابلو برای پذیرایی به شمار می‌رود، شامل نقاشی‌هایی است که با دست کشیده شده‌اند.

بوتانیکال آرت یا طرح‌های حاوی گل و گیاه

همانطور که از نام آن حدس می‌زنید، این تابلوها حاوی تصاویری از گل و گیاهان مختلف هستند که می‌توانند عکس یا نقاشی باشند. تابلوهای بوتانیکال حال و هوای آرامش‌بخشی به پذیرایی می‌دهند و رنگ‌های جذابی را به آن اضافه می‌کنند.

بیشتر بخوانید:بهترین رنگ فرش برای پذیرایی چیست؟

سایر طرح‌های محبوب

  • رترو (Retro): به معنای تولید یا استفاده مجدد از آثار کلاسیک یا وینتیج بوده و شامل پوسترهای سفر و تعطیلات یا کاور مجلات قدیمی می‌شود.
  • شهر و نقشه:‌ این تابلوها معمولاً تصاویری از یک شهر یا نقشه را نشان می‌دهند و به صورت جیکلا یا دیجیتال چاپ می‌شوند.
  • تابلوهای عکاسی: این تابلوها شامل عکس‌هایی هستند که توسط عکاسان معروف گرفته و چاپ شده‌اند، یا آثار اورجینالی که شما از یک عکاس خریده‌اید.
  • طرح‌های صنعتی: این دسته که از انواع جدیدترین تابلو برای پذیرایی به شمار می‌رود، معمولاً حاوی طرح‌های قوی هندسی و تک‌رنگ است. این تابلوها برای اتاق پذیرایی با سبک مدرن مناسب خواهند بود.
  • طرح‌های اسکاندیناوی یا نوردیک: این طرح‌ها معمولاً مینیمال و حاوی تن‌های رنگی کلاسیک اسکاندیناوی مانند صورتی، خاکستری و خردلی هستند. معمولاً طرح‌های گل و گیاه و هنر انتزاعی نیز در آن‌ها به چشم می‌خورد.
بوتانیکال آرت

این تابلوها معمولاً تصاویری از یک شهر یا نقشه را نشان می‌دهند و به صورت جیکلا یا دیجیتال چاپ می‌شوند.

مدرن یا کلاسیک، مسئله این است

اگر بخواهیم تابلوهای مناسب برای پذیرایی را به دو دسته کلی تقسیم کنیم، این دو دسته مدرن و کلاسیک خواهند بود. انتخاب بین این دو بیشتر به سبک دکوراسیون خانه و سلیقه شما برمی‌گردد، زیرا طرح‌های آن‌ها کاملاً متضاد هم هستند: سبک مدرن معمولاً طرح‌های انتزاعی، مینیمال، خطی و تک رنگ را در بر می‌گیرد در حالی که سبک کلاسیک شامل نقاشی‌های واقع‌گرایانه، شلوغ، پر از رنگ و حس و حالی لوکس است.

بیشتر بخوانید:اکسسوری در دکوراسیون چیست؟

در تابلوهای کلاسیک، اصول و ارزش‌های زیبایی‌شناسی برای هنرمند در درجه اول قرار دارد. اگر به سبک قدیمی و حس نوستالژی ناشی از دکوراسیون کلاسیک علاقه دارید، جدیدترین تابلو برای پذیرایی به سبک کلاسیک برایتان مناسب‌تر خواهد بود. در نقطه مقابل این تابلوها، تابلوهای مدرن قرار می‌گیرند که معمولاً از رنگ‌های جذاب و چشمگیر، خطوط مفهومی و طراحی خلاقانه برخوردارند. اگر به دکوراسیون امروزی و ترند روز علاقه دارید، می‌توانید از تابلوهای دکوراتیو مدرن استفاده کنید.

البته لازم به ذکر است که در کنار سبک‌های مدرن و کلاسیک، سبک‌های گوناگون دیگری نیز وجود دارند که می‌توانید از بین آن‌ها انتخاب کنید. از جمله این سبک‌ها می‌توان به مینیمال، برجسته، فانتزی، انگیزشی، تابلو خط و غیره اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:

معرفی جدیدترین تابلو برای پذیرایی

اکنون که با انواع سبک‌های تابلو پذیرایی آشنا شدید، زمان آن رسیده که جدیدترین تابلو برای پذیرایی را معرفی کنیم. در دنیای طراحی داخلی و دکوراسیون، هر ساله مدل‌های جدیدی از تابلوهای دیواری معرفی خواهند شد که به محبوبیت زیادی دست پیدا می‌کنند و به اصطلاح، “ترند” می‌شوند. در ادامه برخی از جدیدترین این مدل‌ها را معرفی خواهیم کرد:

بیشتر بخوانید:تابلو دکوراتیو چیست؟ معرفی انواع تابلو دیواری دکوری

  • تابلو سه‌بعدی: این تابلوها از تکنیک‌های سه‌بعدی و بازتاب نور استفاده می‌کنند تا تأثیر بصری عمیقی به اتاق ببخشند و پرسپکتیو ایجاد کنند. از جمله طرح‌های رایج در این تابلو‌ها می‌توان به مناظر طبیعی، شهرنشینی و طرح‌های انتزاعی اشاره کرد.
  • تابلو نقاشی روغنی مدرن: تابلوهای رنگ روغن با طرح‌ها و رنگ‌های مدرن امروزه جذابیت زیادی پیدا کرده‌اند و با انواع طرح‌های هنری، مناظر شهری، طبیعت و شخصیت‌های مشهور به فروش می‌رسند.
  • تابلو فوتوگرافی: این تابلوها شامل عکس‌های حرفه‌ای با موضوعات مختلف مانند طبیعت، حیوانات، معابر شهری و معماری بوده و می‌توانند فضا را بسیار زنده و پویا نشان دهند.
  • تابلو مدرن با الگوی هندسی: از جمله جدیدترین تابلو برای پذیرایی به شمار می‌رود که از الگوهای هندسی مانند خطوط، شکل‌ها و نقش‌های هندسی، طرح‌های چهارچوبی، مارکیزی و موزائیکی استفاده می‌کنند.
  • تابلو با متن و نقل قول: این تابلوها حاوی متن و نقل قول‌های الهام‌بخش و مثبت بوده و با نقل قول‌های انگیزشی و خلاقانه از افراد محبوب و مشهور، پذیرایی شما را تزیین می‌کنند.
تابلو فوتوگرافی

این تابلوها شامل عکس‌های حرفه‌ای با موضوعات مختلف مانند طبیعت، حیوانات، معابر شهری و معماری بوده و می‌توانند فضا را بسیار زنده و پویا نشان دهند.

تابلو چندتکه، جدیدترین سبک تابلو برای پذیرایی

یکی از انواع جدیدترین تابلو برای پذیرایی که امروزه در خانه‌های مدرن بسیار به چشم می‌خورد، تابلو چند تکه است. این تابلوها مانند یک پازل، با فاصله در کنار هم قرار می‌گیرند و یک تصویر واحد را به نمایش می‌گذارند. معمولاً تصاویر منظره، گل یا تصاویر هنری روی آن‌ها چاپ می‌شود و برای فضاهای مدرن یا مینیمال کاربرد بسیاری دارند.

انتخاب قاب مناسب برای تابلو در پذیرایی

تابلوها معمولاً با یک فریم آماده که توسط یک فرد کارشناس با توجه به نوع، سایز و رنگ تابلو انتخاب شده ارائه می‌شوند؛ اما اگر تابلویی که می‌خرید قاب ندارد، باید خودتان دست به کار شوید و یک قاب مناسب و زیبا برای آن انتخاب کنید. انواع قاب تابلو عبارتند از:

  • قاب چوبی: معمولاً از جنس بلوط بوده، بسیار بادوام هستند و به راحتی با منزل شما ست می‌شوند. قاب‌های چوبی را می‌توانید با توجه به دکوراسیون منزل خود، با کنده‌کاری و طرح‌های برجسته زیبا نیز خریداری کنید.
  • قاب آلومینیومی: قابی سبک است که به تابلو ظاهری شیک و مدرن می‌دهد؛ بخصوص اگر به شکل مشکی مات یا برنجی باشد.
  • قاب دکوراتیو: این قاب‌ها از جنس‌های مختلفی ساخته می‌شوند و معمولاً طرح‌های خاص‌تری دارند.

نکات خرید جدیدترین تابلو برای پذیرایی

طراحان دکوراسیون داخلی می‌گویند که انتخاب جدیدترین تابلو برای پذیرایی باید در آخرین مرحله از چیدمان این فضا انجام شود. این کار ساده می‌تواند تأثیر چشمگیری بر جلوه اتاق پذیرایی داشته باشد، بنابراین چند نکته وجود دارد که باید هنگام خرید تابلو برای پذیرایی مد نظر قرار دهید:

  • انتخاب مکان مناسب برای نصب تابلو: برای این کار، اندازه و فضای خالی دیوارها را در نظر بگیرید و تابلویی انتخاب کنید که با دیوار و سایر عناصر اطراف خود هم‌خوانی داشته باشد.
  • انتخاب سایز مناسب تابلو: برای این کار، باید اندازه خانه و اتاق پذیرایی خود را در نظر بگیرید. تابلوها معمولاً در سایزهای استانداردی تولید می‌شوند که می‌توانید از میان آن‌ها انتخاب کنید؛ بسیار بزرگ (به طول یک متر یا بیشتر)، بزرگ (به طول ۸۰ سانتی‌متر الی ۱ متر)، متوسط (به طول ۶۰-۸۰ سانتی‌متر)، کوچک (به طول ۴۵-۶۰ سانتی‌متر) و بسیار کوچک (۴۵ سانتی‌متر).
  • انتخاب تابلو بر اساس سبک و استایل محیط: همانطور که گفته شد، باید با توجه به سبک دکوراسیون پذیرایی (مدرن، کلاسیک و …) تابلوی مناسب را انتخاب کنید.
  • انتخاب تابلو با توجه به رنگ محیط: هنگام انتخاب تابلو، به هماهنگی رنگ پس‌زمینه آن با رنگ دیوار مورد نظر و تناژ رنگی فضا توجه کنید.

سخن پایانی

در این مقاله با نکات خرید تابلو مناسب برای پذیرایی آشنا شدید و طرح‌ها و سبک‌های مختلف تابلو را معرفی کردیم. در نهایت، انتخاب تابلوی مناسب برای پذیرایی به سلیقه و سبک دکوراسیون مد نظر شما برمی‌گردد. فراموش نکنید که ترندهای جدیدترین تابلو برای پذیرایی هر ساله تغییر می‌کنند و اگر بخواهید با ترندها هم‌گام باشید، باید هر سال تابلوهای خانه‌تان را عوض کنید؛ بنابراین، بهتر است تابلویی بخرید که برای شخص شما جذاب و الهام‌بخش باشد و دیدن آن در پذیرایی خانه به شما حس خوبی بدهد.

سوالات متداول

  • چگونه می‌توانم اندازه تابلو مناسب برای پذیرایی را تعیین کنم؟

فضای دیوار را اندازه‌گیری کنید و به دنبال تابلویی باشید که تقریباً دو سوم تا سه چهارم عرض مبلمان یا دیواری باشد که روی آن نصب می‌شود.

  • چگونه مطمئن شوم که رنگ‌های موجود در تابلو با رنگ دکور پذیرایی مطابقت دارند؟

به دنبال تابلویی باشید که رنگ‌هایی را که در دکوراسیون پذیرایی شما وجود دارد در خود جای دهد. همچنین می‌توانید تابلوهای خنثی یا سیاه و سفید را انتخاب کنید.

  • آیا بهتر است برای پذیرایی یک تابلوی بزرگ انتخاب کنم یا تعدادی تابلوی کوچک؟

این بستگی به سبک اتاق و سلیقه شما دارد. تابلوهای بزرگ می‌توانند یک نقطه کانونی در اتاق باشند که چشم را به خود جذب می‌کنند. از سوی دیگر، تابلوهای کوچک می‌توانند جذابیت بصری زیادی به دیوار ببخشند.

 

 

 

 

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه − 6 =