Banner Image
راه های تشخیص نمک اصل ماشین ظرفشویی

راه‌های تشخیص نمک ظرفشویی اصل از تقلبی

امتیاز دهید

اگر روش تشخیص نمک ظرفشویی اصل از تقلبی را ندانید و از یک محصول فیک استفاده کنید، مشکلات متعددی برای ماشین ظرفشویی رخ می‌دهد، چون گرفتن لوله‌ها و آسیب به دیگ ماشین؛ بدون شک با هزینه بالای تعمیرات دوست ندارید این مشکل را تجربه کنید!

عده‌ای برای سودجویی و با تکیه‌بر ناآگاهی مردم اقدام به تولید و فروش محصولات فیک در بازار می‌کنند. نمک ظرفشویی هم از این داستان مستثنا نیست. برای همین روش تشخیص نمک ظرفشویی اصل را از غیر اصل در ادامه به شما معرفی خواهیم کرد.

رنگ و شکل نمک

راحت‌ترین راه برای تشخیص نمک ظرفشویی اصل از تقلبی، دقت به رنگ و شکل این محصول است. برای این کار کمی از نمکی را که خریده‌اید روی یک سطح بریزید. نمک اصل باید دانه‌های درشت و رنگ سفیدی داشته باشد.

رنگ و شکل نمک

محصول تقلبی این‌گونه نیست، دانه‌های ریز و رنگ کدری دارد که نشان‌ از تقلبی بودن محصول است. این نوع نمک‌ها در ماشین رسوب می‌کنند و اگر از مواد مضری چون سنگ نمک دریایی برای آن استفاده شده باشد، برای سلامت ضرر دارد.

میزان حل شوندگی

برای آنکه نمک ماشین ظرفشویی بهترین اثر را داشته باشد، به‌مرور حل می‌شود تا سختی آب را از بین ببرد و با آزاد کردن تدریجی یون‌های منفی، مواد سختی چون کلسیم و منیزیم را از بین می‌برد. این روند باعث کاهش صدمه به ظروف و خط‌وخش روی آن‌ها خواهد شد.

میزان حل شوندگی

در مقابل نمک‌های تقلبی سریع‌تر در آب حل می‌شوند و رسوب املاح آب در ماشین و لوله‌ها را به همراه دارند. برای تشخیص بهتر است یک لیوان آب تمیز را بردارید و کمی نمک در آب بریزید. نحوه حل شدن نمک و رنگ آن نشان می‌دهد که اصلی است یا تقلبی.

بیشتر بخوانید: بهترین مارک ماشین ظرفشویی ایرانی و خارجی

ظاهر جعبه

کیفیت بسته‌بندی نمک ظرفشویی از هر برندی که باشد، یکی از بهترین راه‌های تشخیص نمک ظرفشویی اصل از تقلبی است. رنگ جعبه، اطلاعات روی آن، رنگ لوگو، محل باز شدن محصول و نکات ریزی ازاین‌دست در تشخیص محصول اصل به شما کمک زیادی خواهد کرد.

قیمت

قطعا شنیده‌اید که هیچ ارزانی بدون دلیل نیست. نمک ظرفشویی دقیقا مصداق این سخن معروف است. نمک‌های اصل قیمت بالایی دارند و کافی است قیمت یک محصول را در چند سایت مختلف با هم چک کنید تا بیشتر متوجه این موضوع شوید. محصولی که بسیار ارزان است با مواد بی‌کیفیت پر شده و سلامت ماشین شما را به خطر می‌اندازد.

برند

برندهای متعددی در زمینه تولید نمک ماشین ظرفشویی فعالیت دارند. هرکدام از این برندها ویژگی‌های خاص خود مانند لوگوی مخصوص دارند. هنگام خرید محصول باید مطمئن شوید که املای نام برند، رنگ‌های استفاده شده برای نوشتن آن و فونت آن دقیقا مطابق محصولات اصلی بازار باشد. هرگونه تغییر و مغایرت جزئی نشان می‌دهد که محصول تقلبی است.

برند نمک ظرفشویی

همچنین اغلب برندها محصولات خود را در وزن خاص به بازار عرضه می‌کنند. به‌طور مثال یک برند ممکن است فقط بسته یک، سه یا 5 کیلویی داشته باشند. درصورتی‌که افراد سودجو ممکن است برای فروش بیشتر بسته‌هایی با وزن‌های بیشتر یا کمتر از این مقدار را هم روانه بازار کنند. با یک سرچ در سایت‌های اصلی فروش این نوع محصول و مقایسه آن با نمک‌های موجود در بازار می‌توان به‌راحتی محصول اصل و فیک را از هم تشخیص داد.

سخن پایانی

شاید قیمت پایین‌تر یک نمک ماشین ظرفشویی برای خرید وسوسه‌انگیز باشد، اما صدماتی که با استفاده از آن متوجه دستگاه شما می‌شود، جبران‌ناپذیر است. با روش‌هایی که برای تشخیص نمک ظرفشویی اصل از تقلبی گفته شد، می‌توانید ماشین ظرفشویی خود را از یک مهلکه بزرگ نجات دهید.

سوالات متداول

  • نمک ظرفشویی چیست؟

نوع خاصی از نمک که استفاده از آن سختی آب را کم می‌کند و مانع رسوب املاح می‌شود.

  • نحوه استفاده از نمک ظرفشویی به چه شکل است؟

اغلب ماشین‌های ظرفشویی دارای محفظه‌ای هستند که باید مقدار لازم و مشخص‌شده را داخل آن بریزید.

  • قیمت نمک ظرفشویی اصل چقدر است؟

برند و وزن نمک دو عامل اصلی برای تعیین قیمت این محصول هستند؛ به همین دلیل قیمت‌های متنوعی برای نمک ظرفشویی در بازار وجود دارد.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × سه =